Peugeot 206 1,4 HDI - šetřílek (02/2002)

Peugeot 206 1,4 HDI - šetřílek (02/2002)

 
 

Není to tak dávno, co jsem vám v  představil Peugeot 206 s turbodieselem 2,0 HDI a řešil otázku, zda se jeho vyšší cena v porovnání s benzínovými verzemi vyplatí. Dnes mám prakticky stejný úkol, jen o kategorii níž.

Není to tak dávno, co jsem vám v  testu představil Peugeot 206 s turbodieselem 2,0 HDI a řešil otázku, zda se jeho vyšší cena v porovnání s benzínovými verzemi vyplatí. Dnes mám prakticky stejný úkol, jen o kategorii níž.

Kombinace malého pežotka s motorem 2,0 HDI se zdála být pro mnohé "nepřekonatelná", díky velmi dobrým vlastnostem, které poskytuje tento moderní turbodiesel. Problémem však byla poměrně vysoká cena a také to, že dvoulitrový turbodiesel s výkonem 66 kW a slušným točivým momentem 205 Nm, je na něco přes tunu vážící dvěstěšestku až zbytečně silný. Toho si byli dobře vědomi i v koncernu PSA (Peugeot/Citroen), který ve spolupráci s Fordem vyvinul nový "superúsporný" čtyřválec 1,4 HDI.

Tento nový motor je svými parametry přímo předurčen pro malé vozy koncernu PSA i Ford. Jeho nejvyšší výkon je 50 kW a točivý moment 150 Nm vrcholí již při 1750 otáčkách za minutu. Mimořádně nízká je i hmotnost tohoto motoru (1,4 HDI = 98 kg, původní 1,9D = 148 kg). Hlavním prodejním trumfem je však velmi nízká spotřeba. Oficiální údaje říkají, že v Peugeotu 206 by tento motor měl v průměru spotřebovat pouhých 4,3 l na 100 km. Pokud jezdíte jen ve městě, tak by neměl být problém udržet spotřebu na hranici 5,5 l a mimo město dokonce 3,6 l na 100 km! Já osobě říkám "bravo". Toto jsou hodnoty, které ukazují, jak má vypadat ekologicky přijatelný vůz. A to všechno za "normální" cenu. Žádné tučné příplatky za odlehčenou karosérii a podobně, jako u některých takzvaných "třílitrových" vozů (myšlena je spotřeba okolo tří litrů paliva na 100 km).

A praxe? Jízda s 206 1,4 HDI je velmi podobná pocitům s 2,0 HDI. Motormá velmi podobný zvuk, v nízkých otáčkách dunivý (ostatně jako všechny diesely) a s vyššími otáčkami mírně stoupá také hluk pronikající k uším posádky. To však příliš nevadí, protože odhlučnění je poměrně dobré a navíc k svižné jízdě postačují nižší otáčky (přibližně 1700 až 3000). Menší maximální točivý moment 150 Nm je znát především při jízdě do kopce nebo při předjíždění, ale pořád je dynamika jízdy na úrovni benzínového motoru 1,4, navíc s velmi dobrým tahem v nízkých otáčkách. Výhodou 1,4 HDI oproti benzínové 1,4 jsou nižší otáčky na pětku při rychlejší jízdě - například na dálnici. A co naměřená spotřeba? Při jízdách převážně v městském provozu se nám sice nepodařilo dosáhnout deklarované spotřeby 5,5 litru, ale přesto je hodnota spotřeby 5,7 l na 100 km velmi dobrá. Je zřejmé, že při větším podílu jízdy mimo město je možné dostat se hluboko pod "magickou" hranici pěti litrů na 100 km.

Shrnutí dojmů z Peugeotu 206 1,4 HDI je vcelku jasné - tento vůz rozhodně nezdržuje v provozu ostatní, spíš naopak a to vše při velmi nízké spotřebě. A jaká je cena? Testovaný vůz s výbavou XR Présence stojí 349.900 Kč, což přesně je o 25 tisíc více, než za stejně vybavenou dvěstěšestku s benzínovým motorem 1,4/55 kW. Nakonec tedy opět záleží na tom, kolik ročně ujdete kilometrů a zda se vám vyplatí připlatit si za HDI nebo zda vám "v pohodě" postačí konstrukčně jednodušší zážehová čtrnáctistovka.

Ostatní dojmy z Peugeotu 206 jsem již poměrně podrobně popsal v minulém testu, takže pokud máte zájem klikněte zde.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 349 900 Kč Cena v testované výbavě: 359 400 Kč

Základní výbava:airbag řidiče, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, posilovač řízení, imobilizer, tónovaná skla, signalizace otevřených dveří, výškově nastavitelný volant, otáčkoměr, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sedadlo spolujezdce s úložným prostorem, zadní sedadlo dělené + 3 opěrky hlav, příprava pro rádio, nárazníky v barvě karosérie

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza (+9.500,-)

Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů Online: V první volební den hlasovalo přes 40 procent voličů

Začaly volby. Občané hlasují o tom, kdo nově zasedne do…

Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy Americký rozpočtový deficit výrazně vzrostl, i když do něj přitekly rekordní příjmy

Rozpočtový deficit Spojených států v uplynulém fiskálním…

Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7 Podpora a výzva k terorismu má z internetu mizet do dvou hodin, shodla se G7

Podpora terorismu a výzvy k teroristickým činům mají v…

Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně Bitcoin prolomil další hranici, letos už jeho hodnota vzrostla šestinásobně

Hodnota kybernetické měny bitcoin dnes poprvé překročila…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1398
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 50 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 150 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 168
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 3.6 / 4.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 245 / 1100
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1049 / 476
Rozměr pneu:175/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3822
b) šířka (mm): 1673
c) výška (mm): 1432
d) rozvor (mm): 2445
e) rozchod vpředu (mm): 1425
f) rozchod vzadu (mm): 1416
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 



Ojetý Peugeot 206: Ženy jej chtějí Ojetý Peugeot 206: Ženy jej chtějí

Líbivé tvary automobilů Peugeot si oblíbila řada řidičů a…

Francouzi k utopení auta povodně nepotřebují Francouzi k utopení auta povodně nepotřebují

Že dovádět na šotolině na náspu jezera není úplně…

 



 
Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Model motoru Bugatti Chiron může být váš. Stojí jako nová Dacia

Včera

Jednotka v měřítku 1:4 bohužel není funkční, přesto jde o fascinující práci. Její stavba trvala neuvěřitelných 220 hodin.




Blesk.cz

Volby ONLINE: Čechů už odvolilo přes 40 procent. Zeman a lídři řeší, co dál

Volby ONLINE: Čechů už odvolilo přes 40 procent.…

Poslance si v první den voleb přišly vybrat více než dvě pětiny voličů. Zájem je podle mnoha volebních komisařů…

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty v kokpitu?!

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty…

Nejmenovaná britská letuška popsala skandální praktiky svých kolegyň. Čím dál víc stevardek si prý přivydělává…

 

iSport.cz

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali jsme jak žáčci

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali…

Vidíte ty záblesky šikovnosti, schopnost se nacpat pro gól. Drzost. Antonín Honejsek v sezoně odehrál 12 zápasů…

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…