Peugeot s pevnou skládací střechou byl původně představen jen jako studie na autosalonu v Ženevě v roce 1998. Ohlas veřejnosti a průzkum trhu však způsobily rozhodnutí o sériové výrobě a Peugeot se sériovým označením 206 CC jsme mohli poprvé vidět loni v Paříži.

Koncepce sklopné plechové střechy je v této kategorii vozů unikátní. Tuto specialitu využívá v současné době jen roadster Mercedes-Benz SLK. I přes výjimečnost tohoto druhu vozu jej francouzská automobilka hodlá vyrábět relativně velké množství. Počítá se až s 19% kusů celé řady 206 (!) Zájem o tento typ karosérie ostatně dokazuje i během několika dní rozebraná první stokusová, série, dovezená na jaře do České republiky. Coupé-cabriolet rozšiřuje již tak mimořádně úspěšnou řadu 206, které se od května 98 vyrobilo už 1,7 milionu kusů.

Model 206 CC je díky výztuhám a sklápěcímu mechanismu střechy o několik desítek kilogramů těžší než třídveřový hatchback, vzhledem k faktické dvoumístnosti a menšímu zavazadlovému prostoru se celková hmotnost příliš nezvýšila.

Zvenku působí vůz překvapivě vyváženě - a je přitom lhostejné, má-li střechu nasazenou či nikoliv. Jako kupé zaujme především čistými liniemi a nenásilně koncipovaným výklopným víkem pro stažení střechy. Té dominují jednak výrazné podélné prolisy, jednak praktické lyžiny, na které se dá upevnit přídavný nosič zavazadel. Po sklopení střechy vynikne především dozadu protažené čelní okno s plochou 0,997m2 (delší o 7,5 cm oproti běžnému modelu). Dokonale ukrytý sklápěcí mechanismus střechy a možnost úplného stáhnutí oken pak udělají z tohoto vozu čistokrevný kabriolet, navíc nejmenší na trhu. Sportovní charakter vozu pak podtrhují litá šestnáctipalcová kola i hliníkové víko nádrže.

Formálně čtyřmístný automobil nabízí pohodlné svezení jen dvěma dospělým osobám. Na zadních tuhých sedačkách, byť plně vybavených bezpečnostními pásy se dají přepravovat snad jen děti, případně kamarádi cestující od diskotéky k diskotéce po pláži. Tomuto druhu využití odpovídá i držák na nápoje (řekněme rovnou lahve) mezi zadními opěradly. Přístup k zadním sedadlům umožňují vpřed sklopné přední sedačky s pamětí původní polohy.

Interiéru dominují především pohodlné a přitom dostatečně tuhé sedačky s dobrým vedením v zatáčkách. Sportovní charakter vozu pak doplňují bíle podbarvené přístroje, odlehčené pedály s protiskluznými ploškami, nebo hliníková hlavice řadicí páky. Středový panel je klasický, pouze nízko umístěné ovládání automatické klimatizace vyžaduje "dlouhou" ruku. Dlouhé čelní okno sice evokuje vetší prostornost, jeho hrana ale omezuje využití tohoto vozu jen pro řidiče s výškou pod 185 cm. Lidé vyšších postav budou jen obtížně nalézat poměr mezi dostatečně bezpečným usazením (dosažitelnost volantu) a pohodlím při jízdě (hrana skla v úrovni očí, vítr ve vlasech...)

Čtyřsetlitrový zavazadlový prostor ve verzi kupé se složením střechy změní na nízký a široký diplomatický kufřík, který od složeného zadního skla odděluje praktická plastová roleta. Je ovšem pravda, že i do takto skromného prostoru jsme naložili 20 cm vysokou sportovní tašku nebo sadu golfových holí se zmačkaným bagem... Otevírání víka zavazadlového prostoru ve verzi cabrio pak znamená zdvižení celé hmotnosti složené střechy, zde ovšem pomáhají účinné vzpěry.

Samotná změna vozu z kabria na kupé pak znamená odjištění zámků u čelního okna a pak jen stačí podržet jediné tlačítko mezi sedadly. Stažení všech oken proběhne automaticky, při obráceném postupu je okna nutno vytáhnout samostatnými tlačítky až po zajištění natažené střechy.

Do České republiky se dováží pouze silnější verze tohoto zajímavého Peugeotu osazené dvoulitrovým řadovým čtyřválcem Motor, který se objevil poprvé v modelu 206 S16 disponuje maximálním výkonem 100 kW, podstatná je i hodnota točivého momentu 191 Nm. Od 1800 do 5700 otáček přitom tato hodnota neklesá pod 170 Nm. Solidní poměr hmotnosti a výkonu pak zaručuje velmi dobrou dynamiku, přičemž spotřeba paliva je stále ještě v mezích normy. Ve městě si auto řekne i o 12 l/100 km, celkem pak se dá spotřeba udržet mezi 8-9 litry na 100 km. Akční rádius přitom omezuje nádrž s objemem pouhých 47 litrů.

