Range Rover Sport SVR: Jak rychle zvládne 100 km/h na štěrku? A co mokrá tráva?
Výrobci automobilů si velmi zakládají na dynamických vlastnostech svých výrobků, vytahují je do popředí na bannerových reklamách, v televizi a v rádiích, sami ale jistě víte, že v reálu je dynamika trochu jiná. Důvod je jasný – zkušební exempláře mají většinou jenom tu nejnutnější výbavu (aby byly co nejlehčí) a ne každý běžný řidič umí s autem zacházet tak dobře jako zkušený testovací pilot. Ostatně z našich srovnávacích testů víte, že sekundová odchylka při zrychlení z 0-100 km/h není ničím výjimečným, kolikrát to dokonce bývá ještě více.
Range Rover Sport SVR je právem považován za jedno z nejrychlejších luxusních SUV planety, však také podle oficiálních údajů zrychlí z 0-100 km/h za 4,7 sekundy, jenže značka jako taková nemyslí pouze na asfalt, ale také písek, štěrk, sníh a kameny. Je jasné, že jakmile není pod koly perfektně přilnavý povrch, čas akcelerace se prodlouží, otázkou však zůstává, o kolik. Britové za tímto účelem natočili zajímavé video, ve kterém postupně odkrývají časy zrychlení z 0-100 km/h na rozdílných površích.
Všechno nestojí pouze na přeplňovaném pětilitrovém osmiválci o výkonu 405 kW (550 koní) a pohonu všech kol, obrovskou úlohu hraje také systém Terrain Response 2, který řídí přenos síly v závislosti na povrchu, po kterém se vůz hodlá pohybovat. Vedle režimu pro běžné denní použití můžete vybírat z módů Dynamic, tráva/štěrk/sníh, bláto/vyjeté koleje, písek a kameny, přičemž v přiloženém videu jsou všechny využity beze zbytku. Pokud se vám nechce tipovat, za jak dlouho vůz zrychlí z 0-100 km/h například na trávě nebo písku, mrkněte na přiložené video. Všechny časy pak najdete i v přiložené tabulce.
Range Rover Sport SVR - zrychlení 0-100 km/h na různých površích | ||
Terén | Režim | Čas |
Asfalt | Dynamic | 4,7 s |
Tráva | tráva/štěrk/sníh | 5,5 s |
Stěrk | tráva/štěrk/sníh | 5,3 s |
Sníh | tráva/štěrk/sníh | 11,3 s |
Bláto | bláto a vyjeté koleje | 6,5 s |
Písek | písek | 5,5 s |