Podle Eurovie je D47 v pořádku, měření ŘSD jsou prý neodborné (aktualizováno)
Aktualizováno 11.11. 2013 14:00: Ředitelství silnic a dálnic se dnes dopoledne dohodlo se stavební společností Eurovia CS na postupu prací při opravách poškozeného úseku dálnice D47. Podle oficiálního tiskového vyjádření je v plánu další testování, tentokrát za pomoci kopaných sond. Nové testy mají odhalit, zda se kamenitá podkladní vrstva pod asfaltem skutečně nachází či ne.
Ředitel společnosti Eurovia CS Martin Borovka se zaručil, že podkladní vrstva skutečně v inkriminovaném úseku nechybí. Faktem však je, že zvlněná vozovka je ve vážném technickém stavu. Ministr dopravy Zdeněk Žák již netrvá na zbourání vozovky, ale požaduje její uvedení do bezvadného stavu.
11.11.2013 11:53 Spor mezi Ředitelstvím silnic a dálnic a společností Eurovia CS nabírá nový směr. Po nedávném sdělení, dle kterého se měl úsek mezi 153. a 155. kilometrem dálnice D47 bourat z důvodu chybějícího kamenného podkladu, proběhla série zkušebních vrtů, které měly skutečnost potvrdit. Stavební společnost se nyní brání, že vrty nebyly provedeny dle platných norem a výsledná zpráva navíc nemá odbornou způsobilost. Další jednání proběhne dnes přímo na Ministerstvu dopravy, zúčastní se ho také ředitel Eurovie Martin Borovka.
Stavební společnost Eurovia CS kategoricky odmítá jakékoliv pochybení při stavbě zmíněného úseku. Dle Borovky probíhá stavba za účasti investora a dodavatele, všechny provedené kroky jsou přitom dokumentovány ve stavebních denících. Eurovia navíc vyvrací argument, že podle měření chybí podkladový materiál, který má asfaltový povrch zpevnit a odvádět vlhkost, ve 100% případů. Měření prý lze jednoznačně označit za neprůkazné.
Jsme zvědavi, jakým směrem se bude vývoj sporu ubírat. Pokud totiž není nutné zmíněný povrch bourat, mohlo by se jednat o další tunel na již tak předražené dálnici. Jen od roku 2002, kdy oficiálně začala výstavba D47, totiž Česká republika zaplatila přes 600 milionů korun jen za sankce za odstoupení od smlouvy s původním zhotovitelem. Ani po 11 letech se navíc nedá říci, že by byla dálnice zcela v pořádku.