Peugeot 3008 GT není žádný divoch. Má turbodiesel a automat
Obliba zkratek GT, GT Line, GTI a podobných, roste stejně jako segment SUV. Pro zákazníky je mimořádně atraktivní vlastnit něco „víc“ než jenom obyčejnou verzi daného modelu, navíc automobilky se umí hezky postarat o to, aby byly jejich výtvory na první pohled vizuálně rozlišitelné. Vezměme si například Kiu Cee´d GT Line, která se díky novým nárazníkům tváří poměrně drsně, ale pod kapotou může mít klidně i litrový tříválec. Nebo Focus ST- Line – naprosto stejná písnička, takových příkladů je ale spousta i napříč luxusními značkami. Nyní se k podobně „cool“ modelům přidává také nový Peugeot 3008.
Druhá generace francouzského crossoveru je už od pohledu dost vyzývavá, nová verze GT ale posunuje hranice ještě o notný kus dál. Je to dáno zejména dvoubarevným lakováním, které si vypůjčila od ostrých hatchbacků laděných divizí Peugeot Sport, ohromnými devatenáctipalcovými koly dodávanými standardně a… to je vlastně všechno.
Hlavní změnu oproti standardním linii hledejte pod kapotou. Peugeot 3008 GT má totiž pouze dvoulitrový turbodiesel BlueHDi o výkonu 132 kW a točivém momentu 400 N.m, což není nic jiného, než agregát běžně používaný třeba i v modelu 308 GT. Čtyřkolku nečekejte, tu 3008 vůbec nenabízí, za to se ale těšte na šestistupňovou automatickou převodovku s měničem momentu. Jde o nejvýkonnější agregát, který lze do modelu dodat, v budoucnu by to ale vzhledem ke zvěstem o 3008 GTi nemusela být konečná.
Sami jistě uznáte, že tahle verze nebude po stránce jízdních vlastností nekompromisní jako například ostrý Mini Countryman JCW, proto má Peugeot řešení také pro ty zákazníky, kterým půjde čistě jenom o zajímavý vzhled a vystačí si i s méně výkonným motorem. Jmenuje se GT Line a je na půli cesty mezi základními liniemi (Access, Active, Allure) a vrcholným GT. Rozeznáte ji podle odlišných nárazníků, širokých koncovek výfuku a provedení střechy „Black Dimond“. Připlatit si dokonce budete moci také za dvoubarevné lakování.