Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg ujel všem. Na pět světových rekordů mu stačil jediný víkend

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 8. 11. 2017
12
17
Zobrazit náhledy (12)
Koenigsegg Agera RS Koenigsegg Agera RS Koenigsegg Agera RS Koenigsegg Agera RS Koenigsegg Agera RS Koenigsegg Agera RS Koenigsegg Agera RS
Vedle zisku dalších světových primátů zvládl švédský výrobce vylepšit i již získaný rekord v disciplíně 0-400-0 km/h.

Uplynulý víkend v nevadském Pahrumpu byl pro automobilku Koenigsegg mimořádně plodný. S modelem Agera RS tu totiž získala hned pět světových rekordů. Prvním je dosažení nejvyšší maximální rychlosti se sériově vyráběným autem, jež má po zprůměrování hodnotu 444,6 km/h.

Dalším rekordem je zrychlení z klidu na 400 km/h a následné zastavení. V tomto případě nemůžeme hovořit vyloženě o získání rekordu, neb jeho dosavadním držitelem byl tentýž vůz – Agera RS. Koenigseggu se však povedlo čas vylepšit, konkrétně z hodnoty 36,44 sekundy na 33,29 vteřiny.

Třetím rekordem je nejvyšší průměrná rychlost na jednom kilometru na veřejné silnici, kde Agera RS zaznamenala maximum s průměrnou rychlostí 445,54 km/h. Předchozí oficiálně naměřený rekord se datuje až do ledna 1938, kdy Rudolf Caracciola s Mercedesem W125 zaznamenal průměrnou rychlost 432,7 km/h. Pokus tehdy probíhal na německé dálnici.

Čtvrtý rekord je podobný, tentokrát jde o průměrnou rychlost na jedné míli. Koenigsegg se závodním jezdcem Niklasem Liljou za volantem zaznamenal průměr 444,66 km/h, přičemž opět překonal již zmiňovanou jízdu Mercedesu s hodnotou 432,4 km/h.

Pátým a závěrečným rekordem je nejvyšší rychlost dosažená na veřejné silnici: 457,49 km/h. Výrobce přitom uvádí, že Agera RS by na solných pláních mohla být ještě rychlejší. Ve videu výše se můžete podívat na průběh aktualizovaného rekordu v disciplíně 0-400-0 km/h, níže pak přikládáme klip z rekordu v maximální rychlosti. Zejména zrychlení z 300 km/h stojí za to vidět…

720p360p

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
Bugatti
Hammunasakra
| 10. 11. 2017
Ale nepoVWídej ;-)

Tvoje představy o 23ti letý genezi značky Koenigsegg [odkaz] sou fakt originální :-)

[odkaz] >:-[]
Bugatti
r2d2
| 9. 11. 2017
Neřeště Chirona, Koenigseg je jen tuningová kára s velkými turby, něco jako ten heenysej. Bugattka je schopná jet 400 dlouhodobě, bez uvaření motoru a převodovky. Všimli jste si jak zrychluje až od cca 300km/h ? Proč asi, chlazení nedá ani plnou akceleraci na 440km/h. Nemluvě o nějaké spolehlivosti. Motor chironu na brzdě testovali na maximální výkon x hodin- mohl by teoreticky dojet z Evropy do New Yorku na plný plyn. TO je inženýrství, ne zvýšit plnící tlak a dávku paliva a honit si ego.
Avatar - Brumbal
Bugatti
Brumbal
| 9. 11. 2017
Miliardar co si koupi takovou bestyji neresi trvanlivost ale prestiz. Za 10-12let az bude chtit jiny nastupujici torpedo bude na jeho Bugatti cca 50tis. km a bude pro nej hrat zase prestiz. No a proc nehrabnout po Koenigsegg kdyz firemnimu partnerovy co ma Chiron vypalil rybnik prave rekordman Guinnessovky Agera RS?
Bugatti
Londonbridge
| 9. 11. 2017
Holt netecie nam miesto vody ropa ako v Saudskej kde sa Chiron fasuje aj pre policajtov a syncekovia sejkov si to este daju pozlatit aby to predsa len nevyzeralo tak seriovo lacno...Potom ked je u nich moc horko daju auta na lode prepravia ich do Londyna a mozme na to cumet v centre alebo pred obchadakom Harrods...
Avatar - Hammunasakra
Bugatti
Hammunasakra
| 9. 11. 2017
Nojo když už je levnější a rychlejší tak musej přijít na řadu měkčený plasty nebo to nastupování = prozradim ti že do všech byť jen trochu sportovních aut se nastupuje a hlavně vystupuje blbě :-)

Jízda? Co tim autor chtěl říct? ;-)