Peugeot s pevnou skládací střechou byl původně představen jen jako studie na autosalonu v Ženevě v roce 1998. Ohlas veřejnosti a průzkum trhu však způsobily rozhodnutí o sériové výrobě a Peugeot se sériovým označením 206 CC jsme mohli poprvé vidět loni v Paříži.

Koncepce sklopné plechové střechy je v této kategorii vozů unikátní. Tuto specialitu využívá v současné době jen roadster Mercedes-Benz SLK. I přes výjimečnost tohoto druhu vozu jej francouzská automobilka hodlá vyrábět relativně velké množství. Počítá se až s 19% kusů celé řady 206 (!) Zájem o tento typ karosérie ostatně dokazuje i během několika dní rozebraná první stokusová, série, dovezená na jaře do České republiky. Coupé-cabriolet rozšiřuje již tak mimořádně úspěšnou řadu 206, které se od května 98 vyrobilo už 1,7 milionu kusů.

Model 206 CC je díky výztuhám a sklápěcímu mechanismu střechy o několik desítek kilogramů těžší než třídveřový hatchback, vzhledem k faktické dvoumístnosti a menšímu zavazadlovému prostoru se celková hmotnost příliš nezvýšila.

Zvenku působí vůz překvapivě vyváženě - a je přitom lhostejné, má-li střechu nasazenou či nikoliv. Jako kupé zaujme především čistými liniemi a nenásilně koncipovaným výklopným víkem pro stažení střechy. Té dominují jednak výrazné podélné prolisy, jednak praktické lyžiny, na které se dá upevnit přídavný nosič zavazadel. Po sklopení střechy vynikne především dozadu protažené čelní okno s plochou 0,997m2 (delší o 7,5 cm oproti běžnému modelu). Dokonale ukrytý sklápěcí mechanismus střechy a možnost úplného stáhnutí oken pak udělají z tohoto vozu čistokrevný kabriolet, navíc nejmenší na trhu. Sportovní charakter vozu pak podtrhují litá šestnáctipalcová kola i hliníkové víko nádrže.

Formálně čtyřmístný automobil nabízí pohodlné svezení jen dvěma dospělým osobám. Na zadních tuhých sedačkách, byť plně vybavených bezpečnostními pásy se dají přepravovat snad jen děti, případně kamarádi cestující od diskotéky k diskotéce po pláži. Tomuto druhu využití odpovídá i držák na nápoje (řekněme rovnou lahve) mezi zadními opěradly. Přístup k zadním sedadlům umožňují vpřed sklopné přední sedačky s pamětí původní polohy.

Interiéru dominují především pohodlné a přitom dostatečně tuhé sedačky s dobrým vedením v zatáčkách. Sportovní charakter vozu pak doplňují bíle podbarvené přístroje, odlehčené pedály s protiskluznými ploškami, nebo hliníková hlavice řadicí páky. Středový panel je klasický, pouze nízko umístěné ovládání automatické klimatizace vyžaduje "dlouhou" ruku. Dlouhé čelní okno sice evokuje vetší prostornost, jeho hrana ale omezuje využití tohoto vozu jen pro řidiče s výškou pod 185 cm. Lidé vyšších postav budou jen obtížně nalézat poměr mezi dostatečně bezpečným usazením (dosažitelnost volantu) a pohodlím při jízdě (hrana skla v úrovni očí, vítr ve vlasech...)

Čtyřsetlitrový zavazadlový prostor ve verzi kupé se složením střechy změní na nízký a široký diplomatický kufřík, který od složeného zadního skla odděluje praktická plastová roleta. Je ovšem pravda, že i do takto skromného prostoru jsme naložili 20 cm vysokou sportovní tašku nebo sadu golfových holí se zmačkaným bagem... Otevírání víka zavazadlového prostoru ve verzi cabrio pak znamená zdvižení celé hmotnosti složené střechy, zde ovšem pomáhají účinné vzpěry.

Samotná změna vozu z kabria na kupé pak znamená odjištění zámků u čelního okna a pak jen stačí podržet jediné tlačítko mezi sedadly. Stažení všech oken proběhne automaticky, při obráceném postupu je okna nutno vytáhnout samostatnými tlačítky až po zajištění natažené střechy.

Do České republiky se dováží pouze silnější verze tohoto zajímavého Peugeotu osazené dvoulitrovým řadovým čtyřválcem Motor, který se objevil poprvé v modelu 206 S16 disponuje maximálním výkonem 100 kW, podstatná je i hodnota točivého momentu 191 Nm. Od 1800 do 5700 otáček přitom tato hodnota neklesá pod 170 Nm. Solidní poměr hmotnosti a výkonu pak zaručuje velmi dobrou dynamiku, přičemž spotřeba paliva je stále ještě v mezích normy. Ve městě si auto řekne i o 12 l/100 km, celkem pak se dá spotřeba udržet mezi 8-9 litry na 100 km. Akční rádius přitom omezuje nádrž s objemem pouhých 47 litrů.

Jízda s "cécéčkem" je charakteristická především kombinací živého motoru s jadrným zvukem a velmi tvrdého odpružení. Samotná karosérie přitom dává znát svou menší tuhost, po natažení a zajištění střechy však tento pocit zmizí. Auto velmi přesně reaguje na pohyby volantem, v zatáčkách se téměř nenaklání a dostatečná zvuková kulisa vozu jednak subjektivně auto "zrychluje", jednak láká tu menšinu kolemjdoucích, kterým k ohlédnutí se nestačil pouhý vzhled...

Vnitřní hluk při uzavřené střeše je na přijatelné úrovni, naopak podvozek je velmi citlivý na příčné nerovnosti. Proudění vzduchu při jízdě se staženou střechou lze omezit vytažením bočních oken. Nízká světlost podvozku pak omezuje použití vozu jen na dobré silnice, což může například na písečných plážích trochu omezovat...

