Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover Sport 2014: Hliníková karoserie a interiér pro sedm

Diskuze (69)
Nový Range Rover Sport přináší techniku Range Roveru v menším balení. K tomu přidává sedmimístný interiér a výkonnější motory.

New York International Auto Show si Land Rover vybral pro premiéru druhé generace Range Roveru Sport. Ne náhodou, USA je pro Land Rover největší trh a právě v tomto městě jezdí nejvíceSportů na světě.

Druhá generace přichází po osmi letech a sází na techniku loni uvedeného Range Roveru. To znamená celohliníkovou karoserii, kterou nikdo z konkurentů neumí nabídnout, a hmotnost nižší o 420 kg. Dieselový Range Rover Sport nyní váží 2115 kg, předchozí model měl 2535 kg. Novinka je ale stále unikáním modelem, jen 25 % dílů má společných s Range Roverem.

Karoserie se protáhla o 62 mm, s délkou 4850 mm je ale stále mezi konkurenty nejmenší a o 149 mm kratší než nový Range Rover. Rozvor se mezigeneračně prodloužil o 178 mm, díky tomu Range Rover Sport nabídne výrazně víc místa uvnitř a nově se může pochlubit uspořádáním sedadel 5+2, které bylo u Land Roveru dosud vyhrazeno jen řadě Discovery.

Nabídka motorů zatím čítá čtyři verze. Nejslabším motorem je turbodiesel 3,0 TDV6 s výkonem 190 kW, nová silnější verze 3,0 SDV6 má 215 kW. Benzinové agregáty zastupuje již známý 5,0 V8 Supercharged (385 kW) a nový 3,0 V6 Supercharged (250 kW), oba mají přeplňování mechanickým kompresorem. Ještě letos nabídku obohatí turbodiesel 4,4 SDV8 (250 kW) a v příštím roce se představí hybridní provedení. Land Rover uvažuje i o instalaci benzinového čtyřválce, v takovém případě by hmotnost vozu klesla pod dvě tuny.

Standardem je osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol a start/stop.

Podvozek může být vybaven adaptivními tlumiči, aktivními stabilizátory, které potlačují náklony v zatáčkách, a dynamickým módem v nastavení Terrain Response 2. V zatáčkách Range Roveru Sport pomůže funkce Torque Vectoring, tedy přibrzďování vnitřních kol, a aktivní zadní diferenciál, který už známe ze sportovních verzí Jaguarů.

Nová generace chce navázat na úspěchy předchůdce, který dosáhl pro automobilku rekordních 380 tisíc kusů. Do prodeje se dostane v třetím čtvrtletí letošního roku, k verzím S, SE, HSE a Autobioghraphy nově přibude po vzoru řady Evoque i sportovní paket Dynamic.

Diskuze (69)
28. 3. 2013 09:54
Re: Zabiják x5
Nepovídej. ;-)
28. 3. 2013 08:32
Re: auto pro frajírky
No, Micinka očividně naráží pořád na Merkavu. Co napadá tebe je otázka >:D
28. 3. 2013 08:30
Re: auto pro frajírky
Je to takové ritířské. Prostě jedinej tank, kterej má dnes koule. >:D ;-)
Avatar - karasjan14
28. 3. 2013 00:29
Re: Je pěkný,až na zadek
Myslím, že to je úplně jedno ;-) Ať je to překapotovaná Discovery 3 nebo klasickej Range Rover, tak v terénu to stejně bude bezkonkurenční :-) Jako všechny Range Rovery vyjma Evoqua.
Avatar - positivemind
28. 3. 2013 00:16
Re: Zabiják x5
Jo, to jo, to o tom žádná. Ale odejít může stejně všechno...