Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si zahráváte se zdravím.

Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si zahráváte se zdravím.

 

Kdekdo z nás si dopřeje v autě komfort v podobě vyhřívaných sedadel. V zimě jsou určitě k nezaplacení, jenže právě tato jejich skvělá funkce může způsobovat vážné zdravotní problémy.

Před časem se o tom přesvědčily v USA automobilky Ford, Jeep, Mercedes-Benz a Volvo. Vyhřívání sedadel jejich vozů dokázalo propálit většinou kožené čalounění, což jejich majitele určitě nepotěšilo. Nejhůře dopadl v roce 2001 Chrysler s legendárním vanem Town & Country (v Evropě Voyager). Americká Národní asociace pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) obdržela stížnosti majitelů modelu 1999 právě na tento problém. Postih jej však minul, neboť dle verdiktu následného soudu byly díry velikosti tužky nebo menší a žádný z postižených spotřebitelů nevyžadoval lékařské ošetření.

Jenže i později se u těchto vozů konkrétního modelového roku objevily případy, kdy skutečně došlo k tělesným popáleninám řidičů. Jedním z takto zraněných majitelů byl dokonce vozíčkář. Celkem se tyto vážné trable týkaly 63 lidí v USA, což je sice mizivý počet, ale pořád je to nešťastná událost, ke které by rozhodně docházet nemuselo. U mladších Chryslerů této řady i v dalších generacích se však již závada nevyskytovala, takže výrobce zřejmě zapracoval na tepelné izolaci a ovládání (někteří pustili vyhřívání omylem).

Dalším tématem je bolest zad. Pramení hlavně ze špatného sezení řidičů. Vyhřívání představuje další problém, ani náhodou vás bolesti zad nezbaví, spíše naopak Vhod přijde zejména ve chvíli, kdy nastupujete do studeného automobilu. Doporučuji však nechat jej zapnuté jen chvíli, než se sedačka ohřeje a posezení se stane příjemným, řekl před časem lékař Miloslav Lacina v rozhovoru pro veřejnoprávní Český rozhlas. Rozhodně ho nenechávejte v činnosti po celou dobu jízdy. Potom dochází k nadměrnému prohřátí svalů, které při následném opuštění vozidla rychle prochladnou a hrozí bolesti zad, dodal.

Ti, kteří jimi trpí z jiných důvodů, by měli být ještě opatrnější. Obecně platí, že veškeré záněty, zejména ty, které jsou v aktivní fázi, se teplem zhoršují.

Žvýkání za volantem pomáhá udržet koncentraci

Němečtí vědci rovněž zjistili, že sezení po dobu 90 minut, tedy hodiny a půl ve vyhřívaném sedadle výrazně zvýší teplotu mužského pohlavního orgánu, konkrétně šourku. Studii publikoval Andreas Jung z univerzity v německém Giessenu již v létě roku 2008, přesto ale stojí za zmínku. Testu se zúčastnila třicítka mužů. Po hodině vzrostla průměrná teplota jejich inkriminované části těla na 37,3 °C, u jednoho testera pak dokonce na 39,7 °C. Byla měřena příslušnými čidly. Pánové, kteří seděli na sedadlech bez vyhřívání, dosáhli jen 36,7 °C. Optimální produkce spermií přitom vyžaduje teplotu o 1 až 2 °C nižší než je u člověka jeho tělesná, tedy rozmezí 35 - 36 stupňů. Což má za logický následek sníženou kvalitu spermatu a tím i možnou neplodnost, případně dokonce impotenci.

Ze všech výše zmíněných důvodů tedy lze doporučit používat tento prvek výbavy používat jen po krátkou dobu. Zkrátka i zde platí oblíbené rčení Všeho s mírou. Potenciální kupci nových aut, kteří o něm uvažují, by pak měli zvážit veškerá pro a proti.

Spolupracujeme s Tipcars.com

Štítky Technika

 

Přidat názorDiskuse: Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si…









Doporučujeme
Škoda Fabia III: Předsériové jízdní dojmy Škoda Fabia III: Předsériové jízdní dojmy

Nová Fabia je největším hitem letošního podzimu.…

10 nejzajímavějších vozů střední třídy 10 nejlepších automobilů střední třídy

Střední třída bývá vnímána jako segment výhradně klasických aut.

 




Autoslevy


Související články
Rekuperace energie v autech: Ani joule nazmar! Rekuperace energie v autech: Ani joule nazmar!

Válka s emisemi skleníkových plynů hledá nová bojiště se…

Škoda Fabia III a litrový motor: Známe všechna pro a proti Škoda Fabia III a litrový motor: Známe všechna pro a proti

Litrový motor je ve třídě malých automobilů tradičním…

 




 
Volkswagen Passat GTE: Benzinoelektrický vítr

Volkswagen Passat GTE: Benzinoelektrický vítr

29.9. 2014

Již dlouho dopředu avizovaný Passat GTE se představuje těsně před autosalonem v Paříži. Volkswagen tak rozšiřuje svou nabídku hybridů na tři modely.




Blesk.cz

Geislerová a její zmatek v mužích: Na mejdan přišla raději sama, jen s prstenem!

Geislerová a její zmatek v mužích: Na mejdan přišla…

Známá rošťanda Aňa Geislerová (38) skákala od jednoho muže k druhému tak dlouho, až nakonec zůstala sama jako…

Jak žijí slavní: Kořenářka Světlana Nálepková bydlí na peci!

Jak žijí slavní: Kořenářka Světlana Nálepková bydlí na peci!

Bydleníčko, bydlení… každý si ho dělá po svém a nejvíce specifické ho mají především české celebrity. Do své…

 

iSport.cz

Vaclík se Suchým porazili Liverpool, Real zachránil až Benzema

Vaclík se Suchým porazili Liverpool, Real zachránil…

SOUHRN UTKÁNÍ LIGY MISTRŮ |Fotbalisté Basileje ve druhém utkání Ligy mistrů porazili na svém stadionu Liverpool…

Kvitová pokračuje v Pekingu bez boje, Williamsová nenastoupila

Kvitová pokračuje v Pekingu bez boje, Williamsová…

Tenistka Petra Kvitová postoupila bez boje do čtvrtfinále v Pekingu. Turnajová trojka se dnes měla v osmifinále…

 

Reflex.cz

21 dětských prolézaček, ze kterých jde opravdu strach

21 dětských prolézaček, ze kterých jde opravdu strach

Mít krásné a bezpečné hřiště nedaleko domova, je snem každého rodiče. Co když se ale "poštěstí" a před domem na…

Írán a Rusko se dávají dohromady. Společně chtějí čelit západním sankcím

Írán a Rusko se dávají dohromady. Společně chtějí…

Íránský prezident Hasan Rúhání kritizoval v pondělí západní sankce proti Moskvě jako „špatný nástroj“ a nechal…