VW Phaeton po faceliftu: Německý pětimetrový luxus za 1,466 milionu Kč

VW Phaeton po faceliftu: Německý pětimetrový luxus za 1,466 milionu Kč

 
 

Volkswagen Phaeton ve své faceliftované podobě míří na český trh. Základní provedení stojí méně než 1,5 milionu korun, což z něj dělá nejdostupnější pětimetrový luxusní sedan.

Volkswagen Phaeton je jedním ze symbolů éry, kdy německý koncern vedl Ferdinand Piëch. S ambicí konkurovat zavedeným limuzínám od Mercedesu a BMW vznikl největší a nejdražší Volkswagen všech dob. Ve výrobě je od roku 2002 a nyní, po osmi letech, přichází velký facelift.

Ve skutečnosti Phaeton už prošel jedním velmi jemným faceliftem v roce 2007 (dostal hlavně nová světla s diodami pro denní svícení a z nabídky byl vyřazen motor 5,0 V10 TDI PD), aktuální změna ale přináší kompletní přepracování přídě podle nového firemního designu. Ten znamená novou jednodušší masku chladiče, ostřeji tvarovaná přední světla, nová zadní světla a diodovou techniku vpředu, vzadu i v mlhovkách.

V nabídce zůstává čtveřice motorů: 3,0 V6 TDI, 3,6 V6, 4,2 V8 a 6,0 W12. Na rozdíl od o generaci novější Audi A8 (typ D4/4H) tak chybí turbodiesel 4,2 V8 TDI a u zážehových motorů s Volkswagen ponechává původní agregáty, které byly pouze modernizovány na normu Euro 5.

Základní výbava verze V6 TDI do značné míry odpovídá ceně. Phaeton tak má osm airbagů (včetně bočních vzadu), ESP, bi-xenonové světlomety s natáčením a diodami pro denní svícení, rádio RCD 810 s měničem CD a zesilovačem, 4zónovou klimatizaci, elektricky nastavitelná přední sedadla, tempomat nebo multifunkční kožený volant. Zároveň ale chybí většina luxusních prvků výbavy a budoucí majitel se musí spokojit s látkovým čalouněním Pearl (to ovšem i mezi pětimetrovými limuzínami bylo ještě o dvě generace dříve pravidlem).

Shodnou výbavu má i motor V6 a V8, který přidává pouze determální skla. Za kožené čalounění je potřeba připlatit nejméně 45.300,- Kč. U verze V8 Long je však již standardem, stejně jako elektricky ovládané střešní okno, vyhřívaná přední sedadla a zadní sluneční roletu.

Vrcholná motorizace W12 obsahuje vše výše zmíněné a dále nezávislý alarm, 18palcová kola, komfortní přední klimatizovaná sedadla s masážní funkcí a volant s dřevěným věncem. Cena této verze ovšem již překračuje hranici 3 milionů korun.

Výbavu lze samozřejmě rozšířit o celou řadu designových i funkčních vylepšení. Kromě toho nabízí VW paket výbavy, který se skrývá za označením 4místný interiér. Ten vždy přidává kožené čalounění Vienna Classic, vyhřívání předních i zadních sedadel, v obou řadách klimatizovaná sedadla s masážní funkcí, elektricky nastavitelná samostatná křesla vzadu, oddělené středové loketní opěrky a pro řidiče elektricky nastavitelný volant. Vzhledem k rozdílnému složení výbavy u různých motorizací (ve vyšších specifikacích jsou některé položky standardem) se příplatek dle konkrétní verze liší. Pohybuje se od 480 do 246 tisíc korun.

V ceníku jsou k nalezení prakticky všechny prvky výbavy, které nabízí i konkurence v tomto segmentu. Z méně obvyklých položek stojí za zmínku možnost předních keramických brzd pro W12 (+115 tisíc Kč), které vyžadují ovšem i instalaci 19palcových kol (+22 tisíc pro W12, jinak +86 tisíc Kč).

Volkswagen Phaeton 2010 - technické údaje a ceny na českém trhu
ModelV6 TDI 4MotionV6 4MotionV8 4MotionW12 4Motion
Převodovka6A6A6A5A
Zdvihový objem [cm3]2967359741725998
Válce/ventily6/46/48/412/4
Největší výkon [kW/min-1]176/4000206/6250246/6500331/6050
Největší toč. mom. [Nm/min-1]500/2750-5200370/3500420/3500560/2750-5200
Max. rychlost [km/h]237250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,38,66,96,1
Komb. spotřeba [l/100 km]8,511,412,514,5
Cena 5místný [Kč]1.466.200,-1.609.400,-1.934.100,-3.080.800,-
Cena 5místný Long [Kč]--2.166.700,-3.313.400,-
Cena 4místný [Kč]1.945.900,-2.089.100,-2.413.800,-3.329.700,-
Cena 4místný Long [Kč]--2.515.600,-3.549.200,-

Verze Long má rozvor prodloužený o 12 cm na 3001 mm, celková délka auta je 5179 mm. Jízdní výkony i spotřeba v provedení Long jsou shodné se standardním rozvorem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí

Známe první obrysy rozpočtu na rok 2018, přičemž se žádná…

Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem

Pokladní systém Storyous umožní podnikatelům přijímat…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: VW Phaeton po faceliftu: Německý…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Nástupce Volkswagenu Phaeton se musí radikálně změnit, kvůli Tesle Nástupce Volkswagenu Phaeton se musí radikálně změnit, kvůli Tesle

Velký elektromobil z dílny americké značky nedá…

VW má nové využití pro skleněnou továrnu v Drážďanech. Co s ní? VW má nové využití pro skleněnou továrnu v Drážďanech. Co s ní?

Poté, co ve skleněné továrně v Drážďanech skončila výroba…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát gól z každé situace

Lavička: Schick a Juventus? Velká výzva, umí ale dát…

V kvalifikačním cyklu byl jeho velkou oporou a sázet na něj bude chtít i na EURO v Polsku. Bez nejlepšího…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…