Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Peugeot 307 CC: Spousta malých bolestí

Bazarové Recenze
Diskuze (7)
Chcete stůj co stůj kabriolet? Jednou z možností je Peugeot 307 CC, jenže vedle radosti z jízdy pod otevřeným nebem a rozumné užitné hodnoty je tu několik Ale...

Kabriolet si každý dovolit nemůže, zejména pokud je vybaven plátěnou střechou. Kdo totiž nemá garáž, příliš by riskoval parkováním na ulici. Jedno řešení se však nabízí, pořízení kupé-kabrioletu. Vozidlo vybavené skládací střechou z pevných dílců je výrazně praktičtější. Při natažení střechy je srovnatelné s automobilem vybaveným uzavřenou karoserií a nenechavce tolik neláká. Takových aut najdeme na trhu několik, patří mezi ně i Peugeot 307 CC.

Z nabídky autocentra Auto ESA jsme si tentokrát zvolili stříbrný vůz poháněný benzinovým čtyřválcem 2.0 16V o výkonu 103 kW. Do provozu byl uveden v roce 2006 a od té doby podle palubních přístrojů urazil 65 945 kilometrů. To není mnoho, nicméně u vozidla tohoto typu se nějaké extra porce ujeté vzdálenosti ani nepředpokládají.

Prostor pro posádku

Přestože karoserie typu kupé-kabrio zaručuje určitou míru praktičnosti, zázraky rozhodně nečekejte. Na předních sedadlech je místa tak akorát, vzadu je to však děs až hrůza. Místo pro nohy tady skoro nenajdete. Dá se říci, že je situace přímo kritická. Zadní sedadla tak můžeme považovat spíše za nouzová. Přístup k nim ale není špatný.

Přední dlouhé dveře a sedadlo odklopitelné prakticky až k čelnímu sklu poskytují celkem komfortní nástupní prostor. Přední sedačku navíc odklopíte jedním tahem a stejně tak ji jde opět vrátit do původní polohy, kterou si pamatuje. Není tedy potřeba sedadlo znovu seřizovat.

A teď to nejdůležitější, kvůli čemu je kupé-kabriolet tak atraktivní: střecha. Ta se v Peugeotu 307 CC ovládá elektricky, ale v případě poruchy najdete v návodu k obsluze i nouzový postup pro její manuální uzavření. Většinou s ní nejsou problémy a tak stačí k její obsluze držet příslušný ovladač, o všechno ostatní se postará elektronika a to včetně stažení a pak opětovného vytažení bočních okének.

Jediné, co je třeba dodržet, je zatažená roletka v zavazadelníku, jež odděluje prostor pro střechu od toho, který ještě zbude pro zavazadla. Pokud je střecha stažená, zůstane zde místo o objemu 205 litrů. Je-li vůz v konfiguraci kupé, tedy s nataženou střechou, zavazadelník nabídne objem 350 litrů.

Motor a převodovka

Pro kupé-kabriolet 307 CC byla nabídka pohonných jednotek ve srovnání s hatchbackem Peugeot 307 omezená. Základ zde představuje motor 1.6 16V, následovaný dvojicí atmosférických dvoulitrů a dvoulitrovým turbodieselem. Vzhledem ke zvýšené hmotnosti a delším převodům je dynamika zážehových motorů adekvátní. Doporučujeme se zaměřit na menší 1.6, v porovnání s dvoulitrem je totiž mnohonásobně jistější volbou. Vyhovovat bude aktivně jezdícím řidičům, neboť se hladce vytáčí a nabízí slušnou gradaci výkonu s otáčkami. Ve spodní části spektra ale nemá sil na rozdávání.

To dvoulitr vyhoví více klidnějším povahám. má však celou řadu problémů v čele s občas vyšší spotřebou oleje. Na druhou stranu, menší 1.8 ze stejné konstrukční řady, která se do 307 CC nedávala, je na tom ještě o hodně hůře. Občas můžete narazit na verzi se 130 kW, dobře známou z ostré 206 RC. V porovnání s verzí se 100, respektive 103 kW je charakteristika o poznání tvrdší. Vždyť točivý moment úřadující na hodnotě 202 N.m vrcholí až ve 4750 otáčkách za minutu. S tím koresponduje lehčí stálý převod, žel stále jenom pětistupňové převodovky z řady BE. Vrcholná verze tak z pohledu uživatele nenabízí žádné očekávané výhody. To spíše u čerpacích stanic budete častěji, neboť apetit po benzínu má znatelně vyšší, než výchozí varianta dvoulitru.

Naopak slušnou práci odvádí turbodiesel 2.0 HDi 16V. Na trhu s ojetými vozy v případě Peugeotu 307 CC je ale zastoupen jenom zřídka a pokud jej objevíte, počítejte s výrazně vyšší cenou, než mají benzinové motory. Jeho plusem je šestistupňová převodovka, která jej přímo předurčuje na hltání kilometrů.

