Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Kangoo Express Z.E. za 20.000 euro

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Renault rozšiřuje řadu svých lehkých užitkových vozů o elektromotorem poháněný Kangoo Express Z.E.

Na IAA v Hannoveru Renault představuje Kangoo Express Z.E. v jeho sériové podobě. Jedná se o první plně elektrický užitkový vůz francouzské značky, který má být k dispozici za 20.000 euro (zhruba 490.000,- Kč) včetně DPH.

Koupí vozu se však zákazník stane majitelem automobilu, ne však baterie. Tu si bude muset pronajmout za 72 euro (cca 1.800,- Kč) za měsíc. Samotné nabití pak má stát v závislosti na ceně elektřiny v dané oblasti 1 – 2 eura.

Kangoo Express Z.E. má kapacitu nákladového prostoru 3 – 3,5 m3 a užitečné zatížení 650 kg. Baterie s kapacitou 22 kWh se nacházejí ve středu vozidla pod podlahou, takže velikost nákladového prostoru je shodná s objemem Kangoo Express se spalovacím motorem.

Design Renaultu Kangoo Express Z.E. je stejný jako u konvenčního Kangoo Express, odlišuje se pouze znakem ZE. Nabíjecí zástrčka se nachází vepředu vedle pravého světlometu. Běžné dobití baterií bude trvat 6-8 hodin při napětí 220 V.

Automobil má podle evropské metodiky v kombinovaném cyklu dojezd 160 km. Motor s točivým momentem 226 Nm a výkonem 44 kW (60 k) dosahuje maximálně 10.500 min-1.

Vůz bude vyráběn v devíti barvách včetně metalických laků, a to ve Francii v továrně Renault MCA. Prodej se má rozběhnout v polovině roku 2011.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
26. 9. 2010 21:21
Re: batéria
popíš, keď budeš vedieť
26. 9. 2010 21:20
Re: batéria
Díky, ale skôr odhad ako prepočty, pri druhom zamyslení som tiež prišiel na to, že k realite ešte "niečo" chýbalo. ;-)
Na prvé reálne skúsenosti z prevádzky som tiež zvedavý.
26. 9. 2010 21:18
Re: batéria
Určite to nie je jediná diera v mojich "výpočtoch". To vieš, za 10 minút toho veľa človek nenavymýšľa. ;-) Máš pravdu, pri avizovanom dojazde by tých 260 tisíc km bol určite problém. 52.000 km za rok nezodpovedá mestským jazdám, bolo by to viac ako 200 km na deň... Chcelo by to viac bateriek na dlhší dojazd, alebo to spočítať ešte raz s menším nájazdom. Na polovicu? V tom prípade vyjde naftové Kangoo lacnejšie o 1500,-€ na 5 rokov, čiže o 3 stovky na rok. Bagateľ? Pre tvrdého ekonóma asi nie. S vidinou čistejších centier miest a nižšieho hluku v mestách v prípade rozšírenia to podľa mňa stojí aspoň za úvahu.
Netuším, aká bude zimná prevádzka, netuším, aké budú servisné náklady. Treba si ale uvedomiť, že ide o jednu z prvých lastovičiek, za pár rokov môžu byť podobné výpočty celkom o niečom inom.
Renaultu proste držím palce. Priekopník ako vždy, ale teraz stojí na začiatku novej éry. Tak sa značka zapisuje do histórie.
Avatar - T613
26. 9. 2010 11:10
Re: batéria
no já jsem zvědav taky .. v Ostravě teď nasadili velký elektrobus, takže jsem zvědav na reálné zimní výsledky.
Avatar - gld
26. 9. 2010 10:57
Re: batéria
Pekné prepočty, že sa ti to chcelo >:D

problémom ale zostáva, ako už bolo spomenuté, že v zime a pod záťažou (všeobecne v nepriaznivých podmienkach) bude dojazd klesať k hranici využiteľnosti auta

inak tie moje špekulácie s cenou mali naznačiť, koľko asi stojí samotná batéria, nie či sa elektromobil oplatí v porovnaní s dieslom