Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Facelift Opelu Zafira oficiálně: Klidnější příď (+video)

Martin Machala
Diskuze (24)
Jsou tady první oficiální fotky modernizovaného Opelu Zafira! Co všechno se změnilo?

Vypadá to, že se u MPV od Opelu jedná opravdu jen o facelift, tedy o lehké retuše designu, modernizace se podle všeho techniky vůbec nedotkla. Alespoň tedy tisková zpráva žádné novinky v oblasti motorů, případně podvozku, nezmiňuje.

Zato se Opel chlubí novým infotainmentem, který nabízí také wi-fi hotspot. Samozřejmostí jsou funkce Apple CarPlay a Android Auto, nechybí ani telematické služby Opel OnStar. Pro řidiče bude jistě podstatnější redukce tlačítek tak, jak to známe z aktuální generace astry. Rozhodně kvitujeme!

Nejzásadnějším rozpoznávacím znakem nové zafiry je ale jednoznačně nová příď. Velkoprostorový opel přišel o charakteristické bumerangy, což je možná trochu škoda, tento prvek byl pro zafiru typický. Faceliftovaná verze mi přijde klidnější, možná nudnější. A samozřejmě se objevily LEDky, jak jinak než adaptivní.

Modernizovaný Opel Zafira se na českém trhu objeví až na konci léta, importér mluví o přelomu září a října.

Martin Machala
Diskuze (24)
2. 6. 2016 09:52
Re: A sloupek
Mne to vadi, kdyz mam pred sebou metr palubni desky co nic nedela, jenom sa zrcadli v celnim skle a vyhriva na slunci a taky kdyz v poledne jedu po dalnici 4 hodiny a pres to velke sklo na mne pece slunce. Hned bych presedl do kamionu a pocit bezpeci by se jeste zvysil.
Avatar - Cuba66
2. 6. 2016 09:05
Re: Zafira
JJ, přesně tak.
Jen připojím vlastní postřeh s Merivou a Astrou J (krátkou). Dovezli jsme v Astře zboží, krabice vyplňovaly celý kufr a byly o velikosti cca 30x20x25. Potřebovali jsme je přeložit do Merivy, zadní sedačky byly posunuty dozadu. A co myslíte? Nevešly se...
Pro mě osobně to bylo zklamání, protože jinak se mi Meriva líbí a i se mi s ní dobře jezdilo. Na 17" bych jí ale rozhodně nechtěl :-)
2. 6. 2016 09:04
Re: Zafira
Byl jsem taky překvapený reakcí dusek29 na moje pohanění Merivy, zvlášť když je její majitel :-)

Upřímně první Opel, kterého bych si koupil je Astra K ST 1.6 SIDI (200k) s kterou jsem nějaký ten kilometr najel, asi jako první v ČR. Kolegovi, velkému zastánci Koncernu, Astra K ST taky "učarovala" a zřejmě by si ji koupil. ;-)
Protože jsem mohl jezdit i s Amperou a dost se mi zamlouvala, líbilo se mi provedení předku u Zafiry C ve stejném duchu jako u Ampery.
Avatar - Bubáq
2. 6. 2016 08:05
Re: A sloupek
:-) :-) :-)
Ahoj Nico, Tvůj příspěvek na mé tváři vyvolal (nikoliv zlomyslný) úsměv: posunutí čelního skla dopředu u empévéček je záměrem, který hodně a hodně zvětšuje vzdušnost interiéru a také pocit bezpečí pro řidiče a spolujezdce na předním sedadle. Je to velice příjemná záležitost, alespoň pro mě (druhým MPV, které jsem kdy řídil, byl Olds Silhoulette právě s tímto designovým konceptem. Úžasný pocit za volantem...). Objektivně je vzdálenost od přední nápravy stejná jako u hatchbacku/sedanu, jen přední spodní hrana okna je posunuta hodně dopředu.
Hloubka palubní desky je dalším prvkem, který je atraktivní právě pro uživatele MPV: pocit bezpečí je mnohem výraznější, rozsáhlá plocha poskytuje řadu možností pro odkládací (víkem kryté) prostory, atd.
Koncepce karosérie MPV nemá žádný vliv na způsob uložení motorů, platforma je pro "klasický" osobák a pro MPV společná....
Když si poněkud důkladněji uvědomíš podstatu koncepce MPV tak zjistíš, že vlastně nabízí všechna "pozitiva" nyní hromadně na trhu vyhledávaná u SUV-éček (vyšší posaz, dobrý rozhled před auto, pocit bezpečí), ale při mnohem dokonalejší aerodynamice, než jako mohou esúvéčka mít. To jest menší spotřeba paliva a teoreticky lepší dynamika (stejně nejvíce záleží na převodech)... Oběma koncepcím je pak společná vyšší hmotnost, než jakou mají "běžná" auta. Pořád mi ale vychází nejlépe MPV- vnitřní prostor je největší na shodné obestavěné ploše. A Zafira je druhou nejlepší možnou volbou, a pokud se týká kvality, pak je dokonce nejlepší volbou mezi MPV vůbec!
Avatar - Bubáq
2. 6. 2016 07:54
Re: odklon od originalitity
Ahoj Toppere: já zase odklon od originality v tomto případě vítám, protože už od začátku jsem bumerangy považoval za designový omyl. Jejich přítomnost na přídích Chevroletů a Opelů na mě silně působila tak, že příslušné modely měli "oteklou hubu". Chyběly tomu jak elegance, tak dynamika, která byla opravdu jen domnělá. Nové řešení přídě Zafiry bez bumerangu je mnohem příjemnější a elegantnější.
Na druhou stranu - a zmínil jsem se již nahoře - tvar otvoru pro masku chladiče fakt považuju za nepříjemný konflikt s Renaultem a Mark Adams se svými argumenty ve videu na tom nemůže nic změnit. Stačilo jen zachovat dolů prolomenou spodní linku tohoto otvoru, jak to mají ostatní Opely, a bylo by vše mnohem lepší. Škoda promarněné příležitosti...
Ty designerské omyly se poslední dobou opravdu množí prakticky u všech evropských značek... I malý omyl může nadělat velkou škodu.