Porsche Carrera GT - důraz na výkon

Porsche Carrera GT - důraz na výkon

 
 

Jedním z příjemných překvapení autosalonu v Paříži byl prototyp supersportu Porsche Carrera GT, který se začne vyrábět v roce 2003 v omezené pětisetkusové sérii, přičemž firma již nyní eviduje téměř stovku závazných objednávek. Pokud máte zájem o jeden z nich, podle prvních informací bude stát necelých 13 milionů korun českých.

Tento vůz vznikl jako odpověď na koncept supersportovního Mercedesu-Benz SLR. Designéři ze Stuttgartu navrhli dravě elegantní roadster s typickými znaky automobilů Porsche, kterými jsou zkosená příď a záď. Zákony aerodynamiky však způsobily, že najdeme na tomto dvoumístném otevřeném voze také tvary, na které jsme zvyklí spíše u značky Ferrari.

Dominantou přední části "gété", ve které zcela jistě poznáte Porsche, jsou oválné xenonové světlomety, ukryté pod elipsovitými čirými krycími skly a nárazník s rozměrnými otvory pro přívod vzduchu k předním brzdám a ventilaci. Při pohledu z boku v carreře GT poznáte typické Porsche se svažující se zadní částí. Zaujme však jeho značná délka v poměru k šířce (4556/1192 mm) a působivě navržená vnější zpětná zrcátka. Výrazným prvkem jsou pak velké otvory pro přívod vzduchu k chladiči a zadním brzdám. Zadní části vévodí oválné svítilny, využívající takzvané "hmyzí oči", což jsou rychleji se rozsvěcujícími LED diody, zlepšující reakce řidiče ve voze za carrerou. Pozornosti neunikne ani dvojice koncovek výfuků. Karoserie z uhlíkových vláken má vzadu rozměrný spoiler, který se po vzoru svých menších sériových sourozenců vysouvá při rychlosti kolem 120 km/h. Aby byl zajištěn dostatečný přítlak k silnici i při rychlostech kolem 330 km/h, kterých je carrera schopna, přivádí se k předním kolům pomocí kanálů intenzivní proud vzduchu, což spolu s rovnou podlahu a speciálně tvarovanou zádí zvyšuje sací efekt.

V interiéru, pojatém poměrně futuristicky a kombinujícím kůži a hliník, najdeme typický tříramenný volant, efektně vyzdobený spodním hliníkovým ramenem. Mohutná středová konzola odděluje řidiče od spolujezdce a na jejím vrcholu se nachází extrémně krátká hlavice řadicí páky. Černý přístrojový štít napovídá, že všechny potřebné zobrazované údaje budou digitální.

Carreru GT pohání atmosférický zážehový desetiválec, umístěný za sedadly tak, že po vzoru Ferrari jeho kryt vystupuje z karoserie. Odvod horkého vzduchu zajišťuje mřížka v jeho okolí. Motor má titanové ojnice a pracuje se čtyřventilovou technikou. Disponuje při objemu 5,5 l působivých hodnot: výkonu 410 kW a točivého momentu 600 Nm. Aby mohl "točit" až 8200 otáček za minutu, proudí chladicí kapalina přímo kolem stěn válců, jejichž vnitřní plochy jsou potaženy Nikasilem, snižujícím tření. Točivý moment se pomocí šestistupňové mechanické převodovky přenáší na zadní kola obutá do pneumatik o rozměru 335/30 R 20, vpředu jsou devatenáctipalcová kola, obutá do pneumatik 265/30 R 19. Všechna kola jsou vybavena keramickými kotoučovými brzdami (vpředu s osmi- a vzadu se čtyřpístkovými třmeny) o průměru 380 mm (o 50 mm víc než kolik má brzdová soustava automobilu Porsche 911 Turbo).

Roadster má kromě dvou čelních airbagů také boční vaky. Nádrž o objemu 90 l se nachází v prostoru za sedadly, což spolu s motorem umístěným před zadní nápravou posouvá těžiště téměř do samotného středu vozidla.

Carrera GT dokáže z 0 na 100 km/h vyrazit za méně než čtyři sekundy a o dalších šest sekund později (9,9 s) již má na tachometru "dvěstě", přičemž dokáže překročit rychlost 330 km/h.

Technické údaje
MotorV10
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)5500
Válce/ventily na válec10/4
Max. výkon (kW)410
Max. točivý moment (Nm)600
Nejvyšší otáčky (ot/min)8200
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)330
Zrychlení 0-100 km/h (s)4
Zrychlení 0-200 km/h (s)10
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4556
Šířka (mm)1915
Výška (mm)1192
Rozvor (mm)2700
Rozchod vpředu (mm)1620
Rozchod vzadu (mm)1570
Pohotovostní hmotnost (kg)1250
Rozměr pneu vpředu265/30 R19
Rozměr pneu vzadu335/30 R20
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Jeden z nejnavštěvovanějších webů světa v roce 2013 otevřel první datové centrum mimo USA a to v mrazivém…

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho z nich zastřelit

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho…

Dva lvi utekli ve čtvrtek ze svého výběhu v zoologické zahradě v saském Lipsku. Jednoho z nich se podařilo před…

 

iSport.cz

Sparta má zpět svého trenéra. Myslel jsem na ni neustále, říká Kalous

Sparta má zpět svého trenéra. Myslel jsem na ni…

Spartě se vrátil šéf týmu a jeho jednotka hned zabrala. Trenér Jiří Kalous po příletu z Toronta ze Světového…

Sparta – Inter Milán 3:1. Velké oživení na Letné, Kadlec se trefil dvakrát

Sparta – Inter Milán 3:1. Velké oživení na Letné,…

Z krize k nečekanému výsledku! Fotbalisté Sparty v druhém utkání základní skupiny Evropské ligy porazili…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…