3.5. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Prohlédli jsme si unikátní Škodu Karoq kabrio. Mělo to jeden háček...

 

Čtyřdveřový kabriolet na bázi Škody Karoq je nejnovější dílo studentů škodovácké akademie. Má červený lak a 1.5 TSI pod kapotou.

Studenti Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto v Mladé Boleslavi se již od roku 2014 mohou každý rok zúčastnit projektu Azubi, v rámci něhož vznikne učňovský vůz, speciálně navržený a postavený právě studenty této akademie. Letošním, již pátým automobilem v pořadí postaveným v rámci tohoto projektu je kabriolet na bázi Škody Karoq. A my jsme si ho ještě před červnovou premiérou mohli prohlédnout.

Mělo to ale jeden háček, protože automobil je zatím v rozpracovaném stádiu. Jak si můžete na přiložených fotografiích všimnout, zatím mu chybí nárazníky nebo interiér. Dané stádium ale dobře ukazuje, jak takový projekt probíhá.

Video

Během tohoto projektu si totiž studentský tým (letos složený z 23 studentů, z toho šesti dívek) v rámci praxe názorně vyzkouší, jak probíhá vývoj a stavba takového automobilu, a to včetně schůzek s vedením společnosti, které dílo komentuje a schvaluje k dalším pracím.

Práce na zatím nepojmenovaném showcaru začaly v září, a to složením pracovního týmu. Nejde ani tak o nejlepší studenty z vyšších ročníků školy, jako spíše o studenty, kteří mají chuť a čas se na takovém projektu podílet. Třiadvacítka studentů ve věku 16 až 20 let přitom pochází z různých oborů vyučovaných na Škoda Akademii, v týmu tak najdeme lakýrníky, mechaniky, logistiky nebo karosáře, nad nimiž bdí mistři, aby se všechny termíny stihly.

Škoda Karoq 1.5 TSI vs. 2.0 TDI – Je lepší benzin, nebo nafta?

Následně v říjnu vznikly první nákresy chystaného automobilu, přičemž se tehdy řešilo, jakou koncepci nejnovější projekt zvolí. Vedoucí týmu, Zdeněk Stanke, přitom přiznává, že se letos vybíralo třeba mezi Octavií Supersport nebo Kodiaqem pick-up, volba ale nakonec padla právě na kabrio na bázi Karoqu. Podle Stankeho je cílem se odlišit od předchozích učňovských aut a zároveň se inspirovat něčím z historie automobilky. Už v této fázi přitom studenti musí projít auditem s vedením automobilky, včetně předsedy představenstva Bernharda Maiera, který podobu projektu schvaluje a upozorňuje případně na určité nedostatky. Studenti se tímto způsobem naučí argumentovat a obhajovat své nápady a vyzkouší si, co je v praxi čeká.

Řezat se začalo po Vánocích

Práce na samotném autě začaly někdy po Vánocích, v lednu se pak stále ještě dokončovala finální podoba. Studenti z automobilky dostali holou, nenalakovanou karoserii, které bylo nutné uříznout střechu. Vedle toho se měnil rám čelního skla, který byl zakulacen, B sloupky byly zcela uříznuty a výrazně přepracována byla záď. Tato úprava znamenala vytvoření jakéhosi hrbu, který ukrývá zavazadlový prostor přístupný přepracovaným víkem ze sériového auta – v podstatě bylo zkráceno, aby zapadalo do celku.

Naopak čtveřice bočních dveřích byla zachována (byť bez oken), náročnější práce (prodloužení dveří nebo zkrácení karoserie) by se v napjatých termínech nestihly – všechno musí být hotové do konce tohoto měsíce. Ze stejného důvodu vůz ani nemá střechu – Škoda aktuálně žádné kabrio nevyrábí, a tak není k dispozici značkový mechanismus sklápěcí střechy. A stavět ho vlastnoručně by bylo příliš nákladné a moc časově náročné.

Vedle holé karoserie pak studenti dostali ještě jednoho, sériového Karoqa, který posloužil jako zdrojové auto a další potřebné komponenty. Konkrétně jde o verzi s benzinovým motorem 1.5 TSI pod kapotou a pohonem předních kol. Třeba tlumiče ale pocházejí z Octavie RS.

Škoda Karoq 1.0 TSI vs. 1.5 TSI: Hledá se správná míra

Zajímavostí je pak fakt, že přestože se jedná „pouze“ o showcar bez nějaké homologace pro běžné silnice, bude vůz plně pojízdný. I jednotlivé prvky tak mají fungovat, třeba včetně bočních airbagů. Vedení dokonce upozornilo studenty na to, že bezpečnostní pásy nesmí být žádná imitace, ale skutečně fungující prvek, a tak se řeší, jak je zakomponovat do sportovních sedaček, které vůz dostane.

Práce je ještě dost

V tuto chvíli má dílo za sebou pobyt v lakovně, na karoserii byl nanesen sériový červený lak Velvet. Na těchto projektech se obvykle používá co nejvíce prvků ze sériových aut (třeba právě lak), není ale potíž sehnat i jiné díly – pokud si to studenti před vedením firmy obhájí.

