reklama


Renault Clio 1,4 RT

Renault Clio 1,4 RT

 
 

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné pětky s novým názvem Clio, nikdo si netroufal říct, zda bude úspěchy Renaultu 5 následovat. Ale již o několik měsíců později přišlo první ocenění a hned to nejvýznamnější. Clio získalo prestižní evropský titul Automobil roku 1991 .

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné pětky s novým názvem Clio, nikdo si netroufal říct, zda bude úspěchy Renaultu 5 následovat. Ale již o několik měsíců později přišlo první ocenění a hned to nejvýznamnější. Clio získalo prestižní evropský titul Automobil roku 1991 .

Nové Clio II, je zcela nové konstrukce, ale designérům Renaultu se povedlo přes výrazné stylistické změny udržet siluetu karoserie tak, aby každý, kdo tento automobil zdálky uvidí neměl pochyb o tom, že jde o Clio. Mimořádně povedená je především zadní baculatá část vozu s výrazně zakulaceným oknem a čistě zabudovaným třetím brzdovým světlem (viz foto), která vůz odlišuje od šedi produkce jiných výrobců.

Tento tvarově povedený automobil provází v současné době reklamní kampaň se sloganem Anděl ve městě, ďábel na dálnici . Nakolik je to pravda si můžete přečíst na následujících řádcích.

Testovaná verze s názvem výbavy RT patřila mezi lépe vybavené a obsahovala např.: airbag řidiče, imobilizér, tónovaná skla, výškově stavitelné sedadlo řidiče, nárazníky v barvě karosérie, posilovač řízení, centrální zámek s dálkovým ovládáním, dělená zadní sedadla. Navíc byl vůz vybaven elektricky ovládanými př. okny (+9000,- Kč), mlhovými světly (+3500 Kč), disky kol z lehké slitiny (+15000,- Kč) a metalízou (+8500 Kč). U výbavy na přání zaujmou především boční airbagy, za přijatelnou baťovskou cenu 9900,- Kč, které jsou instalovány do opěradel předních sedadel. Celkem tedy testovaný vůz dosáhl ceny 365900,- Kč. Základní Clio 1,2 RL je však možno pořídit o více než sto tisíc levněji - 264900,- Kč.

Čtyřválcová čtrnáctistovka s klasickou dvouventilovou technikou s výkonem 55 kW dodávala Cliu solidní dynamiku. Vzhledem k poměrně slabé základní verzi 1,2/43 kW a prozměnu poněkud drahé šestnáctistovky, je asi volba motoru 1,4 ideální. V interiéru je hluk motoru slušně potlačen a do cca čtyřech tisíc otáček je hladina hluku velmi nízká. Sprint z klidu na 100 km/h zvládlo Clio 1,4 za 12,8 s, což se od papírových 12,1 s moc neliší. Spotřeba při testu nepřesáhla 7,5 l/100 km. Interval výměny oleje se prodloužil z 15 tisíc na 20 tisíc km!

Interiér vozu je prostorný díky velkému rozvoru náprav (2472 mm), průměrná postava se do zadu bez větších problémů vejde.

Přístrojová deska je maximálně zakulacena, nikde ani náznak hrany. Co je však důležitější, že po čas testu se z ní neozval ani jeden pazvuk, což svědčí o zvýšené pozornosti věnované dílenskému zpracování.

Zavazadlový prostor je dobře přístupný díky širokým pátým dveřím. Jeho velikost je však spíše průměrná - 255 litrů. Po sklopení zadních opěradel obvykle vznikne dlouhá rovná plocha, ne však u Clia. Zde je prostor přepažen podivným výstupkem (viz foto). Měl by snad bránit zavazadlům v cestě k posádce při nehodě?

Jízdní vlastnosti je jeví jako bezproblémové, samozřejmě, že koncepce vše vpředu se v extrémních situacích projeví na nedotáčivosti vozu. To znamená, že pokud vjedete do zatáčky příliš rychle, i přes dostatečné natočení předních kol, má přední část vozu tendenci pokračovat rovně. Studené brzdy reagují pohotově a s dostatečným účinkem. Při velké námaze však jejich účinek klesá.

