Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si zahráváte se zdravím.

Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si zahráváte se zdravím.

 

Kdekdo z nás si dopřeje v autě komfort v podobě vyhřívaných sedadel. V zimě jsou určitě k nezaplacení, jenže právě tato jejich skvělá funkce může způsobovat vážné zdravotní problémy.

Před časem se o tom přesvědčily v USA automobilky Ford, Jeep, Mercedes-Benz a Volvo. Vyhřívání sedadel jejich vozů dokázalo propálit většinou kožené čalounění, což jejich majitele určitě nepotěšilo. Nejhůře dopadl v roce 2001 Chrysler s legendárním vanem Town & Country (v Evropě Voyager). Americká Národní asociace pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) obdržela stížnosti majitelů modelu 1999 právě na tento problém. Postih jej však minul, neboť dle verdiktu následného soudu byly díry velikosti tužky nebo menší a žádný z postižených spotřebitelů nevyžadoval lékařské ošetření.

Jenže i později se u těchto vozů konkrétního modelového roku objevily případy, kdy skutečně došlo k tělesným popáleninám řidičů. Jedním z takto zraněných majitelů byl dokonce vozíčkář. Celkem se tyto vážné trable týkaly 63 lidí v USA, což je sice mizivý počet, ale pořád je to nešťastná událost, ke které by rozhodně docházet nemuselo. U mladších Chryslerů této řady i v dalších generacích se však již závada nevyskytovala, takže výrobce zřejmě zapracoval na tepelné izolaci a ovládání (někteří pustili vyhřívání omylem).

Dalším tématem je bolest zad. Pramení hlavně ze špatného sezení řidičů. Vyhřívání představuje další problém, ani náhodou vás bolesti zad nezbaví, spíše naopak Vhod přijde zejména ve chvíli, kdy nastupujete do studeného automobilu. Doporučuji však nechat jej zapnuté jen chvíli, než se sedačka ohřeje a posezení se stane příjemným, řekl před časem lékař Miloslav Lacina v rozhovoru pro veřejnoprávní Český rozhlas. Rozhodně ho nenechávejte v činnosti po celou dobu jízdy. Potom dochází k nadměrnému prohřátí svalů, které při následném opuštění vozidla rychle prochladnou a hrozí bolesti zad, dodal.

Ti, kteří jimi trpí z jiných důvodů, by měli být ještě opatrnější. Obecně platí, že veškeré záněty, zejména ty, které jsou v aktivní fázi, se teplem zhoršují.

Žvýkání za volantem pomáhá udržet koncentraci

Němečtí vědci rovněž zjistili, že sezení po dobu 90 minut, tedy hodiny a půl ve vyhřívaném sedadle výrazně zvýší teplotu mužského pohlavního orgánu, konkrétně šourku. Studii publikoval Andreas Jung z univerzity v německém Giessenu již v létě roku 2008, přesto ale stojí za zmínku. Testu se zúčastnila třicítka mužů. Po hodině vzrostla průměrná teplota jejich inkriminované části těla na 37,3 °C, u jednoho testera pak dokonce na 39,7 °C. Byla měřena příslušnými čidly. Pánové, kteří seděli na sedadlech bez vyhřívání, dosáhli jen 36,7 °C. Optimální produkce spermií přitom vyžaduje teplotu o 1 až 2 °C nižší než je u člověka jeho tělesná, tedy rozmezí 35 - 36 stupňů. Což má za logický následek sníženou kvalitu spermatu a tím i možnou neplodnost, případně dokonce impotenci.

Ze všech výše zmíněných důvodů tedy lze doporučit používat tento prvek výbavy používat jen po krátkou dobu. Zkrátka i zde platí oblíbené rčení Všeho s mírou. Potenciální kupci nových aut, kteří o něm uvažují, by pak měli zvážit veškerá pro a proti.

Spolupracujeme s Tipcars.com

Štítky Technika

 

Přidat názorDiskuse: Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si…









Doporučujeme
10 nejzbytečnějších faceliftů 10 nejzbytečnějších faceliftů

Některé facelifty zbytečně zkomplikují původní návrh.…

Velká kolová loupež: Více než deset aut skončilo na kotoučích Velká loupež kol: Více než 10 aut jen na kotoučích

Zloději před dealerstvím v Neunkirchenu ukradli přes noc…

 




Autoslevy


Související články
Neskutečně zachovalý DeLorean DMC-12 ujel od roku 1981 jen 1600 km Neskutečně zachovalý DeLorean DMC-12 ujel od roku 1981 jen 1600 km

DeLorean DMC-12 je ikonický stroj, který proslul zejména…

Volkswagen: Ještě výkonnější dieselový čtyřválec má 268 koní Volkswagen: Ještě výkonnější dieselový čtyřválec má 268 koní

Jako by těch 176 kW v nejvýkonnější verzi motoru EA288…

 




 
Video: Kompletní rozborka vozu Škoda Octavia po 500.000 km

Video: Kompletní rozborka vozu Škoda Octavia po 500.000 km

Včera

Kolegové ze Světa motorů rozebrali a analyzovali deset let starý automobil Škoda Octavia, který v rukou jednoho majitele najel úctyhodných 500.000 kilometrů.




Blesk.cz

Řidiči pozor, policie chystá kontroly.  Možná zastaví i vás!

Řidiči pozor, policie chystá kontroly. Možná zastaví i vás!

Co by to bylo za ministerstvo dopravy, kdyby každých pár let nepřišlo s novou vyhláškou. V roce 2010 tomu tak…

50 nejlépe oblečených celebrit 2014! Františka vybrala nejlepší outfity roku

50 nejlépe oblečených celebrit 2014! Františka…

Konec roku vždy vybízí k ohlédnutí za uplynulými měsíci, Módní policie není výjimkou. Přinášíme padesátku na…

 

iSport.cz

Spartu chválili i italští novináři. Chyběl jen gól, litoval trenér Lavička

Spartu chválili i italští novináři. Chyběl jen gól,…

Během tiskové konference se Vítězslav Lavička často usmíval. Určitě dobře se mu poslouchaly gratulace od českých…

ANKETA: Vyberte tři nejlepší hráče Sparty v zápase proti Neapoli

ANKETA: Vyberte tři nejlepší hráče Sparty v zápase…

Fotbalisté Sparty remizovali v 5. kole Evropské ligy na domácí půdě s Neapolí 0:0, i když měli několik šancí…

 

Reflex.cz

Zastavení dodávky lodí Mistral Rusku je těžkou ranou francouzskému zbrojnímu průmyslu

Zastavení dodávky lodí Mistral Rusku je těžkou ranou…

Rána dobrým vztahům, nebo účinná francouzská sankce vůči Rusku? Po třech měsících váhání, se prezident François…

Eskalátory se prudce zastavily a zase rozjely, 3 ženy se zranily

Eskalátory se prudce zastavily a zase rozjely, 3…

Tři ženy byly dnes po poledni zraněny ve stanici pražského metra Můstek na eskalátorech. Schody se ze zatím…