Porsche Cayenne: Základní verze končí, příliš konkurovala Macanu
Porsche minulý týden představilo modernizovaný model Cayenne, který se začne prodávat v říjnu. V jeho nabídce najdeme výraznou změnu – základní verze Cayenne s 3,6litrovým šestiválcem o výkonu 220 kW končí, novým základem je Cayenne S poháněný 3,6litrovým šestiválcem biturbo o výkonu 309 kW.
Konec základního provedení má svůj důvod – Porsche tímto krokem vytvořilo více prostoru pro menší SUV Macan, které se začalo prodávat na jaře. Základní Cayenne byl totiž svojí cenou i výkonem až moc blízko základnímu Macanu S. Ten se svým třílitrovým šestiválcem o výkonu 250 kW stojí 1.634.000 Kč, zatímco odcházející základní Cayenne je prodáván za 1.670.000 korun.
Větší cenový rozdíl mezi SUV nabízenými značkou Porsche má přilákat více zákazníků k novému Macanu. Zároveň automobilka nepředpokládá, že by nějak výrazně klesl zájem o Cayenne. Ten je v současnosti nejprodávanějším modelem značky, loni měl na svém kontě 84.041 prodaných exemplářů, o 12 % více než v roce 2012. Ve srovnání s rokem 2011 se dokonce jednalo o nárůst 40 %.
Modernizované provedení Cayenne bude v době uvedení na trh dostupné v pěti variantách. Základní šestiválcové Cayenne S, které dosud používalo 4,8litrový osmiválec o výkonu 294 kW, doplňuje Cayenne Turbo. Jeho 4,8litrový osmiválec posílil z 368 kW na 382 kW.
Vznětové jednotky jsou v nabídce dvě. Cayenne Diesel používá třílitrový šestiválec o výkonu 193 kW a točivém momentu 580 N.m, pod kapotou Cayenne S Diesel pracuje 4,2litrový osmiválec s parametry 283 kW a 850 N.m.
Nabízena je nově i plug-in hybridní varianta Cayenne S E-Hybrid, která nahradila dřívější Cayenne S Hybrid s hybridním pohonem. Tato verze kombinuje kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 245 kW a elektromotor o výkonu 70 kW, výsledkem tohoto ústrojí je 306 kW a 590 N.m.