Peugeot 307 HDI 110 k - novinka s novým motorem

Peugeot 307 HDI 110 k - novinka s novým motorem

 
 
29.10. 2001

Třistasedmička, zatím poslední model automobilky Peugeot, evidentně zaujal širokou motoristickou veřejnost a první prodejní výsledky ukazují, že tento vůz, bude zřejmě pro peugeot trefou do černého.

Svými "přifouklými" rozměry se totiž třstasedmička odpoutává od klasických zástupců kategorie "Golf" a míří výše. To vše ovšem za cenu srovnatelnou právě s Golfy, Astrami a Focusy. Oproti VW Golf je 307 delší o 53 mm a vyšší o plných 68 mm. Připomínám, že když byl Golf před několika lety uveden do prodeje, nejvíce zaujaly právě jeho velké rozměry "drtící konkurenci". Nyní jde 307 o další krok dále. Pozoruhodný je i objem zavazadlového prostoru, který má základní objem 420 litrů, což je v porovnání s nejbližší konkurencí opět o hodně více (Golf 330 l, Focus 350 l, Astra 370 l).

Velké vnější rozměry se pochopitelně promítly především do vylepšené nabídky prostoru uvnitř vozu. Na pohodlných a rozměrných předních sedadlech s dobrým bočním vedením má řidič kolem sebe spoustu místa a obdobně jsou na tom i cestující na zadních sedadlech. Především místo nad hlavami a šířka v oblasti loktů je nadstandardní. Přístrojová deska je velmi dobře dílensky i ergonomicky zpracována, volant má příjemnou tloušťku věnce a posilovač řízení s proměnným účinkem odvádí ideálně svou úlohu. Slabším článkem je tužší řazení rychlostí a dosti tuhý chod spojky. Spokojeni jsme však nemohli být s vnějšími klikami, kterými se otevírají dveře (obdobné provedení, jako například u Škody Octavia). Kliky často zadrhávaly a pro otevření dveří bylo nutno vyvinout mnohem více úsilí než bývá zvykem. Výhled vpřed a do stran je velmi dobrý, horší je to však s pohledem šikmo vzad, kde "zavazí" velmi silný C sloupek, podobně jako například u VW Golf.

Výborné jízdní vlastnosti nad kterými bdí sériově dodávaný systém elektronické stability jízdy ESP, jsou bohužel vykoupeny velmi tvrdým odpružením, které dává posádce vozu pocítit každou nerovnost na vozovce. Brzdová soustava s ABS je příkladně dimenzována a bez problémů zvládá i opakované brzdění z vysokých rychlostí.

Testovaný vůz byl vybaven přeplňovaným vznětovým čtyřválcem s označením 2,0 HDI 110 knbsp;(80 kW), což znamená, že pod kapotou se ukrývá silnější varianta pohonné jednotky, která vychází se shodného základu (slabší varianta má nejvyšší výkon 66 kW). Podstatný rozdíl je i v hodnotách točivého momentu, který je u silnější verze 250 Nm, zatímco u slabší pouze 205 Nm. A právě tento rozdíl dělá z 110 k verze třistasedmičky hodně svižný vůz, aniž by bylo motor nutno, v běžných situacích, točit nad 3000 otáček. Ve vyšších otáčkách už výkon a tah motoru příliš nestoupá, takže je zbytečné se nad hranici cca 3500 otáček vůbec pouštět. Navíc v těchto otáčkách razantně vzrůstá hluk od motoru, který proniká k uším posádky. Naopak v nižších otáčkách (do 3500 ot/min) je hluk velmi dobře izolován. Turbodmychadlo s variabilním nastavováním lopatek dokáže vehnat do válců "sílu" již od 1300 otáček a okolo dvou tisíc otáček má motor vrchol točivého momentu. Ve 2500 otáčkách je už vhodné řadit na další rychlostní stupeň. Spotřeba se dá při opatrné jízdě mimo město udržet i pod pětilitrovou hranicí. V běžném provozu s větším podílem jízdy ve městě a častým využíváním síly motoru, nám vyšla průměrná spotřeba 6,7 l nafty na 100 km. Příplatek za tento motor je i díky další výbavě (ESP, filtr pevných částic ve výfukových plynech FAP,...), kterou si zájemce musí "povinně" koupit, enormních 130.000 korun v porovnání se slabší verzí 2,0 HDI s výkonem 90 k (66 kW). Touto "cenovou politikou", je v případě "silnější" verze, zcela postaven na hlavu význam dieselového motoru, jakožto cenově výhodného "řešení".

