Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 207 SW: malé kombi doplňuje řadu, přijde i Outdoor a RC

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (61)
Francouzská automobilka se lvem ve znaku pomalu pouští na veřejnost oficiální informace o novém modelu 207 SW, který se představil v podobě studie Outdoor na letošním ženevském autosalonu.

Hatchback Peugeot 207 je na trhu již rok, kupé-kabriolet 207 CC se v sériové podobě představil na ženevském autosalonu a nyní je na řadě kombi 207 SW.

Automobilka ve své tiskové zprávě uvádí, že 207 SW bude 5.července 2007 uveden na trh Francie, Velké Británie, Itálie, Španělska, Portugalska a od 12.července bude nabízen i v Německu. Na ostatní evropské trhy má dorazit až v září.

Designéři Peugeotu se při navrhování nepustili do dalšího rozvíjení směru, kterým se vydali u předchozího 206 SW s klikami druhého páru dveří ukrytými ve sloupcích a vysoko umístěnými zadními světly. U modelu 207 SW se rozhodli přiblížit vzhledu většího 407 SW.

Kompaktní kombi 207 SW je o 119 mm delší než hatchback a má 4156 mm na délku, široké je 1748 mm a vysoké 1510 mm. Zavazadlový prostor má v základu objem 337 l, což je 67 l více než u hatchbacku. Maximální využitelný objem po střechu u dvousedadlové konfigurace činí 1258 l. Charakteristickými prvky, které jej budou odlišovat od ostatních modelů řady 207 se stane panoramatická střecha s elektricky ovládanou clonou a samostatně otevíratelné okno pátých dveří.

Nabídka pohonných jednotek bude obsahovat tři benzinové a dva naftové motory.

První dva zážehové motory mají objem 1,4 l a liší se dosahovanými výkony. První z nich nabízí výkon 54 kW (75 k) a točivý moment 118 Nm při 3300 ot/min. Druhý je naladěn na výkon 70 kW (95 k) a točivý moment 136 Nm při 4000 ot/min. Oba pohánějí kola přední nápravy prostřednictvím manuální převodovky. Třetí pohonná jednotka spalující benzin má objem 1,6 l, výkon 88 kW (120 k) a točivý moment 160 Nm při 4250 ot/min. U toho motoru bude možné zvolit manuální nebo sekvenční převodovku Tiptronic systém Porsche.

Vznětové motory mají objem 1,6 l a poskytují výkon 66 kW (90 k) nebo 80 kW (110 k) a točivý moment 215 Nm při 1750 ot/min resp. 240 Nm (v případě využití krátkodobé funkce overboost 260 Nm) při stejných otáčkách motoru. Silnější z dieselů bude standardně vybaven filtrem pevných částic FAP. Oba motory budou k dispozici s manuální převodovkou.

Peugeot oznámil, že připravuje pro sériovou výrobu dvě specifická provedení 207 SW. Prvním z je model, který bude pojmenován Outdoor a bude vycházet ze studie představené v Ženevě. Druhým bude provedení RC, pod jehož kapotu se nastěhuje přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 s výkonem 125 kW (175 k) a točivým momentem 240 Nm dosahovaným již při 1600 ot/min.

Výroba nového 207 SW bude probíhat ve francouzském závodě v Poissy a prozatím naplánována produkce 460 vozů denně. Ročně by brány továrny mělo opustit 98 000 vozů, což představuje 18 % z celkového prodeje všech modelů řady 207.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (61)
6. 6. 2007 10:37
Re: Podivny smer...
Ale to si musis nejaky ten tyzden alebo mesiac pockat, moj volny cas sa casto pocita na minuty, ani nie na hodiny... ;-)
6. 6. 2007 08:14
Re: Podivny smer...
Dobrý nápad, pak se pochlub ;-)
6. 6. 2007 07:49
Re: papule
Posli fotku >:D >:D >:D
6. 6. 2007 07:48
Re: Kohoutek kokrháček
Ty si blby odmalicka...citaj, rozmyslaj, a potom radsej mudro mlc, lebo aj tak napises len nejaku blbinu. 8-s
6. 6. 2007 07:47
Re: Kohoutek kokrháček
Ked sa pozriem blizsie na obrazok so sklopenymi zadnymi sedadlami, nezda sa mi, ze by sa sklapali len operadla. Skor to vyzera, ze sa sklopi cele sedadlo dolu blizsie k podlahe, mozno nieco podobne ako ma Jazz a City.
S tym nazorom na dizajn suhlasim. Peugeot by mal prehodit vyhybku, jeho draha zacina pripominat kruh...