3.5. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Prohlédli jsme si unikátní Škodu Karoq kabrio. Mělo to jeden háček...

 

Čtyřdveřový kabriolet na bázi Škody Karoq je nejnovější dílo studentů škodovácké akademie. Má červený lak a 1.5 TSI pod kapotou.

Studenti Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto v Mladé Boleslavi se již od roku 2014 mohou každý rok zúčastnit projektu Azubi, v rámci něhož vznikne učňovský vůz, speciálně navržený a postavený právě studenty této akademie. Letošním, již pátým automobilem v pořadí postaveným v rámci tohoto projektu je kabriolet na bázi Škody Karoq. A my jsme si ho ještě před červnovou premiérou mohli prohlédnout.

Mělo to ale jeden háček, protože automobil je zatím v rozpracovaném stádiu. Jak si můžete na přiložených fotografiích všimnout, zatím mu chybí nárazníky nebo interiér. Dané stádium ale dobře ukazuje, jak takový projekt probíhá.

Video

Během tohoto projektu si totiž studentský tým (letos složený z 23 studentů, z toho šesti dívek) v rámci praxe názorně vyzkouší, jak probíhá vývoj a stavba takového automobilu, a to včetně schůzek s vedením společnosti, které dílo komentuje a schvaluje k dalším pracím.

Práce na zatím nepojmenovaném showcaru začaly v září, a to složením pracovního týmu. Nejde ani tak o nejlepší studenty z vyšších ročníků školy, jako spíše o studenty, kteří mají chuť a čas se na takovém projektu podílet. Třiadvacítka studentů ve věku 16 až 20 let přitom pochází z různých oborů vyučovaných na Škoda Akademii, v týmu tak najdeme lakýrníky, mechaniky, logistiky nebo karosáře, nad nimiž bdí mistři, aby se všechny termíny stihly.

Škoda Karoq 1.5 TSI vs. 2.0 TDI – Je lepší benzin, nebo nafta?

Následně v říjnu vznikly první nákresy chystaného automobilu, přičemž se tehdy řešilo, jakou koncepci nejnovější projekt zvolí. Vedoucí týmu, Zdeněk Stanke, přitom přiznává, že se letos vybíralo třeba mezi Octavií Supersport nebo Kodiaqem pick-up, volba ale nakonec padla právě na kabrio na bázi Karoqu. Podle Stankeho je cílem se odlišit od předchozích učňovských aut a zároveň se inspirovat něčím z historie automobilky. Už v této fázi přitom studenti musí projít auditem s vedením automobilky, včetně předsedy představenstva Bernharda Maiera, který podobu projektu schvaluje a upozorňuje případně na určité nedostatky. Studenti se tímto způsobem naučí argumentovat a obhajovat své nápady a vyzkouší si, co je v praxi čeká.

Řezat se začalo po Vánocích

Práce na samotném autě začaly někdy po Vánocích, v lednu se pak stále ještě dokončovala finální podoba. Studenti z automobilky dostali holou, nenalakovanou karoserii, které bylo nutné uříznout střechu. Vedle toho se měnil rám čelního skla, který byl zakulacen, B sloupky byly zcela uříznuty a výrazně přepracována byla záď. Tato úprava znamenala vytvoření jakéhosi hrbu, který ukrývá zavazadlový prostor přístupný přepracovaným víkem ze sériového auta – v podstatě bylo zkráceno, aby zapadalo do celku.

Naopak čtveřice bočních dveřích byla zachována (byť bez oken), náročnější práce (prodloužení dveří nebo zkrácení karoserie) by se v napjatých termínech nestihly – všechno musí být hotové do konce tohoto měsíce. Ze stejného důvodu vůz ani nemá střechu – Škoda aktuálně žádné kabrio nevyrábí, a tak není k dispozici značkový mechanismus sklápěcí střechy. A stavět ho vlastnoručně by bylo příliš nákladné a moc časově náročné.

Vedle holé karoserie pak studenti dostali ještě jednoho, sériového Karoqa, který posloužil jako zdrojové auto a další potřebné komponenty. Konkrétně jde o verzi s benzinovým motorem 1.5 TSI pod kapotou a pohonem předních kol. Třeba tlumiče ale pocházejí z Octavie RS.

Škoda Karoq 1.0 TSI vs. 1.5 TSI: Hledá se správná míra

Zajímavostí je pak fakt, že přestože se jedná „pouze“ o showcar bez nějaké homologace pro běžné silnice, bude vůz plně pojízdný. I jednotlivé prvky tak mají fungovat, třeba včetně bočních airbagů. Vedení dokonce upozornilo studenty na to, že bezpečnostní pásy nesmí být žádná imitace, ale skutečně fungující prvek, a tak se řeší, jak je zakomponovat do sportovních sedaček, které vůz dostane.

Práce je ještě dost

V tuto chvíli má dílo za sebou pobyt v lakovně, na karoserii byl nanesen sériový červený lak Velvet. Na těchto projektech se obvykle používá co nejvíce prvků ze sériových aut (třeba právě lak), není ale potíž sehnat i jiné díly – pokud si to studenti před vedením firmy obhájí.

