Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vypadá obyčejně, tohle Porsche ale ukazuje budoucnost sporťáků. Čím?

David Bureš
Diskuze (3)
Stříbrně lakované Porsche Cayman vypadá vlastně obyčejně, pokud nepočítáme zelené detaily a nápisy na bocích. Přesto podle automobilky ukazuje budoucnost sporťáků.

Nabídka Porsche v posledních letech notně expandovala, přesto značka ze Züffenhausenu nadále platí za specialistu na sportovní automobily. I na ně doléhají aktuální trendy, a tak musí Porsche zvažovat, jaká budou za pár let. Svoji vizi budoucnosti sporťáků Porsche ukazuje na letošním Sympoziu elektromobilů v domovském Stuttgartu pomocí prototypu Cayman e-volution.

Jak název napovídá, je tento výzkumný automobil místo spalovacího motoru poháněn elektrickým motorem. Jeho výkon automobilka neuvádí, tvrdí však, že Cayman e-volution dokáže zrychlit z 0-100 km/h za 3,3 sekundy a na jedno nabití ujet až 200 kilometrů.

Spíše než samotné schopnosti vozu je však zajímavý jeho systém Porsche Turbo Charging. Řešení vyvinuté Porsche Engineering s firmou ADS-TEC je vlastně superrychlé nabíjení na bázi akumulátoru, schopné nabíjet až s rychlostí 320 kWh. Systém má sloužit jako doplněk ke standardním rychlonabíječkám, jejichž síť napříč Evropou hodlá Porsche vybudovat do roku 2020 ve spolupráci s BMW, Daimlerem, Fordem a Audi.

Přestože Porsche tvrdí, že Cayman e-volution ukazuje budoucnost sportovních aut, zároveň zdůrazňuje, že v této podobě automobil rozhodně nebude vyráběn. Nedávno automobilka totiž přiznala, že zkoušený prototyp elektrického Boxsteru (bratr Caymanu) v tuto chvíli nedosahuje schopností konvenčních verzí. Kvůli vyšší hmotnost způsobené těžkými bateriemi zajížděl horší časy na kola.

Elektrické Porsche je nicméně u jistotou. Pro rok 2019 se pracuje na sériové verzi dva roky starého konceptu Mission E. Ten má nabídnout dojezd až 500 kilometrů a bude schopný dobít svoje baterie na 80 % jejich kapacity za pouhých 15 minut. A to právě díky systému Porsche Turbo Charging použitého i v Caymanu e-volution.

Myšlenka elektrického sporťáku přitom v Züffenhausenu není vůbec nová. Už v roce 2011 Porsche postavilo na bázi tehdejšího Boxsteru (otevřeného sourozence Caymanu) tři prototypy s elektrickým pohonem. Dva postavené Boxstery E používaly jeden elektromotor o výkonu 96 kW, zatímco třetí používal dvě elektrické jednotky, s kombinovaným výkonem 180 kW. Jejich dojezd měl činit asi 170 kilometrů, což není zas tak velký rozdíl proti mnohem modernějšímu Caymanu e-volution.

David Bureš
Diskuze (3)
Avatar - speedfred
12. 10. 2017 18:00
Re: Idiot Bureš
to vieš ,ak má v garáži Kéniga,Lambá,Bugatku tak potom vypadá 911 obyčajne >:D
Avatar - Fána
12. 10. 2017 16:44
Re: Idiot Bureš
Podle mě to napsal skoro správně. Vypadá jako obyčejná klasická učebnicová nádhera.
12. 10. 2017 16:12
Idiot Bureš
Vypadá obyčejně ? Toto může napsat jedině tupé pisálek s Auto.cz