Jak si můžete na fotkách všimnout, část dílů autu zatím chybí, což je způsobeno tím, že uříznutá střecha není jedinou úpravou auta. Karoq kabrio se totiž dočká přepracovaných nárazníků, a to vpředu i vzadu, kde autu bude dominovat čtveřice koncovek výfuku. Změní se ještě také interiér, kde nás autoři lákají na zatím neodhalené tajemství. Prý to ale nebude silný hudební systém, jejichž móda u těchto projektů už prý přešla. Právě kabina je ale problém, Škoda Akademie nevyučuje obor čalouník, a tak se musela hledat pomoc u externí firmy. Zatím obutá sériová kola pak nahradí blíže nespecifikované dvacítky.

Přestože se může zdát, že učňovskému Karoqu kabrio už chybí jen nasadit nové nárazníky a vyšperkovat interiér, jednoduchá práce to rozhodně nebude. Navíc to není to jediné, co se ještě musí dodělat. Auto stále nemá své jméno, pro něž platí stejná pravidla jako u těch sériových – nesmí být hanlivé, nesmí ho mít už někdo jiný registrovaný a nesmí být příliš podobný nějakému jinému označení. Ať už se bude dílo jmenovat jakkoliv, je jasné, že deadline je 24. května. Na konci tohoto měsíce totiž automobil bude prezentován předsedovi představenstva Škodovky Bernhardu Maierovi v hotové podobě. Krátce na to má být Karoq kabrio představen i veřejnosti. Tak co, už se na něj těšíte?

Spolupracujeme s TipCars.com
Příprava nové přistávací dráhy na Letišti Václava Havla může pokračovat, rozhodl soud Příprava nové přistávací dráhy na Letišti Václava Havla může pokračovat, rozhodl soud

Nejvyšší správní soud (NSS) zamítl kasační stížnost…

Nejlépe placená britská šéfka si opět polepšila, ročně si vydělá miliardy korun Nejlépe placená britská šéfka si opět polepšila, ročně si vydělá miliardy korun

Spolumajitelka sázkařské webové stránky Bet365 Denise…

Opozice: Rozhodnutí ČSSD je alibismus a čistokrevná zbabělost Opozice: Rozhodnutí ČSSD je alibismus a čistokrevná zbabělost

Opoziční strany mluví v souvislosti s rozhodnutím ČSSD…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení? Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení?

Premiéra třetí řady motoristického pořadu The Grand Tour…

Škoda Scala při pořádné akci! Na Nürburgringu jí nikdo nic nedaroval Škoda Scala při pořádné akci! Na Nürburgringu jí nikdo nic nedaroval

Zatímco nás škodovka pomalu krmí upoutávkami na novou…

 

Škoda Karoq Škoda Karoq

Habu - vy co nechápete - podívejte se na SR 71 Habu



Škoda obohacuje nabídku Karoqu o verze Scout a Sportline. Silné 2.0 TSI ale zatím chybí Škoda obohacuje nabídku Karoqu o verze Scout a Sportline. Silné 2.0 TSI ale zatím chybí

Při odhalení Karoqu Sportline výrobce lákal na příchod…

Škoda Karoq Sportline: Sportovní verze dostane exkluzivně nový motor 2.0 TSI Škoda Karoq Sportline: Sportovní verze dostane exkluzivně nový motor 2.0 TSI

Bratr Seatu Ateca se dočkal nové verze a nově nabízeného…

 



 
Auto roku 2019 v ČR: Vyzkoušeli jsme všechny finalisty. Kdo má šanci vyhrát?

Auto roku 2019 v ČR: Vyzkoušeli jsme všechny finalisty. Kdo má šanci vyhrát?

Dnes 18:51

Ve finálové pětce letošní ankety o nejlepší auto v ČR je luxusní SUV, crossover, dva kompakty a stylovka střední třídy. Šanci na vítězství má každý.




Blesk.cz

Epicentrum: Bezdomovci v zimě trpí nejvíc. Využívají nocleháren?

Epicentrum: Bezdomovci v zimě trpí nejvíc. Využívají…

Zima už klepe na dveře a s tím stoupá ohrožení bezdomovců. Ti často v mrazech velmi trpí. Pomoc jim nabízejí jak…

Chudák Vondráčková: Po rozpadu manželství a ostudě s filmem přišla další rána!

Chudák Vondráčková: Po rozpadu manželství a ostudě s…

Jako kdyby katastrof, dopadajících na blonďatou hlavu sympatické zpěvačky Lucie Vondráčkové (38), nebylo dost.…

 

iSport.cz

Stoch ve Slavii podepsal smlouvu do roku 2022. Odměna za práci, řekl

Stoch ve Slavii podepsal smlouvu do roku 2022.…

Slovenský fotbalový reprezentant Miroslav Stoch podepsal novou tříletou smlouvu s pražskou Slavií.…

Čínské peníze do Slovácka? Ve hře je kancléř Mynář i spolupráce se Slavií

Čínské peníze do Slovácka? Ve hře je kancléř Mynář i…

Nejen Slavia. Čínské peníze z firmy Sinobo Group by mohly podle důvěryhodných informací Sportu přitéct i do…

 

Reflex.cz

Chrám lidu: Šílená sekta, která bude stát život více než 900 lidí, podívejte se

Chrám lidu: Šílená sekta, která bude stát život více…

Před 40 lety, přesně 18. listopadu 1978, se v džunglích Guyany odehrála nejmasovější sebevražda v moderních…

Bohumil Pečinka: Vítězové a poražení 17. listopadu aneb Restaurační síly v Česku

Bohumil Pečinka: Vítězové a poražení 17. listopadu…

Na otázku, kdo jsou vlastně vítězové a poražení sametové revoluce, nejde 29 let poté jednoznačně odpovědět.…