Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnali jsme nové Porsche 911 generace 992 s předchozí 991. Evoluce v praxi!

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 28. 11. 2018
44
2
Zobrazit náhledy (44)
Porsche 911 (992) vs Porsche 911 (991) Porsche 911 (992) vs Porsche 911 (991) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992) Porsche 911 (992)
Porsche 911 nové generace 992 nastupuje nejprve ve verzích Carrera S a Carrera 4S. Podívejte se, jak se liší od stejnojmenných zástupců předchozí generace 991.

Porsche 911 dnes představuje jeden z neslavnějších a nejpopulárnějších sportovních automobilů na světě, který má zástupy příznivců právě díky svému designu, koncepci a samozřejmě i jízdními výkonům.

Porsche tuto skutečnost nebere na lehkou váhu a se svou tradiční modelovou řadou se jen výjimečně pouští do výraznější experimentů v oblasti vzhledu i techniky.

V případě generační výměny se snad jen s výjimkou při přechodu ze vzduchem na kapalinou chlazené motory v rámci střídání generace 993 novou 996 ve druhé polovině devadesátých let dvacátého století odvážilo ke skutečné revoluci, ale jinak sází spíše na evoluční vývoj. Důkazem může být ostatně právě probíhající nástup nové generace.

360p1080p720p

Porsche 911 generace 992

Los Angeles se na konci listopadu roku 2018 stalo místem, kde došlo k oficiálnímu odhalení nové generace Porsche 911 s interním označením 992. Novinka zůstává věrná odkazu svých předchůdců a rozvíjí jejich design i techniku.

Přední partie novinky zachovávají tradiční členění v kombinaci s novými LED světlomety a řešením předního nárazníku. Automobilka zdůrazňuje, že příď vozu je nyní o 45 mm širší. K výrazným změnám v oblasti boků pak vedle širších blatníků patří i zapuštěné kliky dveří. Zadní část, která je rovněž širší, přináší v oblasti designu ty největší změny od řešení kapoty motoru až po provedení zadního nárazníku.

Porsche uvádí 911 generace 992 nejprve v provedeních Carrera S a Carrera 4S, v jejichž zádích je uložen přeplňovaný plochý šestiválec o objemu 2981 cm3, který nyní disponuje nejvyšším výkonem 331 kW (450 k), což je o 22 kW (30 k) více než u končících verzí S. S motorem spolupracuje nová osmistupňová dvouspojková převodovka.

Nové Porsche 911 Carrera S s pohonem zadních kol má zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,7 s a sesterské provedení Carrera 4S s pohonem všech kol na stejnou disciplínu potřebuje 3,6 s. Zkrácení času akcelerace o další 0,2 sekundy přidává paket Sport Chrono. Maximální rychlost je nyní 308 km/h pro 911 Carrera S a 306 km/h pro Carrera 4S. Spotřeba paliva má být 8,9 l benzinu na 100 km, resp. 9,0 l benzinu na 100 km podle NEDC.

Porsche 911 generace 991

Porsche 911 generace 991 bylo odhaleno v srpnu roku 2011 a jeho výstavní premiéra se odehrála v září stejného roku v rámci autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Ve druhé polovině roku 2015 se pak začala představovat modernizovaná provedení s mírně přepracovanými předními i zadními partiemi a především novými přeplňovanými motory, nahrazujícími dosavadní atmosférické šestiválce.

Generace 991 samozřejmě zachovávala tradiční koncepci i siluetu svých předchůdců. Při přímém srovnání jejích modernizovaných provedení Carrera S a Carrera 4S s novou generací 992 se zdá, že se řešením vzhledu svých předních i zadních partií mnohem méně ohlížela do minulosti. V tomto ohledu lze zmínit například tvar přední kapoty a především její spodní hrany, jímž se novinka vrací k vzduchem chlazeným 911 ze sedmdesátých a osmdesátých let. Podobná situace se odehrává i na zádi, kde klasiku silně připomíná řešení koncových svítilen.

Porsche 911 Carrera S i Carrera 4S generace 991 v modernizovaném provedení odhaleném ve druhé polovině roku 2015 poháněl přeplňovaný kapalinou chlazený šestiválec o objemu 2981 cm3, který disponoval nejvyšším výkonem 309 kW (420 k). Zákazníci měli možnost volby mezi sedmistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou.

Model s pohonem zadních kol zvládal akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,3 s při použití manuální převodovky a za 4,1 s, resp. 3,9 s (paket Sport Chrono) s automatem. Maximální rychlost byla 308, resp. 306 km/h. Pro verzi s pohonem všech kol uvádělo Porsche akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,2 s pro manuál a za 4,0 s pro automat, zatímco maximální rychlost byla 305 nebo 303 km/h.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Martin911Turbo
Jediná výtka
Martin911Turbo
| 29. 11. 2018
Jediná výtka, co to je proboha za pindíka místo voliče automatické převodovky!!!
Avatar - Jenik3
911 se nesrovnava
Jenik3
| 28. 11. 2018
Nechtěj oni raději psat o něčem jiném? Je přeci takových zajímavých témat...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku