Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Panamera a Cayenne mají problémy s turbem

Aleš Dragoun
Diskuze (54)
Porsche svolává celosvětově do značkových servisů Panamery a SUV Cayenne. Příčinou jsou vadná turbodmychadla.

Čtyřdveřové sportovně luxusní sedany s výklopnou zádí a velká SUV mohou mít problémy s turbodmychadly. Část rotujících kol uvnitř turbíny včetně hřídelů, na kterých se otáčejí, totiž byla

vyrobena z nekvalitních odlitků.

Na problém upozornil americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), který ve své oficiální zprávě uvedl: „Pokud se zlomí hřídel, dostane se olej do výfukového systému. Výsledkem je kouř a velké riziko požáru.“ Sama automobilka oficiálně sdělila, že v souvislosti se závadou neví dosud o žádné nehodě nebo dokonce zranění.

Svolávací akce platí i mimo území Spojených států a týká se asi 1.500 vozů Panamera Turbo, Turbo S a Cayenne Turbo modelového roku 2011 a 2012. Prohlídka začne koncem července a případná výměna vadného dílu je pochopitelně zdarma.

Aleš Dragoun
Diskuze (54)
Avatar - Norge
20. 7. 2012 10:17
Re: klasika
..nechcem a nemozem velmi rozpravat o byvalom zamesnavatelovi.

Pozri sa profi-ockom na sposob montaze pre VW a pre Porsche ... kde je ten rozdie 2.mil Kcc na jeden model, najdi rozdieli ,ufff, potom zalistuj v knihovni, a najdi konkurencu pre Porsche a daj si otaznik, preco sa deje v motorarnach konzernu VW,Audi,Scania, Porsche ...take fouz paux ? ..urcite na to prides !
Problem je ale ten, ze riesenie ak ked nie je definitivne je drahe ...kvalita nieco stoji, a to odreze zo zisku , a to je nepripusne podla myslenia konzernu, vsetko sa optimalizuje na jednen faktor: max. zisk.
PC ani robot tomu nerozumie, to dokaze iba clovek, ktory miluje svoju pracu a rozumie jej, casom sa s takych stavaju skutocny poklad fabriky.

Kablove zvazky nemat z Valea, ale vyrabat si ich sami, atd. Vyrobit turboduchadlo je dnes brnkacka, v Catii to nadefinujem do 72.hodin ...
Vies z kolkych casti je dnes motorove prislusenstvo ??
Vsetky masovky su uz made in E.U. a nie Germany, France a pod. ..vynimkou su niektore znacky ako Mazda, Subaru atd. ..ktore vyrabaju poctivo v Japonsku ...
Kto pocul o takyto problemoch napr. u tej Mazdy ?
Ked sa veci robia cisto iba pre zisk, nikdy to nedopadne ok.
Avatar - Barrichello
20. 7. 2012 09:38
Re: Aaa slavné turbo opět na scéně
Nemam důvod vyhazovat prachy za nový káry, nota bene když to co se mi líbí už se jaksi nevyrábí >:D

A turbo se ti může PO i v nový káře, pár záručních reklamací turba znam ze svého okolí :-)
20. 7. 2012 00:46
Re: klasika
Zrejme mal skôr na mysli zlé zloženie materiálu, nie jeho vadu, aj keď aj také komponenty sa montujú do áut úplne bežne, v dnešnej dobe riešiť "kvalitu" výroby áut je dosť mimo misu... Ohľadom toho zlého zloženia materiálu a zrovna značky Porsche existuje taká milá príhoda, ktorej podobnosť so skutočnosťou je "čisto náhodná" - koncové hriadele do Panamery vyrobila spoločnosť x, ktorá ale chcela urobiť terno a tak nakúpila materiál od firmy y, ktorá bola pred likvidáciou a cez dodávateľa Magna Powertrain sa tieto komponenty dostali až do panamery... Samozrejme oné komponenty akosi nevydržali nápor a tak na cestách zostalo visieť zopár "luxusných porsche" s rozmláteným pohonom >:D . Takže toľko k tej kvalite, ale pozitívne na celej story je, že čierny peter zostal v rukách poisťovne, lebo firma x bola voči týmto prípadom poistená a vymáhanie od firmy y sa ani nezačalo, lebo medzičasom sa dostala do likvidácie >:-[] >:-[] ... tá trhová ekonomika má niečo do seba. A len tak medzi nami, zrovna vo volkswagenoch sú namontované tisíce dielov, ktorých kvalitatívne nedostatky sa "podarilo objaviť" až s odstupom značného času... ale to už je iný príbeh ;-) . Takisto aj to, ak si niekto nahovára, že VW je vyššia kvalita ako trebárs KIA a podobne, z logiky veci vyplýva, že sú to hádky o ničom, sú to proste len iné autá, to je všetko.
20. 7. 2012 00:31
Re: klasika
Můžeš díly kontrolovat opticky, laserově, defektoskopicky; materiál otestovat na pevnost v tahu, tvrdost, ohybu... Normovaných testů je hafo, kontrolorům ale uniklo něco systematického, jelikož je toho tolik.
20. 7. 2012 00:27
Re: klasika
Další? Kolik jich bylo?