Renault Clio 1,4 RT

Renault Clio 1,4 RT

 
 

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné pětky s novým názvem Clio, nikdo si netroufal říct, zda bude úspěchy Renaultu 5 následovat. Ale již o několik měsíců později přišlo první ocenění a hned to nejvýznamnější. Clio získalo prestižní evropský titul Automobil roku 1991 .

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné pětky s novým názvem Clio, nikdo si netroufal říct, zda bude úspěchy Renaultu 5 následovat. Ale již o několik měsíců později přišlo první ocenění a hned to nejvýznamnější. Clio získalo prestižní evropský titul Automobil roku 1991 .

Nové Clio II, je zcela nové konstrukce, ale designérům Renaultu se povedlo přes výrazné stylistické změny udržet siluetu karoserie tak, aby každý, kdo tento automobil zdálky uvidí neměl pochyb o tom, že jde o Clio. Mimořádně povedená je především zadní baculatá část vozu s výrazně zakulaceným oknem a čistě zabudovaným třetím brzdovým světlem (viz foto), která vůz odlišuje od šedi produkce jiných výrobců.

Tento tvarově povedený automobil provází v současné době reklamní kampaň se sloganem Anděl ve městě, ďábel na dálnici . Nakolik je to pravda si můžete přečíst na následujících řádcích.

Testovaná verze s názvem výbavy RT patřila mezi lépe vybavené a obsahovala např.: airbag řidiče, imobilizér, tónovaná skla, výškově stavitelné sedadlo řidiče, nárazníky v barvě karosérie, posilovač řízení, centrální zámek s dálkovým ovládáním, dělená zadní sedadla. Navíc byl vůz vybaven elektricky ovládanými př. okny (+9000,- Kč), mlhovými světly (+3500 Kč), disky kol z lehké slitiny (+15000,- Kč) a metalízou (+8500 Kč). U výbavy na přání zaujmou především boční airbagy, za přijatelnou baťovskou cenu 9900,- Kč, které jsou instalovány do opěradel předních sedadel. Celkem tedy testovaný vůz dosáhl ceny 365900,- Kč. Základní Clio 1,2 RL je však možno pořídit o více než sto tisíc levněji - 264900,- Kč.

Čtyřválcová čtrnáctistovka s klasickou dvouventilovou technikou s výkonem 55 kW dodávala Cliu solidní dynamiku. Vzhledem k poměrně slabé základní verzi 1,2/43 kW a prozměnu poněkud drahé šestnáctistovky, je asi volba motoru 1,4 ideální. V interiéru je hluk motoru slušně potlačen a do cca čtyřech tisíc otáček je hladina hluku velmi nízká. Sprint z klidu na 100 km/h zvládlo Clio 1,4 za 12,8 s, což se od papírových 12,1 s moc neliší. Spotřeba při testu nepřesáhla 7,5 l/100 km. Interval výměny oleje se prodloužil z 15 tisíc na 20 tisíc km!

Interiér vozu je prostorný díky velkému rozvoru náprav (2472 mm), průměrná postava se do zadu bez větších problémů vejde.

Přístrojová deska je maximálně zakulacena, nikde ani náznak hrany. Co je však důležitější, že po čas testu se z ní neozval ani jeden pazvuk, což svědčí o zvýšené pozornosti věnované dílenskému zpracování.

Zavazadlový prostor je dobře přístupný díky širokým pátým dveřím. Jeho velikost je však spíše průměrná - 255 litrů. Po sklopení zadních opěradel obvykle vznikne dlouhá rovná plocha, ne však u Clia. Zde je prostor přepažen podivným výstupkem (viz foto). Měl by snad bránit zavazadlům v cestě k posádce při nehodě?

Jízdní vlastnosti je jeví jako bezproblémové, samozřejmě, že koncepce vše vpředu se v extrémních situacích projeví na nedotáčivosti vozu. To znamená, že pokud vjedete do zatáčky příliš rychle, i přes dostatečné natočení předních kol, má přední část vozu tendenci pokračovat rovně. Studené brzdy reagují pohotově a s dostatečným účinkem. Při velké námaze však jejich účinek klesá.

