Porsche Macan zaváhalo při losím testu!
Srazit se s někdy až půltunovým zvířátkem jménem Los evropský asi nebude nic příjemného, proto se řidiči ve Skandinávii zkouší střetu předejít vyhýbacím manévrem, z něhož před lety vykrystalizoval oficiální "losí test", jenž by určitě měly do svých testovacích programů zařazovat všechny automobilky, protože řadě z nich už dokázal dost zkomplikovat život.
Pověst si získal tím, že "nachytal na švestkách" první generaci Mercedesu A a následovaly další vozy namátkou - Hyundai i30, Citroën Nemo, Toyota Hilux, Honda HR-V, Renault Kangoo, ale pozlobil i Škodu Superb nebo Jeep Grand Cherokee. A nyní má tato "síň hanby" dalšího člena. Losí test evidentně byl při vývoji pod úroveň slovutné automobilky Porsche a s rozpačitým výsledkem odchází nejnovější model, kterým je SUV střední třídy Macan.
Inkriminovaný losí test provedl (zase) švédský časopis Teknikens Värld a jeho testovací jezdec Linus Pröjtz referoval, že se Macan při zkoušce choval "divně", což bylo korunováno tím, že se při pokusu o návrat do svého jízdního pruhu Macan rozhodl pokračovat ještě nějakou dobu rovně, než se vrátil zpět. To v reálném světě znamená, že by zůstal v protisměru na silnici déle, než je nezbytně nutné a tím by se zvýšilo riziko střetu s protijedoucím autem. Nehledě na to, že si prostě Macan dělá tak trošku co chce...
Reakce automobilky byla rychlá a stejně jako nedávno v případě Jeepu poměrně nekompromisní. Podle Porsche je to takto v pořádku, způsobila to aktivace systému Active Rollover Protection (ARP), jenž na 300 ms aktivuje brzdu na vnějším předním kole s cílem předejít možnému riziku převrácení.
Otázkou tedy je, zda jsou senzory Macanu tak starostlivě nastavené, že dochází k aktivaci systému za situace, kdy to není potřeba a kterou jiná auta zvládají bez větších problémů nebo jestli Macan opravu problémy se stabilitou má a zásah elektroniky je potřeba. Ať tak nebo tak, výsledek losího testu, prováděného při rychlosti 70 km/h, je pro Porsche Macan hodně ...rozpačitý.