Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Registrace nových aut v srpnu v Německu: Králem automobilový důchodce

Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI
Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI
134 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (8)

Na největším automobilovém trhu v Evropě panuje domácí Volkswagen, který v srpnu obsadil první tři pozice mezi modely. Nejprodávanějším se přitom stal vůz, který to má, lidově řečeno, za pár.

Zatímco na českém trhu má neochvějné postavení mladoboleslavská Škoda, o něco slabší, přesto stále dominantní postavení si v Německu udržuje Volkswagen, který si v srpnu připsal 18,1procentní podíl. Dařilo se také BMW s 9% podílem, které si meziročně polepšilo o 15,3 procent, či Fordu (4,5 procent a +10,6 %).

Naopak Mercedes-Benz se musel popasovat s 1,5procentním propadem, jeho tržní podíl přesto stále dosahuje 9,2 %. Propadl se také Opel (-9,9 %), který má na německém trhu 5,3procentní podíl.

Nejúspěšnější importovanou značkou je dlouhodobě Škoda. Ta v osmém měsíci letošního roku v Německu zaznamenala 14.472 registrací a sedmiprocentní podíl. Na paty jí ovšem šlape sesterský Seat s 12.725 vozy a 6,1procentním podílem. V tomhle případě jsou ovšem výsledky zkresleny tím, že registrace zahrnují i vozy Cupra, což ostatně vidíte i v tabulce nejprodávanějších aut. I proto leon přeskočil Škodu Octavia.

Citroën evidentně slaví úspěch s novým C3, v srpnu totiž zaznamenal 4054 registrací (tržní podíl 2,0 %), což je o 36 procent více než loni. Dařilo se také Dacii (5198 aut/+15,5 % a 2,5% podíl), Renaultu (4073 vozů/+10,9 %/2,0 %) a Fiat (4379 aut/+7,9 %/2,1 %). Mezi poraženými zahraničními značkami najdeme naopak například Peugeot se 4285 registracemi (-12,1 % a 2,1procentní podíl), Kiu (4822 aut/-11,5 %/2,3 %), Hyundai (7385 vozů/-7,2 %/3,6 %) a Toyota s 6354 registracemi (-6,6 % a 3,1procentní podíl na trhu).

Celkem bylo v srpnu v Německu zaregistrováno 207.229 nových osobních automobilů, což je meziročně o 5,0 % více. Firemní zákazníci tvořili 64,4 %, na soukromé připadá zbytek. U nás byl v srpnu poměr více vychýlen směrem k firmám (73,2 vs. 26,8 %).

Video placeholder
Videotest Cupra Leon ST 1.5 eTSI DSG • Zdroj: auto.cz

Elektromobily tvořily 19 procent všech registrací (39.367 aut), nejžádanější byly hybridy s 82.578 kusy (meziročně o 19,1 % více). Do této kategorie nicméně spadají i mild-hybridy, čísla nejsou tudíž příliš vypovídající.

Zážehové motory bez elektrifikace mají podíl 27,6 % (57.253 aut a propad o 18,2 %), dieselů bylo 27.219 (13,1 % a -9,2 procent). Velmi se naopak dařilo plug-in hybridům, které si díky 23.973 autům připsaly 11,6procentní tržní podíl a meziroční růst o 76,7 procent.

Nejprodávanějším modelem se stal Volkswagen T-Roc, jehož první generace přitom vychází z modelu Golf VII z roku 2012. Nástupce se ovšem již před několika dny představil. V rámci koncernu Volkswagen se bude jednat o první vůz s klasickým hybridem, který bude vycházet z přeplňovaného čtyřválce 1.5 TSI.

Registrace nových aut v Německu v srpnu 2025
PořadíModelPočet (ks)
1.Volkswagen T-Roc7001
2.Volkswagen Golf4632
3.Volkswagen Tiguan4389
4.Opel Corsa4007
5.BMW X1/iX13497
6.Seat/Cupra Leon3120
7.Audi A32901
8.Volkswagen Polo2660
9.Volkswagen Passat Variant2619
10.Škoda Octavia2559
Zdroj: KBA 

Špatně si nevede ani osmá generace kompaktního Volkswagenu Golf, za kterým se drží mladší SUV Tiguan. Do desítky nejlepších se dostala také Škoda Octavia.

Zdroj: KBA a Motor1, video: auto.cz

Vstoupit do diskuze (8)