Peugeot 206 2,0 HDI

Peugeot 206 2,0 HDI

 
 

Turbodiesely jsou v posledních letech velmi populární, i když se v mnohých případech vzhledem k vysoké pořizovací ceně nejedná o úplně ideální (ekonomicky zdůvodnitelné) řešení. Toto platí především u kategorií malých vozů, kdy příplatek za "turbo-nafťák" tvoří nezanedbatelnou část pořizovací ceny vozu. Jak je tomu u Peugeotu 206 s turbodieselem HDI, vám...

Turbodiesely jsou v posledních letech velmi populární, i když se v mnohých případech vzhledem k vysoké pořizovací ceně nejedná o úplně ideální (ekonomicky zdůvodnitelné) řešení. Toto platí především u kategorií malých vozů, kdy příplatek za "turbo-nafťák" tvoří nezanedbatelnou část pořizovací ceny vozu. Jak je tomu u Peugeotu 206 s turbodieselem HDI, vám naznačí následující test.

Testovaný Peugeot 206 byl osazen dvoulitrovým turbodieselem HDI s maximálním výkonem 66 kW a točivým momentem 205 Nm. Tento motor se dodává i do mnohem těžšího modelu 406, takže je vcelku jasné, že s lehkou dvěstěšestkou nebude mít problémy (pohotovostní hmotnost jen 1070 kg). Praxe ukázala, že tomu tak je. Jezdit je možno velmi rychle, s možností bezpečného přejíždění, ale zároveň v poměrně nízkých otáčkách - tedy i tiše. Maximální rychlost je 180 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne 206 HDI za slušných 12 sekund. Odhlučnění motoru v interiéru je až překvapivě dobré a je plně srovnatelné s tiššími benzínovými motory. Spotřeba se i při svižné jízdě dá udržet na hranici 5 litrů nafty na 100 km, což při objemu nádrže 50 litrů dává dojezd "magických" 1000 km na jedno natankování.

Interiér svou prostorností odpovídá současným nárokům na tuto třídu automobilů, to znamená, že poskytuje velmi dobrý prostor vpředu a přijatelný na zadních sedadlech. Ovládání volantu, řazení i spojky jde velmi lehce, což je dobré vzhledem k tomu, že tento automobil často řídí ženy. Přes poměrně silný A sloupek je však poněkud hůře vidět do křižovatek a podobně je tomu s výhledem šikmo vzad, kde "vadí" robustní C sloupek. Nelíbily se nám také tvrdé a lesklé plasty použité na přístrojové desce. Naopak potěší přiměřeně "nefancouzsky" tuhé sedačky a dobrým bočním vedením.

Zavazadlový prostor o objemu 245 l (Fabia 260 l, Clio 255 l, Polo 245 l) je dobře přístupný po otevření pátých dveří a po sklopení zadních opěradel je možné jej zvětšit na přibližně 1100 litrů. Nevýhodou však je, že nevznikne zcela rovná plocha.

Velmi dobré jízdní vlastnosti i přes těžký turbodiesel příliš neutrpěly a mírná nedotáčivost se začíná projevovat až při velmi rychlých průjezdech zatáčkami. Odpružení pro běžnou jízdu je přiměřeně komfortní. Brzdy bez ABS nás příliš nepotěšily. V kritické situaci na dálnici v rychlosti cca 120 km/h vůz při intenzivním brzdění "ustřelil" doprava (zablokování pravého předního kola), takže bylo nutné brzdění krátce přerušit a volantem korigovat směr, což mělo samozřejmě za následek prodloužení brzdné dráhy. Druhým příkladem podivného chování brzd byla naše standardní zkouška brzd z rychlosti 100 km/h do zastavení Po výrazném snížení rychlosti, které proběhlo bez problémů se v poslední fázi (rychlost okolo 30 km/h) mírně rozskákala lehká záď, což trvalo až do úplného zastavení. ABS by s největší pravděpodobností tyto neduhy odstranilo a rozhodně jej doporučuji.

A nakonec úvaha o tom, zda se HDI do 206ky vyplatí nebo ne. V první řadě samozřejmě záleží na tom kolik se ročně s takovým vozem ujede kilometrů. Obvyklá hodnota pro "vyplácení se" turbodieselu je 30.000 km ročně. Ve výbavě XT stojí 206 HDI 436 tisíc korun. Oproti tomu odpovídající motor 1,6 s výkonem 65 kW stojí 409 tisíc, tedy o 27 tisíc korun méně. Zde je cenový rozdíl přibližně odpovídající vyšší hodnotě turbodieselu a jeho teoreticky nižší spotřebě. Pokud by se však někdo spokojil s motorem 1,4 se slušným výkonem 55 kW, ušetří nezanedbatelných 68 tisíc korun. Tuto částku pochopitelně nikdy na naftě neušetříte. Na druhou stranu je fakt, že při prodeji vozu s turbodieselem dostanete "na ruku" podstatně, více než u "benzínu". Snad ještě jedna rada. Turbodiesel se velmi hodí pro dálniční provoz, pro nízké otáčky při vyšších rychlostech (nízký hluk v kabině i nízká spotřeba), zatímco i slabší benzínový motor (1,4/55 kW) obvykle bohatě postačuje pro městský provoz. Rozhodnutí je však samozřejmě na vás...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 436 000 Kč Cena v testované výbavě: 458 500 Kč

