Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Němci našli způsob, jak usnadnit vozíčkářům život. Systém je dostupný i pro Škodovky

Jan Mička
Diskuze (19)
Řidiči, kteří jsou upoutáni na invalidní vozík, musejí vedle ručního řízení vozidla řešit také složité nakládání vozíků. Německá firma našla způsob, jak uskladnění velmi zjednodušit.

Řeč je o společnosti Rausch Technik GmbH se sídlem v německém městě Balingen. Výrobou nakládacích systémů invalidních vozíků se zabývá už více než dvacet let, přičemž jedním cílů je nabídnout zákazníkům produkty podle individuální potřeby. Výroba prvního prototypu trvala devět měsíců a v současné době je v nabídce více než 800 různých variant pro celou řadu automobilů. Dokonce i těch malých.

Právě u malých automobilů, jako je například Škoda Fabia, bývá manuální nakládání invalidního vozíku nejobtížnější, protože na to jednoduše není dost místa. Co kdyby ale zadní dveře byly posuvné jako u některých MPV a dodávek? Toto řešení se jmenuje Ladeboy S2 a je dostupné pro bezpočet modelů, mimo jiné i pro Fabie první a druhé generace, Octavii II, Roomster i Superb II. Problém ale nebude instalace ani do novějších verzí.

Aniž by to bylo navenek jakkoliv vidět, jsou zadní boční dveře elektricky posuvné a nakládání složeného invalidního vozíku na místo zadních sedadel obstarává elektricky ovládané rameno. O zadní sedadla však vůz nepřijde úplně – zůstane místo za spolujezdcem, které od vozíku dělí pevná přepážka.

Hmotnost zařízení Ladeboy S2 je 20 nebo 24 kilogramů v závislosti na tom, zda je zvolena verze Standard pro vozíky do 20 kilogramů hmotnosti, nebo Maximum, které uzvedne až 38 kilogramů. Řidič musí pouze vozík přistavit k ramenu, o zbytek se postarají elektromotory. A kdyby náhodou došla „šťáva“, lze rameno ovládat i manuálně.

Společnost Rausch Technik GmbH se však nezabývá pouze systémy pro manipulaci se skládacími vozíky, umí vyrobit i zařízení pro nakládání těžkých, elektricky poháněných vozíků. Jmenuje se Scooterboy a pochopitelně zabírá více místa, k paralelnímu nakládání je tedy zapotřebí MPV, v lepším případě dodávka typu Mercedesu V.

Základní systém Ladeboy horizontal pak sice slouží k nakládání do zavazadelníku, protože je ale složený vozík ukládán „naležato“ je možné jej instalovat například do Mini nebo kabrioletu, třeba Mercedesu SL. Systém Ladeboy S vertical se pak hodí například pro malé dodávky, například Fiat Dobló. Vozík je nakládán do kufru nastojato a nezabírá tolik místa.

Jan Mička
Diskuze (19)
Avatar - KubikCv
3. 10. 2017 12:54
Re: Ano, bravo ACZ
zase je fakt,že u některejch vyjde výhodnějš auto s automatem. Ta sleva to je mazec >:D Kamarád kdysi jako zajímavost koupil po jedný invalidní paní Trabanta s ručním ovládáním a hycomatem...říká mu chobotnička...docela fuška se s tím naučit jezdit.
Avatar - JDM
3. 10. 2017 08:47
Re: Ano, bravo ACZ
Přesně tenhle systém má kluk na O3RS... Před dvěma lety jsem ho potkal...
3. 10. 2017 04:32
Re: Ano, bravo ACZ
Dacie je pro hodně nenáročné a osobně bych Dokker nechtěl ani za polovic ceny. Jinak máš pravdu tyhle MPV jsou praktičtější, ale po pěti letech se Scénicem už bych MPV nechtěl. U nás invalidé berou škodovky havně kvůli velké slevě, která v mém případě byla 16% :-) u Renaultu mi nabídli 2% a koberečky. >:D
Avatar - KubikCv
2. 10. 2017 23:47
Re: Ano, bravo ACZ
Docela by mě zajímalo,jestli se v některejch případech nevyplatí víc auta,který jsou pro vozíčkáře už v základu přívětivější...u nás potkávám jednoho vozíčkáře s bezsloupkovým B maxem a zadníma šoupačkama ve standartu. A nedávno jsem viděl s Merivou a protisměrnýma dveřma vzadu.
Nebo nejlevnější se šoupačkama Dokker
Koukal jsem na videa od firmy Hurt a soukat se třeba do Kodiaku musí bejt slušná fuška
Avatar - Dinar
2. 10. 2017 13:57
Re: tak na to aby
Stačí číst. :-!