Renault Clio RS R3T: Ostré Clio pro rallye

 

Renault se sice neangažuje ve vrcholné kategorii automobilových soutěží, nižší třídy ale nenechává bez povšimnutí.

Renault má v rallye dlouholetou tradici. Pomiňme Alpine, kterou koupil, i čistokrevné soutěžní vozy s diamantem ve znaku to dotáhly docela daleko. Pochopitelně každého napadne slavná 5 Turbo, ale Jean Ragnotti a Alain Oreille úřadovali ve druhé polovině 80. let třeba s ostrými přeplňovanými jedenáctkami skupiny A. A první Clio existovalo kromě slavné verze Williams také coby řádně rozšířené Maxi, dvoulitrový kit car. Další už se objevily ve specifikacích S1600 a dokonce malé Twingo druhé generace lze potkat na „erzetách“ v hávu speciálu tříd R1 a R2. Jezdí s ním mladíci nebo amatéři či soukromníci, kteří se chtějí svézt v ostrém závoďáku za relativně skromný peníz.

Podobnou cestu volí francouzská automobilka i u aktuálního Clia RS. Ani to není přetvořeno v „dělo“ nejvýkonnější třídy WRC. Tovární Renaultsport připravil provedení R3T, které bude dodávat jako obvykle klientům a vydělaná eura se určitě do Dieppe jen pohrnou. Testovalo se už loni koncem listopadu a vůz je nástupcem trojkového Clia R3. Černý speciál se šachovnicí, žlutými zrcátky, rozšířenými prahy a lapačem vzduchu na střeše vypadá hodně nabušeně. Na rozdíl od předchůdce má ale turbomotor, proto ono T v názvu. Pochopitelně odpovídá příslušným regulím FIA.

Srdcem už tedy není atmosférický dvoulitr, ale stejně jako v sérii čtyřválcová přeplňovaná šestnáctistovka. Byla naladěna na 177 kW, tedy rovných 240 koní. Místo standardní dvouspojkové převodovky EDC ale maximálních 480 N.m přenáší na přední nápravu šestistupňová sekvenční skříň od Sadevu, asfaltová verze může dostat i páčky pod volant. Kéž bychom si tohle mohli objednat i my, běžní smrtelníci! Elektroniku dodal Cosworth, tlumiče jsou od Sachsu a brzdy od PFC. Podvozek byl samozřejmě náležitě revidován včetně geometrie. Beztak se používá jiné nastavení na asfalt a jiné na šotolinu. Včetně kol, na sedmnáctipalcových se bude jezdit na pevném povrchu, menší „patnáctky“ se zase hodí na štěrk. V Dieppe jsou schopni zájemcům určitě postavit kompletní auto, ale jedno sériové Clio RS a kompletní přestavbový kit pro něj vyjdou asi levněji.

Beztak ale musí projít revizní kontrolou techniků Renaultu, a to po každých odjetých 4000 ostrých kilometrech. Na soutěžní stroj je to hodně vysoký interval, Francouzi jsou si nejspíš jisti. Že by nenašli dostatek klientů, to také opravdu nehrozí. Starší Clia R3 si jich koupilo 380, takže vývoj se určitě vyplatil!

JAKE.AUTO.CZ: Renault Clio IV. generace (přehled všech testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Útoky amerických dronů porušují suverenitu země, vzkázal Pákistán do Washingtonu Útoky amerických dronů porušují suverenitu země, vzkázal Pákistán do Washingtonu

Pákistán označil plánované útoky amerických bezpilotních…

Sankce vůči Rusku budou trvat dál, rozhodl summit Evropské unie Sankce vůči Rusku budou trvat dál, rozhodl summit Evropské unie

Evropská unie prodlouží hospodářské sankce uvalené na…

V případě prohraných voleb se vrátím se do houpacího křesla na Vysočinu, slibuje Zeman V případě prohraných voleb se vrátím se do houpacího křesla na Vysočinu, slibuje Zeman

Pokud prezident Miloš Zeman prohraje příští rok volby,…

 
Zdroj: Renaultsport, Carscoops

Štítky Renault WRC Malé vozy Hot-hatch

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

Pro nový malý sporťák se vyplatí zajet do Německa. Ušetříte až 177 tisíc Pro nový malý sporťák se vyplatí zajet do Německa. Ušetříte až 177 tisíc

Na velkém německém trhu jsou kompaktní sportovní vozy…

 




Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine! Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine!

Už už to vypadalo, že Renault pošle na silnice clio s…

Modernizovaný Renault Clio vstupuje na český trh. Kolik stojí? Modernizovaný Renault Clio vstupuje na český trh. Kolik stojí?

Čtyři roky po příchodu na trh se čtvrtá generace clia…

 



 
Lotec C1000 (1991-1995): Toto mělo být nejrychlejší auto světa. Proč vzniklo v jediném kuse?

Lotec C1000 (1991-1995): Toto mělo být nejrychlejší auto světa. Proč vzniklo v jediném kuse?

Dnes 18:56

V první polovině 90. let se postupně rodil v Bavorsku unikátní supersport. Na objednávku.




Blesk.cz

Čtvrtek byl nejlepším dnem roku. U Prahy naměřili 36 °C a padaly rekordy

Čtvrtek byl nejlepším dnem roku. U Prahy naměřili 36…

Dosud nejteplejším letošním dnem v Česku byl čtvrtek, který překonal primát úterka. V Husinci-Řeži u Prahy…

Oáza na poušti: Ever Oasis kombinuje akční RPG s budovatelskou strategií

Oáza na poušti: Ever Oasis kombinuje akční RPG s…

Jen málokteré místo je tak nehostinné jako poušť. Vybudovat v něm oázu se zdá jako nadlidský úkol. V nové…

 

iSport.cz

Ztráta pro Pardubice! Hubáček odchází do zahraničí, bude hrát ve Francii

Ztráta pro Pardubice! Hubáček odchází do zahraničí,…

Tato ztráta bude hokejisty Pardubic bolet. V příští sezoně se totiž budou muset obejít bez 37letého útočníka…

Posily Sparty: Stramaccioni budí respekt, první trénink byl náročný

Posily Sparty: Stramaccioni budí respekt, první…

Seznámení i první trénink mají za sebou. Sparťanští fotbalisté už jedou naplno podle rozkazů italského trenéra…

 

Reflex.cz

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na smutečním obřadu promluvila Angela Merkelová

Vdova po Helmutu Kohlovi si nepřála, aby na…

Jen o kousek unikla velké mezinárodní ostudě Angela Merkelová, která byla kdysi označována za oblíbenkyni…

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD: Zoufalé strany mají zoufalé programy

Ekonom Vladimír Pikora o předvolebních plánech ČSSD:…

Je mi smutno, je mi úzko. Četl jsem program ČSSD. Vážně si politici myslí, že mohou lidem do očí tak lhát a…