Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pražská policie má málo aut, čeká na jejich opravu

David Bureš
Diskuze (9)
Se službami státních opraven vozů policie je ministr vnitra hrubě nespokojen. Státní opravna nápor vozů nestíhá, ty tak musí i do komerčních servisů.

Policie je nespokojena se službami organizace Zařízení služeb ministerstva vnitra, která má mimo jiné na starosti opravy vozidel. Jen pražská a středočeská policie má v servisech na 400 vozů a hrozí jí tak kolaps. Na služby Zařízení služeb ministerstva vnitra si stěžoval i ministr vnitra Milan Chovanec v rozhovoru pro Lidovky.cz.

Zařízení služeb ministerstva vnitra vysvětluje, že za vzniklou situaci může striktní zákon. Když loni organizace vyhlásila soutěž na dodávku dílů pro vozy Škoda, Volkswagen a Audi, přihlásil se do ní jediný zájemce, a tak musel být tendr stažen. Platnost původní smlouvy přitom vypršela už 13. ledna. Další zakázka byla vyhlášena v březnu, nabídka však bude vyhodnocena až dnes, 13. května. Na podání nabídky totiž uchazeči měli 47 dní.

Než bude nová smlouva podepsána, musí Zařízení služeb pro ministerstvo vnitra nakupovat díly pro nezbytné opravy vozidel přes elektronické aukce. Nemůže však nakupovat díly do zásoby, což jednotlivé opravy prodlužuje.

Problém je i s dílnami na Veleslavíně, kde jsou servisovány vozy pro pražskou a středočeskou policii, na část areálu byl totiž vydán demoliční výměr. Vedle toho nejsou dílny dobře vybaveny a chybí zde dostatek pracovníků. Kvůli tomu už musí část vozidel Integrovaného záchranného systému jezdit do komerčních servisů. Jezdit by tam mohly i nadále, ministr vnitra s takovým řešení souhlasí v případě, že by takové služby byly levnější a efektivnější.

Na služby státní příspěvkové organizace Zařízení služeb ministerstva vnitra si ale policie stěžuje dlouhodobě. Chovanec v rozhovoru pro Lidovky.cz tvrdí, že pomalý servis aut je jedno z nejčastějších témat diskusí s policií o tom, co nefunguje.

Policisté na opravené automobily čekají dlouhou dobu, oprava navíc není kvalitní. Chovanec jako příklad uvádí blatníky nalakované jiným odstínem než zbytek auta nebo vůz, který se po více než třech měsících v servisu vrátil do služby s utrženými silentbloky.

I kvůli kvalitám služeb zadal Chovanec komplexní kontrolu této organizace, která by měla být hotova na konci května. V organizaci v současnosti dochází k výměně managementu, minulý týden například rezignoval náměstek pověřený opravami aut.

David Bureš
Diskuze (9)
Avatar - Bristol
14. 5. 2014 11:57
Re: Police cars
sorry, ale opravdu nesleduju novu (jen f1) a už vůbec ne jejich "zprávy" >:D >:D :no:
Avatar - Bristol
14. 5. 2014 11:56
Re: Police cars
já jsem zbourané policejní auto teda ještě nějak neviděl...sanitku ano 2x ale policajty fakt ne...a to jezdím fakt hodně...proto mne to překvapilo...
14. 5. 2014 09:02
Re: zvláštní...
Ráno v 5 chodím se psem dvakrát dokola jeden okruh přes slepou ulici. V zimě jsem tam často potkával policejní auto s nastartovaným motorem a chrápající posádkou...to mají motory velice rádi...
13. 5. 2014 23:10
Re: Socialisticky servis...
Celý problém je v úředním šimlovi, ničem jiném. Osobně si myslím, že kdyby se domluvili s Boleslaví, tak by jim vybrala dva servisy a ty by dělali jen policejní auta, nechápu, že to nemají dohodnutý přímo s výrobcem a musí nakupovat díly přes aukce...navíc ty aukce vůbec nefugují a zbytečně se to táhne.

Já si vzpomínám, když jsem byl ve VŘ na dodávku zimních pneumatik, nabídky jsme podali na konci srpna, pak to napadnul ten, který byl vyřazen, pak vítěz nebyl schopen pneumatiky dodat a dostali jsme se k tomu, že byla půlka listopadu, tehdy byl sníh na zemi a zimáky pořád neměli, pak začali už z nouze oslovovat ty zbylé účastníky, zda by vůbec nějaké pneumatiky nebyly, ale to byla ta hektická zima, jak byl nedostatek pneu, takže se jim nakonec dávalo, co bylo....

Přitom stačilo se s tím VŘ tak nesrat....systém vŘ je opravdu zcestný....
13. 5. 2014 23:06
Re: Police cars
bourají teda hodně, to není den, kdybych někde nepotkal nabouranou policejní octavii...