Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 3008 GT není žádný divoch. Má turbodiesel a automat

Jan Mička
Diskuze (21)
Nedlouho po představení nové generace Peugeotu 3008 přichází jeho sportovněji laděná verze. Divočinu ale nečekejte.

Obliba zkratek GT, GT Line, GTI a podobných, roste stejně jako segment SUV. Pro zákazníky je mimořádně atraktivní vlastnit něco „víc“ než jenom obyčejnou verzi daného modelu, navíc automobilky se umí hezky postarat o to, aby byly jejich výtvory na první pohled vizuálně rozlišitelné. Vezměme si například Kiu Cee´d GT Line, která se díky novým nárazníkům tváří poměrně drsně, ale pod kapotou může mít klidně i litrový tříválec. Nebo Focus ST- Line – naprosto stejná písnička, takových příkladů je ale spousta i napříč luxusními značkami. Nyní se k podobně „cool“ modelům přidává také nový Peugeot 3008.

Druhá generace francouzského crossoveru je už od pohledu dost vyzývavá, nová verze GT ale posunuje hranice ještě o notný kus dál. Je to dáno zejména dvoubarevným lakováním, které si vypůjčila od ostrých hatchbacků laděných divizí Peugeot Sport, ohromnými devatenáctipalcovými koly dodávanými standardně a… to je vlastně všechno.

Hlavní změnu oproti standardním linii hledejte pod kapotou. Peugeot 3008 GT má totiž pouze dvoulitrový turbodiesel BlueHDi o výkonu 132 kW a točivém momentu 400 N.m, což není nic jiného, než agregát běžně používaný třeba i v modelu 308 GT. Čtyřkolku nečekejte, tu 3008 vůbec nenabízí, za to se ale těšte na šestistupňovou automatickou převodovku s měničem momentu. Jde o nejvýkonnější agregát, který lze do modelu dodat, v budoucnu by to ale vzhledem ke zvěstem o 3008 GTi nemusela být konečná.

Sami jistě uznáte, že tahle verze nebude po stránce jízdních vlastností nekompromisní jako například ostrý Mini Countryman JCW, proto má Peugeot řešení také pro ty zákazníky, kterým půjde čistě jenom o zajímavý vzhled a vystačí si i s méně výkonným motorem. Jmenuje se GT Line a je na půli cesty mezi základními liniemi (Access, Active, Allure) a vrcholným GT. Rozeznáte ji podle odlišných nárazníků, širokých koncovek výfuku a provedení střechy „Black Dimond“. Připlatit si dokonce budete moci také za dvoubarevné lakování.

Jan Mička
Diskuze (21)
17. 6. 2016 07:28
Re: Krasavec
Koukal jsem na fotky ještě jednou a musím říci, že je to jedno z nejpěknějších aut. Možná, že ta přední část je trochu přeplácaná, ale kdyby se odstranil ve faceliftu ocas lva, stačilo by to? Ostatní je dle mě přesně tak, jak to má vypadat. Tvarování plechu a lisování umělých hmot je dnes přece již o kousek dál než to je vidno např. ( a hlavně) na škodovkách.
17. 6. 2016 07:19
K čemu potřebuje
99,9% lidí 4x4 nebo výkon přes 200kW ? Na postávání v kolonách? Nebo na jízdu rychlostí 130km/hod? Nebo na zasněžené cesty neprůjezdně zablokované kamiony? Když vidím např. v TV jak městský of road Yeti zdolává lesní terén, nechápu co se to děje. Proč, když v reálu vidím, jak Duster vytahuje Yetiho z bláta na skoro běžné nezpevněné lesní cestě. Kdo má svůj les a chce v něm dovádět, ať si koupí hned Dustera nebo nějaký jiný skutečný off road a ne Peugota 3008 Gt nebo Yetiho (nebo prodlouženého číňana).
Avatar - wakantanka
16. 6. 2016 20:40
Re: Sport
Presne o tom to je. O peniazoch. Vyrobcovia si vsimli ze mnoho beznych aut si ich vlastnici dovybavovali optickymi doplnkami od roznych tuningovych firiem. Takze teraz tuningove a tuzingove firmy nemaj pomalu co zrat. :-)
16. 6. 2016 20:30
Re: Krasavec
V čem udává Tucson směr. Není na něm nic, co by tady už dávno nebylo. Vypadá, jak nějaké stará Kuga křížená s QQ. Sportage a 3008 jsou asi originální (podle mě spíš přeplácané a překombinované), ale to asi nemá nic společného s udáváním designového směru. :-)
16. 6. 2016 17:53
Chybí tomu...
... benzinový motor. Mají 1.6 THP v několika výkonových verzí a ta 200k by tomu určitě slušela ;-) :yes: