reklama


Peugeot 206 2,0 HDI

Peugeot 206 2,0 HDI

 
 

Turbodiesely jsou v posledních letech velmi populární, i když se v mnohých případech vzhledem k vysoké pořizovací ceně nejedná o úplně ideální (ekonomicky zdůvodnitelné) řešení. Toto platí především u kategorií malých vozů, kdy příplatek za "turbo-nafťák" tvoří nezanedbatelnou část pořizovací ceny vozu. Jak je tomu u Peugeotu 206 s turbodieselem HDI, vám...

Turbodiesely jsou v posledních letech velmi populární, i když se v mnohých případech vzhledem k vysoké pořizovací ceně nejedná o úplně ideální (ekonomicky zdůvodnitelné) řešení. Toto platí především u kategorií malých vozů, kdy příplatek za "turbo-nafťák" tvoří nezanedbatelnou část pořizovací ceny vozu. Jak je tomu u Peugeotu 206 s turbodieselem HDI, vám naznačí následující test.

Testovaný Peugeot 206 byl osazen dvoulitrovým turbodieselem HDI s maximálním výkonem 66 kW a točivým momentem 205 Nm. Tento motor se dodává i do mnohem těžšího modelu 406, takže je vcelku jasné, že s lehkou dvěstěšestkou nebude mít problémy (pohotovostní hmotnost jen 1070 kg). Praxe ukázala, že tomu tak je. Jezdit je možno velmi rychle, s možností bezpečného přejíždění, ale zároveň v poměrně nízkých otáčkách - tedy i tiše. Maximální rychlost je 180 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne 206 HDI za slušných 12 sekund. Odhlučnění motoru v interiéru je až překvapivě dobré a je plně srovnatelné s tiššími benzínovými motory. Spotřeba se i při svižné jízdě dá udržet na hranici 5 litrů nafty na 100 km, což při objemu nádrže 50 litrů dává dojezd "magických" 1000 km na jedno natankování.

Interiér svou prostorností odpovídá současným nárokům na tuto třídu automobilů, to znamená, že poskytuje velmi dobrý prostor vpředu a přijatelný na zadních sedadlech. Ovládání volantu, řazení i spojky jde velmi lehce, což je dobré vzhledem k tomu, že tento automobil často řídí ženy. Přes poměrně silný A sloupek je však poněkud hůře vidět do křižovatek a podobně je tomu s výhledem šikmo vzad, kde "vadí" robustní C sloupek. Nelíbily se nám také tvrdé a lesklé plasty použité na přístrojové desce. Naopak potěší přiměřeně "nefancouzsky" tuhé sedačky a dobrým bočním vedením.

Zavazadlový prostor o objemu 245 l (Fabia 260 l, Clio 255 l, Polo 245 l) je dobře přístupný po otevření pátých dveří a po sklopení zadních opěradel je možné jej zvětšit na přibližně 1100 litrů. Nevýhodou však je, že nevznikne zcela rovná plocha.

Velmi dobré jízdní vlastnosti i přes těžký turbodiesel příliš neutrpěly a mírná nedotáčivost se začíná projevovat až při velmi rychlých průjezdech zatáčkami. Odpružení pro běžnou jízdu je přiměřeně komfortní. Brzdy bez ABS nás příliš nepotěšily. V kritické situaci na dálnici v rychlosti cca 120 km/h vůz při intenzivním brzdění "ustřelil" doprava (zablokování pravého předního kola), takže bylo nutné brzdění krátce přerušit a volantem korigovat směr, což mělo samozřejmě za následek prodloužení brzdné dráhy. Druhým příkladem podivného chování brzd byla naše standardní zkouška brzd z rychlosti 100 km/h do zastavení Po výrazném snížení rychlosti, které proběhlo bez problémů se v poslední fázi (rychlost okolo 30 km/h) mírně rozskákala lehká záď, což trvalo až do úplného zastavení. ABS by s největší pravděpodobností tyto neduhy odstranilo a rozhodně jej doporučuji.

