Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si zahráváte se zdravím.

Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si zahráváte se zdravím.

 

Kdekdo z nás si dopřeje v autě komfort v podobě vyhřívaných sedadel. V zimě jsou určitě k nezaplacení, jenže právě tato jejich skvělá funkce může způsobovat vážné zdravotní problémy.

Před časem se o tom přesvědčily v USA automobilky Ford, Jeep, Mercedes-Benz a Volvo. Vyhřívání sedadel jejich vozů dokázalo propálit většinou kožené čalounění, což jejich majitele určitě nepotěšilo. Nejhůře dopadl v roce 2001 Chrysler s legendárním vanem Town & Country (v Evropě Voyager). Americká Národní asociace pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) obdržela stížnosti majitelů modelu 1999 právě na tento problém. Postih jej však minul, neboť dle verdiktu následného soudu byly díry velikosti tužky nebo menší a žádný z postižených spotřebitelů nevyžadoval lékařské ošetření.

Jenže i později se u těchto vozů konkrétního modelového roku objevily případy, kdy skutečně došlo k tělesným popáleninám řidičů. Jedním z takto zraněných majitelů byl dokonce vozíčkář. Celkem se tyto vážné trable týkaly 63 lidí v USA, což je sice mizivý počet, ale pořád je to nešťastná událost, ke které by rozhodně docházet nemuselo. U mladších Chryslerů této řady i v dalších generacích se však již závada nevyskytovala, takže výrobce zřejmě zapracoval na tepelné izolaci a ovládání (někteří pustili vyhřívání omylem).

Dalším tématem je bolest zad. Pramení hlavně ze špatného sezení řidičů. Vyhřívání představuje další problém, ani náhodou vás bolesti zad nezbaví, spíše naopak Vhod přijde zejména ve chvíli, kdy nastupujete do studeného automobilu. Doporučuji však nechat jej zapnuté jen chvíli, než se sedačka ohřeje a posezení se stane příjemným, řekl před časem lékař Miloslav Lacina v rozhovoru pro veřejnoprávní Český rozhlas. Rozhodně ho nenechávejte v činnosti po celou dobu jízdy. Potom dochází k nadměrnému prohřátí svalů, které při následném opuštění vozidla rychle prochladnou a hrozí bolesti zad, dodal.

Ti, kteří jimi trpí z jiných důvodů, by měli být ještě opatrnější. Obecně platí, že veškeré záněty, zejména ty, které jsou v aktivní fázi, se teplem zhoršují.

Žvýkání za volantem pomáhá udržet koncentraci

Němečtí vědci rovněž zjistili, že sezení po dobu 90 minut, tedy hodiny a půl ve vyhřívaném sedadle výrazně zvýší teplotu mužského pohlavního orgánu, konkrétně šourku. Studii publikoval Andreas Jung z univerzity v německém Giessenu již v létě roku 2008, přesto ale stojí za zmínku. Testu se zúčastnila třicítka mužů. Po hodině vzrostla průměrná teplota jejich inkriminované části těla na 37,3 °C, u jednoho testera pak dokonce na 39,7 °C. Byla měřena příslušnými čidly. Pánové, kteří seděli na sedadlech bez vyhřívání, dosáhli jen 36,7 °C. Optimální produkce spermií přitom vyžaduje teplotu o 1 až 2 °C nižší než je u člověka jeho tělesná, tedy rozmezí 35 - 36 stupňů. Což má za logický následek sníženou kvalitu spermatu a tím i možnou neplodnost, případně dokonce impotenci.

Ze všech výše zmíněných důvodů tedy lze doporučit používat tento prvek výbavy používat jen po krátkou dobu. Zkrátka i zde platí oblíbené rčení Všeho s mírou. Potenciální kupci nových aut, kteří o něm uvažují, by pak měli zvážit veškerá pro a proti.

Spolupracujeme s Tipcars.com

Štítky Technika

 

Přidat názorDiskuse: Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si…









Doporučujeme
Škoda Superb III: Exkluzivní jízdní dojmy s předsériovými vozy Škoda Superb III: Exkluzivní jízdní dojmy

S předstihem jsme viděli finální podobu nové Škody Superb.

10 nejzbytečnějších faceliftů 10 absolutně nejzbytečnějších faceliftů

Některé facelifty zbytečně zkomplikují původní návrh.…

 




Autoslevy


Související články
Nové motory Alfy Romeo sahají až k Maserati, objeví se již v červnu Nové motory Alfy Romeo sahají až k Maserati, objeví se již v červnu

Budoucí modelová ofenzíva Alfy Romeo se týká také…

Renault vyvinul dvoutaktní dvouválec o objemu 0,7 l Renault vyvinul dvoutaktní dvouválec o objemu 0,7 l

Vtípky, že za chvíli budeme kvůli downsizingu všichni…

 




 
Video: Aston Martin DB5 a Centenary Vanquish pohledem XCar

Video: Aston Martin DB5 a Centenary Vanquish pohledem XCar

Dnes 17:18

Aston Martin v loňském roce oslavil sto let od svého založení a XCar si je připomenul prostřednictvím výročního modelu Centenary Vanquish a klasického DB5.




Blesk.cz

Šťastné a hipsterské: Takhle slaví Vánoce nezávislí vousáči!

Šťastné a hipsterské: Takhle slaví Vánoce nezávislí vousáči!

Myslíte si, že hipsteři Vánoce neslaví? Ale kdeže, slavili je ještě před vámi, než byly moderní a populární.…

Zemanova PussyWalk: Prezident jako hrdina videohry plné ku**d!

Zemanova PussyWalk: Prezident jako hrdina videohry…

Vrávorá ze strany na stranu, v puse má žváro a zraněné koleno má stále obvázané. Jeho chůze je sice vratká, ale…

 

iSport.cz

Čeští tenisté v roli statistů: TOP 5 daviscupových výměn roku 2014

Čeští tenisté v roli statistů: TOP 5 daviscupových…

Poprvé v historii se z vítězství v Davisově poháru radovali švýcarští tenisté. Roger Federer a Stanislas…

FOTO: Nové dresy! Revoluce v Barceloně, Chelsea mění sponzora

FOTO: Nové dresy! Revoluce v Barceloně, Chelsea mění…

Jak by mohly vypadat dresy fotbalových velkoklubů v příští sezoně? Na internetu se začaly objevovat první…

 

Reflex.cz

Francii ovládla atmosféra dekadence. Zaniká tam stávající režim?

Francii ovládla atmosféra dekadence. Zaniká tam…

Hrozivá bilance. Nejen ekonomická situace, ale zejména propad důvěry v politické elity stojí za atmosférou, jež…

Cirkus podváděl děti: Přemaloval psy na pandy a vybíral za to peníze

Cirkus podváděl děti: Přemaloval psy na pandy a…

Že je v cirkusech možné takřka vše, to ví každý, kdo tam alespoň jednou byl. Italská policie teď ale vyšetřuje…