reklama


11.11. 2013 Jan Mička Jan Mička

Podle Eurovie je D47 v pořádku, měření ŘSD jsou prý neodborné (aktualizováno)

Podle Eurovie je D47 v pořádku, měření ŘSD jsou prý neodborné (aktualizováno)

Nedávno jsme informovali o nutnosti rozsáhlé rekonstrukce dálnice D47. Další vývoj odhaluje, že názory ministra dopravy nejsou zcela průkazné.

Aktualizováno 11.11. 2013 14:00: Ředitelství silnic a dálnic se dnes dopoledne dohodlo se stavební společností Eurovia CS na postupu prací při opravách poškozeného úseku dálnice D47. Podle oficiálního tiskového vyjádření je v plánu další testování, tentokrát za pomoci kopaných sond. Nové testy mají odhalit, zda se kamenitá podkladní vrstva pod asfaltem skutečně nachází či ne.

Ředitel společnosti Eurovia CS Martin Borovka se zaručil, že podkladní vrstva skutečně v inkriminovaném úseku nechybí. Faktem však je, že zvlněná vozovka je ve vážném technickém stavu. Ministr dopravy Zdeněk Žák již netrvá na zbourání vozovky, ale požaduje její uvedení do bezvadného stavu.

11.11.2013 11:53 Spor mezi Ředitelstvím silnic a dálnic a společností Eurovia CS nabírá nový směr. Po nedávném sdělení, dle kterého se měl úsek mezi 153. a 155. kilometrem dálnice D47 bourat z důvodu chybějícího kamenného podkladu, proběhla série zkušebních vrtů, které měly skutečnost potvrdit. Stavební společnost se nyní brání, že vrty nebyly provedeny dle platných norem a výsledná zpráva navíc nemá odbornou způsobilost. Další jednání proběhne dnes přímo na Ministerstvu dopravy, zúčastní se ho také ředitel Eurovie Martin Borovka.

Stavební společnost Eurovia CS kategoricky odmítá jakékoliv pochybení při stavbě zmíněného úseku. Dle Borovky probíhá stavba za účasti investora a dodavatele, všechny provedené kroky jsou přitom dokumentovány ve stavebních denících. Eurovia navíc vyvrací argument, že podle měření chybí podkladový materiál, který má asfaltový povrch zpevnit a odvádět vlhkost, ve 100% případů. Měření prý lze jednoznačně označit za neprůkazné.

Na D47 se bude bourat, nejnovější měření prokázalo více než 900 vad

Jsme zvědavi, jakým směrem se bude vývoj sporu ubírat. Pokud totiž není nutné zmíněný povrch bourat, mohlo by se jednat o další tunel na již tak předražené dálnici. Jen od roku 2002, kdy oficiálně začala výstavba D47, totiž Česká republika zaplatila přes 600 milionů korun jen za sankce za odstoupení od smlouvy s původním zhotovitelem. Ani po 11 letech se navíc nedá říci, že by byla dálnice zcela v pořádku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
Zdroj: ihned.cz
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu nepřežilo 36 lidí

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu…

Nejméně 36 mrtvých a desítky zraněných si podle nejnovější bilance vyžádala nehoda vlaku, který v sobotu večer…

 

iSport.cz

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo třineckého Irgla

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo…

Sami dobře věděli, že se jim vstup do kalendářního roku 2017 nevydařil. Třinečtí Oceláři prohráli pět ze šesti…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama