Peugeot 307 HDI 110 k - novinka s novým motorem

Peugeot 307 HDI 110 k - novinka s novým motorem

 
 

Třistasedmička, zatím poslední model automobilky Peugeot, evidentně zaujal širokou motoristickou veřejnost a první prodejní výsledky ukazují, že tento vůz, bude zřejmě pro peugeot trefou do černého.

Svými "přifouklými" rozměry se totiž třstasedmička odpoutává od klasických zástupců kategorie "Golf" a míří výše. To vše ovšem za cenu srovnatelnou právě s Golfy, Astrami a Focusy. Oproti VW Golf je 307 delší o 53 mm a vyšší o plných 68 mm. Připomínám, že když byl Golf před několika lety uveden do prodeje, nejvíce zaujaly právě jeho velké rozměry "drtící konkurenci". Nyní jde 307 o další krok dále. Pozoruhodný je i objem zavazadlového prostoru, který má základní objem 420 litrů, což je v porovnání s nejbližší konkurencí opět o hodně více (Golf 330 l, Focus 350 l, Astra 370 l).

Velké vnější rozměry se pochopitelně promítly především do vylepšené nabídky prostoru uvnitř vozu. Na pohodlných a rozměrných předních sedadlech s dobrým bočním vedením má řidič kolem sebe spoustu místa a obdobně jsou na tom i cestující na zadních sedadlech. Především místo nad hlavami a šířka v oblasti loktů je nadstandardní. Přístrojová deska je velmi dobře dílensky i ergonomicky zpracována, volant má příjemnou tloušťku věnce a posilovač řízení s proměnným účinkem odvádí ideálně svou úlohu. Slabším článkem je tužší řazení rychlostí a dosti tuhý chod spojky. Spokojeni jsme však nemohli být s vnějšími klikami, kterými se otevírají dveře (obdobné provedení, jako například u Škody Octavia). Kliky často zadrhávaly a pro otevření dveří bylo nutno vyvinout mnohem více úsilí než bývá zvykem. Výhled vpřed a do stran je velmi dobrý, horší je to však s pohledem šikmo vzad, kde "zavazí" velmi silný C sloupek, podobně jako například u VW Golf.

Výborné jízdní vlastnosti nad kterými bdí sériově dodávaný systém elektronické stability jízdy ESP, jsou bohužel vykoupeny velmi tvrdým odpružením, které dává posádce vozu pocítit každou nerovnost na vozovce. Brzdová soustava s ABS je příkladně dimenzována a bez problémů zvládá i opakované brzdění z vysokých rychlostí.

Testovaný vůz byl vybaven přeplňovaným vznětovým čtyřválcem s označením 2,0 HDI 110 knbsp;(80 kW), což znamená, že pod kapotou se ukrývá silnější varianta pohonné jednotky, která vychází se shodného základu (slabší varianta má nejvyšší výkon 66 kW). Podstatný rozdíl je i v hodnotách točivého momentu, který je u silnější verze 250 Nm, zatímco u slabší pouze 205 Nm. A právě tento rozdíl dělá z 110 k verze třistasedmičky hodně svižný vůz, aniž by bylo motor nutno, v běžných situacích, točit nad 3000 otáček. Ve vyšších otáčkách už výkon a tah motoru příliš nestoupá, takže je zbytečné se nad hranici cca 3500 otáček vůbec pouštět. Navíc v těchto otáčkách razantně vzrůstá hluk od motoru, který proniká k uším posádky. Naopak v nižších otáčkách (do 3500 ot/min) je hluk velmi dobře izolován. Turbodmychadlo s variabilním nastavováním lopatek dokáže vehnat do válců "sílu" již od 1300 otáček a okolo dvou tisíc otáček má motor vrchol točivého momentu. Ve 2500 otáčkách je už vhodné řadit na další rychlostní stupeň. Spotřeba se dá při opatrné jízdě mimo město udržet i pod pětilitrovou hranicí. V běžném provozu s větším podílem jízdy ve městě a častým využíváním síly motoru, nám vyšla průměrná spotřeba 6,7 l nafty na 100 km. Příplatek za tento motor je i díky další výbavě (ESP, filtr pevných částic ve výfukových plynech FAP,...), kterou si zájemce musí "povinně" koupit, enormních 130.000 korun v porovnání se slabší verzí 2,0 HDI s výkonem 90 k (66 kW). Touto "cenovou politikou", je v případě "silnější" verze, zcela postaven na hlavu význam dieselového motoru, jakožto cenově výhodného "řešení".

