1.3. 2018 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

První jízda s BMW X2: Bude vás bavit! Ale volte s rozvahou

 

Nejnovější SUV mnichovské automobilky konečně dorazilo do tuzemska. Ještě před plnohodnotným testem jsme vůz v rámci uvedení na trh krátce okusili.

Kompaktní crossover X2 je dalším přírůstkem automobilky BMW do segmentu sportovně-užitkových vozů. Auto se světu oficiálně odhalilo na podzim loňského roku a k prvním zákazníkům dorazí v nadcházejících dnech.

Vůz je technický spřízněný s X1, ale nenechte se zmást názvem, X2 je ve srovnání se sourozencem o 79 mm kratší a 72 mm nižší. Rozvor 2670 milimetrů zůstává u obou aut stejný. Základem je platforma UKL, což avizuje jediné - pohon předních kol a motory uložené napříč.

Design auta působí už od prvního pohledu dynamicky, BMW jej nabízí s paletou svěžích barev, takže jej na ulici rozhodně nepřehlédnete. Byť na propagačních materiálech můžete X2 vidět hlavně ve zlaté (v té ostatně byla většina dostupných exemplářů), osobně bych preferoval výraznou modrou.

BMW letos nabídne odemykání auta přes mobil

Exteriér dostal ve srovnání s ostatními produkty značky několik odlišností. Jiný je třeba tvar ledvinek a sympatický detail tvoří logo automobilky na C-sloupcích. Není tady náhodou, jde o odkaz na dřívější kousky 2000 CS a 3.0 CSL. Punc off-roadu pak dodává oplastovaný spodek karoserie, což je prvek lišící se s jednotlivými výbavami. Kromě standardu je k dispozici ještě M Sport a M Sport X.

Motory se rozrůstají

S uvedením na trh je zákazníkům k dispozici trojice pohonných jednotek – benzinový dvoulitr s výkonem 141 kW a pohonem předních kol, dále pak dva turbodiesely. Jeden se 140, druhý se 170 kilowatty a standardně dodávaným pohonem všech kol. Oba vznětové motory spolupracují s osmistupňovou samočinnou převodovkou Steptronic, benzinový agregát se sedmistupňovou dvouspojkou.

Postupně se ale nabídka rozšíří o další motorizace. Základ utvoří zážehový tříválec se 103 kW, který doplní čtyřválec o výkonu 141 kW a pohonem všech kol. Obohacena bude i naftová paleta, konkrétně o čtyřválec se 110 kilowatty v kombinaci s pohonem předních, případně všech kol. Nejslabší varianty půjde kromě automatu párovat i s manuální převodovkou.

BMW X2 nachytáno na švestkách. Losí test prokázal velkou nedotáčivost

Líbivé i uvnitř

Ještě před samotným uvedením na trh (oficiálně je naplánováno na 3. března) jsme dostali příležitost okusit X2 v centru Prahy, ale i okreskách okolních obcí. Interiér sází na líbivé a na dotek příjemné materiály. I když palubní deska působní hodně robustně, řidič za volantem není nijak utiskován a díky širokým možnostem nastavitelnosti volantu i sedaček najde hravě ideální polohu za volantem.

Alpina XD3 je vznětové BMW X3 se čtyřmi turbodmychadly a výkonem 388 koní

Slabším místem jsou snad jen široké sloupky vpředu, kvůli kterým se v křižovatkách musíte hodně vyklánět. Ideální to není ani s výhledem šikmo vzad. Na zadní lavici se také sedí pohodlně, s výškou 176 centimetrů tu mám dostatečnou rezervu před koleny i nad hlavou. Kolega s výškou blížící se ke 190 cm už tu měl ale hodně těsno. Delší trasy by asi nebyly dvakrát komfortní, atraktivní svažující se střecha si holt vybírá svou daň.

Do zavazadelníku se dostanete pomocí tlačítka na klíčku, případně stisknutím loga na pátých dveřích po vzoru VW, což je u BMW netradiční řešení. Ještě dodejme, že do kufru naložíte 470 litrů zavazadel, případně 1355 l při sklopení zadních sedaček.

BMW X2 – srovnání rozměrů s dalšími modely značky
ModelBMW X2BMW 1 5dv.BMW X1BMW X3
Délka (mm)4360432944394708
Šířka (mm)1824176518211891
Výška (mm)1526144015981676
Rozvor (mm)2670269026702864
Objem zavazadelníku (l)470/1355360/1200505/1550550/1600

Vybírejte pečlivě

K dispozici nám pro testovací jízdu byly oba dvoulitrové diesely. Nejprve jsme vyzkoušeli silnější provedení s výkonem 170 kW a 450 N.m točivého momentu. Zejména za studena byl motor hlučnější a na křižovatce mi přišlo, že vibruje víc, než by na vůz s takovou cenovkou bylo zdrávo.

Jenže stačí vyjet mimo město a na nějaký ten hluk v kabině navíc zapomenete. Výkon není jen dostačující, jednotka si uschovává dostatečnou rezervu, takže lze hbitě akcelerovat klidně i daleko nad dálniční stotřicítkou. Představil jsem si cestu do Ženevy, která nás čeká za pár dní. Vůbec bych se nezlobil, kdybychom ji absolvovali právě v tomto autě. Nejenže umí jet hodně rychle, ale rozumí si s osmistupňovým automatem, který řadí bez zmatků a prodlev.

Billboardové pošťuchování BMW a Audi má pokračování! A opět baví svět

Horší je to, když z dálnice sjedete na rozbité okresky. Tady podvozek (testovali jsme variantu M Sport X) dost uskakuje a na všech těch záplatách a výmolech necítíte v autě takovou jistotu. Ano, na kvalitních silnicích nemá jízdní projev chybu, ale k čemu to řidiči je, když cestuje hlavně napříč naší republikou? Připisovali jsme to hlavně devatenáctipalcovým kolům a těžším pneumatikám run-flat.