Krásně nepraktické auto za cenu skvěle vybavené Octavie nebo základního Passatu... Můžeme ale vůbec takto srovnávat? Pocit, který jízda kabrioletem vyvolává, je zřejmě natolik silný, že se optimistické předpoklady Peugeotu o výrobě tohoto specifického auta mohou naplnit. Za své peníze dostane každopádně zájemce velmi dobře vybavený, elegantní a do detailu propracovaný automobil, kterému ke změně tváře stačí půlminuta. Navíc bude toto auto, narozdíl od většiny běžných kabrioletů s plátěnou střechou, velmi dobře použitelné i v zimě.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 649 000 Kč Cena v testované výbavě: 649 000 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, ABS, posilovač řízení, hliníková kola + pneumatiky 16", imobilizer, bezpečnostní pásy s programovým upoutáním, přední mlhové světlomety, tónovaná skla, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání + radiové dálkové ovládání, pylový filtr, automatická klimatizace + reflexívní čelní sklo, standardní displej: digitální hodiny, digitální tachometr a indikátor servisního intervalu, otáčkoměr, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sportovní sedadla, výškově a osově nastavitelné přední opěrky hlavy, elektrická stahovací střecha, Peugeot audio RD1 + CD přehrávač + 2 reproduktory + 2 výškové reproduktory + ovládání u volantu, nárazníky v barvě karosérie, hliníkový pack (kožený volant a manžeta řadící páky, šedý podklad přístrojové desky, hliníkem zdobené pedály, koncovka ruční brzdy, ovladače vzduchových průduchů, hlavice řadící páky, prahy dveří a vnitřní kliky), velurové potahy

Výbava testovaného vozu:základní

Automobilky ukázaly podobu svých speciálů pro rally, podívejte se Automobilky ukázaly podobu svých speciálů pro rally, podívejte se

Tovární týmy odtajnily design svých vozů na letošní rok.

Českého výrobce baterií Číňané nepoložili, plánuje expanzi do Spojených států Českého výrobce baterií Číňané nepoložili, plánuje expanzi do Spojených států

Pokus o nepřátelské převzetí firmu HE3DA nepoložil. Česká…

Komentář Heleny Horské: Rok 2018 - párty vrcholí, je čas myslet na zítřek Komentář Heleny Horské: Rok 2018 - párty vrcholí, je čas myslet na zítřek

Začátek roku je dobrou příležitostí podívat se do…

Americký Senát neodvrátil platební neschopnost. Vláda nemá na běžný provoz Americký Senát neodvrátil platební neschopnost. Vláda nemá na běžný provoz

Americký Senát se navzdory horečným vyjednáváním…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 6100
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 191 / 4100
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 204
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.2 / 6.2 / 8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 200 / 400
Objem nádrže (l):47
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1152 / 410
Rozměr pneu:205/45 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3835
b) šířka (mm): 1673
c) výška (mm): 1373
d) rozvor (mm): 2442
e) rozchod vpředu (mm): 1439
f) rozchod vzadu (mm): 1430
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 390 / 640
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1280
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 390
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 2
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 5
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 3
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,00
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety? Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety?

Automobilka Apollo své nejnovější superauto Intensa…

 



Ojetý Peugeot 206 CC: Bez střechy za dva platy Ojetý Peugeot 206 CC: Bez střechy za dva platy

Po Mercedes-Benzu SLK první generace (R170) byl Peugeot…

Peugeot 206 CC: Nejprodávanější kupé-kabrio slaví deset let Peugeot 206 CC: Nejprodávanější kupé-kabrio slaví deset let

Peugeot 206 CC má už deset let. A ačkoliv byla jeho…

 



 
Hunta Overcomer: Seznamte se s běloruským monstrem, které zvládne jakýkoliv terén. Umí i plavat!

Hunta Overcomer: Seznamte se s běloruským monstrem, které zvládne jakýkoliv terén. Umí i plavat!

Dnes 09:21

Chcete investovat do čistokrevného offroadu a ježdění v ledových krách je pro vás denní chleba? Těžko byste hledali lepšího služebníka…




Blesk.cz

Hana Brejchová se pustila do neteře Terezy Brodské: Jde po penězích!

Hana Brejchová se pustila do neteře Terezy Brodské:…

Sestra slavné herečky Jany Brejchové (77) Hana (71) se už před lety přestala stýkat se zbytkem své rodiny. Nemá…

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt za burana! Inspirujte se vzory, poučte z průšvihů

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt…

Počátek roku patří bálům, jež v únoru finišují, do půli března doznívají a jsou považovány za gala vrchol…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Senzace na slavném Kitzbühelu! Dressen vyhrál jako druhý Němec v historii

Senzace na slavném Kitzbühelu! Dressen vyhrál jako…

Německý lyžař Thomas Dressen překvapivě vyhrál slavný sjezd v Kitzbühelu a oslavil premiérové vítězství ve…

 

Reflex.cz

Vyhrají špioni Moskvy novodobou válku tajných služeb? Rusové svlékli donaha Clintonovou i Trumpa

Vyhrají špioni Moskvy novodobou válku tajných…

Svět už téměř rok žije s Donaldem Trumpem jako americkým prezidentem a Donald Trump ještě o něco déle s ruským…

Láska nebeská: Pár, který papež oddal v letadle, se měl vzít v kostele, který pobořilo zemětřesení

Láska nebeská: Pár, který papež oddal v letadle, se…

Za tento příběh by se nemusel stydět ani žádný scénárista z Hollywoodu. Papež František při svém vnitrostátním…