Rallye Monte Carlo v cíli: Ogier vyhrál popáté v řadě

 

Sebastien Ogier z týmu Ford vyhrál letošní ročník Rallye Monte Carlo, která byla úvodním podnikem mistrovství světa v automobilových soutěžích.

Francouzský obhájce titulu vedl od první do poslední ze sedmnácti rychlostních zkoušek a na silnicích v okolí monackého knížectví triumfoval popáté v řadě.

Šestaosmdesátý ročník slavné soutěže byl úspěšný také pro další dva protagonisty. Estonec Ott Tänak debutoval v továrním týmu Toyota a povedlo se mu to náramně, když dojel na druhém místě. Kategorii WRC2 ovládl český jezdec Jan Kopecký (Škoda Fabia R5). Člen továrního týmu navíc dojel desátý v absolutním pořadí a získal tak bod do hodnocení MS.

Ogier měl před závěrečným dnem náskok na Tänaka 33,5 sekundy, ale jak ukázala již první nedělní rychlostní zkouška, mohl se obávat pouze vlastní chyby. Jeho největší soupeř totiž netlačil na pilu a chtěl především dojet do cíle. „Máme obuté superměkké pneumatiky, což by mohl být pro závěrečnou speciálku problém,“ přiznal francouzský jezdec. Nakonec se obával zbytečně, protože i ve finiši byl rychlejší než Tänak a přivezl si do cíle téměř minutovou převahu.

Sobota na Rallye Monte Carlo: Ubrání vedoucí Ogier náskok?

„Na Monte jsou většinou těžké podmínky, ale letos to byl extrém. Svědčí o tom například situace při první sobotní rychlostní zkoušce. Ještě nikdy jsem tady neměl takový problém s výběrem pneumatik. Vyhráli jsme však a já se cítím v tuto chvíli hrozně šťastný. Každý tady dělal chyby, včetně mě. Je to ale o tom, kdo jich udělá nejméně,“ řekl v cíli Ogier v cíli poslední erzety.

Spokojený byl i druhý v cíli. „Jsem opravdu šťastný. Je to taková úleva, když začne sezona takhle úspěšně a navíc v novém týmu. Letošní Monte Carlo přineslo hodně vzrušení a napínavých situací, takže jsem rád v cíli. Spolupráce v týmu fungovala jako bych tady jezdil už dlouho,“ chválil Tänak tým Toyota Gazoo Racing.

Smolařem soutěže byl Fin Esapekka Lappi (Toyota Yaris WRC), který před závěrečnou zkouškou (Power Stage), na které dostává prvních pět jezdců bonusové body, figuroval na čtvrtém místě. V rychlé pravé zatáčce se však dostal mimo trať. Musel couvat, aby se vrátil na silnici a ztratil dohromady 33 sekund. Znamenalo to pro něj propad o tři místa až na sedmé. „Byla tam spousta nečistot, na kterých mi utekl zadek auta. Nedalo se s tím v tu chvíli nic dělat,“ komentoval situaci Lappi.

Belgičan Thierry Neuville litoval chyby z úvodní rychlostní zkoušce soutěže, když uvízl v příkopu a nabral ztrátu 4:16,8 minuty. „Je to obrovská škoda, ale na téhle soutěži a v tak těžkých podmínkách je dělají všichni. Mohl jsem být na stupních vítězů,“ prohlásil pilot továrního týmu Hyundai.

Poté, co nezvládl situaci na šesté rychlostní zkoušce, musel odstoupit v hodnocení WRC2 Francouz Eric Camilli (Ford Fiesta R5). Od té doby ovládl tuto kategorii Jan Kopecký. Neudělal chybu a splnil své předsevzetí vyhrát na Rallye Monte Carlo ve WRC2. „Mrzí mě, že Eric odpadl, protože jsme do té doby měli spolu výborný souboj. Bylo těžké udržet v dalším průběhu koncentraci, ale vstup do sezony se nám podařil,“ zhodnotil Kopecký svůj výkon.

Spokojený může být i jeho týmový kolega od Škody Kalle Rovanperä. Sedmnáctiletý Fin nebyl přihlášený do WRC2, takže nemohl bodovat. Soutěž dokončil na skvělém jedenáctém místě. Smůlu měl další mladík okřídleného šípu Ole Chriastian Veiby z Dánska, který v sobotu havaroval na jedenácté zkoušce.

