1.3. 2018 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

První jízda s BMW X2: Bude vás bavit! Ale volte s rozvahou

 

Nejnovější SUV mnichovské automobilky konečně dorazilo do tuzemska. Ještě před plnohodnotným testem jsme vůz v rámci uvedení na trh krátce okusili.

Kompaktní crossover X2 je dalším přírůstkem automobilky BMW do segmentu sportovně-užitkových vozů. Auto se světu oficiálně odhalilo na podzim loňského roku a k prvním zákazníkům dorazí v nadcházejících dnech.

Vůz je technický spřízněný s X1, ale nenechte se zmást názvem, X2 je ve srovnání se sourozencem o 79 mm kratší a 72 mm nižší. Rozvor 2670 milimetrů zůstává u obou aut stejný. Základem je platforma UKL, což avizuje jediné - pohon předních kol a motory uložené napříč.

Design auta působí už od prvního pohledu dynamicky, BMW jej nabízí s paletou svěžích barev, takže jej na ulici rozhodně nepřehlédnete. Byť na propagačních materiálech můžete X2 vidět hlavně ve zlaté (v té ostatně byla většina dostupných exemplářů), osobně bych preferoval výraznou modrou.

BMW letos nabídne odemykání auta přes mobil

Exteriér dostal ve srovnání s ostatními produkty značky několik odlišností. Jiný je třeba tvar ledvinek a sympatický detail tvoří logo automobilky na C-sloupcích. Není tady náhodou, jde o odkaz na dřívější kousky 2000 CS a 3.0 CSL. Punc off-roadu pak dodává oplastovaný spodek karoserie, což je prvek lišící se s jednotlivými výbavami. Kromě standardu je k dispozici ještě M Sport a M Sport X.

Motory se rozrůstají

S uvedením na trh je zákazníkům k dispozici trojice pohonných jednotek – benzinový dvoulitr s výkonem 141 kW a pohonem předních kol, dále pak dva turbodiesely. Jeden se 140, druhý se 170 kilowatty a standardně dodávaným pohonem všech kol. Oba vznětové motory spolupracují s osmistupňovou samočinnou převodovkou Steptronic, benzinový agregát se sedmistupňovou dvouspojkou.

Postupně se ale nabídka rozšíří o další motorizace. Základ utvoří zážehový tříválec se 103 kW, který doplní čtyřválec o výkonu 141 kW a pohonem všech kol. Obohacena bude i naftová paleta, konkrétně o čtyřválec se 110 kilowatty v kombinaci s pohonem předních, případně všech kol. Nejslabší varianty půjde kromě automatu párovat i s manuální převodovkou.

BMW X2 nachytáno na švestkách. Losí test prokázal velkou nedotáčivost

Líbivé i uvnitř

Ještě před samotným uvedením na trh (oficiálně je naplánováno na 3. března) jsme dostali příležitost okusit X2 v centru Prahy, ale i okreskách okolních obcí. Interiér sází na líbivé a na dotek příjemné materiály. I když palubní deska působní hodně robustně, řidič za volantem není nijak utiskován a díky širokým možnostem nastavitelnosti volantu i sedaček najde hravě ideální polohu za volantem.

Alpina XD3 je vznětové BMW X3 se čtyřmi turbodmychadly a výkonem 388 koní

Slabším místem jsou snad jen široké sloupky vpředu, kvůli kterým se v křižovatkách musíte hodně vyklánět. Ideální to není ani s výhledem šikmo vzad. Na zadní lavici se také sedí pohodlně, s výškou 176 centimetrů tu mám dostatečnou rezervu před koleny i nad hlavou. Kolega s výškou blížící se ke 190 cm už tu měl ale hodně těsno. Delší trasy by asi nebyly dvakrát komfortní, atraktivní svažující se střecha si holt vybírá svou daň.

Do zavazadelníku se dostanete pomocí tlačítka na klíčku, případně stisknutím loga na pátých dveřích po vzoru VW, což je u BMW netradiční řešení. Ještě dodejme, že do kufru naložíte 470 litrů zavazadel, případně 1355 l při sklopení zadních sedaček.

BMW X2 – srovnání rozměrů s dalšími modely značky
ModelBMW X2BMW 1 5dv.BMW X1BMW X3
Délka (mm)4360432944394708
Šířka (mm)1824176518211891
Výška (mm)1526144015981676
Rozvor (mm)2670269026702864
Objem zavazadelníku (l)470/1355360/1200505/1550550/1600

Vybírejte pečlivě

K dispozici nám pro testovací jízdu byly oba dvoulitrové diesely. Nejprve jsme vyzkoušeli silnější provedení s výkonem 170 kW a 450 N.m točivého momentu. Zejména za studena byl motor hlučnější a na křižovatce mi přišlo, že vibruje víc, než by na vůz s takovou cenovkou bylo zdrávo.

Jenže stačí vyjet mimo město a na nějaký ten hluk v kabině navíc zapomenete. Výkon není jen dostačující, jednotka si uschovává dostatečnou rezervu, takže lze hbitě akcelerovat klidně i daleko nad dálniční stotřicítkou. Představil jsem si cestu do Ženevy, která nás čeká za pár dní. Vůbec bych se nezlobil, kdybychom ji absolvovali právě v tomto autě. Nejenže umí jet hodně rychle, ale rozumí si s osmistupňovým automatem, který řadí bez zmatků a prodlev.

