Pagani Huayra zatím bez US homologace, problém tkví v airbagu

Pagani Huayra zatím bez US homologace, problém tkví v airbagu

 
 

Nové Pagani se zatím nemůže prodávat v USA, chybí mu totiž správný airbag.

Pagani Huayra neprošlo americkými homologačními testy, protože mu chybí takzvaný pokročilý airbag. Takový airbag díky senzorům přizpůsobí své nafouknutí v době nárazu podle výšky a hmotnosti pasažéra.

Firma Pagani doufala, že Huayra dostane výjimku a nebude muset tento airbag použít. Stejnou výjimku v posledních letech získaly například vozy značky Lamborghini a Tesla Roadster. Americký úřad pro bezpečnost na silnicích (NHTSA) se však dříve nechal slyšet, že přestane tyto výjimky udělovat.

Výjimky někteří výrobci získali díky tomu, že vývoj pokročilého airbagu je drahý. O tuto výjimku žádal i modenský výrobce supersportů. Podle Pagani bude vyvinutí pokročilého airbagu firmu stát 4 miliony euro.

Pagani Huayra: Bůh větru

Ani předchůdce Huayry - Pagani Zonda - nebyl homologován ve Spojených státech, airbagy Zondě zcela chyběly. Huayra však byla postavena tak, aby se v USA mohla prodávat. Oficiální americká premiéra italského supersportu proběhla tento týden, Huayra se zde měla dostat do prodeje na konci roku 2012.

Pagani se nechal slyšet, že chce v USA příští rok prodat pět vozidel. Postupně se prodeje měly zvýšit na 15 vozů ročně. Díky odmítnutí homologace americkými úřady to však vypadá, že se Huayra k americkým zákazníkům nedostane dříve než v roce 2015.

Pagani Huayra je poháněna vidlicovým dvanáctiválcem M158 s úhlem sevření válců 60° z dílny AMG, který je uložen podélně před zadní nápravou. Pohonná jednotka je vybavena dvěma turbodmychadly a mazáním se suchou skříní, z objemu 5980 cm3 poskytuje výkon přes 515 kW (700 k) a točivý moment přes 1000 Nm.

Základem vozu, jehož design se ladil pět let, je monokok z karbonu a titanu. Použití těchto materiálů se zasloužilo o hmotnost 1350 kg bez náplní. Na zvýšení tuhosti celé konstrukce se podílejí pomocné rámy z chromolybdenových trubek, k nimž je připevněno zavěšení kol.

Při vývoji nového Pagani se vycházelo z postupů vyzkoušených na Zondě R, na níž se testovaly i nové kompozitní materiály. Ty jsou použity v konstrukci šasi i na povrchové díly karoserie.

Pagani.auto.cz: Vše o značce Pagani na auto.cz

Pagani Huayra v Ženevě 2011
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Sedm nejdéle sloužících ministrů průmyslu. Jak si vedli? Sedm nejdéle sloužících ministrů průmyslu. Jak si vedli?

Pravděpodobný nový ministr průmyslu Jiří Havlíček…

Šance k rozvoji, nebo utopené peníze? Vzývaná i proklínaná vltavská cesta se otevírá Šance k rozvoji, nebo utopené peníze? Vzývaná i proklínaná vltavská cesta se otevírá

S lehkou nadsázkou lze říci, že nejdelší česká řeka…

Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare

Americký prezident Donald Trump požádal šéfa Sněmovny…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Pagani Huayra Roadster: 774 koní pod otevřeným nebem Pagani Huayra Roadster: 774 koní pod otevřeným nebem

Horacio Pagani sliboval otevřenou verzi Huayry dlouho,…

Video: Pagani Huayra BC testuje elektroniku v extrémních podmínkách Video: Pagani Huayra BC testuje elektroniku v extrémních podmínkách

Pagani Huayra BC se dočkalo nového režimu kontroly…

 



 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Včera

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Jiří Bartoška slaví 70. narozeniny! Kdo mu přišel popřát?

Jiří Bartoška slaví 70. narozeniny! Kdo mu přišel popřát?

Nejslavnější kuřák Česka Jiří Bartoška slaví 70. narozeniny. Své jubileum se rozhodl oslavit ve velkém stylu v…

Kim Čong-una si osedlal důstojník KLDR. Diktátor se smál na celé kolo

Kim Čong-una si osedlal důstojník KLDR. Diktátor se…

Severní Korea minulý víkend testovala nový raketový motor. Test byl státními médii oslavován jako výjimečný…

 

iSport.cz

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale nestačilo to

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale…

Chtěli titul, nemají nic. Oceláři končí sezonu ve čtvrtfinále, jako těžký favorit nezvládli sérii s Chomutovem.…

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a jsou v semifinále

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a…

Chomutov slaví historický postup do semifinále Tipsport extraligy! Ačkoliv to v šestém utkání zrovna…

 

Reflex.cz

Udej svého živnostníka: Účtenková loterie oživuje protektorátně-komunistické práskačství

Udej svého živnostníka: Účtenková loterie oživuje…

Od poloviny letošního roku odstartuje ministerstvo financí pseudoloterijní hru s názvem Účtenkovka. Že půjde…

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…