Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg ujel všem. Na pět světových rekordů mu stačil jediný víkend

Stanislav Kolman
Diskuze (17)
Vedle zisku dalších světových primátů zvládl švédský výrobce vylepšit i již získaný rekord v disciplíně 0-400-0 km/h.

Uplynulý víkend v nevadském Pahrumpu byl pro automobilku Koenigsegg mimořádně plodný. S modelem Agera RS tu totiž získala hned pět světových rekordů. Prvním je dosažení nejvyšší maximální rychlosti se sériově vyráběným autem, jež má po zprůměrování hodnotu 444,6 km/h.

Dalším rekordem je zrychlení z klidu na 400 km/h a následné zastavení. V tomto případě nemůžeme hovořit vyloženě o získání rekordu, neb jeho dosavadním držitelem byl tentýž vůz – Agera RS. Koenigseggu se však povedlo čas vylepšit, konkrétně z hodnoty 36,44 sekundy na 33,29 vteřiny.

Třetím rekordem je nejvyšší průměrná rychlost na jednom kilometru na veřejné silnici, kde Agera RS zaznamenala maximum s průměrnou rychlostí 445,54 km/h. Předchozí oficiálně naměřený rekord se datuje až do ledna 1938, kdy Rudolf Caracciola s Mercedesem W125 zaznamenal průměrnou rychlost 432,7 km/h. Pokus tehdy probíhal na německé dálnici.

Čtvrtý rekord je podobný, tentokrát jde o průměrnou rychlost na jedné míli. Koenigsegg se závodním jezdcem Niklasem Liljou za volantem zaznamenal průměr 444,66 km/h, přičemž opět překonal již zmiňovanou jízdu Mercedesu s hodnotou 432,4 km/h.

Pátým a závěrečným rekordem je nejvyšší rychlost dosažená na veřejné silnici: 457,49 km/h. Výrobce přitom uvádí, že Agera RS by na solných pláních mohla být ještě rychlejší. Ve videu výše se můžete podívat na průběh aktualizovaného rekordu v disciplíně 0-400-0 km/h, níže pak přikládáme klip z rekordu v maximální rychlosti. Zejména zrychlení z 300 km/h stojí za to vidět…

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (17)
Avatar - Hammunasakra
10. 11. 2017 10:49
Re: Bugatti
Ale nepoVWídej ;-)

Tvoje představy o 23ti letý genezi značky Koenigsegg [odkaz] sou fakt originální :-)

[odkaz] >:-[]
9. 11. 2017 21:41
Bugatti
Neřeště Chirona, Koenigseg je jen tuningová kára s velkými turby, něco jako ten heenysej. Bugattka je schopná jet 400 dlouhodobě, bez uvaření motoru a převodovky. Všimli jste si jak zrychluje až od cca 300km/h ? Proč asi, chlazení nedá ani plnou akceleraci na 440km/h. Nemluvě o nějaké spolehlivosti. Motor chironu na brzdě testovali na maximální výkon x hodin- mohl by teoreticky dojet z Evropy do New Yorku na plný plyn. TO je inženýrství, ne zvýšit plnící tlak a dávku paliva a honit si ego.
Avatar - Brumbal
9. 11. 2017 11:49
Re: Bugatti
Miliardar co si koupi takovou bestyji neresi trvanlivost ale prestiz. Za 10-12let az bude chtit jiny nastupujici torpedo bude na jeho Bugatti cca 50tis. km a bude pro nej hrat zase prestiz. No a proc nehrabnout po Koenigsegg kdyz firemnimu partnerovy co ma Chiron vypalil rybnik prave rekordman Guinnessovky Agera RS?
Avatar - Londonbridge
9. 11. 2017 10:27
Re: Bugatti
Holt netecie nam miesto vody ropa ako v Saudskej kde sa Chiron fasuje aj pre policajtov a syncekovia sejkov si to este daju pozlatit aby to predsa len nevyzeralo tak seriovo lacno...Potom ked je u nich moc horko daju auta na lode prepravia ich do Londyna a mozme na to cumet v centre alebo pred obchadakom Harrods...
Avatar - Hammunasakra
9. 11. 2017 10:12
Re: Bugatti
Nojo když už je levnější a rychlejší tak musej přijít na řadu měkčený plasty nebo to nastupování = prozradim ti že do všech byť jen trochu sportovních aut se nastupuje a hlavně vystupuje blbě :-)

Jízda? Co tim autor chtěl říct? ;-)