Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot pracuje na nové 2008. Co od malého SUV čekat?

David Bureš
Diskuze (8)
Druhá generace 2008 bude chtít nabídnout luxusnější interiér. V nabídce motorizací se patrně objeví i mildhybrid.

Peugeot 2008 patří mezi automobily, které zpopularizovaly segment malých SUV. V roce 2013 byl ostatně jeden z prvních aut, které do této třídy vstoupily. Přestože je dnes v Evropě druhým nejprodávanějším malým SUV (po Renaultu Captur) a jeho prodeje loni zvolna rostly, konkurence je o dost nabitější než v době premiéry. A tak bude čas na ni reagovat.

Francouzská značka je díky brzkému vstupu do segmentu o krok napřed než konkurence, a tak zatímco některé značky nabízejí malé SUV teprve krátce (Seat a jeho Arona, Kia a jeho Stonic) a jiné ho teprve chystají (Škoda a Volkswagen), Peugeot již brzy přijde s druhou generací takového auta. Zcela nová 2008 má debutovat za rok, nejspíše na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Peugeotu se osvědčilo, že 2008 je nabízena jen s pohonem přední nápravy, a tak se čtyřkolky nedočkáme ani v nadcházející generaci. Ta bude postavena na základech nové architektury CMP, vyvinuté s čínským partnerem DongFeng, kterou bude sdílet s nadcházející 208. Oproti platformě PF1 z dnešní 2008 poskytne hlavně nižší hmotnost, a to asi o 40 kilogramů.

Také na rozměrech se nic zásadního nezmění, byť nová 2008 asi bude o fous delší než aktuální provedení. Naopak uvnitř se změní dost, počítá se s kvalitnějšími materiály a poslední evolucí i-Cockpitu. 2008 patřila mezi první Peugeoty s tímto řešením, a tak bude potřeba vychytat některé chyby.

To nabídka motorů bude nadále postavena na tříválci 1.2 PureTech, aktuální provedení přizpůsobené nejnovějším emisním normám nabízí výběr mezi třemi výkonovými verzemi, s 60, 81 a 96 kW. Zůstane též turbodiesel, 1.5 BlueHDi, který je dnes pro 2008 nabízen se 75 a 88 kW. Příplatkový šestistupňový automat však patrně nahradí modernější osmikvalt.

K dispozici bude podle všeho také elektrická varianta, Peugeot totiž razí strategii tří typů pohonu. Elektromobily zacílí na zákazníky jezdící primárně ve městě, zatímco dieselovými auty na ty jezdící dlouhé trasy, pro zbytek budou určeny benzinová auta. Pravděpodobný je též příchod mildhybridu s 48V palubní sítí, avšak zřejmě až v rámci pozdější modernizace. Takový systém využije novou dvouspojkovou převodovku a Skupina PSA s jeho nasazeným počítá od roku 2022.

David Bureš
Diskuze (8)
19. 8. 2018 22:29
Re: Starou 2008
Me nejoblibenejsi auto na presuny na dovolenych zatim byla Panda. Ale to je takova moje srdcovka, ani to neumim vysvetlit, je proste super.
i10 je opravdu jen na posun, v 60ti ma clovek pocit, ze jede 120... Picanto / Polo / Ibiza jsou uz normalni auta... =D
Avatar - Blue Sun
19. 8. 2018 20:19
Re: Zajímalo by mě
2008 byla chvíli v mém výběru pro budoucí auto. Jenže mi přijde úchylné dát za tak malé autíčko totéž, co za mladší, větší a lépe vybavenou 308. Ještě asi nejsem dost zmasírovaný reklamou.
Avatar - Blue Sun
19. 8. 2018 15:24
Re: Zajímalo by mě
Crossland je bližší k C3 Aircross, ta není zase tak stará. Platforma je sice stejná, ale C3 má širší možnosti, než 2008.
Avatar - narona
19. 8. 2018 14:50
Re: Starou 2008
No právě že rok před tím jsem si půjčil za stejnou cenu, nebo dokonce levněji Ibizu. To bylo nebe a dudy oproti 2008. Jedině motor, zázrak z Boleslavi HTP byl snad horší než pak v tom pežotu, auto jako celek bylo ale naprosto fajnové.
Avatar - narona
19. 8. 2018 13:49
Starou 2008
Jsem měl půjčenou dva týdny v Chorvatsku. Vůbec mě nenadchla, dýchala z ní levnota, nepohodlný kostitřas... To snad se vůbec nedá nazvat suv - hlavně to mělo děsně dlouhé kvalty, jsem měl problém vyjet prudší šotolinovou cestu.
Staré pežoty mám rád ale tohle je krok mimo, ještě za tu cenu.