Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Po RZ9 Argentinská rallye 2017: Evans zvyšuje náskok

Michal Štěpanovský
Diskuze (0)
Šest vyhraných zkoušek z devíti odjetých a náskok téměř minutu. Taková je bilance britského pilota Elffyna Evanse (Ford Fiesta WRC ´17) po úvodním dnu Argentinské rallye, pátém podniku mistrovství světa. Mezi prvními pěti vozy jsou čtyři fordy.

Evans si vytvořil dobrou výchozí pozici pro sobotu, kdy čeká účastníky soutěže šest rychlostních zkoušek o celkové délce 160 kilometrů. „Otázkou je, zda dokážeme udržet tempo. Pátek byl určitě krásný den, ale ještě to bude dlouhé,“ je si Evans vědom, že do cíle soutěže zbývá v součtu dalších dvou dnů ještě 215 kilometrů erzet.

Ať čistí někdo jiný

Unikátní výsledek byl v pátek k vidění na rychlostní zkoušce číslo sedm Santa Monica, která měřila 20,44 kilometrů. Shodného času při průměrné rychlosti 118,5 km/h dosáhli lídr pořadí Elffyn Evans (Ford Fiesta WRC ´17) a Novozélanďan Haydon Paddon (Hyundai i20 Coupe WRC), který loni v Argentině vyhrál. Jen o desetinu sekundy pomalejší byl na sedmém měřeném testu Nor Mads Ostberg (Ford Fiesta WRC ´17). O tři desetiny sekundy zaostal Estonec Ott Tänak (Ford Fiesta WRC ´17) a o šest desetin Belgičan Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupe WRC). Ostberg se posunul na druhou příčku. „Udělali jsme si plán, ale ten je tajný. Zatím nám ovšem funguje,“ řekl po RZ7 norský pilot, ale více prozradit nechtěl. Radost může mít také Martin Prokop, jehož tým a mechanici zajišťují servis pro norského závodníka.

Jediným, kdo se dokázal v průběžném pořadí vklínit mezi fordy, je Thierry Neuville, který však nebyl před startem příliš optimistický a v samotném průběhu úvodního dne ho trápil nejenom přehřívající motor, ale i něco jiného. „Do auta se mi často dostával prach a štípal mě do očí. Samozřejmě jsem neubral plyn,“ řekl Neuville, který vyhrál poslední zkoušku úvodního dne a aktuálně je třetí.

Čtvrtou příčku drží obhájce titulu a lídr mistrovství světa Sebastien Ogier, který by rád prodloužil letošní šňůru umístění na stupních vítězů, i když ani on nebyl bez problémů. „Trefil jsem velký kámen za horizontem, nešlo se mu vyhnout. Ohnulo se mi řízení, ale stejně jedu úplně naplno,“ komentoval Francouz situaci na trati a dodal: „Sobota by měla být pro mě jednodušší, protože už nepojedu první a čistit trať mi tak budou jiní soupeři.“

Brutální den pro Francouze

Bolestivý den zažil tým Citroën. Brit Kris Meeke trefil velkou díru, havaroval, ale přesto pokračoval dál. „Narazil jsem na něco na vnější straně zatáčky. Nebyla to masivní havárie, ale přesto bylo auto hodně poškozené,“ řekl jezdec.

Jeho týmová kolega Craig Breen z Irska rekomandoval po čtvrté rychlostní zkoušce konec v soutěži kvůli poškození rychlostní skříně. Výsledky po prvním dnu ho však uvádějí na čtrnáctém místě, což dává předpoklad, že se do soutěže s penalizací vrátí. Ostatně, sám jezdec to potvrzuje. „Stalo se to v rychlé zatáčce. Při kompresi do dopadu auta poškodila podlaha převodovku, která se utrhla. Chci v soutěži pokračovat, abych získal co nejvíce zkušeností,“ prohlásil jezdec, který na jihoamerické soutěži debutuje.

Výsledky

Pořadí po RZ9: 1. Evans, Barrit (Brit./Ford Fiesta WRC´17) 1:24:55,4; 2. Ostberg, Floene (Nor./Ford Fiesta R5) +55,7; 3. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) +1:00,7; 4. Ogier, Ingrassia (Fr./Ford Fiesta WRC ´17) +1:06,7; 5. Tänak, Järveoja (Est./Ford Fiesta R5) +1:11,3; 6. Latvala, Anttila (Fin./Toyota Yaris WRC) +1:29,9; 7. Paddon, Kennard (N. Zél./Hyundai i20 Coupe WRC) +3:41,8; 8. Bertelli, Scattolin (It./Ford Fiesta WRC ´17) +4:13,9; 9. Hänninen, Lindström (Fin./Toyota Yaris WRC) +4:48,6; 10. Tidemand, Andersson (Švéd./Škoda Fabia R5) +6:32,3; … 13. Sordo, Martí (Šp./Hyundai I20 Coupe WRC) +12:08,3; 14. Breen, Martin +40:40,7; 15. Meeke, Nagle (Brit./Citroen C3 WRC) +41:34,3.

Zbývající program

(Všechny uvedené časy odpovídají časovému pásmu v České republice, kde je o pět hodin více než v Argentině.)

Sobota – 13.08 RZ10 (20,80 km); 14.21 RZ11 (38,68 km); 15.14 RZ12 (20,52 km); 18.08 RZ13 (20,80 km); 19.21 RZ14 (38,68 km); 20.14 RZ15 (20,52 km).

Neděle – 14.13 RZ16 (16,32 km) 15.56 RZ17 (22,64 km); 17.18 RZ18 (16,32 km).

Michal Štěpanovský
Diskuze (0)