Renault Clio III – bestseller má následníka

Renault Clio III – bestseller má následníka

 
 

Jméno Clio je ve výrobním programu francouzské automobilky Renault od roku 1991. Od té doby prodělal již jednu zásadní modernizaci v roce 1998 a jeho prodeje neustále rostou. Nové Clio III si klade za cíl úspěch svých předchůdců překonat.

Třetí generace Renaultu Clio přichází na trh po sedmi letech od představení generace druhé, čímž Renault udržuje stejnou periodu jako při náhradě generace první. Velkým rozdílem ovšem je, že vývoj třetí generace trval pouhých 29 měsíců, zatímco předchozí generaci trvalo zrození plných 49 měsíců. Urychlení vývoje je důsledkem intenzivního využívání systémů CAD v konstrukci a při simulacích provozních režimů. Přestože Clio patří do segmentu malých vozů, sleduje současný trend, který v každé další generaci přináší výrazné zvětšení modelu. Nové Clio povyrostlo a jeho celková délka je nyní 3986 mm, rozvor je jeden z největších ve třídě 2575 mm a také šířkou 1707 mm se řadí mezi vozy vyšší třídy. Nejvíce se zvětšila výška vozu na 1493 mm což je proti Cliu II o plných 58 mm. Díky nárůstu vnějších rozměrů se tak mohou cestující těšit na výrazné zvětšení obytného prostoru. Vnitřní šířka se ve výši ramen se proti Cliu II zvětšila o 28 mm na současných 1380 mm, výška nad sedákem vpředu je 907 mm a vzadu 865 mm. Při zvětšování rozměrů se také nezapomnělo na úložné prostory. V předních dveřích mají cestující k dispozici schránky objemu 2,4 litru, před spolujezdcem je schránka 9,4 litru, v zadních dveřích jsou kapsy objemu jeden litr a nechybí kapsy na zadní stěně předních opěradel. Zavazadlový prostor má základní objem 288 litrů, který se zvětší na 1038 litrů při složených sedadlech a využití plné výšky vozu. Clio III je nabízeno v pěti úrovních čalounění Authentique, Expression, Privilége, Dynamique a Initiale a ve třech úrovních výbavy Pack, Comfort a Luxe. Design interiéru se vyznačuje mladistvým duchem, kombinujícím plynulé křivky a ostré hrany. Zajímavostí jsou ovladače výdechů ventilace, které mají tvar golfového míčku. Zajímavostí v tomto segmentu je nabídka bezklíčového ovládání zámků spouštění motoru. Na vše stačí pouze malá karta, kterou automobil identifikuje při přiblížení na vzdálenost menší než 1,2 metru a pak již jen stačí sáhnout na kliku a otevřít. Kartu není nutno vydělávat z kapsy ani při startování, neboť automobil si její signál najde a pak stačí jen sešlápnout pedál brzdy nebo spojky a zmáčknout na středové konzole tlačítko start.

Velký důraz byl kladen na bezpečnost, ve které jsou poslední modely Renaultu na špici a tak je v konstrukci karosérie využito velké množství vysokopevnostní oceli. V interiéru je použito šest airbagů (přední, boční a hlavové), bezpečností pásy mají pyrotechnické předpínače i následné omezovače tahu. Podvozek je osazen systémy ABS, EBD, ESP, ASR, které hlídají aktivní bezpečnost. Jejich asistence podporuje u modelů s motory nad 100 koní čtyři kotoučové brzdy, u slabších modelů jsou vzadu bubny. Přední duté kotouče mají průměr 260 mm a šířku 22 mm, zadní plné mají rozměry 240 x 8 mm. Naklánění vozu v zatáčkách redukují zkrutné stabilizátory průměru 20,5 mm na obou nápravách. Bezpečnost zvyšují také přídavné světlomety, které se natáčejí až o 40° ve směru natočení volantu. Tento prvek je u vozů s halogenovými světlomety na přání, u xenonových je součástí výbavy. Mimo bezpečnosti, dbali technici Renaultu také na snížení nákladů při opravách menších kolizí a tak je na přídi a i zádi použit hliníkový příčník, který je snadno demontovatelný. Oprava po kolizi do rychlosti 15 km/h tak trvá vpředu o 70 procent času méně než u Clia II.

Vnější vzhled Clia III se jasně řadí k poslední generaci vozů Renault. Najdeme zde kombinaci ostrých hran i křivek. Příď vozu nabízí velkou porci dynamiky s rozměrnými chladícími vstupy jak v nárazníku tak i mezi světlomety. Zde se jednoznačně vnucuje podobnost s modely Scenic a Modus. Boční linie svou vzad se snižující střechou a mohutným rozšířením pod linií zadních oken zase evokuje model Megane. Celkově však působí méně futuristicky. Pohledu zezadu dominuje „ramenatý“ profil kolem zadních svítilen a pětiúhelníkové zadní okno se špicí směřující dolů.

