Renault Clio III – bestseller má následníka

Renault Clio III – bestseller má následníka

 
 

Jméno Clio je ve výrobním programu francouzské automobilky Renault od roku 1991. Od té doby prodělal již jednu zásadní modernizaci v roce 1998 a jeho prodeje neustále rostou. Nové Clio III si klade za cíl úspěch svých předchůdců překonat.

Třetí generace Renaultu Clio přichází na trh po sedmi letech od představení generace druhé, čímž Renault udržuje stejnou periodu jako při náhradě generace první. Velkým rozdílem ovšem je, že vývoj třetí generace trval pouhých 29 měsíců, zatímco předchozí generaci trvalo zrození plných 49 měsíců. Urychlení vývoje je důsledkem intenzivního využívání systémů CAD v konstrukci a při simulacích provozních režimů. Přestože Clio patří do segmentu malých vozů, sleduje současný trend, který v každé další generaci přináší výrazné zvětšení modelu. Nové Clio povyrostlo a jeho celková délka je nyní 3986 mm, rozvor je jeden z největších ve třídě 2575 mm a také šířkou 1707 mm se řadí mezi vozy vyšší třídy. Nejvíce se zvětšila výška vozu na 1493 mm což je proti Cliu II o plných 58 mm. Díky nárůstu vnějších rozměrů se tak mohou cestující těšit na výrazné zvětšení obytného prostoru. Vnitřní šířka se ve výši ramen se proti Cliu II zvětšila o 28 mm na současných 1380 mm, výška nad sedákem vpředu je 907 mm a vzadu 865 mm. Při zvětšování rozměrů se také nezapomnělo na úložné prostory. V předních dveřích mají cestující k dispozici schránky objemu 2,4 litru, před spolujezdcem je schránka 9,4 litru, v zadních dveřích jsou kapsy objemu jeden litr a nechybí kapsy na zadní stěně předních opěradel. Zavazadlový prostor má základní objem 288 litrů, který se zvětší na 1038 litrů při složených sedadlech a využití plné výšky vozu. Clio III je nabízeno v pěti úrovních čalounění Authentique, Expression, Privilége, Dynamique a Initiale a ve třech úrovních výbavy Pack, Comfort a Luxe. Design interiéru se vyznačuje mladistvým duchem, kombinujícím plynulé křivky a ostré hrany. Zajímavostí jsou ovladače výdechů ventilace, které mají tvar golfového míčku. Zajímavostí v tomto segmentu je nabídka bezklíčového ovládání zámků spouštění motoru. Na vše stačí pouze malá karta, kterou automobil identifikuje při přiblížení na vzdálenost menší než 1,2 metru a pak již jen stačí sáhnout na kliku a otevřít. Kartu není nutno vydělávat z kapsy ani při startování, neboť automobil si její signál najde a pak stačí jen sešlápnout pedál brzdy nebo spojky a zmáčknout na středové konzole tlačítko start.

Velký důraz byl kladen na bezpečnost, ve které jsou poslední modely Renaultu na špici a tak je v konstrukci karosérie využito velké množství vysokopevnostní oceli. V interiéru je použito šest airbagů (přední, boční a hlavové), bezpečností pásy mají pyrotechnické předpínače i následné omezovače tahu. Podvozek je osazen systémy ABS, EBD, ESP, ASR, které hlídají aktivní bezpečnost. Jejich asistence podporuje u modelů s motory nad 100 koní čtyři kotoučové brzdy, u slabších modelů jsou vzadu bubny. Přední duté kotouče mají průměr 260 mm a šířku 22 mm, zadní plné mají rozměry 240 x 8 mm. Naklánění vozu v zatáčkách redukují zkrutné stabilizátory průměru 20,5 mm na obou nápravách. Bezpečnost zvyšují také přídavné světlomety, které se natáčejí až o 40° ve směru natočení volantu. Tento prvek je u vozů s halogenovými světlomety na přání, u xenonových je součástí výbavy. Mimo bezpečnosti, dbali technici Renaultu také na snížení nákladů při opravách menších kolizí a tak je na přídi a i zádi použit hliníkový příčník, který je snadno demontovatelný. Oprava po kolizi do rychlosti 15 km/h tak trvá vpředu o 70 procent času méně než u Clia II.

Vnější vzhled Clia III se jasně řadí k poslední generaci vozů Renault. Najdeme zde kombinaci ostrých hran i křivek. Příď vozu nabízí velkou porci dynamiky s rozměrnými chladícími vstupy jak v nárazníku tak i mezi světlomety. Zde se jednoznačně vnucuje podobnost s modely Scenic a Modus. Boční linie svou vzad se snižující střechou a mohutným rozšířením pod linií zadních oken zase evokuje model Megane. Celkově však působí méně futuristicky. Pohledu zezadu dominuje „ramenatý“ profil kolem zadních svítilen a pětiúhelníkové zadní okno se špicí směřující dolů.

