Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si zahráváte se zdravím.

Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si zahráváte se zdravím.

 

Kdekdo z nás si dopřeje v autě komfort v podobě vyhřívaných sedadel. V zimě jsou určitě k nezaplacení, jenže právě tato jejich skvělá funkce může způsobovat vážné zdravotní problémy.

Před časem se o tom přesvědčily v USA automobilky Ford, Jeep, Mercedes-Benz a Volvo. Vyhřívání sedadel jejich vozů dokázalo propálit většinou kožené čalounění, což jejich majitele určitě nepotěšilo. Nejhůře dopadl v roce 2001 Chrysler s legendárním vanem Town & Country (v Evropě Voyager). Americká Národní asociace pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) obdržela stížnosti majitelů modelu 1999 právě na tento problém. Postih jej však minul, neboť dle verdiktu následného soudu byly díry velikosti tužky nebo menší a žádný z postižených spotřebitelů nevyžadoval lékařské ošetření.

Jenže i později se u těchto vozů konkrétního modelového roku objevily případy, kdy skutečně došlo k tělesným popáleninám řidičů. Jedním z takto zraněných majitelů byl dokonce vozíčkář. Celkem se tyto vážné trable týkaly 63 lidí v USA, což je sice mizivý počet, ale pořád je to nešťastná událost, ke které by rozhodně docházet nemuselo. U mladších Chryslerů této řady i v dalších generacích se však již závada nevyskytovala, takže výrobce zřejmě zapracoval na tepelné izolaci a ovládání (někteří pustili vyhřívání omylem).

Dalším tématem je bolest zad. Pramení hlavně ze špatného sezení řidičů. Vyhřívání představuje další problém, ani náhodou vás bolesti zad nezbaví, spíše naopak Vhod přijde zejména ve chvíli, kdy nastupujete do studeného automobilu. Doporučuji však nechat jej zapnuté jen chvíli, než se sedačka ohřeje a posezení se stane příjemným, řekl před časem lékař Miloslav Lacina v rozhovoru pro veřejnoprávní Český rozhlas. Rozhodně ho nenechávejte v činnosti po celou dobu jízdy. Potom dochází k nadměrnému prohřátí svalů, které při následném opuštění vozidla rychle prochladnou a hrozí bolesti zad, dodal.

Ti, kteří jimi trpí z jiných důvodů, by měli být ještě opatrnější. Obecně platí, že veškeré záněty, zejména ty, které jsou v aktivní fázi, se teplem zhoršují.

Žvýkání za volantem pomáhá udržet koncentraci

Němečtí vědci rovněž zjistili, že sezení po dobu 90 minut, tedy hodiny a půl ve vyhřívaném sedadle výrazně zvýší teplotu mužského pohlavního orgánu, konkrétně šourku. Studii publikoval Andreas Jung z univerzity v německém Giessenu již v létě roku 2008, přesto ale stojí za zmínku. Testu se zúčastnila třicítka mužů. Po hodině vzrostla průměrná teplota jejich inkriminované části těla na 37,3 °C, u jednoho testera pak dokonce na 39,7 °C. Byla měřena příslušnými čidly. Pánové, kteří seděli na sedadlech bez vyhřívání, dosáhli jen 36,7 °C. Optimální produkce spermií přitom vyžaduje teplotu o 1 až 2 °C nižší než je u člověka jeho tělesná, tedy rozmezí 35 - 36 stupňů. Což má za logický následek sníženou kvalitu spermatu a tím i možnou neplodnost, případně dokonce impotenci.

Ze všech výše zmíněných důvodů tedy lze doporučit používat tento prvek výbavy používat jen po krátkou dobu. Zkrátka i zde platí oblíbené rčení Všeho s mírou. Potenciální kupci nových aut, kteří o něm uvažují, by pak měli zvážit veškerá pro a proti.

Spolupracujeme s Tipcars.com

Štítky Technika

 

Přidat názorDiskuse: Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si…









Doporučujeme
Škoda Fabia III Combi: Nejvýkonnější verze stojí 306.900 Kč Škoda Fabia III Combi: Ceník končí 306.900 Kč

Nejvýkonnější provedení Škody Fabia Combi stojí 306.900 Kč.

Nejporuchovější auto na světě? Má motor z M5 a elektroniku z Mercedesu Jaké je vůbec nejporuchovější auto na světě?

Každé čtvrté BMW musí za rok navštívit servis kvůli…

 




Autoslevy


Související články
Volkswagen: Ještě výkonnější dieselový čtyřválec má 268 koní Volkswagen: Ještě výkonnější dieselový čtyřválec má 268 koní

Jako by těch 176 kW v nejvýkonnější verzi motoru EA288…

Technika: VAQ – Haldex mezi předními koly Technika: VAQ – Haldex mezi předními koly

Součástí techniky MQB koncernu Volkswagen je dosud…

 




 
Škoda Superb 2.0 TDI (103 kW) – Stále má čím zaujmout

TEST: Škoda Superb 2.0 TDI (103 kW) – Stále má čím zaujmout

Včera

Škoda Superb druhé generace již netrpělivě vyhlíží nástupce. Než se tak stane, prověřili jsme současnou verzi se zřejmě nejlepším motorem nabídky – čtyřválcem 2.0 TDI o výkonu 103 kW.




Blesk.cz

32 tipů na výlety: Do Prahy napochodovala obří terakotová armáda!

32 tipů na výlety: Do Prahy napochodovala obří…

Nevíte, co dělat s načatým odpolednem nebo o víkendu? Zkuste některý z našich tipů.

Sladění pan a paní Nečasovi očima Františky: Odchod ze scény jim prospěl!

Sladění pan a paní Nečasovi očima Františky: Odchod…

K zahájení procesu přišli Petr a Jana Nečasovi ruku v ruce a v pevném stisku. Ale také barevně sladění.…

 

iSport.cz

Ve Zlíně tekla krev! Pulpán dostal kotoučem, zápas pro něj skončil

Ve Zlíně tekla krev! Pulpán dostal kotoučem, zápas…

Pouze sedm střídání stihl odehrát plzeňský obránce Lukáš Pulpán, než musel za pomoci lékařů odjet z ledu. Ve…

Američan? Vypadá dobře, ale do brány ho pustit nechci, hlásí Dolejš

Američan? Vypadá dobře, ale do brány ho pustit…

V den zápasu se vítkovický brankář Daniel Dolejš (20 let) oficiálně dozvěděl o příchodu amerického konkurenta…

 

Reflex.cz

Smutný rekord: V Jižní Africe zabili pytláci od začátku roku přes 1000 nosorožců

Smutný rekord: V Jižní Africe zabili pytláci od…

Slovo rekord má většinou kladné konotace. Určitě tomu tak ale není v tomto případě. O co se jde? Ve světě už…

JIŘÍ X. DOLEŽAL: Čeká Evropu další odsun?

JIŘÍ X. DOLEŽAL: Čeká Evropu další odsun?

Ve východním Jeruzalémě zadržela izraelská policie kontejner z Číny, označený jako vánoční dárky. Uvnitř byly…