Billboardové pošťuchování BMW a Audi má pokračování! A opět baví svět

Horší je to, když z dálnice sjedete na rozbité okresky. Tady podvozek (testovali jsme variantu M Sport X) dost uskakuje a na všech těch záplatách a výmolech necítíte v autě takovou jistotu. Ano, na kvalitních silnicích nemá jízdní projev chybu, ale k čemu to řidiči je, když cestuje hlavně napříč naší republikou? Připisovali jsme to hlavně devatenáctipalcovým kolům a těžším pneumatikám run-flat.

Jenže stejný typ obutí dostal i druhý testovaný kousek se slabším turbodieselem. Tím to tedy nebylo, jelikož na totožné trase fungoval podstatně lépe. Citelný vliv na jízdní komfort tak mají hlavně kola. Druhý exemplář byl posazen na o palec menším obutí a na pohodlí to bylo znát. Auto dokázalo lépe vstřebávat nerovnosti, navíc v zatáčkách jelo přesně tam, kam jste jej poslali. Když k tomu připočteme fakt, že se nám motor jevil o něco tišší, avšak dynamicky takřka stejně dobře vybavený, skoro se nabízela otázka, proč připlácet za silnější variantu?

Ale to jsou dojmy z prvních desítek kilometrů. Na podrobnější hodnocení si raději počkáme na jaro, kdy se nám vůz v redakční garáži ohřeje v rámci regulérního testu.

BMW X2 – technická data nabízených motorů
VerzesDrive20ixDrive20dxDrive25d
Pohon4x24x44x4
Zdvihový objem [cm3]199819951995
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]141/5000-6000140/4000170/4400
Točivý moment [N.m/min]280/1350-4600400/1750-2500450/1500-3000
Převodovka7DS8A8A
Max. rychlost [km/h]227221237
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,77,76,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,54,65,1
Pohotovostní hm. [kg]146016001585
Základní cena [Kč]997.1001.098.5001.142.700

Spolupracujeme s TipCars.com
Jakarta se potápí. Do roku 2050 může přijít o celé čtvrti Jakarta se potápí. Do roku 2050 může přijít o celé čtvrti

Jakarta je s deseti miliony obyvatel hlavním a největším…

Cena bitcoinu je nejstabilnější za více než rok, počty plateb přesto klesají Cena bitcoinu je nejstabilnější za více než rok, počty plateb přesto klesají

Bitcoin dosud charakterizovaly mimo jiné i obrovské…

Havel byl můj nejlepší šéf, Zemana jsem se zřekl, říká chartista Šolc Havel byl můj nejlepší šéf, Zemana jsem se zřekl, říká chartista Šolc

Když přijely sovětské tanky, vzbudili ho brzy ráno…

 
 

Přidat názorDiskuse: První jízda s BMW X2: Bude vás bavit! Ale…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S

Francouzi nabízí v Paříži prohlídky města či „prostý“…

 



BMW X2 xDrive25d vs. Jaguar E-Pace D180 – Baby nebude sedět v koutě BMW X2 xDrive25d vs. Jaguar E-Pace D180 – Baby nebude sedět v koutě

Českou nabídku nedávno rozšířila dvě malá SUV luxusních…

Pravé hvězdy jezdí ve zlaté! Podívejte se, jak si BMW v nové reklamě rýplo do Mercedesu Pravé hvězdy jezdí ve zlaté! Podívejte se, jak si BMW v nové reklamě rýplo do Mercedesu

Že jde reklamní pošťuchování automobilek dělat s grácií,…

 



 
Maserati Barchetta: Za unikátní otevřenou placku na silnice i okruhy dnes dáte 6,5 milionu

Maserati Barchetta: Za unikátní otevřenou placku na silnice i okruhy dnes dáte 6,5 milionu

Dnes 18:49

Maserati Barchetta vzniklo jako čistokrevný závoďák pro značkový pohár. Dnes je raritou, čemuž odpovídá cena.




Blesk.cz

Dieta láskou: Hana Gregorová (65) po návratu ke Koptíkovi mizí před očima!

Dieta láskou: Hana Gregorová (65) po návratu ke…

Mění se před očima! Herečka Hana Gregorová (65) během léta shodila několik kilo. Svoji hubenější postavu přišla…

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

 

iSport.cz

Nová překážka v Pardubicích! Nedá se přeskočit, přináší také riziko

Nová překážka v Pardubicích! Nedá se přeskočit,…

Dvanáct metrů na šířku, padesát metrů na délku a hloubka maximálně dvanáct centimetrů. V Pardubicích podruhé v…

Koller: Útok Sparty? Nikdo není jako Lafata. Matoušek míří do reprezentace

Koller: Útok Sparty? Nikdo není jako Lafata.…

Trvale žije na jihu Francie, o českém fotbale má však Jan Koller stále přehled. I v neděli sledoval, jak se jeho…

 

Reflex.cz

Video, ze kterého mrazí. Bezpečnostní kamery zachytily pád janovského mostu

Video, ze kterého mrazí. Bezpečnostní kamery…

Italské bezpečnostní a záchranné složky dnes zveřejnily nejnovější video, které zachycuje pád mostu v Janově.…

Než přišla invaze. Ponořte se do posledního předokupačního Rudého práva

Než přišla invaze. Ponořte se do posledního…

V těchto dnech si připomínáme 50. výročí invaze vojsk Varšavské smlouvy na naše území. O osudové 23. hodině…