Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si zahráváte se zdravím.

Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si zahráváte se zdravím.

 

Kdekdo z nás si dopřeje v autě komfort v podobě vyhřívaných sedadel. V zimě jsou určitě k nezaplacení, jenže právě tato jejich skvělá funkce může způsobovat vážné zdravotní problémy.

Před časem se o tom přesvědčily v USA automobilky Ford, Jeep, Mercedes-Benz a Volvo. Vyhřívání sedadel jejich vozů dokázalo propálit většinou kožené čalounění, což jejich majitele určitě nepotěšilo. Nejhůře dopadl v roce 2001 Chrysler s legendárním vanem Town & Country (v Evropě Voyager). Americká Národní asociace pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) obdržela stížnosti majitelů modelu 1999 právě na tento problém. Postih jej však minul, neboť dle verdiktu následného soudu byly díry velikosti tužky nebo menší a žádný z postižených spotřebitelů nevyžadoval lékařské ošetření.

Jenže i později se u těchto vozů konkrétního modelového roku objevily případy, kdy skutečně došlo k tělesným popáleninám řidičů. Jedním z takto zraněných majitelů byl dokonce vozíčkář. Celkem se tyto vážné trable týkaly 63 lidí v USA, což je sice mizivý počet, ale pořád je to nešťastná událost, ke které by rozhodně docházet nemuselo. U mladších Chryslerů této řady i v dalších generacích se však již závada nevyskytovala, takže výrobce zřejmě zapracoval na tepelné izolaci a ovládání (někteří pustili vyhřívání omylem).

Dalším tématem je bolest zad. Pramení hlavně ze špatného sezení řidičů. Vyhřívání představuje další problém, ani náhodou vás bolesti zad nezbaví, spíše naopak Vhod přijde zejména ve chvíli, kdy nastupujete do studeného automobilu. Doporučuji však nechat jej zapnuté jen chvíli, než se sedačka ohřeje a posezení se stane příjemným, řekl před časem lékař Miloslav Lacina v rozhovoru pro veřejnoprávní Český rozhlas. Rozhodně ho nenechávejte v činnosti po celou dobu jízdy. Potom dochází k nadměrnému prohřátí svalů, které při následném opuštění vozidla rychle prochladnou a hrozí bolesti zad, dodal.

Ti, kteří jimi trpí z jiných důvodů, by měli být ještě opatrnější. Obecně platí, že veškeré záněty, zejména ty, které jsou v aktivní fázi, se teplem zhoršují.

Žvýkání za volantem pomáhá udržet koncentraci

Němečtí vědci rovněž zjistili, že sezení po dobu 90 minut, tedy hodiny a půl ve vyhřívaném sedadle výrazně zvýší teplotu mužského pohlavního orgánu, konkrétně šourku. Studii publikoval Andreas Jung z univerzity v německém Giessenu již v létě roku 2008, přesto ale stojí za zmínku. Testu se zúčastnila třicítka mužů. Po hodině vzrostla průměrná teplota jejich inkriminované části těla na 37,3 °C, u jednoho testera pak dokonce na 39,7 °C. Byla měřena příslušnými čidly. Pánové, kteří seděli na sedadlech bez vyhřívání, dosáhli jen 36,7 °C. Optimální produkce spermií přitom vyžaduje teplotu o 1 až 2 °C nižší než je u člověka jeho tělesná, tedy rozmezí 35 - 36 stupňů. Což má za logický následek sníženou kvalitu spermatu a tím i možnou neplodnost, případně dokonce impotenci.

Ze všech výše zmíněných důvodů tedy lze doporučit používat tento prvek výbavy používat jen po krátkou dobu. Zkrátka i zde platí oblíbené rčení Všeho s mírou. Potenciální kupci nových aut, kteří o něm uvažují, by pak měli zvážit veškerá pro a proti.

Štítky Technika

 

Přidat názorDiskuse: Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si…









Doporučujeme
10 pozoruhodných vozidel, která společnost nedocenila 10 vozidel, která společnost nedocenila

Automobilová produkce se občas díky přístupu k designu…

Nový Volkswagen Touareg: Hezčí vzhled a Euro 6 Nový Volkswagen Touareg: Hezčí vzhled a Euro 6

Autosalon v Pekingu je pro VW ve znamení faceliftu SUV Touareg.

 




Autoslevy


Související články
Automatické převodovky: Trendy v jejich konstrukci Automatické převodovky: Trendy v jejich konstrukci

Absence spojkového pedálu značí, že si užijete komfortní…

Motory Volvo Trucks Euro 6: EGR jen částečně Motory Volvo Trucks Euro 6: EGR jen částečně

Technika motorů Euro 6 společnosti Volvo Trucks se od…

 




 
Tohle je možný vzhled čtvrté generace Mazdy MX-5

Tohle je možný vzhled čtvrté generace Mazdy MX-5

Včera

Pětadvacet let poté, co se původní Mazda MX-5 představila na autosalonu v Chicagu, mnoho fanoušků očekává již čtvrtou generaci tohoto oblíbeného roadsteru. My nyní přinášíme její možnou podobu.




Blesk.cz

Podívejte se na úplně první video na YouTube: Nahráno bylo před 9 lety!

Podívejte se na úplně první video na YouTube:…

Dobře se podívejte na toto video. I když se na první pohled zdá jako naprosto obyčejné, opak je pravdou. Je…

Celebrity a jejich hanbaté já: 50 pornodvojnic hvězdných žen!

Celebrity a jejich hanbaté já: 50 pornodvojnic…

Říká se, že každý má někde na světě dvojníka. A to včetně celebrit! Tyto slavné tváře však za své dvojnice rády…

 

iSport.cz

Kouč Liverpoolu Rodgers: Stres je platba složenek, ne moje práce!

Kouč Liverpoolu Rodgers: Stres je platba složenek,…

SPORT MAGAZÍN | Kvůli problémům s kolenem musel Brendan Rodgers zapíchnout dráhu slibného obránce už ve dvaceti.…

Zvětšují nový stadion pro Baník. Příští rok bude mít 15 tisíc míst

Zvětšují nový stadion pro Baník. Příští rok bude mít…

FOTOGALERIE | Na Městském stadionu v Ostravě-Vítkovicích začala druhá etapa rekonstrukce, jejíž nejpodstatnější…

 

Reflex.cz

Češi, chcete moře? Tak jděte volit, nabádá reportáž

Češi, chcete moře? Tak jděte volit, nabádá reportáž

Čechy k eurovolbám láká provokativní fiktivní reportáž o tom, jak čeští europoslanci svou absencí na hlasování…

Důvody, proč chce mozek nadávat. Studie o nadávkách nepotěší zejména rodiče malých dětí

Důvody, proč chce mozek nadávat. Studie o nadávkách…

Většinu času se i slova umějí chovat. Jsou pouze užitečným seskupením zvuků v našich ústech nebo uskupením…