Renault Clio Grandtour 1,5 dCi – malé kombi nebo velký hatchback?

Renault Clio Grandtour 1,5 dCi – malé kombi nebo velký hatchback?

 
 

Renault se obouvá do svých konkurentů na českém trhu v poslední době nejčastěji agresivně nastavenou cenou. Zbraní nového kalibru je ale Clio Grandtour.

Rodinné úspory lze investovat do auta zase o něco efektivněji. Malá kombi se totiž letos stanou prodejními šlágry Škody, Peugeotu a Renaultu. Za malý příplatek (15 až 25 tisíc Kč) dostanete sice malé auto, ale rodině se dvěma dětmi bude cosi takového velmi dobře plnit přepravní přání. Zvláště, když zavazadlové prostory takových kombi zvládají běžně přes 400 litrů v základní konfiguraci. Nejnovějším přírůstkem je Clio Grandtour.

Clio s délkou Megane

Nových 217 milimetrů Clia vymodelovalo nové netradiční kombi. Zadní převis vůbec neinspiruje k tradičnímu užitkovějšímu označení, ale charakteristický rukopis designérů tvůrce automobilu je znát. Clio Grandtour ukazuje velkorysými zadními svítilnami a vytaženou hranou pod oknem na zádi příbuznost s mnohem větší Lagunou Grandtour. Ani u praktičtějšího Clia nebyla maximalizace prostoru pro zavazadla na prvním místě. Vznikl derivát původního hatchbacku, pro kterého je charakteristický velký rozvor a svažující se střecha. Celková délka je jen o několik milimetrů menší než u pětidveřového hatchbacku Megane. Základní cenou je však Clio Grandtour při srovnatelné výbavě o desítky tisíc levnější.

obrázek [555 x 256]
 

Je to Grand

U rodinného vozu jde o prostor, a protože se v poslední době automobilky začaly předhánět v nabízení maxima za méně peněz, zůstává skutečná velikost bedlivě sledovanou skupinou ukazatelů. Prodloužená záď obsahuje 439 l základního zavazadelníku. Přístup k němu je ukázkový díky velkým pátým dveřím s nákladovou hranou jen 60 centimetrů nad zemí. V každodenním provozu se osvědčí dvojitá podlaha, která může ukousnout deseticentimetrovou vrstvu základního objemu. Prostor se pak zmenší na 403 l, ale jeho základna je ve výši nakládací hrany, resp. navazuje na pouze mírně nakloněnou rovinu sklopených zadních opěradel.

Jestliže vám jde o maximální objem při cestách v pěti, lze dvoudílnou podlahu složit a jednoduše přichytit k zadním sedadlům. Dvě drážky na stěnách ubírají pár centimetrů nejmenší šířce mezi podběhy 1010 mm. U dna jsme naměřili délku přes 800 mm, výška po rolovací kryt činí 500 resp. 600 mm (bez druhého dna).

Cestující na předních sedadlech mají k dispozici nadprůměrnou vnitřní šířku 1420 mm (ve výši loktů) a značné rozsahy podélného posuvu sedadel. Z pozice řidiče je velmi dobrý výhled vpřed i do stran. Už průměrně vzrostlí lidé si ale budou stěžovat na nedostatečnou vnitřní výšku interiéru. Ta byla v našem případě dále snížena o cenné centimetry přítomností dvou střešních oken. Omezení spočívá i v malém rozsahu výškového nastavení sloupku volantu, resp. v nemožnosti seřizovat jej v podélném směru.

Poloha ze volantem je svým způsobem renaultovská. Po čase hledání optima asi skončíte s volantem o něco níže, než jste zvyklí, sedět budete trochu méně vzpřímeně než obvykle a vaše ruce se budou více natahovat po příliš vpředu umístěném věnci volantu.

obrázek [555 x 315]
 

Cestující na zadních sedadlech si užívají prostor v podélném směru, ale současně trpí malou vnitřní výškou, která je v našem případě i tady zmenšena o střešní okno. Na zadních sedadlech je tedy rozdíl mezi malým Cliem a o třídu větším Meganem nejmarkantnější.

