Rekordy Koenigseggu má překonat texaská bestie. Je to pro nás velká výzva, říká zakladatel
Švédský výrobce Koenigsegg měl v posledních dnech několik důvodů k radosti. Přitom vše odstartovalo, někde úplně jinde – u Bugatti. Značka se na frankfurtském autosalonu pochlubila, že model Chiron s Juanem Pablem Montoyou za volantem zvládá zrychlení z klidu na 400 km/h a následné zastavení za krásných 42 sekund, což byl toho času světový rekord.
Ovšem jen na pár dní, než se o slovo přihlásil Koenigsegg. Ten totiž stejnou disciplínu absolvoval s modelem Agera RS za 36,44 vteřiny, a aby toho nebylo málo, Bugatti jen o pár dnů později překonal i v dalších rekordech. Celkem jich Švédi během jediného víkendu získali pět: nejvyšší maximální rychlost se sériově vyráběným autem, vylepšení 0-400-0 na 33,29 sekundy, nejvyšší průměrná rychlost na jednom kilometru, na jedné míli a konečně nejvyšší rychlost dosažená na veřejné silnici.
Všechny tyto úspěchy jsou obří vzpruhou pro Johna Hennesseyho, zakladatele značky Hennessey, jež pilně pracuje na modelu Venom F5. „Když jsem poprvé slyšel o jejich rychlostním rekordu, ptal jsem se sám sebe, jestli skutečně jeli oběma směry (což pravidla vyžadují),“ uvedl Hennessey v rozhovoru pro Top Gear s tím, že hodnotě nemohl uvěřit.
„Nebojím se jich, jsem nadšený a motivovaný. Čekali jsme téměř čtyři roky, než přijde někdo nový a lepší. A jakmile máme více hráčů, kteří se pokouší o špičkové rychlosti, máme i větší relevanci,“ uvádí zakladatel společnosti z Texasu.
Na voze Venom F5 se intenzivně pracuje již od roku 2014. Tak intenzivně, že se dodávka 24 chystaných exemplářů protáhne minimálně o rok. Základní cena je stanovena na 1,6 milionu amerických dolarů (asi 35,5 milionu korun) a není překvapením, že Hennessey může auto upravit přesně dle požadavků zákazníka.
Cíl je prostý, tvůrci speciálů chtějí překonat magickou hranici 300 mil v hodině, tedy 482,8 km/h, čímž by stanovili nový světový rekord. Pomoci k tomu má dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec s objemem 7,4 litru s maximálním výkonem 1193 kW a točivým momentem 1762 N.m. Na přání se počítá s manuální převodovkou, avšak základem je sedmistupňové sekvenční ústrojí ovládané páčkami pod volantem.
Monokok z uhlíkových vláken pak jen podtrhuje skvělé vlastnosti vozu, jenž má z klidu na 300 km/h zrychlit za méně než deset sekund a disciplínu 0-400-0 zvládat pod půl minuty. Snad se přesvědčíme brzy!