Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rally Mexiko 2012 – Další smůla Fordu, Seb si jede za vítězstvím

Michal Otruba
Diskuze (11)
Stačí jeden defekt a všechno se může pokazit. I o tom by mohl vyprávět Latvala, zatímco Citroën si jede pro double.

Po první etapě mexické soutěži vévodilo duo pilotů jezdících na továrních Citroënech DS3 WRC – vedl Sebastien Loeb o 11 sekund před Mikkou Hirvonenem. Třetí Jari-Matti Latvala na Fordu ztrácel již přes minutu. Dovedl velký Seb svůj stroj na vedoucí příčce až do cíle nebo mu cestu k dalšímu mexickému triumfu něco či někdo zkomplikoval?

Druhá etapa: Rozestupy se zvětšují

Sobotní etapa byla rozdělena do tří sekcí čítající osm rychlostních zkoušek včetně dvou superspeciálek o délce 183,8 km, přičemž nejdelší test dne měřil téměř 42 km. Ráno navázal na své výkony z předešlého dne rozjetý Latvala, který vyhrál a hned přeskočil třetího Ostberga. Ten si stěžoval, že v ranním slunci nic neviděl a dorazil a mankem půl minuty. Extratřída se ukázala na 41,88 km dlouhém testu Otates, který nejrychleji projel Loeb před Latvalou (+5,5) a Hirvonenem (+9,5). Čtvrtý Ostberg ztratil již 26,1 sekundy, pátý Petter o 6,4 více a z první desítky právě již pouze tito dva bojují (v tomto případě) o čtvrtou příčku s celkovým rozdílem 9,3 sekundy. Jinak se rozestupy natahují, Loeb vede s náskokem již 18,2 sekundy. V Mexiku se ale zatahuje, přinese déšť komplikace a změny pořadí? Následuje servis.

Druhé průjezdy totožnou dvojicí zkoušek přinesly další porci smůly pro Ford. Ale i pro Citroën. Latvala, Tanak a Hirvonen píchli pneumatiku, nejlépe z nich na tom byl Mikko ve službách Citroënu, kterého díky pomalu unikajícímu vzduchu defekt moc nepostihnul (+3,5). Hůře na tom byl Latvala (+49,6) a nejhůře mladík Tanak (+1:04,6). Díky tomu se Petter posunuje na celkovou třetí příčku, Latvala padá na čtvrtou. Náladu si však spravuje při druhém průjezdu nejdelšího testu dne, který vyhrává a posunuje se před Pettera na bronzový stupínek. Navrátilec Atkinson dorazil desátý (+1:07,0) a v prostoru cíle ještě vyjel mimo trať a urazil kolo. Celkově padá na devátou pozici o 2,6 sekundy za Al-Attiyaha. Následuje servis.

Jeden průjezd superspeciálkou byl zrušen a ten druhý nejrychleji projeli Petter a Seb. Zbylé dva testy vyhrál Latvala, který tak pomalu ujíždí čtvrtému Peterovi (+17,9), na druhého Hirvonena však ztrácí přes minutu a na vedoucího Loeba již téměř dvě. Ten si může dovolit zvolnit, což také odpoledne udělal. V rozhovoru však nezapomněl zdůraznit, že do cíle je ještě daleko a v kamenitém a prašném Mexiku se může přihodit cokoliv.

Spolehlivý Novikov se vrátil ke své dřívější nátuře a také vylomil kolo, čímž padá na osmou příčku se ztrátou 9,5 minuty. Do jeho vozu narazil Hirvonen, svůj Citroën však výrazně neponičil a pokračuje. Celkově to druhý Mikko hodnotí jako špatný den. Čtvrtý Petter je spokojen, pátý Ostberg již na něj nebude útočit a zítra vyzkouší několik jiných nastavení podvozku.

Celkové výsledky Mexické Rally 2012 po druhé etapě:

PořadíPosádkaVůzČas (ztráta na 1.)
1.Sébastien Loeb / Daniel ElenaCitroën DS3 WRC3:25:17,5
2.Mikko Hirvonen / Jarmo Lehtinen Citroën DS3 WRC+36,2
3.Jarri-Matti Latvala / Mikka AnttilaFord Fiesta RS WRC+1:53,0
4.Petter Solberg / Chris PattersonFord Fiesta RS WRC+2:10,9
5.Mads Ostberg / Jonas AnderssonFord Fiesta RS WRC+2:44,2
6.Ott Tanak / Kuldar SikkFord Fiesta RS WRC+4:28,5
7.Nasser Al-Attiyah / Giovanni Bernacchini Citroën DS3 WRC+6:01,2
8.Evgeniy Novikov / Denis Giraudet Ford Fiesta RS WRC+9:29,1
9.Armindo Araujo / Miguel RamalhoMini Cooper WRC+10:42,1
10.Sébastien Ogier / Julien IngrassiaŠkoda Fabia S2000+12:02,7

Michal Otruba
Diskuze (11)
11. 3. 2012 20:03
Re: 9.titul v dohľade
O to se nepřu, ale podívej se do minulosti jak často chyboval Loeb a jaké měl jinak výsledky a pak se podívej na Latvalu...i když loni nahromadil Loeb na své poměry ke konci sezony dost chyb.
Právě nebýt konce minulé sezóny, nebylo by asi nejmenších pochyb, kdo z nich je stabilnější jezdec... Nehledě na fakt, že tyhle tři podniky jsou dost specifické svými podmínkami a myslím, že právě spíš Ford z toho mohl těžit.
Ale uvidíme...nicméně, věřím tomu co píšu a klidně si na to vsadím.
Avatar - Nerez
11. 3. 2012 19:12
Re: 9.titul v dohľade
Loeb trefil sněhovou barieru, protože jel prostě příliš rychle a nezvládl to. Stejně jako Latvala právě teď v Mexiku, jel rychle a nezvládl to.
Avatar - Starfighter
11. 3. 2012 18:49
Re: 9.titul v dohľade
Nejrychlejší není, Ford i Citroen jsou na stejné úrovni. Jinak JML to právě poslal přes střechu a končí.

Edit: ne, tak nakonec RZ dojel se ztrátou 7min 22s.
11. 3. 2012 18:45
Re: 9.titul v dohľade
Tady jde hlavne o to ze jezdci fordu nejsou spolehlivy. Ford ma bezpochyby nejrychlejsi auto, ale ma taky piloty, kteri nejvic chybuji a to je ten prusvih
11. 3. 2012 18:40
Re: 9.titul v dohľade
Přál bych si to, ale vidím to podobně - Citroen bude opět dominovat a na asfaltových soutěžích se to ještě prohloubí.
Psal jsem to tu u Monte Carla a myslel si dříve, než vůbec začala sezona. Ano, Latvala umí jezdit sakra rychle, Solberg je výborný a vyrovnaný jezdec, ale Citroen je zdaleka nejlépe zabezpečený a také nejlépe zajištěný tým. Ford, resp. tým který jej zastupuje, dokonce před sezonou neměl jasno zdali pojede.
Co se týče prozatímních výsledků - můžeme je nazývat smůlou, štěstím...fakt že, že Citroen zatím neváhá a Latvala vyhrál ve Švédsku, které je jeho silnou zbraní, kde Loeb navíc trefil sněhovou bariéru.

Ale věru, byl bych rád, kdyby se změnil celkový vítěz a vítězný tým...