Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche: Panamera Hybrid S přijde v roce 2011, stejně jako čistě elektrický Boxster

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Že Porsche vyvíjí elektrické sportovní auto, to není neznámá věc. Jenže kromě hybridního supersportu 918 chystá i lidovějšího Boxstera.

Tedy alespoň prototypy na jeho základě vyjedou k testům na počátku roku 2011. Budou součástí programu Modellregion Elektromobilität, který vyhlásila stuttgartská radnice. Kromě toho budou pokračovat i veškeré hybridní aktivity Porsche: kromě zmíněného supersportu též projekty Cayenne a Panamera a neměli bychom zapomenout ani na 911 GT3 R.

Prozatím tři Boxstery, které se objeví v roce 2011, budou ovšem plně elektrické, nebudou tedy mít v útrobách hybridní soustavu. Cílem bude nejen testovat komponenty a systémy pohonu, ale i infrastrukturu. Současný generální ředitel Porsche AG Michael Macht k tomu řekl: V blízké budoucnosti budeme určitě nabízet elektrický sportovní automobil. Ale takový koncept má smysl jen tehdy, poskytuje-li výkony srovnatelné s vozy s konvenčními spalovacími motory. Připomeňme, že koncept 918 Spyder s motorem uprostřed a hybridní soustavou plug-in spotřebuje průměrně 3 l paliva na 100 kilometrů, přitom má výkon přes 600 k (442 kW).

Devětsetjedenáctka GT3 R Hybrid byla pak speciálně vyvinuta pro závodní účely. Kromě tradičního boxeru v zádi o výkonu 353 kW (480 k) má dvojici šedesátikilowattových elektromotorů. Hybridní systém pak funguje podobně jako KERS ve F1. Jeho základem je elektrický setrvačník, který dodává energii motorům vždy, když pilot sešlápne brzdový pedál.

Tento vůz byl již například letos nasazen do závodu na 24 hodin na věhlasné Severní smyčce Nürburgringu. Do konce sezony jej čekají ještě dva starty: tím prvním bude poslední závod americké série ALMS. 2. října se tak bude hybridní 911 prohánět na okruhu Road Atlanta při Petit Le Mans. Opět se jedná o vytrvalostní závod na 1600 km, nebo deset hodin. Poté bude přepravena do Číny, kde se zúčastní šestihodinovky Le Mans International Cup v Žuhaji. Při obou akcích pojede bez nároku na body, pro hybridní automobily třídy GT dosud neexistují potřebné předpisy.

V červnu tohoto roku bylo představeno sériové SUV Porsche Cayenne S Hybrid s maximálním výkonem 280 kW (380 k), které přitom nabízí spotřebu 8,2 l/100 km dle metodiky NEDC. Příští rok se objeví také Panamera S Hybrid.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
26. 7. 2010 19:02
Re: jsem zvedav
Ono to nebude zitra ale take verim, ze posun k dalsim alternativnim pohonum je tu. Jako vzdy nektere EV technicke verze prezijou a jine zaniknou doba vsak nastala pro male serie EV pohonu.
26. 7. 2010 18:36
jsem zvedav
na toho Boxstra se tesim :-)

taky se tesim na dobu kdy treba vyrobci zacnou do aut montovat Perendeuv magneticky motor ktery by mohl slouzit jako generator pro baterie a tim znacne prodlouzit dojezd na baterie stejne jako se oto snazili se solarnim setem v USA na Priusech , vyhodou toho motoru je ze muze jet nonstop :-)