Peugeot 206 1,4 HDI - šetřílek (02/2002)

Peugeot 206 1,4 HDI - šetřílek (02/2002)

 
 

Není to tak dávno, co jsem vám v  představil Peugeot 206 s turbodieselem 2,0 HDI a řešil otázku, zda se jeho vyšší cena v porovnání s benzínovými verzemi vyplatí. Dnes mám prakticky stejný úkol, jen o kategorii níž.

Není to tak dávno, co jsem vám v  testu představil Peugeot 206 s turbodieselem 2,0 HDI a řešil otázku, zda se jeho vyšší cena v porovnání s benzínovými verzemi vyplatí. Dnes mám prakticky stejný úkol, jen o kategorii níž.

Kombinace malého pežotka s motorem 2,0 HDI se zdála být pro mnohé "nepřekonatelná", díky velmi dobrým vlastnostem, které poskytuje tento moderní turbodiesel. Problémem však byla poměrně vysoká cena a také to, že dvoulitrový turbodiesel s výkonem 66 kW a slušným točivým momentem 205 Nm, je na něco přes tunu vážící dvěstěšestku až zbytečně silný. Toho si byli dobře vědomi i v koncernu PSA (Peugeot/Citroen), který ve spolupráci s Fordem vyvinul nový "superúsporný" čtyřválec 1,4 HDI.

Tento nový motor je svými parametry přímo předurčen pro malé vozy koncernu PSA i Ford. Jeho nejvyšší výkon je 50 kW a točivý moment 150 Nm vrcholí již při 1750 otáčkách za minutu. Mimořádně nízká je i hmotnost tohoto motoru (1,4 HDI = 98 kg, původní 1,9D = 148 kg). Hlavním prodejním trumfem je však velmi nízká spotřeba. Oficiální údaje říkají, že v Peugeotu 206 by tento motor měl v průměru spotřebovat pouhých 4,3 l na 100 km. Pokud jezdíte jen ve městě, tak by neměl být problém udržet spotřebu na hranici 5,5 l a mimo město dokonce 3,6 l na 100 km! Já osobě říkám "bravo". Toto jsou hodnoty, které ukazují, jak má vypadat ekologicky přijatelný vůz. A to všechno za "normální" cenu. Žádné tučné příplatky za odlehčenou karosérii a podobně, jako u některých takzvaných "třílitrových" vozů (myšlena je spotřeba okolo tří litrů paliva na 100 km).

A praxe? Jízda s 206 1,4 HDI je velmi podobná pocitům s 2,0 HDI. Motormá velmi podobný zvuk, v nízkých otáčkách dunivý (ostatně jako všechny diesely) a s vyššími otáčkami mírně stoupá také hluk pronikající k uším posádky. To však příliš nevadí, protože odhlučnění je poměrně dobré a navíc k svižné jízdě postačují nižší otáčky (přibližně 1700 až 3000). Menší maximální točivý moment 150 Nm je znát především při jízdě do kopce nebo při předjíždění, ale pořád je dynamika jízdy na úrovni benzínového motoru 1,4, navíc s velmi dobrým tahem v nízkých otáčkách. Výhodou 1,4 HDI oproti benzínové 1,4 jsou nižší otáčky na pětku při rychlejší jízdě - například na dálnici. A co naměřená spotřeba? Při jízdách převážně v městském provozu se nám sice nepodařilo dosáhnout deklarované spotřeby 5,5 litru, ale přesto je hodnota spotřeby 5,7 l na 100 km velmi dobrá. Je zřejmé, že při větším podílu jízdy mimo město je možné dostat se hluboko pod "magickou" hranici pěti litrů na 100 km.

