Peugeot 206 1,4 HDI - šetřílek (02/2002)

Peugeot 206 1,4 HDI - šetřílek (02/2002)

 
 

Není to tak dávno, co jsem vám v  představil Peugeot 206 s turbodieselem 2,0 HDI a řešil otázku, zda se jeho vyšší cena v porovnání s benzínovými verzemi vyplatí. Dnes mám prakticky stejný úkol, jen o kategorii níž.

Není to tak dávno, co jsem vám v  testu představil Peugeot 206 s turbodieselem 2,0 HDI a řešil otázku, zda se jeho vyšší cena v porovnání s benzínovými verzemi vyplatí. Dnes mám prakticky stejný úkol, jen o kategorii níž.

Kombinace malého pežotka s motorem 2,0 HDI se zdála být pro mnohé "nepřekonatelná", díky velmi dobrým vlastnostem, které poskytuje tento moderní turbodiesel. Problémem však byla poměrně vysoká cena a také to, že dvoulitrový turbodiesel s výkonem 66 kW a slušným točivým momentem 205 Nm, je na něco přes tunu vážící dvěstěšestku až zbytečně silný. Toho si byli dobře vědomi i v koncernu PSA (Peugeot/Citroen), který ve spolupráci s Fordem vyvinul nový "superúsporný" čtyřválec 1,4 HDI.

Tento nový motor je svými parametry přímo předurčen pro malé vozy koncernu PSA i Ford. Jeho nejvyšší výkon je 50 kW a točivý moment 150 Nm vrcholí již při 1750 otáčkách za minutu. Mimořádně nízká je i hmotnost tohoto motoru (1,4 HDI = 98 kg, původní 1,9D = 148 kg). Hlavním prodejním trumfem je však velmi nízká spotřeba. Oficiální údaje říkají, že v Peugeotu 206 by tento motor měl v průměru spotřebovat pouhých 4,3 l na 100 km. Pokud jezdíte jen ve městě, tak by neměl být problém udržet spotřebu na hranici 5,5 l a mimo město dokonce 3,6 l na 100 km! Já osobě říkám "bravo". Toto jsou hodnoty, které ukazují, jak má vypadat ekologicky přijatelný vůz. A to všechno za "normální" cenu. Žádné tučné příplatky za odlehčenou karosérii a podobně, jako u některých takzvaných "třílitrových" vozů (myšlena je spotřeba okolo tří litrů paliva na 100 km).

A praxe? Jízda s 206 1,4 HDI je velmi podobná pocitům s 2,0 HDI. Motormá velmi podobný zvuk, v nízkých otáčkách dunivý (ostatně jako všechny diesely) a s vyššími otáčkami mírně stoupá také hluk pronikající k uším posádky. To však příliš nevadí, protože odhlučnění je poměrně dobré a navíc k svižné jízdě postačují nižší otáčky (přibližně 1700 až 3000). Menší maximální točivý moment 150 Nm je znát především při jízdě do kopce nebo při předjíždění, ale pořád je dynamika jízdy na úrovni benzínového motoru 1,4, navíc s velmi dobrým tahem v nízkých otáčkách. Výhodou 1,4 HDI oproti benzínové 1,4 jsou nižší otáčky na pětku při rychlejší jízdě - například na dálnici. A co naměřená spotřeba? Při jízdách převážně v městském provozu se nám sice nepodařilo dosáhnout deklarované spotřeby 5,5 litru, ale přesto je hodnota spotřeby 5,7 l na 100 km velmi dobrá. Je zřejmé, že při větším podílu jízdy mimo město je možné dostat se hluboko pod "magickou" hranici pěti litrů na 100 km.

Shrnutí dojmů z Peugeotu 206 1,4 HDI je vcelku jasné - tento vůz rozhodně nezdržuje v provozu ostatní, spíš naopak a to vše při velmi nízké spotřebě. A jaká je cena? Testovaný vůz s výbavou XR Présence stojí 349.900 Kč, což přesně je o 25 tisíc více, než za stejně vybavenou dvěstěšestku s benzínovým motorem 1,4/55 kW. Nakonec tedy opět záleží na tom, kolik ročně ujdete kilometrů a zda se vám vyplatí připlatit si za HDI nebo zda vám "v pohodě" postačí konstrukčně jednodušší zážehová čtrnáctistovka.

Ostatní dojmy z Peugeotu 206 jsem již poměrně podrobně popsal v minulém testu, takže pokud máte zájem klikněte zde.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 349 900 Kč Cena v testované výbavě: 359 400 Kč

Základní výbava:airbag řidiče, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, posilovač řízení, imobilizer, tónovaná skla, signalizace otevřených dveří, výškově nastavitelný volant, otáčkoměr, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sedadlo spolujezdce s úložným prostorem, zadní sedadlo dělené + 3 opěrky hlav, příprava pro rádio, nárazníky v barvě karosérie

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza (+9.500,-)

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1398
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 50 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 150 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 168
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.1
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 3.6 / 4.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 245 / 1100
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1049 / 476
Rozměr pneu:175/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3822
b) šířka (mm): 1673
c) výška (mm): 1432
d) rozvor (mm): 2445
e) rozchod vpředu (mm): 1425
f) rozchod vzadu (mm): 1416
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

 




Ojetý Peugeot 206: Ženy jej chtějí Ojetý Peugeot 206: Ženy jej chtějí

Líbivé tvary automobilů Peugeot si oblíbila řada řidičů a…

Francouzi k utopení auta povodně nepotřebují Francouzi k utopení auta povodně nepotřebují

Že dovádět na šotolině na náspu jezera není úplně…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Očekávají, že vykopou jeho mrtvolku. Policisté pátrají po ostatcích chlapce (21 měs.)

Očekávají, že vykopou jeho mrtvolku. Policisté…

„Připravte se na nejhorší,“ řekli policisté britské matce Kerry Needham, jejíž syn záhadně zmizel na řeckém…

Téměř slepá Žaneta v Prostřeno: Rýže létá vzduchem a nadávky nestíhají vypípávat

Téměř slepá Žaneta v Prostřeno: Rýže létá vzduchem a…

To tu ještě nebylo. V televizní soutěži Prostřeno! se objeví nevidomý soutěžící. Žaneta Šťastná (24) se svým…

 

iSport.cz

Ztráta pro Evropu. Zranil se Gáborík, ve finále SP nenastoupí

Ztráta pro Evropu. Zranil se Gáborík, ve finále SP…

Hokejisté Výběru Evropy se budou muset ve finále Světového poháru v Torontu proti Kanadě obejít bez slovenského…

UNIKÁTNÍ VIDEO: Derby pražských

UNIKÁTNÍ VIDEO: Derby pražských "S" pohledem kamer…

Byla to bitva se vším všudy. Pražské derby mezi Spartou a Slavií přineslo vše, co se od velkého šlágru čeká.…

 

Reflex.cz

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do zákulisí práce exotických tanečnic

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do…

Dnes jsou z nich již dámy v letech, ale v roce 1958 patřily mezi nejobletovanější ženy New Yorku. Nádherné…

9 států, které na světových mapách nenajdete

9 států, které na světových mapách nenajdete

Nejste spokojení se svou republikou? Založte si vlastní. Taková je filozofie většiny tzv. mikronárodů. Tyto…