Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Plniček na CNG je už 140. Kde je jich nejvíc?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
Za poslední tři roky v Česku přibylo 100 plnicích CNG stanic a jejich celkový počet se zvýšil na 140.

V průměru je v každém kraji kolem deseti stanic, nejvíce, celkem 22, jich má Středočeský kraj. Oznámil to dnes Český plynárenský svaz.

Nové plnicí místa se otevírají na čerpacích stanicích Benzina, MOL, OMV, Shell, Texaco, Total, EuroOil, D oil, Caroil, KaprOil, Marho, Kontakt nebo Q100. Zejména Benzina má CNG stojan už na 30 čerpacích stanicích a uvažuje o dalších 50.

V příštích dvou letech by mohl počet plnících stanic přesáhnout 200. Už zkraje roku 2017 se otevřou další CNG stanice například v Náchodě, Turnově, v Těšovicích u Prachatic, Kyjově u Hodonína, další v Havlíčkově Brodu, také v Liberci a Třeboni, staví se také třeba už v Klatovech, ve Znojmě a dalších městech.

V současnosti v ČR jezdí kolem 16.000 vozidel na zemní plyn a každý rok jich přibývá kolem 4000 až 5000. Některé vozové flotily přepravních společností, jakou má třeba Česká pošta, už mají více než tisíc CNG vozidel. Podíl CNG vozidel postupně zvyšuje například přepravní služba GLS.

"Ekologické a úsporné CNG vozy již běžně využívají městské úřady, Policie, Hasičský záchranný sbor nebo zdravotnická zařízení. CNG jako alternativní palivo je nyní nejoblíbenější. Rychlému růstu počtu CNG vozidel přispívají i pobídky a dotace," uvedl Jiří Šimek z Českého plynárenského svazu.

Ministerstvo životního prostředí nedávno vyhlásilo výzvu pro kraje a obce. Podpora pro osobní auta na CNG do 3,5 tuny činí 50 tisíc korun. Dalších 10.000 korun může být poskytnuto na ekologickou likvidaci starého vozu. Pro žadatele je připraveno jen na CNG vozy celkem 20 milionů korun.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
Avatar - Lojza11
2. 1. 2017 00:10
Re: auta
1) no nevim vykon 81kW je podle meho nazoru zalostny.
2)dojezd je maly tankovat kazdych 300km by me moc nebavilo.To ze ma 50l
nadrz na benzin je moc hezke, ale kupuji si auto na CNG a ne benzin. Chci jezdit primarne na CNG.
3)nevidim moc duvodu proc kupovat CNG oproti dieslu 85kW.
4)Budoucnost toto palivo asi ma,ale bude treba zvysit nabidku vozidel a zvetsit dojezd.
Take snad majitele garazi dostanou rozum a budou auta na cng poustet do svych garazi.
Napr. v Praze je s timto nesvarem docela problem. Az bude nafta stat 40kc /1litr. CNG se snad prodejne chyti. Ted kdy je rozdil mezi palivy 4-5kc je cng nesmysl.
Nyni dava smysl spise auto na lpg.
29. 12. 2016 13:59
To si zase politici našli malou domů...
[odkaz]
A proto ty dotace, takže za mě :no: .
29. 12. 2016 13:23
Re: auta
Po roční zkušenosti s OIII Combi Gtec můžu říct, že:

1.) papírových 81kW na ni stačí, pocitově jede podobně jako 1.4TSi 110kW, tj podle mě, to co je napsáno v papírech, neodpovídá realitě, má rozhodně víc.
2.) dojezd na plyn je cca 300-340 km podle stylu jízdy, navic má plnohodnotnou nádrž na benzin, tj 50l, což je v kombinaci dojez přes 1000km
3.) reálná spotřeba se pohybuje kolem 4.2kg/100km, u benzinu kolem 7l
4.) Kufr je menší o cca 80l a zatím mi vzdycky stačil a v plném obsazení, jen parkrát jsem musel použít rakev na střechu - lyže.
5.) CNG pumpy rostou jak houby po dešti, u hlavních tahů jsou vždy a nyní do toho jde hlavně Benzina. Navíc Škoda má CNG apku pro iOS i Android, takže pumpu vždy najdete. Hluchý místa jsou - např Vysočina - vždy jen větší města a třeba cokoliv za Jičínem směr Krkonoše, tam ještě CNG spí >:D

Po tom roce můžu zhodnotit, že mimo častého tankování je to stejně použitelný auto jako standardní Octávka :yes:
28. 12. 2016 23:29
CNG
Ten nárůst je spíše ve státní a firemní sféře a u užitkových vozidel. U standardních vozidel občanů to nebude s CNG žádná hitparáda a přesto, že jsem zastánce plynového pohonu LPG, do CNG bych osobně pro jeho přetrvávající podstatné nedostatky nešel a do dodatečné nástavby už vůbec ne.
Avatar - Lojza11
28. 12. 2016 19:11
auta
Spise by me zajimalo, kdyby vyrobci aut vyrabeli vice vykonne motory na CNG pres 200koni a byl logicky na vyber vetsi pocet automobilu u jednotlivych znacek na CNG. Vykony motoru na CNG orig. zastavba je to des a bes. A ekonomicka stranka veci kdyz CNG stoji 1 kg CNG kolem 25kc a nafta kolem 30Kc. K tomu pripocist zakaz parkovani ve vetsine garazi v CR. Nizsi zavazadlovy prostor a k tomu zalostny dojezd na CNG. Snad bude lepe v budoucnou a vyrobci nam nabidnou zajimavou alternativu pohonu na CNG.