Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si zahráváte se zdravím.

Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si zahráváte se zdravím.

 

Kdekdo z nás si dopřeje v autě komfort v podobě vyhřívaných sedadel. V zimě jsou určitě k nezaplacení, jenže právě tato jejich skvělá funkce může způsobovat vážné zdravotní problémy.

Před časem se o tom přesvědčily v USA automobilky Ford, Jeep, Mercedes-Benz a Volvo. Vyhřívání sedadel jejich vozů dokázalo propálit většinou kožené čalounění, což jejich majitele určitě nepotěšilo. Nejhůře dopadl v roce 2001 Chrysler s legendárním vanem Town & Country (v Evropě Voyager). Americká Národní asociace pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) obdržela stížnosti majitelů modelu 1999 právě na tento problém. Postih jej však minul, neboť dle verdiktu následného soudu byly díry velikosti tužky nebo menší a žádný z postižených spotřebitelů nevyžadoval lékařské ošetření.

Jenže i později se u těchto vozů konkrétního modelového roku objevily případy, kdy skutečně došlo k tělesným popáleninám řidičů. Jedním z takto zraněných majitelů byl dokonce vozíčkář. Celkem se tyto vážné trable týkaly 63 lidí v USA, což je sice mizivý počet, ale pořád je to nešťastná událost, ke které by rozhodně docházet nemuselo. U mladších Chryslerů této řady i v dalších generacích se však již závada nevyskytovala, takže výrobce zřejmě zapracoval na tepelné izolaci a ovládání (někteří pustili vyhřívání omylem).

Dalším tématem je bolest zad. Pramení hlavně ze špatného sezení řidičů. Vyhřívání představuje další problém, ani náhodou vás bolesti zad nezbaví, spíše naopak Vhod přijde zejména ve chvíli, kdy nastupujete do studeného automobilu. Doporučuji však nechat jej zapnuté jen chvíli, než se sedačka ohřeje a posezení se stane příjemným, řekl před časem lékař Miloslav Lacina v rozhovoru pro veřejnoprávní Český rozhlas. Rozhodně ho nenechávejte v činnosti po celou dobu jízdy. Potom dochází k nadměrnému prohřátí svalů, které při následném opuštění vozidla rychle prochladnou a hrozí bolesti zad, dodal.

Ti, kteří jimi trpí z jiných důvodů, by měli být ještě opatrnější. Obecně platí, že veškeré záněty, zejména ty, které jsou v aktivní fázi, se teplem zhoršují.

Žvýkání za volantem pomáhá udržet koncentraci

Němečtí vědci rovněž zjistili, že sezení po dobu 90 minut, tedy hodiny a půl ve vyhřívaném sedadle výrazně zvýší teplotu mužského pohlavního orgánu, konkrétně šourku. Studii publikoval Andreas Jung z univerzity v německém Giessenu již v létě roku 2008, přesto ale stojí za zmínku. Testu se zúčastnila třicítka mužů. Po hodině vzrostla průměrná teplota jejich inkriminované části těla na 37,3 °C, u jednoho testera pak dokonce na 39,7 °C. Byla měřena příslušnými čidly. Pánové, kteří seděli na sedadlech bez vyhřívání, dosáhli jen 36,7 °C. Optimální produkce spermií přitom vyžaduje teplotu o 1 až 2 °C nižší než je u člověka jeho tělesná, tedy rozmezí 35 - 36 stupňů. Což má za logický následek sníženou kvalitu spermatu a tím i možnou neplodnost, případně dokonce impotenci.

Ze všech výše zmíněných důvodů tedy lze doporučit používat tento prvek výbavy používat jen po krátkou dobu. Zkrátka i zde platí oblíbené rčení Všeho s mírou. Potenciální kupci nových aut, kteří o něm uvažují, by pak měli zvážit veškerá pro a proti.

Spolupracujeme s Tipcars.com

Štítky Technika

 

Přidat názorDiskuse: Používáte vyhřívání sedadel? Dost možná si…









Doporučujeme
Škoda: Malé SUV by mohlo přijít v roce 2017 Škoda: Malé SUV by mohlo přijít v roce 2017

Škoda plánuje rozšířit nabídku SUV. V plánu je malý model.

Ministerstvo dopravy pořídí chytré radary, měřit se bude snad všude Nové chytré radary budou měřit snad všude

Stát zatoči se silničními piráty. Radary přibudou na…

 





Související články
Audi e-benzin je syntetické palivo s oktanovým číslem 100 Audi e-benzin je syntetické palivo s oktanovým číslem 100

Ingolstadtská automobilka pokračuje ve vývoji…

Citroën DS: Avantgardní bohyně se dožívá 60 let Citroën DS: Avantgardní bohyně se dožívá 60 let

Francouzský Citroën si letos připomíná jedno významné…

 




 
Škoda Fabia Combi 1.2 TSI DSG vs. Škoda Yeti 1.2 TSI DSG

TEST: Škoda Fabia Combi 1.2 TSI DSG vs. Škoda Yeti 1.2 TSI DSG

Dnes 08:00

Jsou stejně dlouhé, mají pod kapotou ukrytou zážehovou dvanáctistovku TSI a ani pořizovací cena není zásadně odlišná – tak proč nevybírat mezi vozy Škoda Fabia Combi a Škoda Yeti?




Blesk.cz

Jak na bohatou podzimní úrodu okurek? Gondíci vám poradí

Jak na bohatou podzimní úrodu okurek? Gondíci vám poradí

Okurky hadovky patří mezi vyhledávané salátové okurky pro okamžitou spotřebu. Od jara je lze rychlit ve…

Bordeláři z Výměny: V novém bytě šli do sebe a začali uklízet! Omezili i kouření

Bordeláři z Výměny: V novém bytě šli do sebe a…

Jednopokojový byt na ubytovně v Pohořelicích vyměnili Věra a Petr ze středeční Výměny manželek za mnohem větší.…

 

iSport.cz

Hrdina Palát! Díky němu Tampa porazila Rangers 2:0 a míří do finále

Hrdina Palát! Díky němu Tampa porazila Rangers 2:0 a…

Hokejisté Tampy Bay si po jedenácti letech znovu zahrají ve finále Stanley Cupu. Rozhodlo o tom jejich vítězství…

Načasování zatýkání bylo podezřelé, řekl Pelta po volbě Blattera

Načasování zatýkání bylo podezřelé, řekl Pelta po…

Fotbalová asociace ČR stejně jako UEFA ve volbách prezidenta FIFA podporovala poraženého Alího bin Husajna.…

 

Reflex.cz

Verdikt v kauze Nagyová spustil vlnu kritiky. Musí se najít viník, žádají politici

Verdikt v kauze Nagyová spustil vlnu kritiky. Musí…

Bývalý ministr spravedlnosti ve vládě Petra Nečase Pavel Blažek (ODS) ocenil odvahu soudkyně Heleny Králové,…

10 zajímavostí o Japonsku, o kterých jste neměli ani tušení

10 zajímavostí o Japonsku, o kterých jste neměli ani tušení

Věděli jste, že...Ve velké spoustě zemí platí všelijaké absurdní zákony, které je nutné si nastudovat, než je…