Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si zahráváte se zdravím.

Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si zahráváte se zdravím.

 

Kdekdo z nás si dopřeje v autě komfort v podobě vyhřívaných sedadel. V zimě jsou určitě k nezaplacení, jenže právě tato jejich skvělá funkce může způsobovat vážné zdravotní problémy.

Před časem se o tom přesvědčily v USA automobilky Ford, Jeep, Mercedes-Benz a Volvo. Vyhřívání sedadel jejich vozů dokázalo propálit většinou kožené čalounění, což jejich majitele určitě nepotěšilo. Nejhůře dopadl v roce 2001 Chrysler s legendárním vanem Town & Country (v Evropě Voyager). Americká Národní asociace pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) obdržela stížnosti majitelů modelu 1999 právě na tento problém. Postih jej však minul, neboť dle verdiktu následného soudu byly díry velikosti tužky nebo menší a žádný z postižených spotřebitelů nevyžadoval lékařské ošetření.

Jenže i později se u těchto vozů konkrétního modelového roku objevily případy, kdy skutečně došlo k tělesným popáleninám řidičů. Jedním z takto zraněných majitelů byl dokonce vozíčkář. Celkem se tyto vážné trable týkaly 63 lidí v USA, což je sice mizivý počet, ale pořád je to nešťastná událost, ke které by rozhodně docházet nemuselo. U mladších Chryslerů této řady i v dalších generacích se však již závada nevyskytovala, takže výrobce zřejmě zapracoval na tepelné izolaci a ovládání (někteří pustili vyhřívání omylem).

Dalším tématem je bolest zad. Pramení hlavně ze špatného sezení řidičů. Vyhřívání představuje další problém, ani náhodou vás bolesti zad nezbaví, spíše naopak Vhod přijde zejména ve chvíli, kdy nastupujete do studeného automobilu. Doporučuji však nechat jej zapnuté jen chvíli, než se sedačka ohřeje a posezení se stane příjemným, řekl před časem lékař Miloslav Lacina v rozhovoru pro veřejnoprávní Český rozhlas. Rozhodně ho nenechávejte v činnosti po celou dobu jízdy. Potom dochází k nadměrnému prohřátí svalů, které při následném opuštění vozidla rychle prochladnou a hrozí bolesti zad, dodal.

Ti, kteří jimi trpí z jiných důvodů, by měli být ještě opatrnější. Obecně platí, že veškeré záněty, zejména ty, které jsou v aktivní fázi, se teplem zhoršují.

Žvýkání za volantem pomáhá udržet koncentraci

Němečtí vědci rovněž zjistili, že sezení po dobu 90 minut, tedy hodiny a půl ve vyhřívaném sedadle výrazně zvýší teplotu mužského pohlavního orgánu, konkrétně šourku. Studii publikoval Andreas Jung z univerzity v německém Giessenu již v létě roku 2008, přesto ale stojí za zmínku. Testu se zúčastnila třicítka mužů. Po hodině vzrostla průměrná teplota jejich inkriminované části těla na 37,3 °C, u jednoho testera pak dokonce na 39,7 °C. Byla měřena příslušnými čidly. Pánové, kteří seděli na sedadlech bez vyhřívání, dosáhli jen 36,7 °C. Optimální produkce spermií přitom vyžaduje teplotu o 1 až 2 °C nižší než je u člověka jeho tělesná, tedy rozmezí 35 - 36 stupňů. Což má za logický následek sníženou kvalitu spermatu a tím i možnou neplodnost, případně dokonce impotenci.

Ze všech výše zmíněných důvodů tedy lze doporučit používat tento prvek výbavy používat jen po krátkou dobu. Zkrátka i zde platí oblíbené rčení Všeho s mírou. Potenciální kupci nových aut, kteří o něm uvažují, by pak měli zvážit veškerá pro a proti.

Spolupracujeme s Tipcars.com

Štítky Technika

 

Přidat názorDiskuse: Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si…









Doporučujeme
Video: Dva „vybržďovači“ svedli souboj na dálnici D1 Video: Dva „vybržďovači“ se utkali na D1

Když se potkají dva ješitní řidiči, může z toho být pořádná mela.

10 nejzbytečnějších faceliftů 10 absolutně nejzbytečnějších faceliftů

Některé facelifty zbytečně zkomplikují původní návrh.…

 





Související články
Konstruktér Patelo: Jeho miniaturní motor W32 bere dech! (2x video) Konstruktér Patelo: Jeho miniaturní motor W32 bere dech! (2x video)

Konstruktéři plně funkčních miniatur si dokáží vyhrát. Ať…

Technika: Mokrý rozvodový řemen Technika: Mokrý rozvodový řemen

Pohon rozvodů u motorů OHC patří k největším rizikům pro…

 




 
Video: Mercedes-Benz G 500 4x42 brody a ostré kameny zkrátka ignoruje

Video: Mercedes-Benz G 500 4x42 brody a ostré kameny zkrátka ignoruje

26.2. 2015

Mercedes-Benz G je impozantní vůz. Jak automobilka ukazuje v novém videu, jsou jeho hranice pro běžného smrtelníka takřka nedosažitelné.




Blesk.cz

Tohle že je lazaret hrůzy?! Ombudsmanka chce zavřít ústav Letiny. Blesk se tam jel podívat

Tohle že je lazaret hrůzy?! Ombudsmanka chce zavřít…

Zavřete Letiny. Špatně tam s klienty zachází. To vzkázala vedení Plzeňského kraje po kontrole ombudsmanka Anna…

Kráska Bagárová: Zpěvačka má přítele z Ameriky!

Kráska Bagárová: Zpěvačka má přítele z Ameriky!

Tisíce fanynek jí záviděly, když chodila se snědým krasavcem Benem Cristovaem (27). Nyní je Monika Bagárová (20)…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Plzeň zvýšila náskok. Ke Spartě je blíž Jablonec

SESTŘIHY: Plzeň zvýšila náskok. Ke Spartě je blíž Jablonec

Fotbalisté Plzně zvýšili odstup od největšího rivala v čele Synot ligy. Lídr soutěže využil sobotní remízy druhé…

Kladno padlo s Jihlavou, rozhodne 7. zápas. Chomutov a Motor postupují

Kladno padlo s Jihlavou, rozhodne 7. zápas. Chomutov…

ČTVRTFINÁLE 1. LIGY | Hokejisté Chomutova a Českých Budějovic mají jistou účast mezi nejlepšími čtyřmi celky…

 

Reflex.cz

Roztomilé video: Jak očkovat dítě, aniž by se rozplakalo

Roztomilé video: Jak očkovat dítě, aniž by se rozplakalo

Zaplať pánbůh za ty dary. Existují i pediatři, kteří se pro svou profesi narodili a milují ji. Také to podle…

Poslanec Pilný: Do vedení ANO se dostali šíbři, je to cesta do pekel. Co udělá Babiš?

Poslanec Pilný: Do vedení ANO se dostali šíbři, je…

Už se zdálo, že severokorejské metody ovládly naprosto celé hnutí ANO, které o víkendu mělo svůj sněm. O ničem…