Renault Clio 1,4 RT

Renault Clio 1,4 RT

 
 

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné pětky s novým názvem Clio, nikdo si netroufal říct, zda bude úspěchy Renaultu 5 následovat. Ale již o několik měsíců později přišlo první ocenění a hned to nejvýznamnější. Clio získalo prestižní evropský titul Automobil roku 1991 .

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné pětky s novým názvem Clio, nikdo si netroufal říct, zda bude úspěchy Renaultu 5 následovat. Ale již o několik měsíců později přišlo první ocenění a hned to nejvýznamnější. Clio získalo prestižní evropský titul Automobil roku 1991 .

Nové Clio II, je zcela nové konstrukce, ale designérům Renaultu se povedlo přes výrazné stylistické změny udržet siluetu karoserie tak, aby každý, kdo tento automobil zdálky uvidí neměl pochyb o tom, že jde o Clio. Mimořádně povedená je především zadní baculatá část vozu s výrazně zakulaceným oknem a čistě zabudovaným třetím brzdovým světlem (viz foto), která vůz odlišuje od šedi produkce jiných výrobců.

Tento tvarově povedený automobil provází v současné době reklamní kampaň se sloganem Anděl ve městě, ďábel na dálnici . Nakolik je to pravda si můžete přečíst na následujících řádcích.

Testovaná verze s názvem výbavy RT patřila mezi lépe vybavené a obsahovala např.: airbag řidiče, imobilizér, tónovaná skla, výškově stavitelné sedadlo řidiče, nárazníky v barvě karosérie, posilovač řízení, centrální zámek s dálkovým ovládáním, dělená zadní sedadla. Navíc byl vůz vybaven elektricky ovládanými př. okny (+9000,- Kč), mlhovými světly (+3500 Kč), disky kol z lehké slitiny (+15000,- Kč) a metalízou (+8500 Kč). U výbavy na přání zaujmou především boční airbagy, za přijatelnou baťovskou cenu 9900,- Kč, které jsou instalovány do opěradel předních sedadel. Celkem tedy testovaný vůz dosáhl ceny 365900,- Kč. Základní Clio 1,2 RL je však možno pořídit o více než sto tisíc levněji - 264900,- Kč.

Čtyřválcová čtrnáctistovka s klasickou dvouventilovou technikou s výkonem 55 kW dodávala Cliu solidní dynamiku. Vzhledem k poměrně slabé základní verzi 1,2/43 kW a prozměnu poněkud drahé šestnáctistovky, je asi volba motoru 1,4 ideální. V interiéru je hluk motoru slušně potlačen a do cca čtyřech tisíc otáček je hladina hluku velmi nízká. Sprint z klidu na 100 km/h zvládlo Clio 1,4 za 12,8 s, což se od papírových 12,1 s moc neliší. Spotřeba při testu nepřesáhla 7,5 l/100 km. Interval výměny oleje se prodloužil z 15 tisíc na 20 tisíc km!

Interiér vozu je prostorný díky velkému rozvoru náprav (2472 mm), průměrná postava se do zadu bez větších problémů vejde.

Přístrojová deska je maximálně zakulacena, nikde ani náznak hrany. Co je však důležitější, že po čas testu se z ní neozval ani jeden pazvuk, což svědčí o zvýšené pozornosti věnované dílenskému zpracování.

Zavazadlový prostor je dobře přístupný díky širokým pátým dveřím. Jeho velikost je však spíše průměrná - 255 litrů. Po sklopení zadních opěradel obvykle vznikne dlouhá rovná plocha, ne však u Clia. Zde je prostor přepažen podivným výstupkem (viz foto). Měl by snad bránit zavazadlům v cestě k posádce při nehodě?

Jízdní vlastnosti je jeví jako bezproblémové, samozřejmě, že koncepce vše vpředu se v extrémních situacích projeví na nedotáčivosti vozu. To znamená, že pokud vjedete do zatáčky příliš rychle, i přes dostatečné natočení předních kol, má přední část vozu tendenci pokračovat rovně. Studené brzdy reagují pohotově a s dostatečným účinkem. Při velké námaze však jejich účinek klesá.

