Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si zahráváte se zdravím.

Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si zahráváte se zdravím.

 

Kdekdo z nás si dopřeje v autě komfort v podobě vyhřívaných sedadel. V zimě jsou určitě k nezaplacení, jenže právě tato jejich skvělá funkce může způsobovat vážné zdravotní problémy.

Před časem se o tom přesvědčily v USA automobilky Ford, Jeep, Mercedes-Benz a Volvo. Vyhřívání sedadel jejich vozů dokázalo propálit většinou kožené čalounění, což jejich majitele určitě nepotěšilo. Nejhůře dopadl v roce 2001 Chrysler s legendárním vanem Town & Country (v Evropě Voyager). Americká Národní asociace pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) obdržela stížnosti majitelů modelu 1999 právě na tento problém. Postih jej však minul, neboť dle verdiktu následného soudu byly díry velikosti tužky nebo menší a žádný z postižených spotřebitelů nevyžadoval lékařské ošetření.

Jenže i později se u těchto vozů konkrétního modelového roku objevily případy, kdy skutečně došlo k tělesným popáleninám řidičů. Jedním z takto zraněných majitelů byl dokonce vozíčkář. Celkem se tyto vážné trable týkaly 63 lidí v USA, což je sice mizivý počet, ale pořád je to nešťastná událost, ke které by rozhodně docházet nemuselo. U mladších Chryslerů této řady i v dalších generacích se však již závada nevyskytovala, takže výrobce zřejmě zapracoval na tepelné izolaci a ovládání (někteří pustili vyhřívání omylem).

Dalším tématem je bolest zad. Pramení hlavně ze špatného sezení řidičů. Vyhřívání představuje další problém, ani náhodou vás bolesti zad nezbaví, spíše naopak Vhod přijde zejména ve chvíli, kdy nastupujete do studeného automobilu. Doporučuji však nechat jej zapnuté jen chvíli, než se sedačka ohřeje a posezení se stane příjemným, řekl před časem lékař Miloslav Lacina v rozhovoru pro veřejnoprávní Český rozhlas. Rozhodně ho nenechávejte v činnosti po celou dobu jízdy. Potom dochází k nadměrnému prohřátí svalů, které při následném opuštění vozidla rychle prochladnou a hrozí bolesti zad, dodal.

Ti, kteří jimi trpí z jiných důvodů, by měli být ještě opatrnější. Obecně platí, že veškeré záněty, zejména ty, které jsou v aktivní fázi, se teplem zhoršují.

Žvýkání za volantem pomáhá udržet koncentraci

Němečtí vědci rovněž zjistili, že sezení po dobu 90 minut, tedy hodiny a půl ve vyhřívaném sedadle výrazně zvýší teplotu mužského pohlavního orgánu, konkrétně šourku. Studii publikoval Andreas Jung z univerzity v německém Giessenu již v létě roku 2008, přesto ale stojí za zmínku. Testu se zúčastnila třicítka mužů. Po hodině vzrostla průměrná teplota jejich inkriminované části těla na 37,3 °C, u jednoho testera pak dokonce na 39,7 °C. Byla měřena příslušnými čidly. Pánové, kteří seděli na sedadlech bez vyhřívání, dosáhli jen 36,7 °C. Optimální produkce spermií přitom vyžaduje teplotu o 1 až 2 °C nižší než je u člověka jeho tělesná, tedy rozmezí 35 - 36 stupňů. Což má za logický následek sníženou kvalitu spermatu a tím i možnou neplodnost, případně dokonce impotenci.

Ze všech výše zmíněných důvodů tedy lze doporučit používat tento prvek výbavy používat jen po krátkou dobu. Zkrátka i zde platí oblíbené rčení Všeho s mírou. Potenciální kupci nových aut, kteří o něm uvažují, by pak měli zvážit veškerá pro a proti.

Spolupracujeme s Tipcars.com

Štítky Technika

 

Přidat názorDiskuse: Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si…









Doporučujeme
10 neprávem zapomenutých konceptů 10 neprávem zapomenutých konceptů

Některé automobilové vize a koncepty jsou neprávem opomíjeny.

Nové Volvo XC90 oficiálně: Vrcholná verze bude mít dva motory a 400 koní Nové Volvo XC90 oficiálně: Dva motory a 400 koní

Nová generace XC90 je konečně tady. Čekali jsme na ni…

 




Autoslevy


Související články
Jaké pérování: Je vzduch pružnější než ocel? Jaké pérování: Je vzduch pružnější než ocel?

Vzduchové pérování proniká i do střední třídy, proto se…

Opel představuje nový turbodiesel 2.0 CDTI (125 kW) Opel představuje nový turbodiesel 2.0 CDTI (125 kW)

Opel pod známým označením uvádí novou pohonnou jednotku…

 




 
Škoda chce dělat atraktivnější auta, aniž by utrpěla praktičnost

Škoda chce dělat atraktivnější auta, aniž by utrpěla praktičnost

Dnes 17:50

Budoucí Škodovky budou stylovější a více zaměřené na design, přitom ale musejí stále patřit ke špičce v praktičnosti – to v rozhovoru pro Auto Express řekl jeden z designérů značky, Marko Jevtič.




Blesk.cz

Vrah Elišky Roman K. vyhrožuje oběšením: Drží ho pod sedativy v nemocnici

Vrah Elišky Roman K. vyhrožuje oběšením: Drží ho pod…

Ublížil a zabil malou holčičku a teď na něj dolehla tíha svědomí, Roman K. (25) vyhrožuje vlastní likvidací.…

Dobroty z těstovin: 3 rychlé tipy na večeři!

Dobroty z těstovin: 3 rychlé tipy na večeři!

Těstoviny jsou oblíbené pros vou rychlou přípravu a skvělou chuť. Zkuste naše tři recepty a ochutnáte třeba něco…

 

iSport.cz

Svoboda: Lubina je stejný dříč jako Růžička. Jen má míň vlasů

Svoboda: Lubina je stejný dříč jako Růžička. Jen má…

Tričko s nápisem „Lubina ven!“, vyrobené a distribuované fanoušky hokejové Slavie, si nekoupí. Adam Svoboda si…

ZLATÁ PÍŠŤALKA: Samé chyby v Liberci, skvělý sudí v Teplicích

ZLATÁ PÍŠŤALKA: Samé chyby v Liberci, skvělý sudí v…

Od mizerného až po excelentní. Přesně tak široké rozpětí měly výkony rozhodčích v 7. kole Synot ligy podle…

 

Reflex.cz

Fotografie dne: Hezké kluky Skotové mají. Musí ale ukazovat vše?

Fotografie dne: Hezké kluky Skotové mají. Musí ale…

Ve čtvrtek obyvatelé Skotska rozhodnout v referendu o osamostatnění, nebo setrvání ve svazku jménem Velká…

O skotské nezávislosti hlasují i Češi a Poláci. Ti druzí většinou volí setrvání v Británii

O skotské nezávislosti hlasují i Češi a Poláci. Ti…

O skotské nezávislosti budou zítra rozhodovat nejenom Skotové, ale i početná skupina Poláků a také Češi.…