Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche kritizuje Ludicrous Mode od Tesly

Michal Fokt
Diskuze (50)
Brutální dynamický režim Tesly Model S nemá Porsche ambice napodobovat, namísto toho poskytne jeho elektromobil dynamiku pro reálný svět

Porsche intenzivně pracuje na elektromobilu, jenž bude vycházet z nádherného konceptu Mission E. Jakkoli auto vypadá jako typické Porsche (v dobrém smyslu slova, zapomeňte na panameru), němečtí inženýři už teď upozorňují, že nemáme očekávat, že bude mít stejné vlastnosti, na jaké jsme u aut ze Stuttgartu zvyklí, ale že elektromobil přinese zákazníkům Porsche „trošku jiné“ zážitky.

Ba co víc, Mission E bude také „trošku jiný“, než auta konkurence, prozradil inženýr automobilky v rozhovoru pro Automobile Magazine. Konkrétně tím narážel na Teslu Model S a její démonizovaný režim Ludicrous, jenž podle tvrzení výrobce i zkušeností zákazníků propůjčuje autu až nepochopitelnou akceleraci.

Porsche prý nic takového nechystá, Ludicous je podle něj jen „fasáda“, u nás bychom řekli Potěmkinova vesnice. Tento režim totiž extrémním tempem vysává akumulátory a stačí dvojí užití režimu a baterky jsou bez energie. Poslouží tedy skutečně jen ke krátkodobému efektu, což je cesta, kterou se vývojáři ve Weissachu ubírat nechtějí.

Mission E naproti tomu nebude decimovat akumulátory takovým tempem, což sice znamená, že neposkytne tak zdrcující krátkodobou dynamiku, ale zato umožní „jet s autem znova a znova tvrdě, aniž by se přehřívaly baterie nebo ovládací modul a sedadla se nebudou snažit řidiče vysát“. Jinými slovy – i Porsche bude mít ostrý režim, ale s poněkud delší výdrží, byť o něco méně spektakulární“.

Očekává se výkon přes 600 koní a jízdní dosah (ve standardním módu a odpovídajícím jízdním stylu) kolem 500 km. Hovoří se ale také o lacinějších verzích s menším výkonem i akčním rádiem. Prodej bude zahájen v roce 2019, nejpozději 2020.

Michal Fokt
Diskuze (50)
Avatar - Atomas
22. 6. 2016 09:04
Re: Hrobař
Ekonomika i fakta: Porsche v zisku, Tesla ve ztrátě. Porsche dividenda pravidelně 1€/akcii, Tesla 0€ na akcii od založení. Zdravý rozum: Porsche - tradice, zázemí (předprodejní i poprodejní servis), kvalita. Tesla - nevím co napsat (určitě bych taky něco pozitivního nalezl). A logika je naprosto zřejmá. pochop mě, já Tesle fandím, vždy, když ji potkám, tak mi srdce zaplesá, ale tak trochu mi ten jejich business nedává smysl. Tesla je možná technologický průkopník, ale trh si do budoucna rozdělí žraloci trhu. Proč asi mercedes prodal v Tesle svůj podíl? Proč Tesla uvolnila některé patenty a přesto o ně nebyl zájem? Pro zavedené automobilky není problém nyní dát do auta 4 elektromotory, baterie a vhodný SW. Ale je problém tyto auta prodat se ziskem. Proto se do toho nehrnou...
21. 6. 2016 19:03
Re: Hrobař
Grant je formou dotace (no ale ty píšeš příspěvku..) :-)

Jak jsem psal výše, z Tebou kritizovaných dotací také těží celá společnost - bez Tesly by nejspíše nevznikla Mission E ;-)

Avatar - _Karel_
21. 6. 2016 16:37
Re: Hrobař
Tak pěkná exkurze do pojmů, ale v reálu je to úplně to samý. Tesla nevyvíjí alternativní pohon?
21. 6. 2016 16:34
Re: Super
V ČR vás doveze úplně kamkoliv. A pokud jedete do Evropy, tak v podstatě taky, od SC po SC.
Avatar - Atomas
21. 6. 2016 15:39
Re: Hrobař
Malá technická: Grant je účelový příspěvek na veřejně prospěšný účel a používá se obvykle na podporu vědeckých, výzkumných, technických projektů - v tomto případě na vývoj alternativních pohonů. Dotace je peněžitá úhrada ze strany státu nějakému subjektu v zájmu snížení ceny určitého statku, jehož poskytování je ve „veřejném zájmu“. Vidíš tam ten podstatný rozdíl? Třeba že zatímco z výsledku grantu může těžit celá společnost, z dotací těží pouze "vyvolení"?