Jak si můžete na fotkách všimnout, část dílů autu zatím chybí, což je způsobeno tím, že uříznutá střecha není jedinou úpravou auta. Karoq kabrio se totiž dočká přepracovaných nárazníků, a to vpředu i vzadu, kde autu bude dominovat čtveřice koncovek výfuku. Změní se ještě také interiér, kde nás autoři lákají na zatím neodhalené tajemství. Prý to ale nebude silný hudební systém, jejichž móda u těchto projektů už prý přešla. Právě kabina je ale problém, Škoda Akademie nevyučuje obor čalouník, a tak se musela hledat pomoc u externí firmy. Zatím obutá sériová kola pak nahradí blíže nespecifikované dvacítky.

Přestože se může zdát, že učňovskému Karoqu kabrio už chybí jen nasadit nové nárazníky a vyšperkovat interiér, jednoduchá práce to rozhodně nebude. Navíc to není to jediné, co se ještě musí dodělat. Auto stále nemá své jméno, pro něž platí stejná pravidla jako u těch sériových – nesmí být hanlivé, nesmí ho mít už někdo jiný registrovaný a nesmí být příliš podobný nějakému jinému označení. Ať už se bude dílo jmenovat jakkoliv, je jasné, že deadline je 24. května. Na konci tohoto měsíce totiž automobil bude prezentován předsedovi představenstva Škodovky Bernhardu Maierovi v hotové podobě. Krátce na to má být Karoq kabrio představen i veřejnosti. Tak co, už se na něj těšíte?

Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko prudce zvýšilo dovozní clo na některé americké zboží Turecko prudce zvýšilo dovozní clo na některé americké zboží

Turecko prudce zvýšilo cla na dovoz některého amerického…

Royal Bank of Scotland zaplatí rekordní pokutu kvůli hypotečním cenným papírům Royal Bank of Scotland zaplatí rekordní pokutu kvůli hypotečním cenným papírům

Britská Royal Bank of Scotland zaplatí ve Spojených…

Kdy zase budou lidi? Čtěte, jak vnímají zpomalení české ekonomiky personalisté Kdy zase budou lidi? Čtěte, jak vnímají zpomalení české ekonomiky personalisté

Růst české ekonomiky meziročně zpomalil o téměř dva…

Zápasník Zápisník Vladana Gallistla: Komunisté mocí opilí Zápasník Zápisník Vladana Gallistla: Komunisté mocí opilí

KSČM si po desetiletích teprve přičichla k moci, a už se…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč Škoda Karoq dostala výbavu Active. Takto vypadá základ za 484.900 Kč

Konfigurátor Škody Karoq se rozšířil směrem dolů. Příchod…

 

Škoda Karoq Škoda Karoq

Habu - vy co nechápete - podívejte se na SR 71 Habu



Škoda Karoq Sportline: Sportovní verze dostane exkluzivně nový motor 2.0 TSI Škoda Karoq Sportline: Sportovní verze dostane exkluzivně nový motor 2.0 TSI

Bratr Seatu Ateca se dočkal nové verze a nově nabízeného…

Škoda Karoq Scout se ukazuje na prvních fotkách. Čtyřkolku má v základu Škoda Karoq Scout se ukazuje na prvních fotkách. Čtyřkolku má v základu

Mladoboleslavská automobilka představuje nového člena…

 



 
Enzo Ferrari své automobilce i světu chybí již 30 let. Připomeňte si legendu

Enzo Ferrari své automobilce i světu chybí již 30 let. Připomeňte si legendu

Včera

Enzo Anselmo Giuseppe Maria Ferrari, výrazná osobnost dějin motorismu a zakladatel jedné z nejslavnějších automobilek, zemřel před 30 lety.




Blesk.cz

Smutný Krampol v bolestech: Zdrtil ho verdikt lékařů! Co mu zakázali?

Smutný Krampol v bolestech: Zdrtil ho verdikt…

Jiří Krampol (80) už delší dobu bojuje s velkými bolestmi v kolenou, kvůli kterým nemůže skoro už ani chodit.…

Práce snů pro milovníky zvířat: V Řecku hledají někoho, kdo se postará o 55 koček!

Práce snů pro milovníky zvířat: V Řecku hledají…

Máte rádi kočky a rádi byste bydleli v odlehlém ostrovním ráji? Tak toto zaměstnání je pro vás jako dělané!…

 

iSport.cz

Trnava v Lize mistrů končí, vypadl i Celtic. Přemožitel Slavie narazí na Ajax

Trnava v Lize mistrů končí, vypadl i Celtic.…

Český trenér Radoslav Látal si s fotbalisty Trnavy ve skupině Ligy mistrů nezahraje. Po úvodní remíze 1:1 ze…

Dynamo Kyjev – Slavia 2:0. Sen o Lize mistrů uťal i gól z ofsajdu

Dynamo Kyjev – Slavia 2:0. Sen o Lize mistrů uťal i…

Fotbalisté Slavie na postup do základní skupiny Ligy mistrů nedosáhnou ani letos. Rozhodla o tom, po domácí…

 

Reflex.cz

Turecko jako vyděrač Západu a Evropa jako starověký Řím

Turecko jako vyděrač Západu a Evropa jako starověký Řím

Když byl na tomto webu zveřejněn příspěvek o nebezpečnosti stávajícího Turecka pro Evropu, svým způsobem mě to…

Na návštěvě u kmene Koma aneb Za zvuky starého světa do kamerunského pohoří Alantika

Na návštěvě u kmene Koma aneb Za zvuky starého světa…

Před pár lety jsem na několik dnů vyšplhal do kamerunských hor. Muž středního věku Issa, průvodce z kmene Koma,…