Peugeot Sésame - 107 přichází

Peugeot Sésame - 107 přichází

 
 

O tom, že Peugeot již dokončuje nástupce svého nejmenšího modelu 106 se již nějakou dobu šušká. Peugeot navíc tento předpoklad na podzimním pařížském autosalonu podpořil představením studie malého automobilu s názvem Sésame.

Jak jsme vás již informovali zde, nyní se tento předpoklad potvrdil. Pouze s malými změnami oproti studii Sésame se tak bude od jara roku 2004 prodávat nejmenší sériový automobil se lvem ve znaku - Peugeot 107.

Z konkrétních informací o nové stosedmičce je zatím známo to, že bude postavena na o 100 mm zkrácené podlahové plošině Citroenu C3 a bude proti studii Sésame poskytovat více vnitřního prostoru v karoserii o délce 3,8 (Sésame 3,7) šířce 1,67 a výšce 1,63 m. Známy jsou již i budoucí pohonné jednotky z nichž tři jsou benzínové o výkonech 60, 75 a 110 koní a v nabídce budou i dva diesely common-rail o výkonu 70 nebo 90 koní. Cena nového Peugeotu 107 má začínat na hranici 10.000 Euro.

Nejzajímavější ovšem je, že nová stosedmička bude proti studii Sésame vyráběna jen s malými změnami. Studie Sésame byla totiž jakýmsi otestováním reakce veřejnosti na použitou koncepci a design a jak se zdá byla tato reakce velmi příznivá. Podívejme se tedy na studii Sésame blíže.

Název Sésame obzvláště v kombinaci s dvojicí u malého automobilu velmi nezvyklých posuvných bočních dveří vybízejí ke známému - "sezame otevři se". Využití posuvných bočních dveří u malého automobilu je neobvyklé, avšak jak se zdá velmi praktické. Obzvláště když dveře dosahují téměř třetiny délky vozu. Přístup na přední i zadní sedadla je tak mnohem lepší, než by tomu bylo u klasické třídveřové karosérie. Velkou výhodou je také to, že při nasedání a vysedání nebrání dveřím v dostatečném otevření vedle stojící vozidlo, což jistě znáte z vlastní zkušenosti.

Kromě originálních posuvných bočních dveří se však Sésame může pochlubit i celkově zajímavým a dynamickým designem. Lehkost použitého designu byla navíc u Sésame podtržena jeho zbarvením. Exteriér vozu byl vyveden ve světle žluté barvě v kombinaci s černým zbarvením některých částí vozu. Celé zbarvení navíc doplňovaly kovové kliky dveří, střešní nosiče a pojezdy posuvných dveří.

Velmi krátká příď vozu je vytvořena v novodobém stylu Peugeotu. Při pohledu z boku zaujmou zejména čelní sloupky, které se táhnou až od přední nápravy, ve střeše postupně klesají a v zádi jsou opět zkoseny směrem dopředu. Vznikl tak neobyčejný profil vozu, bočních skel i skla zadního navíc podpořeného tvarem zadních světlometů. Vzhled Sésame při pohledu z boku vylepšují i sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Záď vozu ozvlášťňuje umístění rezervního kola do výklopných dveří, což je nejen zajímavé, ale šetří i místo uvnitř vozu. Praktické je i bohaté prosklení vozu, včetně skleněné střechy, které zajišťuje větší pocit světlosti a prostornosti v interiéru.

Interiér Sésame byl vytvořen kombinací žluté a tmavě modré barvy. Jak již bylo řečeno zřejmě největší předností interiéru Sésame jsou díky posuvným bočním dveřím na malý automobil neobyčejně dobře přístupné čtyři místa. V případě potřeby je však možné ještě sklopit či úplně vyjmout zadní dvě sedadla a zvětšit tak úložný prostor.

Studie Sésame byla osazena motorem o objemu 1,6 litru s výkonem 80 kW (110 k) s manuální převodovkou.



Spolupracujeme s TipCars.com
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Peugeot Sésame - 107 přichází

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Ojetý Peugeot 1007 (2005-2009): Má ho vůbec někdo rád? Ojetý Peugeot 1007 (2005-2009): Má ho vůbec někdo rád?

Peugeot 1007 je vskutku zvláštním zástupcem segmentu B. V…

Neúspěšné modely: Peugeot 1007 (2004-2009) Neúspěšné modely: Peugeot 1007 (2004-2009)

Jednopriestorové mestské auto s posuvnými bočnými…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak zjistili v polské zoo

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak…

Odebrat medvědovi hračku může být docela nebezpečné, zvláště když hračkou je minometný náboj. Asi takové poučení…

Sonic Boom: Fire & Ice recenze: Když starou školu osvěží žhavé i ledové novinky

Sonic Boom: Fire & Ice recenze: Když starou…

Nejrychlejší ježek na světě má podle posměváčků své nejlepší dny už za sebou. Sega si to však nemyslí a každý…

 

iSport.cz

Pardubický střelec Hubáček: Musíme se odrazit od obrany a mírné destrukce

Pardubický střelec Hubáček: Musíme se odrazit od…

Pěkná divočina! Pardubice se v Chomutově dostaly do pořádného srabu. Pět zápasů, nula bodů, navíc po dvaceti…

VIDEO: Pardubice mají první body, Třinec dál v čele tabulky

VIDEO: Pardubice mají první body, Třinec dál v čele tabulky

Dočkali se! Hokejisté Pardubic na sedmý pokus berou první extraligové body v tomto ročníku. S novým trenérským…

 

Reflex.cz

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…