Konečné pořadí: 1. Ogier, Ingrassia (Fr./Ford Fiesta WRC) 4:18:55,5; 2. Tänak, Järveoja (Est./Toyota Yaris WRC) +58,3; 3. Latvala, Anttila (Fin./Toyota Yaris WRC) +1:52,0; 4. Meeke, Nagle (Brit./Citroën C3 WRC) +4:43,1; 5. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) +4:53,8; 6. Evans, Barritt (Brit./Ford Fiesta WRC) +4:54,8; 7. Lappi, Ferm (Fin./Toyota Yaris WRC) +4:57,5; 8. Bouffier, Panseri (Fr./Ford Fiesta WRC) +7:39,5; 9. Breen, Scott ‚(Ir., Brit./Citroën C3 WRC) +9:06,7; 10. Kopecký, Dresler (ČR/Škoda Fabia R5) +16:43,0; 11. Rovanperä, Haltunen (Fin./Škoda Fabia R5) +21:58,3; … 14. Mikkelsen, Jaeger (Nor./Hyundai i20 Coupe WRC) +36:52,3.

Průběžné pořadí (po 1 z 13 rallye):

Jezdci: 1.Ogier (Fr./Ford Fiesta WRC) 26; 2. Tänak (Est./Toyota Yaris WRC) 18; 3. Latvala (Fin./Toyota Yaris WRC) 17; 4. Meeke (Brit./Citroën C3 WRC) 17; 5. Neuville (Bel./Hyundai i20 WRC) 14; 6. Evans (Brit./Ford Fiesta WRC) 8; 7. Lappi (Fin./Toyota Yaris WRC) 6; 8. Bouffier (Fr./Ford Fiesta WRC) 4; 9. Mikkelsen (Nor./HYundai i20 Coupe WRC) 3; 10. Breen (Ir./Citroën C3 WRC) 2; 11. Kopecký (ČR/Škoda Fabia R5) 1.

Týmy: 1. M-Sport Ford WRT 33; 2. Toyota Gazoo Racing WRT 33; 3. Citroën Total Abu Dhabi WRT 18; 4. Hyundai Shell Mobis WRT 14.

Vedení v soutěži: Ogier RZ1 – RZ17.

Vyhrané RZ: Neuville 5; Ogier 4; Tänak 4; Evans 2, Mikkelsen 1, Meeke 1.

Dalším podnikem MS je Švédská rallye (16. až 18. února).

Spolupracujeme s TipCars.com
Na Trutnovsku zasahuje policie, od Správy KRNAP chtěla dokumenty Na Trutnovsku zasahuje policie, od Správy KRNAP chtěla dokumenty

Na Trutnovsku zasahuje policie, od Správy KRNAP si…

Toman: Lesy České republiky letos pošlou do státního rozpočtu dvě a půl miliardy Toman: Lesy České republiky letos pošlou do státního rozpočtu dvě a půl miliardy

Ministerstvo zemědělství ve středu navrhne vládě, aby…

Koalici v Liberci asi vytvoří Starostové, ANO a ODS Koalici v Liberci asi vytvoří Starostové, ANO a ODS

Koalici v Liberci nejspíš vytvoří vítězní Starostové pro…

 

Štítky WRC

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout

Nový ceník Škody Karoq platný od 19. října přinesl hodně…

Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Oficiální představení čeká novou generaci Volkswagenu…

 





 
Prvním 16ventilovým Volkswagenem Golf nebyla druhá generace GTI 16V, ale...

Prvním 16ventilovým Volkswagenem Golf nebyla druhá generace GTI 16V, ale...

Dnes 18:50

První 16ventilový Golf uvedl VW na trh v roce 1985. Už o čtyři roky dříve však existoval Golf se 16 ventily.




Blesk.cz

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane se k nám? Přijde druhá generace?

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane…

Black Shark je prvním herním smartphonem od Xiaomi, který trpěl zásadním neduhem. Vyjma domovské Číny se totiž…

Eliška Kaplicky těsně před porodem: Obří břicho vtěsnané do saténu

Eliška Kaplicky těsně před porodem: Obří břicho…

Nastávající maminka Eliška Kaplicky (40) už stříhá metr do porodu svého druhého dítěte. V pokročilém stavu se…

 

iSport.cz

Sionko vzpomíná na Real: Atmosféra nebyla top. Potěšil mě Carlos

Sionko vzpomíná na Real: Atmosféra nebyla top.…

Zatímco na podzim roku 2001 Sparta v Lize mistrů i na domácí scéně válela, jaro 2002 se jí po odchodu a zranění…

Ronaldův návrat na United: vzkaz Fergusonovi i hodinky za 54 milionů

Ronaldův návrat na United: vzkaz Fergusonovi i…

Hned po losu základních skupin Ligy mistrů bylo jasné, že tenhle zápas bude zřejmě tím nejsledovanějším ze…

 

Reflex.cz

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy. Instantní Istanbulská úmluva jako cesta k lepším zítřkům?

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy.…

V článku „Svoboda slova v ohrožení: To už ani kněz nesmí svobodně veřejně hovořit?“ jsem se věnoval tématice…

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje, jak je psaní SMS za volantem zpráv nebezpečné

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje,…

Používání mobilu za jízdy, psaní textových zpráv a s tím spojená nepozornost při řízení patří v posledních…