Pininfarina v Ženevě 2009

Pininfarina v Ženevě 2009

 
 

Pininfarina představil v Ženevě sériovou podobu automobilu, který by měl zachránit existenci slavného italského jména v automobilovém podnikání.

Kromě něj se ale na stánku představil klasický produkt italských mistrů designu - Ferrari California - stejně jako světová premiéra konceptu automobilky Tata.

BLUECAR

Temnota, která spadla na celý automobilový průmysl v roce 2008, začala pronikat mezi malé automobilky, konstrukční kanceláře a systémové dodavatele už o poznání dříve. Je to už více než rok, co jméno Bertone zmizelo z autosalonových expozic i stránek automobilových médií. I letos tedy byla Ženeva bez slavného karosáře...

Ve vážné ekonomické situaci se ocitla také průmyslová skupina Pininfarina, kterou stejně jako Bertoneho, postihlo zmenšování objemu zakázkové výroby automobilů i snižování objemu vývojových prací pro externí dodavatele. Aby se firma zachránila před bankrotem, zásadně změnila své plány pro nejbližší budoucnost. Vsadila na výrobu elektromobilu vlastní konstrukce, vyvíjeného společně s francouzskou skupinou Bolloré.

Automobil, jehož předvývojové studie Pininfarina vozí po autosalonech už jistou dobu, dospěl do podoby, která by se měla v pilotní sérii objevit v roce 2010 a od roku 2011 by měla v Itálii začít sériová výroba. Plná výrobní kapacita 60 tisíc vozů by pak měla být v provozu kolem roku 2015.

Projekt joint-venture Pininfarina-Bolloré počítá se změnou využití automobilů v nejbližších letech a zaměřuje se na městský a příměstský provoz, kde budou podle studií zákazníci absolvovat denně asi 60 kilometrové trasy. V tomto režimu se podle výrobce mohou uplatnit i dnešní elektromobily. Ve střednědobém horizontu se v Evropě očekává uvedení do provozu asi 1,5 až 2 milionů elektromobilů, tedy z dnešního pohledu velmi zajímavý tržní objem.

Elegantní čtyřmístné pětidveřové MPV Pininfarina BLUECAR s automatickou převodovkou je vybaveno elektrickou technikou skupiny Bolloré. Akumulátory LMP (Lithium Metal Polymere) mají vozu zajistit dojezd 250 km na jedno nabití, ale v hospodaření s elektřinou na palubě mají pomáhat superkapacitory, které přeměňují pohybovou energii automobilu při brzdění na elektřinu, která se vzápětí může využít pro další akceleraci. Akumulátory, uložené v podlahové plošině, by měly mít životnost 200.000 km. Některá nízkoenergetická zařízení budou navíc napájena solárními panely umístěnými na střeše vozu.

Tata Pr1ma

Jak již název napovídá, jedná se o první komerční projekt, na kterém společnosti Pininfafina a Tata spolupracují. Zatím se jedná pouze o designové cvičení, které ukazuje, jakým směrem by se měly sedany nižší střední a střední třídy automobilky Tata v příštích letech ubírat. Dynamická linka exteriéru ve spojení s čistými plochami by měla vytvářet vysoce harmonický celek, ve kterém by ale i přes elegantně se svažující střechou mělo být na zadních sedadlech vertikálně dostatek místa.

Design automobilu stojícího na plošině s rozvorem 2700 mm a délkou 4680 mm (bližší údaje o rozměrech vozu nebyly zveřejněny) není podle vyjádření italského designového centra přehnaně komplikovaný, každé umístění detailu má svůj dobrý důvod. Tvůrci konceptu se hlavně snažili najít novou tvář budoucích modelů značky Tata, čemuž odpovídá i sebejistá, neotřelá a zároveň neagresivní přední část vozu.


Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

 
Zdroj: redakce

Štítky Pininfarina Ženeva 2009

 












Blesk.cz

V Letech vraždili Romy Češi. Novorozeňata dávali do kádě s vodou, říká aktivista

V Letech vraždili Romy Češi. Novorozeňata dávali do…

„Ono se mluví hlavně o židech a o Osvětimi. Ale že tady byl na území Československa tábor pro Romy, který vedli…

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

 

iSport.cz

Senzace! Hearts obrali Celtic, ve Skotsku prohrál po 69 zápasech

Senzace! Hearts obrali Celtic, ve Skotsku prohrál po…

Fotbalisté Celticu Glasgow prohráli v rámci skotských soutěží poprvé po 69 utkáních. V 19. ligovém kole podlehli…

Paráda na Channel One Cupu! Češi vyhráli i potřetí, silné Švédy složili 4:1

Paráda na Channel One Cupu! Češi vyhráli i potřetí,…

Čeští hokejisté porazili ve svém závěrečném vystoupení na Channel One Cupu v Moskvě Švédsko 4:1 a na turnaji…

 

Reflex.cz

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…

Utekl z Osvětimi v džípu esesáků, bojoval po boku generála Sikorského. Zemřel polský hrdina Kazimierz Piechowski

Utekl z Osvětimi v džípu esesáků, bojoval po boku…

Narodil se v roce 1919 v polském městě Rajkowy. Tehdy ještě nikdo z tohoto malého polského městečka netušil, že…