Shrnutí dojmů z Peugeotu 206 1,4 HDI je vcelku jasné - tento vůz rozhodně nezdržuje v provozu ostatní, spíš naopak a to vše při velmi nízké spotřebě. A jaká je cena? Testovaný vůz s výbavou XR Présence stojí 349.900 Kč, což přesně je o 25 tisíc více, než za stejně vybavenou dvěstěšestku s benzínovým motorem 1,4/55 kW. Nakonec tedy opět záleží na tom, kolik ročně ujdete kilometrů a zda se vám vyplatí připlatit si za HDI nebo zda vám "v pohodě" postačí konstrukčně jednodušší zážehová čtrnáctistovka.

Ostatní dojmy z Peugeotu 206 jsem již poměrně podrobně popsal v minulém testu, takže pokud máte zájem klikněte zde.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 349 900 Kč Cena v testované výbavě: 359 400 Kč

Základní výbava:airbag řidiče, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, posilovač řízení, imobilizer, tónovaná skla, signalizace otevřených dveří, výškově nastavitelný volant, otáčkoměr, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sedadlo spolujezdce s úložným prostorem, zadní sedadlo dělené + 3 opěrky hlav, příprava pro rádio, nárazníky v barvě karosérie

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza (+9.500,-)

Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války

Vyhlídkové kolo London Eye bylo dnes krátce evakuováno…

Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci

Končící aerosalon v Paříži se nesl především v duchu…

O společnosti, která přepsala dějiny byznysu O společnosti, která přepsala dějiny byznysu

První úpis akcií na světě je jedno z prvenství, které…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1398
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 50 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 150 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 168
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 3.6 / 4.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 245 / 1100
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1049 / 476
Rozměr pneu:175/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3822
b) šířka (mm): 1673
c) výška (mm): 1432
d) rozvor (mm): 2445
e) rozchod vpředu (mm): 1425
f) rozchod vzadu (mm): 1416
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

 




Ojetý Peugeot 206: Ženy jej chtějí Ojetý Peugeot 206: Ženy jej chtějí

Líbivé tvary automobilů Peugeot si oblíbila řada řidičů a…

Francouzi k utopení auta povodně nepotřebují Francouzi k utopení auta povodně nepotřebují

Že dovádět na šotolině na náspu jezera není úplně…

 



 
Podívejte se na desítku nejrychlejších produkčních aut na Nürburgringu v akci

Podívejte se na desítku nejrychlejších produkčních aut na Nürburgringu v akci

Dnes 17:46

Deset videí nabízí ty nejrychlejší automobily, s nimiž lze ještě legálně vyrazit i do běžného silničního provozu.




Blesk.cz

Egypt dá Saúdské Arábii 2 ostrovy. Kritici: „Prodal“ je za pomoc

Egypt dá Saúdské Arábii 2 ostrovy. Kritici: „Prodal“…

Saúdská Arábie získá nové území. Egypt jí přenechá dva neobydlené, ale strategicky významné ostrovy v Rudém…

Sara (26) kvůli nemoci vypadá jako stařena! Za své tělo se nestydí a dala se na modeling

Sara (26) kvůli nemoci vypadá jako stařena! Za své…

Vypadá jako stařena, přitom jí je teprve 26 let. Američanka Sara Geurts totiž trpí vzácnou nemocí, kvůli které…

 

iSport.cz

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují Německo a Chile

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují…

Fotbalisté Německa a Chile postoupili na Poháru FIFA do semifinále. Němci po výhře 3:1 nad Kamerunem ovládli…

Kouč Slováků Hapal plakal: Zápas Němců s Italy? Ostuda fotbalu

Kouč Slováků Hapal plakal: Zápas Němců s Italy?…

Dobojováno jest, Česko a Slovensko na EURO do 21 let končí. Do semifinále neprošel ani jeden tým. Zatímco…

 

Reflex.cz

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik řekne jako první magické slůvko na č?

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik…

Nezaujatý pozorovatel naší politické scény si už dávno musel položit otázku, který politik překročí magickou…

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový trůn ženě?

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový…

Třiaosmdesátiletý japonský císař Akihito na konci příštího roku ze zdravotních důvodů odstoupí ze své funkce.…