O pohon nového Clia III se bude starat pět motorů v celkem devíti výkonových verzích. Zážehové jsou čtyři šestnáctiventilové čtyřválce 1,2, 1,4, 1,6 a 2,0, vznětový je jeden 1,5 dCi ve třech výkonových verzích. Nejmenší 1,2 má objem 1149 ccm a výkon 55 kW (75 k) při 5500 ot/min a točivým momentem 105 Nm při 4250 ot/min. Motor byl podroben vývoji, který přinesl snížení volnoběžných otáček na 650 ot/min a navýšení točivého momentu o 3 až 4 Nm v celém rozsahu otáček. Rovněž klesla kombinovaná spotřeba paliva na 5.9 l/100 km. Motor 1,4 má objem 1390 ccm, výkon 74 kW (100 k) při 5750 ot/min a točivý moment 127 Nm při 4250 ot/min. Průměrnou spotřebu udává výrobce 6,6 l/100 km. Prozatím nejsilnějším motorem je 1,6 s objemem 1598 ccm, výkonem 82 kW (110 k) při 6000 ot/min, točivým momentem 151 Nm při 4250 ot/min a průměrnou spotřebou 6,6 l/100 km. Této spotřeby je dosaženo také díky použití variabilního časování sacích ventilů. Nejsilnější motor 2,0 o výkonu 103 kW (140 k) bude k dispozici až v prvním čtvrtletí roku 2006. Vznětový motor 1,5 dCi je nabízen ve třech výkonových verzích 50 kW (70 k) při 4000 ot/min a 160 Nm, 63 kW (85 k) při 3750 ot/min a 200 Nm a 78 kW (105 k) při 4000 ot/min a 240 Nm. K motorům jsou k dispozici čtyři převodovky: pětistupňová a šestistupňová ručně řazená, pětistupňová robotizovaná a čtyřstupňový automat. Šestistupňová je určena pro nejsilnější diesel, čtyřstupňový automat pro motory 1,6 a 2,0, robotizovaná je k dispozici s motorem 1,2 a dieselem 85 koní. Robotizovaná převodovka má základ v mechanické pětistupňové, ale je vybavena elektrohydraulickým ovládáním řazení s páčkami pod volantem.

Podle prvních informací výrobce se Clio III jeví jako více než důstojný nástupce současného modelu. Jen je otázkou, jestli jeho výrazné zvětšení nebude některým zákazníkům spíše proti mysli, neboť současný model byl vysloveně drobný a mrštný, zatímco Clio III se více blíží velikosti rodinného vozu.

Trump: Evropa může za vysoké ceny léků ve Spojených státech Trump: Evropa může za vysoké ceny léků ve Spojených státech

Za vysoké ceny léků ve Spojených státech může Evropa…

Spojené státy a Čína se blíží k dohodě ohledně firmy ZTE Spojené státy a Čína se blíží k dohodě ohledně firmy ZTE

Washington a Peking se blíží k dohodě, která by obnovila…

Metro D má vést na Žižkov. Rada uložila změnu územního plánu Metro D má vést na Žižkov. Rada uložila změnu územního plánu

Pražští radní uložili Institutu plánování a rozvoje…

Kauza ProMoPro: Nejvyšší správní soud zamítl žalobu úřadu vlády Kauza ProMoPro: Nejvyšší správní soud zamítl žalobu úřadu vlády

Soud zamítl žalobu úřadu vlády proti půlmiliardové pokutě…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 



Renault Clio R.S. vs. Toyota Yaris GRMN – Jeden ryzí a druhý polovičatý Renault Clio R.S. vs. Toyota Yaris GRMN – Jeden ryzí a druhý polovičatý

Sešla se nám jedna vybledlá legenda a auto, které se…

Video: Rychlé kolečko s Renaultem Clio R.S. a Toyotou Yaris GRMN Video: Rychlé kolečko s Renaultem Clio R.S. a Toyotou Yaris GRMN

Malé hot-hatche bývají celkem spolehlivou cestou za…

 



 
Automobilová „černá skříňka“: Věděli jste, že ji má i vaše auto?

Automobilová „černá skříňka“: Věděli jste, že ji má i vaše auto?

Dnes 08:00

O černých skříňkách známých z letadel se stále častěji mluví i v souvislosti s auty. Věděli jste, že už se dnes používají?




Blesk.cz

Ze sebe zklamaná Kopřivová opět opustila Jágra! Sama ale není...

Ze sebe zklamaná Kopřivová opět opustila Jágra! Sama…

Vztah Jaromíra Jágra (46) a Veroniky Kopřivové (26) je velmi zvláštní. Když Jarda hrál hokej na Floridě, tak se…

Psa, který sežral občerstvení na hostině Harryho a Meghan, chtěli utratit! Jeho příběh dojímá

Psa, který sežral občerstvení na hostině Harryho a…

Život je pohádka, může si říkat psík Guy plemene bígl, který se během několika měsíců z položky na seznamu…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Šumulikoski končí. Kapitán Slovácka zanechal v lize otisk, na jaře ale nehrál

Šumulikoski končí. Kapitán Slovácka zanechal v lize…

Další loučení borce, který zanechal v české lize významný otisk. Aktivní kariéru podle informací deníku Sport…

 

Reflex.cz

Masakr mezi jihočeskými komedianty aneb jedno tělo, ale dvě jména

Masakr mezi jihočeskými komedianty aneb jedno tělo,…

Psal se 5. leden roku 1896, když na obecní úřad v Těchobuzi přiběhla „neznámá ženština. Z jejího zsinalého…

Dnes je Den daňové svobody. Proč letos pracujeme na stát nejkratší dobu od roku 2000?

Dnes je Den daňové svobody. Proč letos pracujeme na…

Kdybychom rozdělili rok na dvě části a v té první pracovali pouze na pokrytí výdajů veřejného sektoru, pak by…