Nové Clio je v každém případě, díky výborné obratnosti, povedeným vozem do přeplněných měst, ale díky poměrně velkému rozvoru 2472 mm (Octavia 2512 mm) je vhodný i pro delší cesty vyšší rychlostí. Je tedy zřejmé, že reklamní slogan, Anděl ve městě, ďábel na dálnici. , provázející nové Clio je vcelku trefný.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 264 900 Kč Cena v testované výbavě: 365 900 Kč

Výbava testovaného vozu:airbag řidiče, imobilizér, tónovaná skla, výškově stavitelné sedadlo řidiče, nárazníky v barvě karosérie, posilovač řízení, centrální zámek s dálkovým ovládáním, dělená zadní sedadla. Navíc byl vůz vybaven elektricky ovládanými př. okny (+9000,- Kč), mlhovými světly (+3500 Kč), disky kol z lehké slitiny (+15000,- Kč) a metalízou (+8500 Kč). U výbavy na přání zaujmou především boční airbagy, za přijatelnou baťovskou cenu 9900,- Kč, které jsou instalovány do opěradel předních sedadel

Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a desítky zraněných Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a desítky zraněných

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici…

Turkmenský diktátor vytlačuje z ulic tmavá auta Turkmenský diktátor vytlačuje z ulic tmavá auta

Turkmenistán je jedním z nejizolovanějších států s…

Zdravotní pojišťovny loni vyplatily benefity za miliardu. Vede očekování Zdravotní pojišťovny loni vyplatily benefity za miliardu. Vede očekování

Zdravotní pojišťovny loni klientům vyplatily na…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 114 / 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.6 / 6.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 225 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 960 / 540
Rozměr pneu:165
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3773
b) šířka (mm): 1639
c) výška (mm): 1417
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 6
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety? Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety?

Automobilka Apollo své nejnovější superauto Intensa…

 



Evropské Automobily roku: Renault Clio (1991) Evropské Automobily roku: Renault Clio (1991)

Renault dnes vyrábí Clio ve čtvrté generaci. Před…

Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine! Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine!

Už už to vypadalo, že Renault pošle na silnice clio s…

 



 
Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Audi 100 v Čína: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Dnes 18:35

Audi 100 třetí generace, v hantýrce bazaristů přezdívaná doutník, se v Evropě nevyrábí již 27 let. V zemi „za velkou čínskou zdí“ však stále platí za vcelku oblíbený automobil.




Blesk.cz

Zvrat v případu pašeračky Terezy (21) zadržené v Pákistánu: Zatkli jejího komplice, hned udal dalšího!

Zvrat v případu pašeračky Terezy (21) zadržené v…

Pákistánské úřady zadržely komplice Češky Terezy H. (21), u které celníci na letišti v Láhauru před více než…

Tragédie autobusu v Turecku: 11 mrtvých po nehodě na dálnici, dva řidiče zatkli

Tragédie autobusu v Turecku: 11 mrtvých po nehodě na…

Jedenáct lidí přišlo o život a dalších 46 bylo zraněno při nehodě autobusu, která se stala v noci na sobotu na…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Arsenal naděloval, ale Čech na 200. nulu pořád čeká. United spasil Martial

Arsenal naděloval, ale Čech na 200. nulu pořád čeká.…

Fotbalisté Arsenalu vyhráli v 24. Premier League i s Petrem Čechem v brance doma pohodlně porazili Crystal…

 

Reflex.cz

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie, vzniká nová fronta války

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie,…

Turecká armáda dnes v severosyrském Afrínu, který ovládají kurdské milice YPG, de facto zahájila pozemní…

Fenomén Adam Ondra a další česká lezecká esa

Fenomén Adam Ondra a další česká lezecká esa

Sportovní lezení ve všech podobách spojuje výkonnostní sport, vysoké nároky na psychiku a kontakt s přírodou.…