Jízda s "cécéčkem" je charakteristická především kombinací živého motoru s jadrným zvukem a velmi tvrdého odpružení. Samotná karosérie přitom dává znát svou menší tuhost, po natažení a zajištění střechy však tento pocit zmizí. Auto velmi přesně reaguje na pohyby volantem, v zatáčkách se téměř nenaklání a dostatečná zvuková kulisa vozu jednak subjektivně auto "zrychluje", jednak láká tu menšinu kolemjdoucích, kterým k ohlédnutí se nestačil pouhý vzhled...

Vnitřní hluk při uzavřené střeše je na přijatelné úrovni, naopak podvozek je velmi citlivý na příčné nerovnosti. Proudění vzduchu při jízdě se staženou střechou lze omezit vytažením bočních oken. Nízká světlost podvozku pak omezuje použití vozu jen na dobré silnice, což může například na písečných plážích trochu omezovat...

Krásně nepraktické auto za cenu skvěle vybavené Octavie nebo základního Passatu... Můžeme ale vůbec takto srovnávat? Pocit, který jízda kabrioletem vyvolává, je zřejmě natolik silný, že se optimistické předpoklady Peugeotu o výrobě tohoto specifického auta mohou naplnit. Za své peníze dostane každopádně zájemce velmi dobře vybavený, elegantní a do detailu propracovaný automobil, kterému ke změně tváře stačí půlminuta. Navíc bude toto auto, narozdíl od většiny běžných kabrioletů s plátěnou střechou, velmi dobře použitelné i v zimě.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 649 000 Kč Cena v testované výbavě: 649 000 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, ABS, posilovač řízení, hliníková kola + pneumatiky 16", imobilizer, bezpečnostní pásy s programovým upoutáním, přední mlhové světlomety, tónovaná skla, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání + radiové dálkové ovládání, pylový filtr, automatická klimatizace + reflexívní čelní sklo, standardní displej: digitální hodiny, digitální tachometr a indikátor servisního intervalu, otáčkoměr, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sportovní sedadla, výškově a osově nastavitelné přední opěrky hlavy, elektrická stahovací střecha, Peugeot audio RD1 + CD přehrávač + 2 reproduktory + 2 výškové reproduktory + ovládání u volantu, nárazníky v barvě karosérie, hliníkový pack (kožený volant a manžeta řadící páky, šedý podklad přístrojové desky, hliníkem zdobené pedály, koncovka ruční brzdy, ovladače vzduchových průduchů, hlavice řadící páky, prahy dveří a vnitřní kliky), velurové potahy

Výbava testovaného vozu:základní

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 6100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 191 / 4100
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 204
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.2 / 6.2 / 8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 200 / 400
Objem nádrže (l):47
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1152 / 410
Rozměr pneu:205/45 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3835
b) šířka (mm): 1673
c) výška (mm): 1373
d) rozvor (mm): 2442
e) rozchod vpředu (mm): 1439
f) rozchod vzadu (mm): 1430
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 390 / 640
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1280
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 390
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 2
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 5
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 3
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,00
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

 




Ojetý Peugeot 206 CC: Bez střechy za dva platy Ojetý Peugeot 206 CC: Bez střechy za dva platy

Po Mercedes-Benzu SLK první generace (R170) byl Peugeot…

Peugeot 206 CC: Nejprodávanější kupé-kabrio slaví deset let Peugeot 206 CC: Nejprodávanější kupé-kabrio slaví deset let

Peugeot 206 CC má už deset let. A ačkoliv byla jeho…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Drum'n'bass a hardcore hvězdy opět spojí síly. Imagination Festival slaví páté výročí

Drum'n'bass a hardcore hvězdy opět spojí síly.…

Festival, který na jednom místě spojil elektronické žánry drum'n'bass, hardcore a jejich příbuzné styly a…

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak zjistili v polské zoo

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak…

Odebrat medvědovi hračku může být docela nebezpečné, zvláště když hračkou je minometný náboj. Asi takové poučení…

 

iSport.cz

Pardubický střelec Hubáček: Musíme se odrazit od obrany a mírné destrukce

Pardubický střelec Hubáček: Musíme se odrazit od…

Pěkná divočina! Pardubice se v Chomutově dostaly do pořádného srabu. Pět zápasů, nula bodů, navíc po dvaceti…

VIDEO: Pardubice mají první body, Třinec dál v čele tabulky

VIDEO: Pardubice mají první body, Třinec dál v čele tabulky

Dočkali se! Hokejisté Pardubic na sedmý pokus berou první extraligové body v tomto ročníku. S novým trenérským…

 

Reflex.cz

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…