Jenže stejný typ obutí dostal i druhý testovaný kousek se slabším turbodieselem. Tím to tedy nebylo, jelikož na totožné trase fungoval podstatně lépe. Citelný vliv na jízdní komfort tak mají hlavně kola. Druhý exemplář byl posazen na o palec menším obutí a na pohodlí to bylo znát. Auto dokázalo lépe vstřebávat nerovnosti, navíc v zatáčkách jelo přesně tam, kam jste jej poslali. Když k tomu připočteme fakt, že se nám motor jevil o něco tišší, avšak dynamicky takřka stejně dobře vybavený, skoro se nabízela otázka, proč připlácet za silnější variantu?

Ale to jsou dojmy z prvních desítek kilometrů. Na podrobnější hodnocení si raději počkáme na jaro, kdy se nám vůz v redakční garáži ohřeje v rámci regulérního testu.

BMW X2 – technická data nabízených motorů
VerzesDrive20ixDrive20dxDrive25d
Pohon4x24x44x4
Zdvihový objem [cm3]199819951995
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]141/5000-6000140/4000170/4400
Točivý moment [N.m/min]280/1350-4600400/1750-2500450/1500-3000
Převodovka7DS8A8A
Max. rychlost [km/h]227221237
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,77,76,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,54,65,1
Pohotovostní hm. [kg]146016001585
Základní cena [Kč]997.1001.098.5001.142.700

Spolupracujeme s TipCars.com
Realistické lidi už dnes nikdo moc kreslit neumí, říkal zesnulý animátor Mainwood Realistické lidi už dnes nikdo moc kreslit neumí, říkal zesnulý animátor Mainwood

Ve věku 65 let na podzim zemřel britský animátor Roger…

Studie: Šít v Asii se přestává vyplácet, trendem je přesun výroby zpět do prvního světa Studie: Šít v Asii se přestává vyplácet, trendem je přesun výroby zpět do prvního světa

Vyrábět v Asii se textilkám vyplácí stále méně. Produkce…

Tisíce lidí vyšly do ulic proti Zemanovi s Babišem. Nesli transparenty Odstup, satane Tisíce lidí vyšly do ulic proti Zemanovi s Babišem. Nesli transparenty Odstup, satane

Z pražského Hradčanského náměstí vyrazily před patnáctou…

České úřady požádaly Švýcary o bankovní podklady kvůli Babišovi České úřady požádaly Švýcary o bankovní podklady kvůli Babišovi

České úřady zažádaly letos v dubnu o spolupráci Vrchní…

 
 

Přidat názorDiskuse: První jízda s BMW X2: Bude vás bavit! Ale…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní

Oficiální světová premiéra Kie ProCeed proběhla už na…

Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

 



BMW X2 M35i se odhaluje světu. Má nejvýkonnější čtyřválec v historii značky BMW X2 M35i se odhaluje světu. Má nejvýkonnější čtyřválec v historii značky

Mnichovští představují sportovní derivát crossoveru X2,…

BMW X2 xDrive25d vs. Jaguar E-Pace D180 – Baby nebude sedět v koutě BMW X2 xDrive25d vs. Jaguar E-Pace D180 – Baby nebude sedět v koutě

Českou nabídku nedávno rozšířila dvě malá SUV luxusních…

 



 
Svět není jen o SUV. Mitsubishi se nakonec nezbaví konvenčních aut

Svět není jen o SUV. Mitsubishi se nakonec nezbaví konvenčních aut

Dnes 17:30

V souvislosti se značkou Mitsubishi se v posledních letech píše hlavně o jejích SUV a crossoverech. Konvenčních aut se však zbavit nehodlá.




Blesk.cz

Deset malérů slavných: Průšvihy v čase podzimu

Deset malérů slavných: Průšvihy v čase podzimu

Je dobré se čas od času ohlédnout zpátky. Udělat jakési zrcadlo stavu, což se týká i míry vkusu v módních…

Morbidní zvyk na Filipínách: Rakve visící ve vzduchu!

Morbidní zvyk na Filipínách: Rakve visící ve vzduchu!

Ve většině světa je normální zemřelé pohřbít do země nebo spálit a urnu umístit na hřbitov. Ve filipínské…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Třinec – Litvínov 4:2. Oceláři se dotáhli na čelo, zářil Marcinko

SESTŘIH: Třinec – Litvínov 4:2. Oceláři se dotáhli…

Bídný start Třince do sezony je zapomenut. Oceláři v sobotní předehrávce 20. kola Tipsport extraligy porazili…

Hráči FIFA 19 se hrnou. První kvalifikace iSportCupu už se hraje!

Hráči FIFA 19 se hrnou. První kvalifikace iSportCupu…

Už dnes začala historicky první kvalifikace CZC.cz iSportCupu ve hře FIFA 19. Do turnaje se zaregistrovaly skoro…

 

Reflex.cz

15 000 lidí křičelo: Demisi, demisi! Zaplněné Staroměstské náměstí žádalo Babišovo odvolání

15 000 lidí křičelo: Demisi, demisi! Zaplněné…

Tisíce lidí v Praze žádají kvůli kauze Čapí hnízdo demisi premiéra Andreje Babiše, demonstrace proti němu…

Češi neumí slavit: Všechna letošní výročí provázejí rozbroje a napětí. K čemu to vlastně je?

Češi neumí slavit: Všechna letošní výročí provázejí…

Minulou neděli vyšly do ulic polských měst statisíce lidí, aby si připomněly 100. let nezávislosti své země.…