Peugeot 307 je velmi povedeným vozem, který láká zákazníky svými velkými rozměry za obdobnou cenu v porovnání s "menší" konkurencí. Vždyť verze 1,4 s výkonem 55 kW je k dispozici již za 420.000 korun a šestnáctistovka s výkonem 80 kW je o třicet tisíc dražší. Již zmiňovaný slabší turbodiesel pořídíte přesně za půl milionu. Snad jen testovaný silnější turbodiesel je cenou mimo rámec ekonomického uvažování a koupí si jej spíše ten, komu na ceně příliš nezáleží, ale má rád tah z nízkých otáček a rozumnou spotřebu výkonných moderních turbodieselů. Když k tomu připočítáte velmi dobré jízdní vlastnosti, kvalitní zpracování interiéru a dobrou základní výbavu, je jasné proč se třistasedmička tak dobře prodává.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 630 000 Kč Cena v testované výbavě: 652 000 Kč

Základní výbava:ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil, podpora brzdění v kritických situacích, přední a boční a hlavové airbagy, variabilní posilovač řízení, centrální zamykání + elektrické ovládání předních oken, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, automatické stěrače, mlhové světlomety, samočinná aktivace světlometů a výstražných světel, klimatizace + reflexívní čelní sklo, rádio + CD přehrávač + ovládání u volantu, výškově a osově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, přední a zadní loketní opěrky + zásuvky pod př. sedadly + zásuvka 12V, zadní dělené sedadlo 1/3-2/3, alarm + superzamykání + palubní počítač, ochranné lišty v barvě karosérie, filtr pevných částic FAP

Výbava testovaného vozu:základní + CD měnič (+11.000,-), metalíza (+11.000,-)

Turecko prudce zvýšilo dovozní clo na některé americké zboží Turecko prudce zvýšilo dovozní clo na některé americké zboží

Turecko prudce zvýšilo cla na dovoz některého amerického…

Royal Bank of Scotland zaplatí rekordní pokutu kvůli hypotečním cenným papírům Royal Bank of Scotland zaplatí rekordní pokutu kvůli hypotečním cenným papírům

Britská Royal Bank of Scotland zaplatí ve Spojených…

Kdy zase budou lidi? Čtěte, jak vnímají zpomalení české ekonomiky personalisté Kdy zase budou lidi? Čtěte, jak vnímají zpomalení české ekonomiky personalisté

Růst české ekonomiky meziročně zpomalil o téměř dva…

Zápasník Zápisník Vladana Gallistla: Komunisté mocí opilí Zápasník Zápisník Vladana Gallistla: Komunisté mocí opilí

KSČM si po desetiletích teprve přičichla k moci, a už se…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 191
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7 / 4.2 / 5.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 420 / 1470
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1260 / 500
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4202
b) šířka (mm): 1746
c) výška (mm): 1512
d) rozvor (mm): 2608
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1490
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,12
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 



Evropské Automobily roku: Peugeot 307 (2002) Evropské Automobily roku: Peugeot 307 (2002)

Peugeot 307 se stal velmi populárním díky designu a…

Četníci z PSG (video) Četníci z PSG (video)

Strážmistr Ludovic Cruchot má následovníka, ten však…

 



 
Enzo Ferrari své automobilce i světu chybí již 30 let. Připomeňte si legendu

Enzo Ferrari své automobilce i světu chybí již 30 let. Připomeňte si legendu

Včera

Enzo Anselmo Giuseppe Maria Ferrari, výrazná osobnost dějin motorismu a zakladatel jedné z nejslavnějších automobilek, zemřel před 30 lety.




Blesk.cz

Smutný Krampol v bolestech: Zdrtil ho verdikt lékařů! Co mu zakázali?

Smutný Krampol v bolestech: Zdrtil ho verdikt…

Jiří Krampol (80) už delší dobu bojuje s velkými bolestmi v kolenou, kvůli kterým nemůže skoro už ani chodit.…

Práce snů pro milovníky zvířat: V Řecku hledají někoho, kdo se postará o 55 koček!

Práce snů pro milovníky zvířat: V Řecku hledají…

Máte rádi kočky a rádi byste bydleli v odlehlém ostrovním ráji? Tak toto zaměstnání je pro vás jako dělané!…

 

iSport.cz

Trnava v Lize mistrů končí, vypadl i Celtic. Přemožitel Slavie narazí na Ajax

Trnava v Lize mistrů končí, vypadl i Celtic.…

Český trenér Radoslav Látal si s fotbalisty Trnavy ve skupině Ligy mistrů nezahraje. Po úvodní remíze 1:1 ze…

Dynamo Kyjev – Slavia 2:0. Sen o Lize mistrů uťal i gól z ofsajdu

Dynamo Kyjev – Slavia 2:0. Sen o Lize mistrů uťal i…

Fotbalisté Slavie na postup do základní skupiny Ligy mistrů nedosáhnou ani letos. Rozhodla o tom, po domácí…

 

Reflex.cz

Turecko jako vyděrač Západu a Evropa jako starověký Řím

Turecko jako vyděrač Západu a Evropa jako starověký Řím

Když byl na tomto webu zveřejněn příspěvek o nebezpečnosti stávajícího Turecka pro Evropu, svým způsobem mě to…

Na návštěvě u kmene Koma aneb Za zvuky starého světa do kamerunského pohoří Alantika

Na návštěvě u kmene Koma aneb Za zvuky starého světa…

Před pár lety jsem na několik dnů vyšplhal do kamerunských hor. Muž středního věku Issa, průvodce z kmene Koma,…