Nové Clio je v každém případě, díky výborné obratnosti, povedeným vozem do přeplněných měst, ale díky poměrně velkému rozvoru 2472 mm (Octavia 2512 mm) je vhodný i pro delší cesty vyšší rychlostí. Je tedy zřejmé, že reklamní slogan, Anděl ve městě, ďábel na dálnici. , provázející nové Clio je vcelku trefný.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 264 900 Kč Cena v testované výbavě: 365 900 Kč

Výbava testovaného vozu:airbag řidiče, imobilizér, tónovaná skla, výškově stavitelné sedadlo řidiče, nárazníky v barvě karosérie, posilovač řízení, centrální zámek s dálkovým ovládáním, dělená zadní sedadla. Navíc byl vůz vybaven elektricky ovládanými př. okny (+9000,- Kč), mlhovými světly (+3500 Kč), disky kol z lehké slitiny (+15000,- Kč) a metalízou (+8500 Kč). U výbavy na přání zaujmou především boční airbagy, za přijatelnou baťovskou cenu 9900,- Kč, které jsou instalovány do opěradel předních sedadel

Investice podle církve: katolíci sází na půdu a nemovitosti Investice podle církve: katolíci sází na půdu a nemovitosti

Diecéze římskokatolické církve vloni vydaly téměř…

Tatra 111 slaví 75 let. Postavili ji pro Wehrmacht, budovala socialismus Tatra 111 slaví 75 let. Postavili ji pro Wehrmacht, budovala socialismus

Uprostřed druhé světové války vyvinuli v kopřivnické…

Konec demokracie v Polsku? Ve stovce měst lidé demonstrují proti soudní reformě Konec demokracie v Polsku? Ve stovce měst lidé demonstrují proti soudní reformě

Ve stovce polských měst se večer konají demonstrace proti…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 114 / 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.6 / 6.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 225 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 960 / 540
Rozměr pneu:165
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3773
b) šířka (mm): 1639
c) výška (mm): 1417
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 6
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Tatra 111 slaví 75 let. Postavili ji pro Wehrmacht, budovala socialismus Tatra 111 slaví 75 let. Postavili ji pro Wehrmacht, budovala socialismus

Uprostřed druhé světové války vyvinuli v kopřivnické…

 



Evropské Automobily roku: Renault Clio (1991) Evropské Automobily roku: Renault Clio (1991)

Renault dnes vyrábí Clio ve čtvrté generaci. Před…

Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine! Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine!

Už už to vypadalo, že Renault pošle na silnice clio s…

 



 
Nové motorové oleje 0W-20: Zelené a řídké. Jak budou chutnat motorům?

Nové motorové oleje 0W-20: Zelené a řídké. Jak budou chutnat motorům?

Dnes 08:00

Po letech, kdy se oleji viskozitní specifikace SAE 0W-20 jen vyhrožovalo, se staly skutečností. Z továrny s nimi vyjíždějí už i první modely škodovek.




Blesk.cz

Milý Ježíšku, přines BAZUKU, MÍR A SVOBODU, a taky PLEŠTEŠE! Vánoční dopisy dětí vás dostanou

Milý Ježíšku, přines BAZUKU, MÍR A SVOBODU, a taky…

Ježíšek to kolikrát nemá jednoduché a rodiče už vůbec ne! Rozklíčovat přání vašeho potomka, pokud psal vánoční…

Recenze: Nejskrytější přání a tajemství se dostanou vždycky na povrch, nebraňte se jim

Recenze: Nejskrytější přání a tajemství se dostanou…

Při pohledu zvenčí může Sycamore Glen vypadat jako naprosto obyčejné ospalé maloměsto. Ale za bílými plaňkovými…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Hvězda to schytala! Rána holí a dvacet stehů

TOP zajímavosti z NHL: Hvězda to schytala! Rána holí…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Maier se pral s Hollwegem: Koledoval si o to! Pěkný souboj, chválil Američan

Maier se pral s Hollwegem: Koledoval si o to! Pěkný…

Férová „kanadská“ bitka se vším všudy. V extralize se příliš často nevidí, že by hráči shodili rukavice a bili…

 

Reflex.cz

Symfonie chutí jménem torta: Přečká tradiční mexická specialita nájezd fastfoodových řetězců?

Symfonie chutí jménem torta: Přečká tradiční mexická…

Byla jednou jedna houska. Ale nebyla to obyčejná houska, byla to mexická torta.

Péct, nebo nepéct? První adventní neděli by se podle tradice mělo začít s pečením cukroví

Péct, nebo nepéct? První adventní neděli by se podle…

První adventní neděle letos vychází až na 3. 12. Je to den, kdy by hospodyně měly začít péct cukroví. Není třeba…