Renault Master se představil v modernizované podobě

 

Automobilka Renault na veletrhu užitkových vozidel v Birminghamu odhalila svůj důkladně inovovaný největší užitkový model, který je zároveň nejmenší v nabídce Renault Trucks.

Modernizace Renaultu Master přinesla lehké změny v designu, novinky v oblasti pohonných jednotek i asistenčních systémů a také rozšíření palety nabízených verzí, jejichž cílem je nabídnout ještě větší nákladový prostor než tomu bylo doposud.

Ve své současné podobě se jako zcela nová generace představil Master v roce 2010 a od té doby téměř každý rok Renault prováděl nějaké úpravy v jeho technice a výbavě. Letos došlo i na design, ale změny jsou decentní a omezují se v podstatě jen na novou masku chladiče, kterou doplňuje větší, vertikálně umístěný znak automobilky.

V případě pohonných jednotek zůstal zachován objem a označení turbodieselu 2.3 dCi, ale namísto dosavadních výkonů od 74 kW do 107 kW nabídnou přepracované motory výkony od 81 kW do 121 kW.

Celkem budou v nabídce čtyři výkonové verze. První dvě s výkony 81 kW a 92 kW zastupují motory 2.3 dCi s jedním turbodmychadlem, zatímco, výkonnější verze s 99 kW a 121 kW představují provedení s dvojicí turbodmychadel, pro něž Renault užívá označení Twin Turbo.

Renault prozatím neuvádí, jak se vyšší výkon pohonných jednotek projevuje na dynamických vlastnostech modernizovaného Masteru, ale zmiňuje, že v případě nejvýkonnější verze má dojít oproti předchůdci k snížení spotřeby paliva o 1,5 l nafty na 100 km, i přes zvýšení výkonu o 11 kW a točivého momentu o 10 N.m. Pro nový Master L2H2 s výkonem 121 kW pak uvádí průměrnou spotřebu 6,9 l nafty na 100 km. Po stisknutí tlačítka ECOmode má díky úpravě průběhu točivého momentu, funkce topení a klimatizace dojít ke snížení spotřeby paliva o dalších 10 %.

Spolu s novými motory nastupují u modernizovaného Masteru i nové asistenční systémy. Součástí standardní výbavy pro všechny verze bude nová generace ESC spolu s asistentem rozjezdu ve svahu a systémem Extended Grip, zlepšujícím trakci na kluzkém povrchu.

Na přání bude k dispozici systém Trailer Swing Assist, který v případě, že zaznamená kymácení přívěsu za vozidlem spustí střídavě přibrzďování a omezování přísunu točivého momentu k poháněným kolům, až dokud se kymácení nezastaví.

Mastery s motory Twin Turbo mají být vybaveny novým variabilním posilovačem řízení, přispívajícím především k lepším manévrovacím schopnostem vozidla v nízkých rychlostech. K novinkám v nabídce výbavy bude dále patřit systém sledování tlaku v pneumatikách a širokoúhlé zrcátko, umístěné ve sluneční cloně před spolujezdcem a odhalující slepé úhly na opačné straně vozidla.

Ve výbavě na přání pak má figurovat dvojice navigačních systémů. Prvním z nich je Carminat Tom Tom a tím druhým je R & Go, který umožní propojení Masteru s chytrými telefony.

Renault v souvislosti s modernizovaným Masterem uvádí, že bude nabízen ve skutečně široké paletě verzí, jichž má být více než 350. Dodávkové provedení i nadále umožní výběr ze čtyř délek a tří výšek karoserie a chybět nebudou verze kombinované pro dopravu osob i nákladu, čistě osobní provedení, valníky s dvoudveřovou i čtyřdveřovou kabinou nebo podvozky s kabinou připravené pro montáže nejrůznějších nástaveb.

Novými přírůstky v nabídce skříňových verzí jsou největší verze L4H2 a L4H3, u nichž bude možné si místo dvoumontáže objednat zadní nápravy s jednoduchými koly. Díky tomu se zmenší podběhy v nákladovém prostoru a naopak se zvětší šířka ložné plochy mezi nimi. Díky tomu bude možné i sem umístit europaletu.

Výroba přepracovaného Masteru bude probíhat v podniku SOVAB ve francouzském Batilly. Prodejci mají začít přijímat objednávky v červnu a první vozy mají ke svým majitelů zamířit během léta.

Spolupracujeme s TipCars.com
Společnosti O2 i přes vyšší náklady roamingu vzrostl zisk na 4,1 miliardy korun Společnosti O2 i přes vyšší náklady roamingu vzrostl zisk na 4,1 miliardy korun

Operátor O2 od ledna do konce září zvýšil čistý zisk o…

Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny

Většina politiků v posledních letech přišla na chuť…

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Master se představil v…

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu? Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Na kluzkém povrchu mohou nejen s trakcí pomoci…

 



Renault Master 4x4 L3H2 2.3 DCI Biturbo: Pracovní čtyřkolka Renault Master 4x4 L3H2 2.3 DCI Biturbo: Pracovní čtyřkolka

Renault ve spolupráci s německou firmou Oberaigner…

Renault Trucks představuje Master Euro 6 Renault Trucks představuje Master Euro 6

Renault Master je v současnosti jediný model, který je…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami „spláchly“ i referenda. Jak to dopadlo?

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami…

Devět obcí v Česku spojilo vybírání nových poslanců s místními referendy. Ne všude se tím ale řešení problémů…

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Urodilo se vám hodně dýní a vy už nevíte, co s nimi? Pokud je správně uložíte, můžete si na nich pochutnávat…

 

iSport.cz

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili penaltu, Baroš fauloval

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili…

Dvě chyby udělali podle komise rozhodčích sudí v uplynulém 11. kole první fotbalové ligy. V sobotním duelu v…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí už dlouho, pokud to média nevěděla, jejich chyba

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí…

No jistě, Andrej Babiš a jeho piáristé to opět sehráli skvěle. Vítěz voleb se v neděli dopoledne setkal…

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…