O pohon nového Clia III se bude starat pět motorů v celkem devíti výkonových verzích. Zážehové jsou čtyři šestnáctiventilové čtyřválce 1,2, 1,4, 1,6 a 2,0, vznětový je jeden 1,5 dCi ve třech výkonových verzích. Nejmenší 1,2 má objem 1149 ccm a výkon 55 kW (75 k) při 5500 ot/min a točivým momentem 105 Nm při 4250 ot/min. Motor byl podroben vývoji, který přinesl snížení volnoběžných otáček na 650 ot/min a navýšení točivého momentu o 3 až 4 Nm v celém rozsahu otáček. Rovněž klesla kombinovaná spotřeba paliva na 5.9 l/100 km. Motor 1,4 má objem 1390 ccm, výkon 74 kW (100 k) při 5750 ot/min a točivý moment 127 Nm při 4250 ot/min. Průměrnou spotřebu udává výrobce 6,6 l/100 km. Prozatím nejsilnějším motorem je 1,6 s objemem 1598 ccm, výkonem 82 kW (110 k) při 6000 ot/min, točivým momentem 151 Nm při 4250 ot/min a průměrnou spotřebou 6,6 l/100 km. Této spotřeby je dosaženo také díky použití variabilního časování sacích ventilů. Nejsilnější motor 2,0 o výkonu 103 kW (140 k) bude k dispozici až v prvním čtvrtletí roku 2006. Vznětový motor 1,5 dCi je nabízen ve třech výkonových verzích 50 kW (70 k) při 4000 ot/min a 160 Nm, 63 kW (85 k) při 3750 ot/min a 200 Nm a 78 kW (105 k) při 4000 ot/min a 240 Nm. K motorům jsou k dispozici čtyři převodovky: pětistupňová a šestistupňová ručně řazená, pětistupňová robotizovaná a čtyřstupňový automat. Šestistupňová je určena pro nejsilnější diesel, čtyřstupňový automat pro motory 1,6 a 2,0, robotizovaná je k dispozici s motorem 1,2 a dieselem 85 koní. Robotizovaná převodovka má základ v mechanické pětistupňové, ale je vybavena elektrohydraulickým ovládáním řazení s páčkami pod volantem.

Podle prvních informací výrobce se Clio III jeví jako více než důstojný nástupce současného modelu. Jen je otázkou, jestli jeho výrazné zvětšení nebude některým zákazníkům spíše proti mysli, neboť současný model byl vysloveně drobný a mrštný, zatímco Clio III se více blíží velikosti rodinného vozu.

Zkáza trajektu v Tanzanii už má přes sto obětí Zkáza trajektu v Tanzanii už má přes sto obětí

Bilance čtvrteční zkázy trajektu na Viktoriině jezeře v…

Komentář Martina Čabana: Jak je důležité míti ministra Komentář Martina Čabana: Jak je důležité míti ministra

Andrej Babiš je nešťastný, ale zcela bezpochyby také…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby

Mohlo by se zdát, že Škoda 110 R Coupé přímo navázala na…

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

 



Nový Renault Clio zachycen na běžných silnicích. Co všechno nového nabídne? Nový Renault Clio zachycen na běžných silnicích. Co všechno nového nabídne?

Pátá generace populárního hatchbacku využije novou…

Renault Clio R.S. vs. Toyota Yaris GRMN – Jeden ryzí a druhý polovičatý Renault Clio R.S. vs. Toyota Yaris GRMN – Jeden ryzí a druhý polovičatý

Sešla se nám jedna vybledlá legenda a auto, které se…

 



 
Mazda 6 2.5 Sky-G vs. Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDM 180 – Volba srdcem

TEST: Mazda 6 2.5 Sky-G vs. Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDM 180 – Volba srdcem

Dnes 08:00

Střední třída dává zákazníkům pestré možnosti. Testovaná Mazda 6 a Alfa Romeo Giulia mají odlišný pohon, spojuje je ale jedna věc - atraktivní styl, který se z automobilového světa bohužel vytrácí.




Blesk.cz

Zeman pro Blesk: Inkluzi nehájil žádný ze stovek ředitelů, paraván děti nezačlení

Zeman pro Blesk: Inkluzi nehájil žádný ze stovek…

Expertní tým prezidenta republiky se s ministrem školství Robertem Plagou (40, ANO) dohodl na omezení inkluze.…

Kim poslal jižním sousedům vzácné houby. Dostanou je rodiny s příbuznými v KLDR

Kim poslal jižním sousedům vzácné houby. Dostanou je…

Severokorejský vůdce Kim Čong-un poslal jihokorejskému prezidentovi Mun Če-inovi dvě tuny čirůvek větších. Tyto…

 

iSport.cz

SÁZKAŘSKÉ TIPY: Kolo pro favority. Jak vsadit výhodně na Spartu?

SÁZKAŘSKÉ TIPY: Kolo pro favority. Jak vsadit…

Těžcí soupeři čekají na tři největší ligové favority - Slavii, Plzeň i Spartu. Sešívané čeká vršovické derby,…

Pavelec vysvětluje: Hraní už by mi nedávalo smysl. A proč nekývl Plzni?

Pavelec vysvětluje: Hraní už by mi nedávalo smysl. A…

Jedenáct sezon v NHL. 398 zápasů. Dva olympijské turnaje, čtyři mistrovství světa. Zlato ze šampionátu v roce…

 

Reflex.cz

Fenomén sázení na volby: Kdo si vsadí na Ratha, může vyhrát balík peněz, ale spíš nic

Fenomén sázení na volby: Kdo si vsadí na Ratha, může…

Volby do třetiny Senátu se kvapem blíží. Na Česko už ze všech stran shlížejí kandidáti a ládují do lidí svá…

Na pomezí cirkusu a opovržení: Bizarní svět prvních kulturistek

Na pomezí cirkusu a opovržení: Bizarní svět prvních…

Zatímco představení mužských siláků byla již v 19. století velmi oblíbená, jejich kolegyně se nesetkávaly…