Porsche 718 Cayman: Přeplňované čtyřválce také pro kupé
Když Porsche na březnovém autosalonu v Ženevě prezentovalo modernizovaný roadster Boxster, bylo jasné, že obdobných úprav se brzy na to dočká i jeho technicky spřízněný bratr, kupé Cayman. A je to tak, modernizací nyní tento model skutečně prošel. Světu se poprvé prezentuje na právě probíhajícím autosalonu v Pekingu.
Tou nejpodstatnější změnou modernizovaného Caymanu je stejně jako v případě Boxsteru změna nabídky motorů. Pryč jsou uprostřed uložené atmosférické šestiválce, jejích místo nově obsazují přeplňované čtyřválce. Základní Cayman pohání turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitr o výkonu 220 kW a točivém momentu 380 N.m, což je o 18 kW a 90 N.m více než dosud.
V útrobách Caymanu S pak pracuje 2,5litrový agregát přeplňovaný turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek, který nově doplňuje obtokový ventil turba. Tento motor disponuje 257 kW a 420 N.m, o 18 kW a 50 N.m než předchůdce.
Porsche 718 Cayman – technická data modernizovaného kupé | ||
Model | 718 Cayman | 718 Cayman S |
Zdvihový objem [cm3] | 1988 | 2497 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 220/6500 | 257/6500 |
Točivý moment [N.m/min] | 380/1950-4500 | 420/1900-4500 |
Převodovka | 6M (7DS) | 6M (7DS) |
Max. rychlost [km/h] | 275 | 285 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,7* | 4,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,9 | 7,3 |
*S převodovkou PDK a paketem Sport Chrono |
Stejně jako Boxster je i Cayman nově doplněn o číselný přídomek 718, který odkazuje na společnou techniku této dvojice a zároveň připomíná někdejší sporťák Porsche 718 z přelomu padesátých a šedesátých let. Právě obratností tohoto modelu se inspirovali konstruktéři při ladění modernizovaného Caymanu. Vůz kvůli tomu dostal tužší pružiny a stabilizátory, o 10 % přímější řízení nebo širší zadní pneumatiky, které zlepšují stabilitu při zatáčení.
Při vývoji se myslelo také brzdné schopnosti. Základní Cayman nově používá brzdový systém dosud známý z verze S, což znamená 330mm disky vpředu a 299mm vzadu. Cayman S si také polepšil, čtyřpístkové třmeny vpředu i silnější kotouče pocházejí z modelu 911 Carrera.
V rámci modernizace byl upraven také vzhled, který svým zpracováním navazuje na dříve odhalený modernizovaný Boxster. Vpředu najdeme větší chladicí otvory nebo nové bi-xenonové světlomety, které mohou nahradit příplatková diodová světla. Koncová světla jsou propojena lištou s nápisem Porsche, což záď opticky rozšiřuje. Stejnými změnami jako u Boxsteru prošel také interiér Caymanu, což znamená přepracovanou palubní desku se standardně dodávaným multimediálním systémem Porsche Communication Management (PCM).
Porsche 718 Cayman mohou zákazníci objednávat už nyní, první kusy inovovaného kupé se u prodejců objeví v průběhu září. Na německém trhu standardní Cayman přijde na 51.623 eur včetně daně (asi 1,4 milionu korun), Cayman S pak stojí 64.118 eur (1,7 milionu korun).