reklama


Peugeot 206 1,4 HDI - šetřílek (02/2002)

Peugeot 206 1,4 HDI - šetřílek (02/2002)

 
 

Není to tak dávno, co jsem vám v  představil Peugeot 206 s turbodieselem 2,0 HDI a řešil otázku, zda se jeho vyšší cena v porovnání s benzínovými verzemi vyplatí. Dnes mám prakticky stejný úkol, jen o kategorii níž.

Není to tak dávno, co jsem vám v  testu představil Peugeot 206 s turbodieselem 2,0 HDI a řešil otázku, zda se jeho vyšší cena v porovnání s benzínovými verzemi vyplatí. Dnes mám prakticky stejný úkol, jen o kategorii níž.

Kombinace malého pežotka s motorem 2,0 HDI se zdála být pro mnohé "nepřekonatelná", díky velmi dobrým vlastnostem, které poskytuje tento moderní turbodiesel. Problémem však byla poměrně vysoká cena a také to, že dvoulitrový turbodiesel s výkonem 66 kW a slušným točivým momentem 205 Nm, je na něco přes tunu vážící dvěstěšestku až zbytečně silný. Toho si byli dobře vědomi i v koncernu PSA (Peugeot/Citroen), který ve spolupráci s Fordem vyvinul nový "superúsporný" čtyřválec 1,4 HDI.

Tento nový motor je svými parametry přímo předurčen pro malé vozy koncernu PSA i Ford. Jeho nejvyšší výkon je 50 kW a točivý moment 150 Nm vrcholí již při 1750 otáčkách za minutu. Mimořádně nízká je i hmotnost tohoto motoru (1,4 HDI = 98 kg, původní 1,9D = 148 kg). Hlavním prodejním trumfem je však velmi nízká spotřeba. Oficiální údaje říkají, že v Peugeotu 206 by tento motor měl v průměru spotřebovat pouhých 4,3 l na 100 km. Pokud jezdíte jen ve městě, tak by neměl být problém udržet spotřebu na hranici 5,5 l a mimo město dokonce 3,6 l na 100 km! Já osobě říkám "bravo". Toto jsou hodnoty, které ukazují, jak má vypadat ekologicky přijatelný vůz. A to všechno za "normální" cenu. Žádné tučné příplatky za odlehčenou karosérii a podobně, jako u některých takzvaných "třílitrových" vozů (myšlena je spotřeba okolo tří litrů paliva na 100 km).

A praxe? Jízda s 206 1,4 HDI je velmi podobná pocitům s 2,0 HDI. Motormá velmi podobný zvuk, v nízkých otáčkách dunivý (ostatně jako všechny diesely) a s vyššími otáčkami mírně stoupá také hluk pronikající k uším posádky. To však příliš nevadí, protože odhlučnění je poměrně dobré a navíc k svižné jízdě postačují nižší otáčky (přibližně 1700 až 3000). Menší maximální točivý moment 150 Nm je znát především při jízdě do kopce nebo při předjíždění, ale pořád je dynamika jízdy na úrovni benzínového motoru 1,4, navíc s velmi dobrým tahem v nízkých otáčkách. Výhodou 1,4 HDI oproti benzínové 1,4 jsou nižší otáčky na pětku při rychlejší jízdě - například na dálnici. A co naměřená spotřeba? Při jízdách převážně v městském provozu se nám sice nepodařilo dosáhnout deklarované spotřeby 5,5 litru, ale přesto je hodnota spotřeby 5,7 l na 100 km velmi dobrá. Je zřejmé, že při větším podílu jízdy mimo město je možné dostat se hluboko pod "magickou" hranici pěti litrů na 100 km.

Shrnutí dojmů z Peugeotu 206 1,4 HDI je vcelku jasné - tento vůz rozhodně nezdržuje v provozu ostatní, spíš naopak a to vše při velmi nízké spotřebě. A jaká je cena? Testovaný vůz s výbavou XR Présence stojí 349.900 Kč, což přesně je o 25 tisíc více, než za stejně vybavenou dvěstěšestku s benzínovým motorem 1,4/55 kW. Nakonec tedy opět záleží na tom, kolik ročně ujdete kilometrů a zda se vám vyplatí připlatit si za HDI nebo zda vám "v pohodě" postačí konstrukčně jednodušší zážehová čtrnáctistovka.

