Porsche ukazuje, jak funguje aktivní aerodynamika nové 911
Porsche 911 patří mezi průkopníky aktivních aerodynamických prvků, vždyť již koncem roku 1988 uvedená generace 964 se mohla pochlubit aktivním spoilerem v kapotě motoru, vysouvajícím se automaticky při rychlosti nad 80 km/h.
Během uplynulých třiceti let prodělalo Porsche 911 důkladný vývoj, který přinesl řadu změn. Některé byly výrazné a jiné naopak téměř nepostřehnutelné. Mezi ty druhé lze zařadit i pokroky v oblasti vývoje aktivních aerodynamických prvků.
Nová generace 992 navazuje na odkaz svých předků aktivním spoilerem na zádi, k němuž přidává řadu dalších prvků, které odhaluje automobilkou Porsche připravené video. Cílem všech součástí aktivní aerodynamiky je zlepšení chlazení brzd i motoru, zvýšení účinnosti přeplňované pohonné jednotky a samozřejmě i další zlepšení jízdních vlastností vozů.
Vše vlastně začíná v přídi vozu, kde jsou aktivní lamely, které upravují proudění vzduchu pro zajištění co nejlepšího již zmiňovaného chlazení brzd a zároveň minimalizaci turbulencí kolem předních kol.
Vzduch, který proudí kolem boků a střechy vozů je pak usměrňován k průduchům za zadním oknem, jejichž prostřednictvím je veden k chladicímu systému motoru a skrze něj pak následně vyveden do výdechů v zadním nárazníků.
Pro dosažení co nejlepšího proudění vzduchu kolem vozu a snížení aerodynamického odporu vzduchu se aktivní lamely v předním nárazníku uzavírají při rychlosti 70 km/h a spoiler na zádi se vysouvá při rychlosti 90 km/h. Další změny v nastavení těchto prvků se automaticky odehrávají při rychlosti 170 km/h.
V souvislosti s Porsche 911 s interním označením 992 lze připomenout, že oficiální představení jeho prvních zástupců v podobě kupé Carrera S a Carrera 4S se odehrálo koncem listopadu roku 2018 v rámci autosalonu v Los Angeles. Začátkem ledna roku 2019 pak byly představeny kabriolety Carrera S a Carrera 4S.
Porsche 911 generace 992 v provedeních Carrera S a Carrera 4S mají ve svých zádích uložen přeplňovaný plochý šestiválec o objemu 2981 cm3, který disponuje nejvyšším výkonem 331 kW (450 k), což je o 22 kW (30 k) více než u končících verzí S. S motorem spolupracuje osmistupňová dvouspojková převodovka.
Foto a video: Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG.