Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 718 Cayman: Přeplňované čtyřválce také pro kupé

David Bureš
Diskuze (60)
Jestliže doposud Cayman nabízel lehce silnější motory než Boxster, po modernizaci se to mění a oba technicky spřízněné modely mají stejně výkonné jednotky.

Když Porsche na březnovém autosalonu v Ženevě prezentovalo modernizovaný roadster Boxster, bylo jasné, že obdobných úprav se brzy na to dočká i jeho technicky spřízněný bratr, kupé Cayman. A je to tak, modernizací nyní tento model skutečně prošel. Světu se poprvé prezentuje na právě probíhajícím autosalonu v Pekingu.

Tou nejpodstatnější změnou modernizovaného Caymanu je stejně jako v případě Boxsteru změna nabídky motorů. Pryč jsou uprostřed uložené atmosférické šestiválce, jejích místo nově obsazují přeplňované čtyřválce. Základní Cayman pohání turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitr o výkonu 220 kW a točivém momentu 380 N.m, což je o 18 kW a 90 N.m více než dosud.

V útrobách Caymanu S pak pracuje 2,5litrový agregát přeplňovaný turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek, který nově doplňuje obtokový ventil turba. Tento motor disponuje 257 kW a 420 N.m, o 18 kW a 50 N.m než předchůdce.

Porsche 718 Cayman – technická data modernizovaného kupé
Model718 Cayman718 Cayman S
Zdvihový objem [cm3]19882497
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]220/6500257/6500
Točivý moment [N.m/min]380/1950-4500420/1900-4500
Převodovka6M (7DS)6M (7DS)
Max. rychlost [km/h]275285
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,7*4,2
Komb. spotřeba [l/100 km]6,97,3
*S převodovkou PDK a paketem Sport Chrono

Stejně jako Boxster je i Cayman nově doplněn o číselný přídomek 718, který odkazuje na společnou techniku této dvojice a zároveň připomíná někdejší sporťák Porsche 718 z přelomu padesátých a šedesátých let. Právě obratností tohoto modelu se inspirovali konstruktéři při ladění modernizovaného Caymanu. Vůz kvůli tomu dostal tužší pružiny a stabilizátory, o 10 % přímější řízení nebo širší zadní pneumatiky, které zlepšují stabilitu při zatáčení.

Při vývoji se myslelo také brzdné schopnosti. Základní Cayman nově používá brzdový systém dosud známý z verze S, což znamená 330mm disky vpředu a 299mm vzadu. Cayman S si také polepšil, čtyřpístkové třmeny vpředu i silnější kotouče pocházejí z modelu 911 Carrera.

V rámci modernizace byl upraven také vzhled, který svým zpracováním navazuje na dříve odhalený modernizovaný Boxster. Vpředu najdeme větší chladicí otvory nebo nové bi-xenonové světlomety, které mohou nahradit příplatková diodová světla. Koncová světla jsou propojena lištou s nápisem Porsche, což záď opticky rozšiřuje. Stejnými změnami jako u Boxsteru prošel také interiér Caymanu, což znamená přepracovanou palubní desku se standardně dodávaným multimediálním systémem Porsche Communication Management (PCM).

Porsche 718 Cayman mohou zákazníci objednávat už nyní, první kusy inovovaného kupé se u prodejců objeví v průběhu září. Na německém trhu standardní Cayman přijde na 51.623 eur včetně daně (asi 1,4 milionu korun), Cayman S pak stojí 64.118 eur (1,7 milionu korun).

David Bureš
Diskuze (60)
Avatar - Bully_
26. 4. 2016 17:05
Re: Cim vic pruhu, tim vic Adidas?
Jako Exige, V6 od Toyoty s kompresorem. NA V6 se uz nepouziva ani pro Evoru.
26. 4. 2016 13:36
Re: Najvyšší čas
Tak si ho vyzkoušej a uvidíš, co na to pak budeš říkat. :-) Nemám problém ani s Elise a to také není levné auto. Takže mne to sice mrzí, ale nezkazí mi to dobré auto.

Mimochodem, Boxster S je teď na Nürburgringu jen o pár vteřin (doslova) pomalejší než GT4 a je rychlejší než Spyder. Ten skok v času byl oproti verzi s atmosférou opravdu velký.
26. 4. 2016 13:23
Re: páni motorári...
Ano, ideální to není. Kromě toho, co jsem už zmínil, by zřejmě byl problém tam ty dvě turbíny nacpat. Ale nemyslím si, že by na tom byl řadový pětiválec zase o tolik lépe. Nejdelší potrubí bude mít pravý zadní válec (dopředu je to kousek, jen jeden válec, ale ještě musí jít doleva). Jinak na těch fotkách svody nějak vidět nebyly, mají být pod motorem. Kdyby tohle byl tak velký problém, tak mohli turbínu posunou do středu (nechat ji před motorem, ale mít ji uprostřed). Katalyzátor by se jim snad vešel na stranu motoru.
Avatar - AUDIRS6
26. 4. 2016 13:16
Re: páni motorári...
Jo, vcera mi postol wl odkaz na obrazok toho motora, takze som tie zvody videl.
A - a to musis uznat aj ty - s tou dlzkou nemaju moc dobru vychodiskovu poziciu. ;-\
Holt, obeta koncepcii celemu autu.
26. 4. 2016 13:04
Re: páni motorári...
Turbo uprostřed by mohlo představovat problémy s místem. Svody teď jdou dolu pod motor, pod motorem se sbíhají a turbo s katalyzátorem je vpředu, tam, kde by byly 5. a 6. válec. Na vrchu motoru je pak výměník chladící stlačený vzduch (kapalinou). Ty svody tedy nejsou zase tak dlouhé. Na délku má jen dva válce a turbo je hned u levé řady. Výfukové plyny tedy jdou dolu, doleva a dopředu na turbínu a pak zprava obíhají motor ven. Stlačený vzduch jde zleva do kompresoru a nahoru do výměníku.

Na dvě turbíny má ten motor málo válců a ve výsledku by byl těžší (tyhle jsou lehčí než atmosférické B6, které nahrazují, byť auta ztěžkla díky změnám ve výbavě).