Základní výbava:airbag řidiče, airbag spolujezdce, pásy s programovým upoutáním, imobilizér, otáčkoměr, výškové nastavení sedadla řidiče, variabilní sedadlo spolujezdce s úložným prostorem, 3x opěrka hlavy vzadu, dělená zadní sedadla, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, velurové čalounění sedadel, vnější zrcátka elektricky ovládaná a vyhřívaná, tónovaná skla, digitální hodiny, síť upevnění zavazadel v zavazadlovém prostoru, digitální indikátor servisního intervalu, pylový filtr, příprava na rádio, mlhová světla přadní, hliníková kola, nárazníky v barvě vozu, přední okna elektricky ovládaná

Výbava testovaného vozu:autorádio s přehrávačem kazet (+ 13.000,-), metalíza (+9.500,-)

Ústavní soud zrušil části zákona o EET Ústavní soud zrušil části zákona o EET

Ústavní soud podle dnešního vyhlášení zrušil části zákona…

Synovci venezuelské první dámy byli odsouzeni za pašování drog Synovci venezuelské první dámy byli odsouzeni za pašování drog

Dva synovci první dámy Venezuely Cilie Floresové byli ve…

Americká daňová reforma je v ohrožení. Akcie klesají Americká daňová reforma je v ohrožení. Akcie klesají

Americké akciové trhy ve čtvrtek uzavřely obchodování se…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 4.1 / 5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 245 / 1100
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1070 / 510
Rozměr pneu:175/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3822
b) šířka (mm): 1673
c) výška (mm): 1432
d) rozvor (mm): 2442
e) rozchod vpředu (mm): 1425
f) rozchod vzadu (mm): 1416
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 6
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



Ojetý Peugeot 206: Ženy jej chtějí Ojetý Peugeot 206: Ženy jej chtějí

Líbivé tvary automobilů Peugeot si oblíbila řada řidičů a…

Francouzi k utopení auta povodně nepotřebují Francouzi k utopení auta povodně nepotřebují

Že dovádět na šotolině na náspu jezera není úplně…

 



 
Budoucnost automobilů? Prohlédněte si sporťák vytvoření 3D tiskárnou

Budoucnost automobilů? Prohlédněte si sporťák vytvoření 3D tiskárnou

Dnes 08:53

Před dvěma lety vznikl výkonný sporťák vytisknutý na 3D tiskárně, jenž nedávno ohromil i Jaye Lena. Své řešení chce tvůrce nabízet velkým automobilkám.




Blesk.cz

Bára Štěpánová s manželem: Kvůli dluhům přijdou o střechu nad hlavou?

Bára Štěpánová s manželem: Kvůli dluhům přijdou o…

Coby jedna z hvězd seriálu Ordinace v růžové zahradě 2 si Bára Štěpánová (58) vydělává slušné peníze. Jenže i…

Popravil Kim Čong-un svého poradce? Soudci: Spáchal už 10 z 11 zločinů proti lidskosti

Popravil Kim Čong-un svého poradce? Soudci: Spáchal…

Jeden z hlavních poradců severokorejského diktátora Kim Čong-una zmizel z povědomí veřejnosti. Zahraniční média…

 

iSport.cz

Schick: S Džekem se bavíme česky, můžeme být nejlepší útok v Itálii

Schick: S Džekem se bavíme česky, můžeme být…

Téměř půl roku. Tak dlouho trvalo, než si Patrik Schick od červnového EURO do 21 let zahrál celý zápas.…

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo vyhodit bráchu

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo…

Jako hráč vyhrál Nagano, mistrovství světa i extraligový titul. Dovede řídit klub z pozice majitele a…

 

Reflex.cz

Natočil si vlastní smrt. Známý lezec po střechách mrakodrapů se zabil při jednom ze svých triků

Natočil si vlastní smrt. Známý lezec po střechách…

Čínského lezce po střechách výškových budov stála život objednávka na spot, který si u něj zaplatil zatím…

Recenze nových Hvězdných válek. Star Wars: Poslední z Jediů je liberalistický sen o relativizaci hodnot

Recenze nových Hvězdných válek. Star Wars: Poslední…

Příšerky jsou tam super. Stejně jako vesmírné bitvy. Ale všechno ostatní v nových Hvězdných válkách bolí. Tohle…