Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover Sport SVR: Jak rychle zvládne 100 km/h na štěrku? A co mokrá tráva?

Jan Mička
Diskuze (9)
Range Rover Sport SVR si zasprintoval na různých površích. Za jak dlouho zrychlí na 100 km/h na trávě nebo blátě?

Výrobci automobilů si velmi zakládají na dynamických vlastnostech svých výrobků, vytahují je do popředí na bannerových reklamách, v televizi a v rádiích, sami ale jistě víte, že v reálu je dynamika trochu jiná. Důvod je jasný – zkušební exempláře mají většinou jenom tu nejnutnější výbavu (aby byly co nejlehčí) a ne každý běžný řidič umí s autem zacházet tak dobře jako zkušený testovací pilot. Ostatně z našich srovnávacích testů víte, že sekundová odchylka při zrychlení z 0-100 km/h není ničím výjimečným, kolikrát to dokonce bývá ještě více.

Range Rover Sport SVR je právem považován za jedno z nejrychlejších luxusních SUV planety, však také podle oficiálních údajů zrychlí z 0-100 km/h za 4,7 sekundy, jenže značka jako taková nemyslí pouze na asfalt, ale také písek, štěrk, sníh a kameny. Je jasné, že jakmile není pod koly perfektně přilnavý povrch, čas akcelerace se prodlouží, otázkou však zůstává, o kolik. Britové za tímto účelem natočili zajímavé video, ve kterém postupně odkrývají časy zrychlení z 0-100 km/h na rozdílných površích.

Všechno nestojí pouze na přeplňovaném pětilitrovém osmiválci o výkonu 405 kW (550 koní) a pohonu všech kol, obrovskou úlohu hraje také systém Terrain Response 2, který řídí přenos síly v závislosti na povrchu, po kterém se vůz hodlá pohybovat. Vedle režimu pro běžné denní použití můžete vybírat z módů Dynamic, tráva/štěrk/sníh, bláto/vyjeté koleje, písek a kameny, přičemž v přiloženém videu jsou všechny využity beze zbytku. Pokud se vám nechce tipovat, za jak dlouho vůz zrychlí z 0-100 km/h například na trávě nebo písku, mrkněte na přiložené video. Všechny časy pak najdete i v přiložené tabulce.

Range Rover Sport SVR - zrychlení 0-100 km/h na různých površích
TerénRežimČas
AsfaltDynamic4,7 s
Trávatráva/štěrk/sníh5,5 s
Stěrktráva/štěrk/sníh5,3 s
Sníhtráva/štěrk/sníh11,3 s
Blátobláto a vyjeté koleje6,5 s
Písekpísek5,5 s

Jan Mička
Diskuze (9)
24. 1. 2017 10:44
Re: Terrain Response
Jak konkrétně ?
Avatar - Zappa
24. 1. 2017 10:18
Re: Terrain Response
Range Rover to má celkom dobre vychytané.
Avatar - flepper
24. 1. 2017 09:19
Re: Octavia RS by ho urcite pokosila
to mas sice pravdu ....zartom su ale aj tie cisla zrychlenia ;)

edit: Neviem sice kto mi dal to minusko, ale hadam ludia neverite tomu ze rozdiel v trakcnych moznostiah na TARMACU a STRKU je 0,5s ...to iste plati pre travu , blato.....su to prilis male rozdiely nato aky velky je rozdiel v adhezii, inak povedane niekto tu tvrdi ze TARMAC ma len o 10% väcsi treci sucinitel ako strk.......ale ako reklamny blabol je to fakt dobreeee :)
23. 1. 2017 17:12
Terrain Response
Terrain Response si může řídit přenosy síly jak chce, ale nejlíp pojede stejně jen když zatne předek-zadek natvrdo

Jinak je docela zjevné, že si pro jednotlivé povrchy vybrali vždy ten nejlepší z možných. Písek je soudržný mokrý na pláži, blátivá cesta má tvdý podklad apod... Ale dá se to pochopit
Avatar - maxi!
23. 1. 2017 15:45
Range Rover
huh, tak to su impozantne cisla...
( mne uz za chvilu zmizne Disco z avataru!) :-!