Ostatní dojmy z Peugeotu 206 jsem již poměrně podrobně popsal v minulém testu, takže pokud máte zájem klikněte zde.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 349 900 Kč Cena v testované výbavě: 359 400 Kč

Základní výbava:airbag řidiče, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, posilovač řízení, imobilizer, tónovaná skla, signalizace otevřených dveří, výškově nastavitelný volant, otáčkoměr, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sedadlo spolujezdce s úložným prostorem, zadní sedadlo dělené + 3 opěrky hlav, příprava pro rádio, nárazníky v barvě karosérie

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza (+9.500,-)

Pražskou ODS povede do voleb Černochová, Klaus mladší je trojkou Pražskou ODS povede do voleb Černochová, Klaus mladší je trojkou

Pražskou ODS pro podzimní volby do Poslanecké sněmovny…

Důkaz, že se Čína skutečně změnila: Podívejte se na fotografie mladých žen Důkaz, že se Čína skutečně změnila: Podívejte se na fotografie mladých žen

V souvislosti s Čínou se většinou hovoří o ekonomice,…

Radiožurnál: Hnutí STAN se radí s mužem z Krejčířových kauz Radiožurnál: Hnutí STAN se radí s mužem z Krejčířových kauz

Hnutí STAN konzultuje stranické záležitosti se zlínským…

Štěstí? Sazka otevře první vlastní kavárny Štěstí? Sazka otevře první vlastní kavárny

Lídr na tuzemském trhu číselných loterií, společnost…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1398
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 50 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 150 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 168
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 3.6 / 4.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 245 / 1100
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1049 / 476
Rozměr pneu:175/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3822
b) šířka (mm): 1673
c) výška (mm): 1432
d) rozvor (mm): 2445
e) rozchod vpředu (mm): 1425
f) rozchod vzadu (mm): 1416
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Auta v ceně do tří tisíc chtějí objet republiku. Byli jsme na startu Auta v ceně do tří tisíc chtějí objet republiku. Byli jsme na startu

Velké zážitky za minimální náklady - to je smysl expedice…

Mercedes chce konkurovat pick-upům v USA. Začne s třídou X Mercedes chce konkurovat pick-upům v USA. Začne s třídou X

Německá automobilka uvažuje o nasazení svého nového…

 




Ojetý Peugeot 206: Ženy jej chtějí Ojetý Peugeot 206: Ženy jej chtějí

Líbivé tvary automobilů Peugeot si oblíbila řada řidičů a…

Francouzi k utopení auta povodně nepotřebují Francouzi k utopení auta povodně nepotřebují

Že dovádět na šotolině na náspu jezera není úplně…

 



 
Zajištění auta proti pohybu: Je lepší ruční brzda, nebo zařazená rychlost? A jak je to s automaty?

Zajištění auta proti pohybu: Je lepší ruční brzda, nebo zařazená rychlost? A jak je to s automaty?

Včera

Zajištění automobilu proti pohybu není žádná věda, pár pravidel je ale nutné dodržovat!




Blesk.cz

Na rakouský parlament, letiště i úřady útočil turecký hacker. Kvůli nepřátelství

Na rakouský parlament, letiště i úřady útočil…

Za kybernetickými útoky na instituce v Rakousku stál turecký nacionalista. S odvoláním na rakouskou rozvědku o…

Čím déle stonáte, tím víc peněz dostanete? Plán ČSSD se nelíbí odborům

Čím déle stonáte, tím víc peněz dostanete? Plán ČSSD…

Dávky pro dlouhodobě nemocné by mohly od druhého měsíce vzrůst na dvě třetiny platu, od třetího měsíce až na 72…

 

iSport.cz

Český šampion už letos do Ligy mistrů? Naděje drží AS Řím a Besiktas

Český šampion už letos do Ligy mistrů? Naděje drží…

Tuzemské kluby čtvrtečním vyřazením Sparty z Evropské ligy uzavřely své účinkování v této sezoně evropských…

CELÝ SESTŘIH: Boleslav - Teplice 1:1. Domácí čekají na výhru osm kol

CELÝ SESTŘIH: Boleslav - Teplice 1:1. Domácí čekají…

Fotbalisté Mladé Boleslavi v pondělní dohrávce 18. kola první ligy s Teplicemi neukončili sedm zápasů dlouhou…

 

Reflex.cz

Amazon prodává antisemitské knihy zpochybňující holocaust. Na výzvy, ať toho nechá, nereaguje

Amazon prodává antisemitské knihy zpochybňující…

Jad vašem, památník obětí holocaustu v izraelském Jeruzalémě, vyzval společnost Amazon, aby přestala šířit…

Oscary: Příliš černobílé výsledky a pointa pro Trumpa

Oscary: Příliš černobílé výsledky a pointa pro Trumpa

Dodržel-li prezident Trump slovo a opravdu se na letošní Oscary nedíval, musí teď hořce litovat. „Pointu“ v…

 
 
reklama