Peugeot 307 HDI 110 k - novinka s novým motorem

Peugeot 307 HDI 110 k - novinka s novým motorem

 
 

Třistasedmička, zatím poslední model automobilky Peugeot, evidentně zaujal širokou motoristickou veřejnost a první prodejní výsledky ukazují, že tento vůz, bude zřejmě pro peugeot trefou do černého.

Svými "přifouklými" rozměry se totiž třstasedmička odpoutává od klasických zástupců kategorie "Golf" a míří výše. To vše ovšem za cenu srovnatelnou právě s Golfy, Astrami a Focusy. Oproti VW Golf je 307 delší o 53 mm a vyšší o plných 68 mm. Připomínám, že když byl Golf před několika lety uveden do prodeje, nejvíce zaujaly právě jeho velké rozměry "drtící konkurenci". Nyní jde 307 o další krok dále. Pozoruhodný je i objem zavazadlového prostoru, který má základní objem 420 litrů, což je v porovnání s nejbližší konkurencí opět o hodně více (Golf 330 l, Focus 350 l, Astra 370 l).

Velké vnější rozměry se pochopitelně promítly především do vylepšené nabídky prostoru uvnitř vozu. Na pohodlných a rozměrných předních sedadlech s dobrým bočním vedením má řidič kolem sebe spoustu místa a obdobně jsou na tom i cestující na zadních sedadlech. Především místo nad hlavami a šířka v oblasti loktů je nadstandardní. Přístrojová deska je velmi dobře dílensky i ergonomicky zpracována, volant má příjemnou tloušťku věnce a posilovač řízení s proměnným účinkem odvádí ideálně svou úlohu. Slabším článkem je tužší řazení rychlostí a dosti tuhý chod spojky. Spokojeni jsme však nemohli být s vnějšími klikami, kterými se otevírají dveře (obdobné provedení, jako například u Škody Octavia). Kliky často zadrhávaly a pro otevření dveří bylo nutno vyvinout mnohem více úsilí než bývá zvykem. Výhled vpřed a do stran je velmi dobrý, horší je to však s pohledem šikmo vzad, kde "zavazí" velmi silný C sloupek, podobně jako například u VW Golf.

Výborné jízdní vlastnosti nad kterými bdí sériově dodávaný systém elektronické stability jízdy ESP, jsou bohužel vykoupeny velmi tvrdým odpružením, které dává posádce vozu pocítit každou nerovnost na vozovce. Brzdová soustava s ABS je příkladně dimenzována a bez problémů zvládá i opakované brzdění z vysokých rychlostí.

Testovaný vůz byl vybaven přeplňovaným vznětovým čtyřválcem s označením 2,0 HDI 110 knbsp;(80 kW), což znamená, že pod kapotou se ukrývá silnější varianta pohonné jednotky, která vychází se shodného základu (slabší varianta má nejvyšší výkon 66 kW). Podstatný rozdíl je i v hodnotách točivého momentu, který je u silnější verze 250 Nm, zatímco u slabší pouze 205 Nm. A právě tento rozdíl dělá z 110 k verze třistasedmičky hodně svižný vůz, aniž by bylo motor nutno, v běžných situacích, točit nad 3000 otáček. Ve vyšších otáčkách už výkon a tah motoru příliš nestoupá, takže je zbytečné se nad hranici cca 3500 otáček vůbec pouštět. Navíc v těchto otáčkách razantně vzrůstá hluk od motoru, který proniká k uším posádky. Naopak v nižších otáčkách (do 3500 ot/min) je hluk velmi dobře izolován. Turbodmychadlo s variabilním nastavováním lopatek dokáže vehnat do válců "sílu" již od 1300 otáček a okolo dvou tisíc otáček má motor vrchol točivého momentu. Ve 2500 otáčkách je už vhodné řadit na další rychlostní stupeň. Spotřeba se dá při opatrné jízdě mimo město udržet i pod pětilitrovou hranicí. V běžném provozu s větším podílem jízdy ve městě a častým využíváním síly motoru, nám vyšla průměrná spotřeba 6,7 l nafty na 100 km. Příplatek za tento motor je i díky další výbavě (ESP, filtr pevných částic ve výfukových plynech FAP,...), kterou si zájemce musí "povinně" koupit, enormních 130.000 korun v porovnání se slabší verzí 2,0 HDI s výkonem 90 k (66 kW). Touto "cenovou politikou", je v případě "silnější" verze, zcela postaven na hlavu význam dieselového motoru, jakožto cenově výhodného "řešení".

