Pagani Zonda R: Zonda bez kompromisů
Pagani Zonda R ve výrobním programu naváže na model Zonda F z roku 2005. Automobilka ale tvrdí, že obě auta mají společných jen 10 % dílů a konstrukce nové verze byla navržena prakticky na čistém papíru. Jediným omezením při návrhu bylo zachování vysoké úrovně bezpečnosti.
Motor si nechá Pagani opět stavět u Mercedes-AMG. Jedná se o šestilitrový dvanáctiválec s mazáním se suchou skříní, karbonovým sáním a výfukovým potrubím inspirovaným vozy Formule 1. Nejvyšší výkon tohoto motoru je 551 kW (750 koní) při 8000 ot./min a točivý moment vrcholí 710 Nm, pohonná jednotka byla odvozena od motoru ze závodního Mercedesu CLK GTR. Palivo motoru dodává čtveřice čerpadel umístěných u gumové nádrže. Přenos momentu na kola obstarává nová sekvenční šestistupňová převodovka.
Karbonová samonosná karoserie má rozvor prodloužený o 47 mm a celková délka narostla o 394 mm. Tvary auta byly aerodynamicky optimalizovány, což znamená delší přední kapotu, zakrytý podvozek zadní difuzor a nastavitelné zadní křídlo. Přední i zadní pomocný rám jsou zcela nové, aby vyhovovaly okruhové geometrii náprav a o 50 mm rozšířenému rozchodu kol. Pneumatiky jsou obuté na kovaných hořčíkových ráfcích s centrální maticí. Výměnu kol usnadňuje také pneumatický zvedací systém.