Porsche kritizuje Ludicrous Mode od Tesly
Porsche intenzivně pracuje na elektromobilu, jenž bude vycházet z nádherného konceptu Mission E. Jakkoli auto vypadá jako typické Porsche (v dobrém smyslu slova, zapomeňte na panameru), němečtí inženýři už teď upozorňují, že nemáme očekávat, že bude mít stejné vlastnosti, na jaké jsme u aut ze Stuttgartu zvyklí, ale že elektromobil přinese zákazníkům Porsche „trošku jiné“ zážitky.
Ba co víc, Mission E bude také „trošku jiný“, než auta konkurence, prozradil inženýr automobilky v rozhovoru pro Automobile Magazine. Konkrétně tím narážel na Teslu Model S a její démonizovaný režim Ludicrous, jenž podle tvrzení výrobce i zkušeností zákazníků propůjčuje autu až nepochopitelnou akceleraci.
Porsche prý nic takového nechystá, Ludicous je podle něj jen „fasáda“, u nás bychom řekli Potěmkinova vesnice. Tento režim totiž extrémním tempem vysává akumulátory a stačí dvojí užití režimu a baterky jsou bez energie. Poslouží tedy skutečně jen ke krátkodobému efektu, což je cesta, kterou se vývojáři ve Weissachu ubírat nechtějí.
Mission E naproti tomu nebude decimovat akumulátory takovým tempem, což sice znamená, že neposkytne tak zdrcující krátkodobou dynamiku, ale zato umožní „jet s autem znova a znova tvrdě, aniž by se přehřívaly baterie nebo ovládací modul a sedadla se nebudou snažit řidiče vysát“. Jinými slovy – i Porsche bude mít ostrý režim, ale s poněkud delší výdrží, byť o něco méně spektakulární“.
Očekává se výkon přes 600 koní a jízdní dosah (ve standardním módu a odpovídajícím jízdním stylu) kolem 500 km. Hovoří se ale také o lacinějších verzích s menším výkonem i akčním rádiem. Prodej bude zahájen v roce 2019, nejpozději 2020.