Námi testovaný automobil pohání slabší ze zážehových dvoulitrů disponující výkonem 103 kW (dříve byl montován s výkonem 100 kW obraný o proměnné časování sací strany rozvodu VVT). Nejde vyloženě o neochotný motor, přesto by řidič od tohoto objemu očekával více. Na druhou stranu má kultivovaný projev a rozumnou spotřebu.

Jízdní vlastnosti a komfort

Za jízdy „cé-céčko“ vnímáte jinak než hatchback či kombi 307. Podvozek působí pevněji, nelze ale mluvit o tuhém odpružení. Stále je to komfortní vůz schopný rozumně tlumit nerovnosti. Pokud pojedete s nataženou střechou, bude ve vozidle vládnout akustická pohoda. Tedy až na časté vrzání plastů při přejezdu nerovností. To se objevuje hlavně při jízdě se staženou střechou, kdy je kroucení karoserie největší. Aby jej výrobce co nejvíce omezil, přidal na podvozek řadu výztuh. Přesto je kroucení karoserie i zde, stejně jako u jiných kabrioletů, zcela nepopíratelné. K tvoření vzdušných vírů v interiéru dochází při jízdě bez střechy až ve vyšších rychlostech, takže si lze řízení auta užít.

Výbava a cena testovaného vozu

Čtyřmístný kupé-kabriolet Peugeot 307 CC vedle stahovací střechy zaujme také výbavou, která obsahuje například klimatizaci, sedadla čalouněná kůží (vpředu vyhřívaná), nebo autorádio s ovládáním pod volantem. Nechybí čtveřice airbagů, ABS, stabilizační systém ESP, dešťový senzor či parkovací asistent. Samozřejmost představuje také palubní počítač, dálkové centrální zamykání nebo elektrická zpětná zrcátka se sklápěním a elektricky ovládaná boční okénka. Vzhled pak vylepšují kola z lehkých slitin. Tohle všechno je ve vozidle za 179 900 Kč.

Expert Auto ESA radí

V případě Peugeotu 307 CC se můžete setkat s vůlemi na přední nápravě, zejména v táhlech stabilizátoru. Zatímco s elektricky ovládanou střechou potíže nebývají, u některých vozidel je tlačítko v interiéru určené k jejímu ovládání příliš opotřebené, a proto nemusí vždy pracovat. Následkem kroucení karoserie dochází k povrzávání v interiéru, výjimkou není ani koroze výfuku. Karoserie je však proti korozi dobře chráněna. Pozor si dejte na stav brzdového obložení i brzdových kotoučů, občas se objeví automobil s vadným ložiskem kola, respektive s jeho nadměrným opotřebením. U motoru 1.6 se někdy objevuje nepravidelný běh zaviněný tzv. visícími ventily, turbodiesely často trápí vstřikovače. Známé je praskání žárovek ve světlometech a pozor si dejte na vadné páčky pod volantem.

Peugeot 307 CC 2.0 16V
Objem motoru (cm3) 1997
Maximální výkon (kW/ot. za min.) 103/6000
Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.) 200/4000
Zrychlení 0-100 km/h (s) 9,9
Největší rychlost (km/h) 207
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km) 8,1
Rok výroby testovaného vozu 2006
Počet ujetých km dle palubních přístrojů 65 945
Cena vozu (hotovost/financování v Kč) 179 900/179 900
Bazarové Recenze
Diskuze (7)
27. 9. 2014 22:54
Re: Já teda nevím,
taky hledám a hledám s Hubbleovým dalekohledem, kde je v článku těch několik Ale...
na konci vidím jen běžný popis věcí u ojetin, tak já nevím...
Avatar - Auto CZ
27. 9. 2014 15:00
Prvý kompakt kabrio
To auto bolo na svoju dobu zvladnuté, najviac drobných nedostatkov spôsobili komponenty nemeckých dodávateľov. Po facelifte to auto bolo takmer bezproblémové. Veľmi dobrá voľba bola verzia feline s 2.0hdi 136 k a 6 kvaltom. Ešte dnes vydarená karoséria, stačí tomu dať 18" a je doma mazlíček. :-!
Avatar - Misanick
27. 9. 2014 08:46
Re: Já teda nevím,
Není to škodárna, která navíc podobný model ani nenabízí, tudíž je třeba auto shodit alespoň v nadpisu, když už na něm nic moc ke kritizování není.
Avatar - beibej
26. 9. 2014 23:06
radši bych si vybral
Focus cc, nebo ještě lépe Eos. Ale jinak :yes:
Avatar - Stejsn
26. 9. 2014 22:42
Re: Já teda nevím,
A jéje, kolovrátek dorazil.