Nové Clio je v každém případě, díky výborné obratnosti, povedeným vozem do přeplněných měst, ale díky poměrně velkému rozvoru 2472 mm (Octavia 2512 mm) je vhodný i pro delší cesty vyšší rychlostí. Je tedy zřejmé, že reklamní slogan, Anděl ve městě, ďábel na dálnici. , provázející nové Clio je vcelku trefný.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 264 900 Kč Cena v testované výbavě: 365 900 Kč

Výbava testovaného vozu:airbag řidiče, imobilizér, tónovaná skla, výškově stavitelné sedadlo řidiče, nárazníky v barvě karosérie, posilovač řízení, centrální zámek s dálkovým ovládáním, dělená zadní sedadla. Navíc byl vůz vybaven elektricky ovládanými př. okny (+9000,- Kč), mlhovými světly (+3500 Kč), disky kol z lehké slitiny (+15000,- Kč) a metalízou (+8500 Kč). U výbavy na přání zaujmou především boční airbagy, za přijatelnou baťovskou cenu 9900,- Kč, které jsou instalovány do opěradel předních sedadel

Mazánkův útvar se chce přestěhovat na Zbraslav do stavby za miliardy Mazánkův útvar se chce přestěhovat na Zbraslav do stavby za miliardy

Policie chce v Praze na Zbraslavi vybudovat nový komplex,…

Komentář Jana Bureše: Kdo se bojí italského referenda? Komentář Jana Bureše: Kdo se bojí italského referenda?

Strach z italského ústavního referenda začíná být na…

Ruský soud zmrazil 3,7 miliardy na účtech firmy IKEA Ruský soud zmrazil 3,7 miliardy na účtech firmy IKEA

Ruský soud zmrazil 145 milionů dolarů (zhruba 3,7…

Vojenské opravárně prospěl návrat k armádě, dostala se do zisku Vojenské opravárně prospěl návrat k armádě, dostala se do zisku

Státnímu podniku VOP CZ (bývalý Vojenský opravárenský…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 114 / 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.1
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.6 / 6.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 225 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 960 / 540
Rozměr pneu:165
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3773
b) šířka (mm): 1639
c) výška (mm): 1417
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 6
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic

Díky nové normě by motoristé podle nového značení měli…

Míří k nám Dacia za 95 tisíc? Míří k nám Dacia za 95 tisíc? "Nikdy neříkej nikdy," prozradil ředitel

Na evropský trh by mohlo dorazit nové nejlevnější auto.…

 




Evropské Automobily roku: Renault Clio (1991) Evropské Automobily roku: Renault Clio (1991)

Renault dnes vyrábí Clio ve čtvrté generaci. Před…

Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine! Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine!

Už už to vypadalo, že Renault pošle na silnice clio s…

 



 
Opravy dieselových vstřikovačů common rail: Stojí klidně víc než celé auto

Opravy dieselových vstřikovačů CR: Stojí klidně víc než celé auto

Dnes 08:58

Že je common rail dobrý systém, ale má drahé a choulostivé vstřikovače nafty, o tom se mluvilo už v roce 1997, kdy se poprvé objevil.




Blesk.cz

Za Castra se kondolovat nemusí, vysvětluje Špaček. „Hrad správně mlčí“

Za Castra se kondolovat nemusí, vysvětluje Špaček.…

Projevit lítost, nebo raději mlčet? Po ohlášení smrti kubánského exprezidenta Fidela Castra byla na politicích…

Celebrity na síti: Kvitová v Dubaji a zákulisí přehlídky Victoria´s Secret

Celebrity na síti: Kvitová v Dubaji a zákulisí…

Facebook, Instagram, Twitter... Kdo na nějaké z těchto sociálních sítí nemá účet, jako by nebyl. Co se za…

 

iSport.cz

Laco odpálil puk do hlediště a trefil dívku. Omluvil se jí dresem

Laco odpálil puk do hlediště a trefil dívku. Omluvil…

Měl vztek. Chomutovský brankář Ján Laco v nedávném utkání s Litvínovem po inkasovaném gólu odpálil puk. Ten…

Šilhavému umřel táta, přesto Slavii vedl. Jste obdivuhodný, vzkázal Tvrdík

Šilhavému umřel táta, přesto Slavii vedl. Jste…

Fotbalisté i fanoušci Slavie mohou slavit. „Sešívaní“ vyhráli ve Zlíně 4:0 a zajistili si minimálně do jara…

 

Reflex.cz

Švýcarsko, kde tvoří čtvrtinu obyvatel cizinci, se paradoxně nejvíc bojí – cizinců

Švýcarsko, kde tvoří čtvrtinu obyvatel cizinci, se…

Pouze Lucembursko a některé arabské státy Perského zálivu mají na svém území více cizinců než bohaté Švýcarsko.…

Herečka a zpěvačka Iva Pazderková: Blbou blondýnu miluju a jen tak ji neopustím

Herečka a zpěvačka Iva Pazderková: Blbou blondýnu…

Je elektrotechnicky „hrozně zdatná“, zvláště pak „co se týče hi-fi, wifi a sci-fi“. Má supernový lap-ťop…

 
 
reklama