Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Macan zaváhalo při losím testu!

Michal Fokt
Diskuze (269)
Nepříjemný vyhýbací manévr původem ze Skandinávie nám poněkud pošramotil image nového sportovně-luxusního SUV značky Porsche. Elektronikou našlapaný vůz při něm měl tendenci jet rovně.

Srazit se s někdy až půltunovým zvířátkem jménem Los evropský asi nebude nic příjemného, proto se řidiči ve Skandinávii zkouší střetu předejít vyhýbacím manévrem, z něhož před lety vykrystalizoval oficiální "losí test", jenž by určitě měly do svých testovacích programů zařazovat všechny automobilky, protože řadě z nich už dokázal dost zkomplikovat život.

Pověst si získal tím, že "nachytal na švestkách" první generaci Mercedesu A a následovaly další vozy namátkou - Hyundai i30, Citroën Nemo, Toyota Hilux, Honda HR-V, Renault Kangoo, ale pozlobil i Škodu Superb nebo Jeep Grand Cherokee. A nyní má tato "síň hanby" dalšího člena. Losí test evidentně byl při vývoji pod úroveň slovutné automobilky Porsche a s rozpačitým výsledkem odchází nejnovější model, kterým je SUV střední třídy Macan.

Inkriminovaný losí test provedl (zase) švédský časopis Teknikens Värld a jeho testovací jezdec Linus Pröjtz referoval, že se Macan při zkoušce choval "divně", což bylo korunováno tím, že se při pokusu o návrat do svého jízdního pruhu Macan rozhodl pokračovat ještě nějakou dobu rovně, než se vrátil zpět. To v reálném světě znamená, že by zůstal v protisměru na silnici déle, než je nezbytně nutné a tím by se zvýšilo riziko střetu s protijedoucím autem. Nehledě na to, že si prostě Macan dělá tak trošku co chce...

Reakce automobilky byla rychlá a stejně jako nedávno v případě Jeepu poměrně nekompromisní. Podle Porsche je to takto v pořádku, způsobila to aktivace systému Active Rollover Protection (ARP), jenž na 300 ms aktivuje brzdu na vnějším předním kole s cílem předejít možnému riziku převrácení.

Otázkou tedy je, zda jsou senzory Macanu tak starostlivě nastavené, že dochází k aktivaci systému za situace, kdy to není potřeba a kterou jiná auta zvládají bez větších problémů nebo jestli Macan opravu problémy se stabilitou má a zásah elektroniky je potřeba. Ať tak nebo tak, výsledek losího testu, prováděného při rychlosti 70 km/h, je pro Porsche Macan hodně ...rozpačitý.

Michal Fokt
Diskuze (269)
17. 10. 2014 08:59
Zadna chyba, vlastnost!
Vysledek testu neni zadna chyba, ale vlastnost vozu. Konstrukteri Macanu se proste rozhodli, ze jejich auto bude preferovat stabilitu pred agilitou. Neni to chyba je to jenom otazka priorit pri nastaveni vozu. Problem je v tom, ze na zaklade statistik nehodovosti se u SUV povazuje za nejvetsi riziko riziko prevraceni. Tomu pak odpovidaji i testy, ktere tato auta podstupuji. Zadny oficialni test bezpecnosti vozidel neresi aktivni bezpecnost SUV, jejich schopnost vyhnout se prekazce, ale treba americke crash testy zahrnuji i rollover test ([odkaz] Tudiz zcela logicky Porsche udelalo auto, ktere bude excelovat v tomto oficialnim testu, byt samozrejme na druhe strane to znamena, ze propadne v tomto minoritnim a neoficialnim testovani.
Nekomu se to muze libit nekomu ne, nekdo by chtel obratnejsi SUV, ale ma proste smulu. Stejne jako ma smulu ten kdo by chtel spolehlivy benzin a misto nej dostane nejakou primovstrikovou biturbo zrudicku co se rozpadne po sto tisicich kilometrech, protoze znacky proste musi plnit zakonne emisni limity.
17. 10. 2014 08:47
Re: Porsche vs. bublina vs. konkurence
Problem je, ze on ve vsem excelovat nemuze. Kazde auto je vysledek urcitych kompromisu a tohle je konkretni priklad. Auto nemuze byt soucasne nejstabilnejsi a soucasne nejobratnejsi, protoze tyhle vlastnosti se navzajem vylucuji. Takze se zvoli urcity kompromis a je na rozhodnuti znacky kde ten kompromis bude.
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2014 21:12
Re: Jaká je % pravděpodobnost, že potkám losa...?
Tebe po tom cos tady napsal? Jasně že jo :-)
16. 10. 2014 20:48
Re: PŘETAŽENÝ LOS
Když nevíš, read the f*cking google :-)
16. 10. 2014 19:46
Re: fyzika platí aj pre porsche
hezke je ze dacia MCV je na tom stejne jak OII RS >:-[]