Flair France

Alespoň na chvíli se musíme zastavit u interiérových doplňků a materiálů. Naše výbava Dynamique je ta nejvyšší, jakou lze na českém trhu dostat, ale například dobře tvarovaná sedadla s přiměřeným bočním vedením mají stejně tuhé (ve srovnání s Meganem tužší) polstrování jako v lidovějších specifikacích. Perfektní zpracování měla přístrojová deska jejíž hlavní díl měl materiálovou strukturu, za kterou by se nemusel stydět kdejaký prémiový kompakt. Opěrky hlavy nemají knižní rozevírací konstrukci, ale jejich funkce i pohodlí je příkladné. Když ty zadní úplně zasunete do zadních opěradel, zbavíte se nutnosti další manipulace s opěrkami při sklápění zadní řady sedadel. Ta přední přitom mohou být posunuta i zcela vzad.

Obě střešní okna (přední elektricky otevírací o ploše 500 x 430 mm, zadní pevné s rozměrem prosklení 500 x 630 mm lepené do karoserie) lze zastínit poloprůhlednou roletou.

obrázek [555 x 393]
 

Čtyři válce dCinky

Renault drží i v době válcového downsizingu striktně čtyřválcový standard dokonce i u základního Twinga. Normovaná spotřeba se přitom obvykle pohybuje níže než u tříválcových agregátů, které vedle lepšího točivého momentu v nízkých otáčkách a nižších nákladů na údržbu sklízí převážně už jen posměch. Naše motorizace je ale z opačného konce.

Výkonnější maloobjemové dCi známe dobře i z jiných Renaultů a Dacií, takže už nepřekvapuje měkký chod, postupný nárůst točivého momentu s otáčkami a ochota ručky otáčkoměru k cestám za čtyřtisícovou hranici. Nejlépe se motor cítí mezi dvěma a třemi tisíci, abyste však dosahovali minimální spotřeby, bude nezbytné setrvávat u 2000 ot./min.

obrázek [300 x 341] Pouze pětistupňová převodovka není ve třídě malých aut nic neobvyklého a ke cti Renaultu jde prodloužení nejvyššího převodového stupně. Na dálnici tak při 130 km/h klesají otáčky ze 4000 ot./min (4. r.s.) na 3100 ot./min (5.r.s.). Kdo chce více, musí jít do silnějšího dCi v Meganu. Na dálnici má zkrátka malý motor svůj limit níže. Přesnost vymezení drah není ani tady silnou stránkou kulisy řazení.

Kdo investuje 65 tisíc do malého dCi, bude za to chtít nízkou spotřebu. Nám se podařilo mimodálniční jízdou dovézt Clio Grandtour ke spotřebě 4,4 l/100 km, na dálnici při reálné rychlosti 100 km/h ukazoval palubní počítač 4,6 l/100 km a při 130 km/h, kdy se motor dostává mimo optimální pracovní pásmo, vám francouzské kombi ukáže 6,5 l/100 km. Ve městě se při neuvážené opakované akceleraci asi dostanete k ještě vyšší spotřebě, ale ta bude jen výjimečně začínat osmičkou.

Ležérní komfort

Jízdní pohodlí dostává pravidelně u Renaultu zelenou a ani malý Grandtour není výjimkou. Odpružení je schopno vstřebávat většinu nerovností, a to včetně těch krátkých, velmi ochotně. V extrémní situaci však musí přijít vláčnější reakce na požadovanou změnu směru. Ovladatelnost to výrazně neomezuje, stabilita ve vyšších rychlostech nebo za silného bočního větru (vyzkoušeno) je dobrá. Jen kontakt řidiče s autem (a nejen kvůli příliš aktivnímu posilovači) není takový, jak by čeští Grönholmové asi chtěli. Pokud vám stačí ověřitelná jistota, že auto v krizové situaci poslechne, nebude to pro Clio problém.

obrázek [555 x 367]
 

21 centimetrů za 15 tisíc Kč

…to je podle našeho názoru dobrá investice. Design Grandtouru možná není tak vytříbený jako u hatchbacku, ale možnosti využití kombi mají mnohem vyšší hodnotu než těch 15 tisíců korun. Renault připravil atraktivní modelovou skladbu, která má dost voleb pro běžné uživatele (čtyřválce 1,2 l/55 kW za 290 tisíc), ty kdo chtějí jezdit rychle (1,2 TCE/74 kW za 380 tisíc v nejvyšší výbavě) i ty, kdo trvají na dostupné a komfortní naftě (1,5dCi/50 kW za 336 tisíc). Již při zveřejnění českých cen jsme konstatovali, že nabídka Renaultu je z hlediska hodnoty, kterou dostanete za ceníkovou cenu více než zajímavá. Teď, po první testu, nelze než doporučit všem zájemcům o tříválcové Fabie Combi v cenách do 330 tisíc, zda nestojí za zvážení změna značky.