A nakonec úvaha o tom, zda se HDI do 206ky vyplatí nebo ne. V první řadě samozřejmě záleží na tom kolik se ročně s takovým vozem ujede kilometrů. Obvyklá hodnota pro "vyplácení se" turbodieselu je 30.000 km ročně. Ve výbavě XT stojí 206 HDI 436 tisíc korun. Oproti tomu odpovídající motor 1,6 s výkonem 65 kW stojí 409 tisíc, tedy o 27 tisíc korun méně. Zde je cenový rozdíl přibližně odpovídající vyšší hodnotě turbodieselu a jeho teoreticky nižší spotřebě. Pokud by se však někdo spokojil s motorem 1,4 se slušným výkonem 55 kW, ušetří nezanedbatelných 68 tisíc korun. Tuto částku pochopitelně nikdy na naftě neušetříte. Na druhou stranu je fakt, že při prodeji vozu s turbodieselem dostanete "na ruku" podstatně, více než u "benzínu". Snad ještě jedna rada. Turbodiesel se velmi hodí pro dálniční provoz, pro nízké otáčky při vyšších rychlostech (nízký hluk v kabině i nízká spotřeba), zatímco i slabší benzínový motor (1,4/55 kW) obvykle bohatě postačuje pro městský provoz. Rozhodnutí je však samozřejmě na vás...

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 436 000 Kč Cena v testované výbavě: 458 500 Kč

Základní výbava:airbag řidiče, airbag spolujezdce, pásy s programovým upoutáním, imobilizér, otáčkoměr, výškové nastavení sedadla řidiče, variabilní sedadlo spolujezdce s úložným prostorem, 3x opěrka hlavy vzadu, dělená zadní sedadla, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, velurové čalounění sedadel, vnější zrcátka elektricky ovládaná a vyhřívaná, tónovaná skla, digitální hodiny, síť upevnění zavazadel v zavazadlovém prostoru, digitální indikátor servisního intervalu, pylový filtr, příprava na rádio, mlhová světla přadní, hliníková kola, nárazníky v barvě vozu, přední okna elektricky ovládaná

Výbava testovaného vozu:autorádio s přehrávačem kazet (+ 13.000,-), metalíza (+9.500,-)

Domácích zabijaček kvapem ubývá. Chybí řezníci Domácích zabijaček kvapem ubývá. Chybí řezníci

Domácích zabijaček prasat dlouhodobě ubývá. Jitrnice,…

StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů StartupYard rozdělil rekordní sumu. Nové projekty se porvaly o devatenáct milionů

Rekordních devatenáct milionů korun čerstvých investic…

Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD Miliardář Bakala znovu investuje v Ostravě. Přebudoval bývalé sídlo OKD

Skupina Asental Group miliardáře a někdejšího uhlobarona…

Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky Rusnok: Při přehřátí trhu ČNB dále zpřísní podmínky pro hypotéky

Pokud bude tuzemský trh s nemovitostmi vykazovat známky…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 4.1 / 5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 245 / 1100
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1070 / 510
Rozměr pneu:175/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3822
b) šířka (mm): 1673
c) výška (mm): 1432
d) rozvor (mm): 2442
e) rozchod vpředu (mm): 1425
f) rozchod vzadu (mm): 1416
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 6
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Na pozici nejprodávanější značky aut v Evropě sice stále…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Ojetý Peugeot 206: Ženy jej chtějí Ojetý Peugeot 206: Ženy jej chtějí

Líbivé tvary automobilů Peugeot si oblíbila řada řidičů a…

Francouzi k utopení auta povodně nepotřebují Francouzi k utopení auta povodně nepotřebují

Že dovádět na šotolině na náspu jezera není úplně…

 



 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Včera

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Probudil se a všichni byli mrtví. Chlapec (7) jako jediný přežil náraz letadla

Probudil se a všichni byli mrtví. Chlapec (7) jako…

Přes noc se z něj stal sirotek. Na dům rodiny malého kyrgyzského chlapce spadlo turecké nákladní letadlo a…

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete od počítače

Windows se naučí automaticky zamykat, pokud odejdete…

Windows 10 by se mohly na počítačích s kamerami kompatibilními s technologií Windows Hello samy zamykat.

 

iSport.cz

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do Bayernu ho motivují

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do…

Obránce Hoffenheimu Pavel Kadeřábek kvůli lehčímu zranění lýtka možná vynechá sobotní úvodní zápas druhé části…

Biatlonový šéf Hamza o boji s dopingem: Hrozili mi i zastřelením

Biatlonový šéf Hamza o boji s dopingem: Hrozili mi i…

Už se mu nelíbilo, jak se v biatlonu přehlížejí problémy v boji s dopingem. Předseda Českého svazu biatlonu Jiří…

 

Reflex.cz

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

15 vzácných snímků z dětství princezny Diany

Narodila se 1. července 1961 do aristokratické rodiny Spencerů a první roky života strávila na královských…

 
 
reklama