Porsche 911 Carrera GTS: Druhá nejvýkonnější
Carrera GTS nemá v řadě 911 příliš dlouhou tradici, vůbec poprvé byla k vidění u minulé generace 997. V historii Porsche jsme se ale s tímto označením setkali již vícekrát. Poprvé v 60. letech u identicky pojmenovaného sporťáku s motorem uprostřed, počátkem 80. let pak v řadě 924 coby limitované edici, vyrobené v počtu pouhých 59 exemplářů.
Zatím naposledy je nové jméno použito v aktuální řadě 991. Čím se liší od ostatních verzí? Předně výkonem motoru 316 kW. Tím je samozřejmě šestiválec s protilehlými válci o objemu 3,8 l. Spojen je jak s manuální sedmistupňovou převodovkou, tak i dvouspojkovou PDK (Porsche Doppelkuplung) o stejném počtu převodů. Navíc lze volit buď karoserii kupé nebo kabriolet. Oboje přichází s rozšířenou zadní částí, přinášející vedle efektního vzhledu také větší rozchod zadních kol.
Ke standardnímu vybavení patří podvozek s elektronicky řízenými tlumiči a měnitelnou světlou výškou PASM (Porsche Active Suspension Management). U standardní verze lze světlou výšku změnit o 10 milimetrů. Pouze u kupé lze získat za příplatek vyspělejší variantu systému, u níž lze výšku šasi změnit až o dvojnásobek oproti standardu. Rovněž v sérii najdete dvacetipalcová kola s centrální maticí.
Ceny na německém trhu začínají na 117.549 eur, což je v přepočtu zhruba 3,2 milionu korun.
Technické údaje (platí pro 911 Carrera GTS kupé s manuální převodovkou) | |
Motor | atmosférický šestiválec boxer |
Zdvihový objem (cm3) | 3800 |
Největší výkon (kW/min-1) | 316/7500 |
Točivý moment (N.m/min-1) | 440/5750 |
Kompresní poměr (x:1) | 12,5 |
Maximální rychlost (km/h) | 306 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) | 4,4 |
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) | 9,5 |