Peugeot 307 je velmi povedeným vozem, který láká zákazníky svými velkými rozměry za obdobnou cenu v porovnání s "menší" konkurencí. Vždyť verze 1,4 s výkonem 55 kW je k dispozici již za 420.000 korun a šestnáctistovka s výkonem 80 kW je o třicet tisíc dražší. Již zmiňovaný slabší turbodiesel pořídíte přesně za půl milionu. Snad jen testovaný silnější turbodiesel je cenou mimo rámec ekonomického uvažování a koupí si jej spíše ten, komu na ceně příliš nezáleží, ale má rád tah z nízkých otáček a rozumnou spotřebu výkonných moderních turbodieselů. Když k tomu připočítáte velmi dobré jízdní vlastnosti, kvalitní zpracování interiéru a dobrou základní výbavu, je jasné proč se třistasedmička tak dobře prodává.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 630 000 Kč Cena v testované výbavě: 652 000 Kč

Základní výbava:ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil, podpora brzdění v kritických situacích, přední a boční a hlavové airbagy, variabilní posilovač řízení, centrální zamykání + elektrické ovládání předních oken, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, automatické stěrače, mlhové světlomety, samočinná aktivace světlometů a výstražných světel, klimatizace + reflexívní čelní sklo, rádio + CD přehrávač + ovládání u volantu, výškově a osově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, přední a zadní loketní opěrky + zásuvky pod př. sedadly + zásuvka 12V, zadní dělené sedadlo 1/3-2/3, alarm + superzamykání + palubní počítač, ochranné lišty v barvě karosérie, filtr pevných částic FAP

Výbava testovaného vozu:základní + CD měnič (+11.000,-), metalíza (+11.000,-)

Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii

Evropská unie v pátek vyzvala k okamžitému příměří v…

Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru

Čínský výrobce automobilů Geely získal téměř…

Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek

Komunistické převzetí moci v únoru 1948 jako velké…

Prasklá kolej paralyzovala tramvajový provoz v Praze. Opravy se protáhnou do soboty Prasklá kolej paralyzovala tramvajový provoz v Praze. Opravy se protáhnou do soboty

Provoz tramvají v centru Prahy odpoledne paralyzovala…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 191
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7 / 4.2 / 5.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 420 / 1470
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1260 / 500
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4202
b) šířka (mm): 1746
c) výška (mm): 1512
d) rozvor (mm): 2608
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1490
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,12
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve

Informaci automobilka sdělila v rámci souhrnu novinek pro…

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

 



Evropské Automobily roku: Peugeot 307 (2002) Evropské Automobily roku: Peugeot 307 (2002)

Peugeot 307 se stal velmi populárním díky designu a…

Četníci z PSG (video) Četníci z PSG (video)

Strážmistr Ludovic Cruchot má následovníka, ten však…

 



 
Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Dnes 14:51

Citroën u modernizovaného C4 Cactus láká na odvážný vzhled a vynikající komfort. Jak to funguje v praxi, jsme zjišťovali v okolí francouzského Marseille.




Blesk.cz

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví + 1 recept na ovocnou mňamku

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví…

Kaki je pro mnohé stále velkou neznámou. Přitom v naší kuchyni dokáže jen potěšit. A co víc! Je také vlemi…

Počasí s Honsovou: O víkendu přijdou kruté mrazy. Teploty spadnou až na -18 °C

Počasí s Honsovou: O víkendu přijdou kruté mrazy.…

Jeden z nejchladnějších víkendů letošní zimy čeká Česko nadcházející víkend. Chladné počasí, které lidé…

 

iSport.cz

ONLINE: Ledecká útočí na druhé zlato, na snowboardu jede kvalifikaci

ONLINE: Ledecká útočí na druhé zlato, na snowboardu…

Dopíše na olympiádě v Koreji svůj výjimečný příběh a získá druhé zlato? Česká závodnice Ester Ledecká přesně…

Když si soupeři vyřizují v short tracku účty: Války na ledovém oválu bolí!

Když si soupeři vyřizují v short tracku účty: Války…

Je to rychlé, záživné ke sledování, ale rychlobruslaře na ledové dráze short tracku to pořádně bolí. Připravili…

 

Reflex.cz

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní nacionalista“ a symbol normalizace v Československu

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní…

Gustáv Husák je zapsán v historickém povědomí jako ikona normalizace, jako – dle charakteristiky spisovatele…

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se na bizarní autobusové zastávky

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se…

Existuje jen málo nudnějších věcí, než je čekání na autobus. Pokud bychom měli ale na zpožděný spoj čekat na…