První cena vozu289.900,-Kč (Clio Grandtour 1.2 16V (55 kW), Authentique)
První cena vozu s testovanou motorizací395.900,-Kč (Clio Grandtour 1.5 dCi (63 kW), Expression)
Základní cena testovaného vozu420.900,-Kč (Clio Grandtour 1.5 dCi (63 kW), Dynamique)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 519.200,-Kč (Clio Grandtour 1.5 dCi (63 kW), Dynamique)

Související články:

Plusy

  • kultivovaný a úsporný motor
  • výbava a užitná hodnota za přiměřenou cenu
  • jízdní komfort
  • uspořádání a praktická využitelnost zavazadlového prostoru
  • výhled z vozu
  • účinnost adaptivních světlometů

Minusy

  • volant seřiditelný jen výškově, nepřirozená poloha za volantem
  • ergonomie některých ovládacích prvků (tempomat, vyhřívání sedadel, ovl. radia vpravo od volantu)
  • omezený prostor nad hlavou vpředu i vzadu se střešním oknem
  • řazení s vůlemi v kulise, řízení s omezenou zpětnou vazbou
  • ve srovnání s hlavním konkurentem menší zavazadlový prostor
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Clio Grandtour 1.5 dCi

Základní výbava:ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly a asistenčním systémem brzd, přední airbagy (možnost odpojení airbagů spolujezdce), boční airbagy, hlavové airbagy, bezpečnostní pásy vpředu: výškově nastavitelné, tříbodové, s předpínačem a omezovačem síly, bezpečnostní pásy vzadu: tříbodové na všech místech, s omezovačem síly na bočních místech, centrální zamykání s dálkovým ovládáním + imobilizér, automatické uzamykání dveří za jízdy a odemknutí v případě nárazu, elektrický posilovač řízení s variabilním účinkem, palubní počítač se 7 funkcemi, tempomat s omezovačem rychlosti, adaptivní světlomety, mlhové světlomety, chromované vnější kliky, manuálně regulovaná klimatizace, pylový filtr, výškově nastavitelný volant, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka (asférické na straně řidiče), elektricky ovládaná okna vpředu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zadní sedadlo s děleným opěradlem 1/3:2/3, dvojitá podlaha v kufru, rádio 2x 15 W s přehrávačem CD, ovládáním pod volantem, odděleným displejem, 2 reproduktory, 2 výškové reproduktory v palubní desce

Výbava testovaného vozu:Metalická barva (+ 10.300,- Kč), kola z lehkých slitin 15“ (+14.000,-Kč), kontrola tlaku v pneumatikách (+ 8.000,- Kč), stabilizační systém ESP (+ 24.000,- Kč), automaticky regulovaná klimatizace (+10.000,- Kč), elektricky ovládané panoramatické střešní okno s protisluneční clonou (+26.000,-Kč), vyhřívaná přední sedadla (+6.000,-Kč)

Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více

Bohatí Češi přicházejí na chuť investování do fondů…

Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně

Inovativní plánování chytrých měst, zakládání městských…

Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident

Odstupovat by měli spíš až pravomocně odsouzení členové…

Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele

Americká společnost Amazon, která koncem loňského roku…

 
Technické údaje
Motor Renault Clio Grandtour 1.5 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 63 / 2750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 174
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.2 / 4 / 4.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 439 / 1277
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1195 / 495
Rozměr pneu:185/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4203
b) šířka (mm): 1719
c) výška (mm): 1513
d) rozvor (mm): 2575
e) rozchod vpředu (mm): 1472
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 920
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Renault Clio Grandtour 1.5 dCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 10
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,19
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 



Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006) Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006)

Třetí generace Clia komerčním úspěchem navázala na své…

Video: Zajíc jako účastník rallye Video: Zajíc jako účastník rallye

Velikonoční svátky jsou v plném proudu a jedním z jejich…

 



 
Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Včera

Škodovky prý v motorovém prostoru ukrývají logo VW zakryté okřídleným šípem. Zkusili jsme kouknout pod kapotu Kodiaqu Sportline.




Blesk.cz

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to pak zbytečně ještě rozmázl!

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to…

Karel Gott (78) na koncertech všem rozdává radost, on sám se ale tentokrát dočkal jen nemilého překvapení! Na…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat město? Kde začíná cenzura?

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat…

Brno žije! Divadlo žije! Národní divadlo Brno zařadilo do květnového festivalu Divadelní svět Brno představení…

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Socha kamenného rytíře s brněním nebo pláštěm a taseným mečem se opírá o erb s městskými znaky. Každý obchodník,…