Peugeot 307 je velmi povedeným vozem, který láká zákazníky svými velkými rozměry za obdobnou cenu v porovnání s "menší" konkurencí. Vždyť verze 1,4 s výkonem 55 kW je k dispozici již za 420.000 korun a šestnáctistovka s výkonem 80 kW je o třicet tisíc dražší. Již zmiňovaný slabší turbodiesel pořídíte přesně za půl milionu. Snad jen testovaný silnější turbodiesel je cenou mimo rámec ekonomického uvažování a koupí si jej spíše ten, komu na ceně příliš nezáleží, ale má rád tah z nízkých otáček a rozumnou spotřebu výkonných moderních turbodieselů. Když k tomu připočítáte velmi dobré jízdní vlastnosti, kvalitní zpracování interiéru a dobrou základní výbavu, je jasné proč se třistasedmička tak dobře prodává.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 630 000 Kč Cena v testované výbavě: 652 000 Kč

Základní výbava:ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil, podpora brzdění v kritických situacích, přední a boční a hlavové airbagy, variabilní posilovač řízení, centrální zamykání + elektrické ovládání předních oken, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, automatické stěrače, mlhové světlomety, samočinná aktivace světlometů a výstražných světel, klimatizace + reflexívní čelní sklo, rádio + CD přehrávač + ovládání u volantu, výškově a osově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, přední a zadní loketní opěrky + zásuvky pod př. sedadly + zásuvka 12V, zadní dělené sedadlo 1/3-2/3, alarm + superzamykání + palubní počítač, ochranné lišty v barvě karosérie, filtr pevných částic FAP

Výbava testovaného vozu:základní + CD měnič (+11.000,-), metalíza (+11.000,-)

Tisíce lidí si připomněly vyhlazení Ležáků, řečníci apelovali na informování mladých Tisíce lidí si připomněly vyhlazení Ležáků, řečníci apelovali na informování mladých

Vyhlazení osady Ležáky si na místě tragédie připomněly…

Tradiční český nálet na Chorvatsko se blíží. Na co si dát pozor Tradiční český nálet na Chorvatsko se blíží. Na co si dát pozor

Klesající ceny pohonných hmot nahrávají již tak oblíbené…

Tereos obchodující s cukrem zažívá zlaté časy, tržby stouply o pětinu na 6,5 miliardy Tereos obchodující s cukrem zažívá zlaté časy, tržby stouply o pětinu na 6,5 miliardy

Společnosti Tereos TDD, která patří mezi lídry tuzemského…

Louis Vuitton vyrábí své luxusní boty v Rumunsku. Fabriku tají i před Googlem Louis Vuitton vyrábí své luxusní boty v Rumunsku. Fabriku tají i před Googlem

Známá francouzská značka Louis Vuitton, která je…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 191
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7 / 4.2 / 5.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 420 / 1470
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1260 / 500
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4202
b) šířka (mm): 1746
c) výška (mm): 1512
d) rozvor (mm): 2608
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1490
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,12
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Hyundai uvádí na trh novou generaci kombi i30. S cenami od 384 990 Kč Hyundai uvádí na trh novou generaci kombi i30. S cenami od 384 990 Kč

Novinka vyjíždějící z továrny ve slezských Nošovicích má…

 




Evropské Automobily roku: Peugeot 307 (2002) Evropské Automobily roku: Peugeot 307 (2002)

Peugeot 307 se stal velmi populárním díky designu a…

Četníci z PSG (video) Četníci z PSG (video)

Strážmistr Ludovic Cruchot má následovníka, ten však…

 



 
Tokijská silnice patřila v 90. letech pouličním gangům. Někteří tu hazardují dodnes

Tokijská silnice patřila v 90. letech pouličním gangům. Někteří tu hazardují dodnes

Dnes 13:20

Jedna z hlavních dopravních tepen Tokia se po setmění měnila na pouličními závodníky oblíbenou destinaci. Závody zde už jsou sice minulostí, ale některé odvážlivce láká silnice dodnes.




Blesk.cz

Egypt dá Saúdské Arábii 2 ostrovy. Kritici: „Prodal“ je za pomoc

Egypt dá Saúdské Arábii 2 ostrovy. Kritici: „Prodal“…

Saúdská Arábie získá nové území. Egypt jí přenechá dva neobydlené, ale strategicky významné ostrovy v Rudém…

Sara (26) kvůli nemoci vypadá jako stařena! Za své tělo se nestydí a dala se na modeling

Sara (26) kvůli nemoci vypadá jako stařena! Za své…

Vypadá jako stařena, přitom jí je teprve 26 let. Američanka Sara Geurts totiž trpí vzácnou nemocí, kvůli které…

 

iSport.cz

Ťuknu si to s McDavidem, vtipkoval Safin. Vomáčku nadchnul Nashville

Ťuknu si to s McDavidem, vtipkoval Safin. Vomáčku…

PŘÍMO Z CHICAGA | Trvalo to věčnost. A nejen proto, že draft pokračoval po pátečním prvním kole zase až v…

Hyský o Zimovi při gólu: Brankář se lekne a uhne balónu? Nepochopitelné!

Hyský o Zimovi při gólu: Brankář se lekne a uhne…

Byl to úder, ze kterého se česká jednadvacítka už nevzpamatovala. Až do 72. minuty utkání s Dánskem držela…

 

Reflex.cz

Přestalo vás to na světě bavit? Švýcaři uvažují o rozšíření nabídky eutanázie pro zdravé lidi

Přestalo vás to na světě bavit? Švýcaři uvažují o…

Švýcarská společnost Exit, která pomáhá odejít ze života smrtelně nemocným, uvažuje o rozšíření nabídky svých…

Nový Zéland jinak: Poznejte krásy této země z pohledu alternativního turisty

Nový Zéland jinak: Poznejte krásy této země z…

Tenhle ostrov je romantickým snem mnoha cestovatelů. Má to bohužel za následek spousty turistů na těch…