Renault Clio 1,4 RT

Renault Clio 1,4 RT

 
 

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné pětky s novým názvem Clio, nikdo si netroufal říct, zda bude úspěchy Renaultu 5 následovat. Ale již o několik měsíců později přišlo první ocenění a hned to nejvýznamnější. Clio získalo prestižní evropský titul Automobil roku 1991 .

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné pětky s novým názvem Clio, nikdo si netroufal říct, zda bude úspěchy Renaultu 5 následovat. Ale již o několik měsíců později přišlo první ocenění a hned to nejvýznamnější. Clio získalo prestižní evropský titul Automobil roku 1991 .

Nové Clio II, je zcela nové konstrukce, ale designérům Renaultu se povedlo přes výrazné stylistické změny udržet siluetu karoserie tak, aby každý, kdo tento automobil zdálky uvidí neměl pochyb o tom, že jde o Clio. Mimořádně povedená je především zadní baculatá část vozu s výrazně zakulaceným oknem a čistě zabudovaným třetím brzdovým světlem (viz foto), která vůz odlišuje od šedi produkce jiných výrobců.

Tento tvarově povedený automobil provází v současné době reklamní kampaň se sloganem Anděl ve městě, ďábel na dálnici . Nakolik je to pravda si můžete přečíst na následujících řádcích.

Testovaná verze s názvem výbavy RT patřila mezi lépe vybavené a obsahovala např.: airbag řidiče, imobilizér, tónovaná skla, výškově stavitelné sedadlo řidiče, nárazníky v barvě karosérie, posilovač řízení, centrální zámek s dálkovým ovládáním, dělená zadní sedadla. Navíc byl vůz vybaven elektricky ovládanými př. okny (+9000,- Kč), mlhovými světly (+3500 Kč), disky kol z lehké slitiny (+15000,- Kč) a metalízou (+8500 Kč). U výbavy na přání zaujmou především boční airbagy, za přijatelnou baťovskou cenu 9900,- Kč, které jsou instalovány do opěradel předních sedadel. Celkem tedy testovaný vůz dosáhl ceny 365900,- Kč. Základní Clio 1,2 RL je však možno pořídit o více než sto tisíc levněji - 264900,- Kč.

Čtyřválcová čtrnáctistovka s klasickou dvouventilovou technikou s výkonem 55 kW dodávala Cliu solidní dynamiku. Vzhledem k poměrně slabé základní verzi 1,2/43 kW a prozměnu poněkud drahé šestnáctistovky, je asi volba motoru 1,4 ideální. V interiéru je hluk motoru slušně potlačen a do cca čtyřech tisíc otáček je hladina hluku velmi nízká. Sprint z klidu na 100 km/h zvládlo Clio 1,4 za 12,8 s, což se od papírových 12,1 s moc neliší. Spotřeba při testu nepřesáhla 7,5 l/100 km. Interval výměny oleje se prodloužil z 15 tisíc na 20 tisíc km!

Interiér vozu je prostorný díky velkému rozvoru náprav (2472 mm), průměrná postava se do zadu bez větších problémů vejde.

Přístrojová deska je maximálně zakulacena, nikde ani náznak hrany. Co je však důležitější, že po čas testu se z ní neozval ani jeden pazvuk, což svědčí o zvýšené pozornosti věnované dílenskému zpracování.

Zavazadlový prostor je dobře přístupný díky širokým pátým dveřím. Jeho velikost je však spíše průměrná - 255 litrů. Po sklopení zadních opěradel obvykle vznikne dlouhá rovná plocha, ne však u Clia. Zde je prostor přepažen podivným výstupkem (viz foto). Měl by snad bránit zavazadlům v cestě k posádce při nehodě?

Jízdní vlastnosti je jeví jako bezproblémové, samozřejmě, že koncepce vše vpředu se v extrémních situacích projeví na nedotáčivosti vozu. To znamená, že pokud vjedete do zatáčky příliš rychle, i přes dostatečné natočení předních kol, má přední část vozu tendenci pokračovat rovně. Studené brzdy reagují pohotově a s dostatečným účinkem. Při velké námaze však jejich účinek klesá.

Nové Clio je v každém případě, díky výborné obratnosti, povedeným vozem do přeplněných měst, ale díky poměrně velkému rozvoru 2472 mm (Octavia 2512 mm) je vhodný i pro delší cesty vyšší rychlostí. Je tedy zřejmé, že reklamní slogan, Anděl ve městě, ďábel na dálnici. , provázející nové Clio je vcelku trefný.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 264 900 Kč Cena v testované výbavě: 365 900 Kč

Výbava testovaného vozu:airbag řidiče, imobilizér, tónovaná skla, výškově stavitelné sedadlo řidiče, nárazníky v barvě karosérie, posilovač řízení, centrální zámek s dálkovým ovládáním, dělená zadní sedadla. Navíc byl vůz vybaven elektricky ovládanými př. okny (+9000,- Kč), mlhovými světly (+3500 Kč), disky kol z lehké slitiny (+15000,- Kč) a metalízou (+8500 Kč). U výbavy na přání zaujmou především boční airbagy, za přijatelnou baťovskou cenu 9900,- Kč, které jsou instalovány do opěradel předních sedadel

Dvacet tisíc vozů Porsche Cayenne podvádí s emisemi Dvacet tisíc vozů Porsche Cayenne podvádí s emisemi

Německá automobilka Porsche musí v Evropě svolat do…

Gigant Nestlé za první půlrok vydělal 113 miliard korun Gigant Nestlé za první půlrok vydělal 113 miliard korun

Švýcarský potravinářský gigant Nestlé v pololetí zvýšil…

Trpělivost Ruska klesá. Na hrubost USA bude nutné odpovědět, tvrdí Putin Trpělivost Ruska klesá. Na hrubost USA bude nutné odpovědět, tvrdí Putin

Rusko reaguje na akce Spojených států zdrženlivě, ale v…

Roden podal insolvenční návrh na vydavatelství Story Publishing, požaduje miliony Roden podal insolvenční návrh na vydavatelství Story Publishing, požaduje miliony

Herec Karel Roden podal společně s partnerkou Laurou…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 114 / 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.6 / 6.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 225 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 960 / 540
Rozměr pneu:165
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3773
b) šířka (mm): 1639
c) výška (mm): 1417
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 6
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Evropské Automobily roku: Renault Clio (1991) Evropské Automobily roku: Renault Clio (1991)

Renault dnes vyrábí Clio ve čtvrté generaci. Před…

Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine! Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine!

Už už to vypadalo, že Renault pošle na silnice clio s…

 



 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Dnes 18:45

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Krkavčí matka nechala syna (†6 měs.) umírat v autě dva dny

Krkavčí matka nechala syna (†6 měs.) umírat v autě dva dny

Měla mu dát lásku, něhu a postarat se o něj. Namísto toho ho nechala krutě umírat v autě připoutaného v sedadle…

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se s původním Outlookem nebo spořiči obrazovky

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se…

Microsoft zveřejnil seznam funkcí, které z Windows 10 zmizí či přestanou být vyvíjeny s příchodem podzimní…

 

iSport.cz

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus…

PÁTEČNÍ MAGAZÍN | Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou…

Pazdera ve Zlíně končí! Jeho chování Páníka zarazilo. Van Kessel nepřijde

Pazdera ve Zlíně končí! Jeho chování Páníka…

Ve fotbalovém Zlíně rozhodli rázně: Obránce Lukáš Pazdera (30), jenž se stane od ledna hráčem Baníku Ostrava, si…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…