Renault Mégane R26.R: odlehčování je v módě

Renault Mégane R26.R: odlehčování je v módě

 
 

Na British International Motor Show v Londýně se dnes představil nejrychlejší sériový Renault Mégane s označením R26.R, který se zároveň stal současným držitelem rekordu pro produkční vozy s pohonem předních kol na Nürburgringu.

Renault Mégane R26.R se na první pohled příliš neliší od modelu R26, ale oproti této verzi, která může při troše dobré vůle sloužit i jako rodinný automobil, představuje skutečně radikální stroj. Pod kapotou tohoto extrémního hatchbacku je uložen přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1998 cm³. Tato pohonná jednotka poskytuje výkon 169 kW (230 k) při 5500 ot./min. a točivý moment 310 Nm při 3000 ot./min. Síla motoru je přenášena na kola přední nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky a samosvorného diferenciálu.

Výkony pohonné jednotky jsou totožné jako u modelu R26, což znamená, že hlavní změny proběhly na zcela jiných místech. Nejpodstatnější změnou oproti staršímu ostrému Méganu je podstatné snížení hmotnosti. Inženýrům Renaultu se podařilo uspořit 123 kg, tak že třídveřový hatchback zbavili všeho co je pro rychlou jízdu nepodstatné. Mégane opustilo zadní sedadlo, airbag spolujezdce, boční airbagy, stěrač a ostřikování zadního okna, vstřikovače hlavních světlometů, mlhová světla a část odhlučňovacích materiálů. Na snížení hmotnosti se podílí také karbonová kapota motoru, polykarbonátová zadní boční okna a zadní okno, karbonová sedadla s hliníkovým rámem a šestibodovými pásy, titanové výfukové potrubí a odlehčená karoserie s montážními body pro ochrannou klec v interiéru.

Mégane R26.R má vedle značné úspory hmotnosti také nové nastavení podvozku a přepracovaný brzdový systém, který vpředu využívá kotouče Brembo o průměru 312 mm s čtyřpístkovými brzdiči.

Výsledkem všech úprav je 1230 kg těžký třídveřový hatchback, který dosahuje maximální rychlosti 237 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,0 s a průměrné spotřeby v kombinovaném cyklu 8,5 l na 100 km. Renault Mégane R26.R se díky svým schopnostem stal současným držitelem rekordu pro produkční vozy s pohonem předních kol na Nürburgringu s časem 8 minut 17 sekund.

Skutečně radikální výrobek francouzské automobilky vznikne pouze v 450 kusové sérii, jejíž prodej bude spuštěn v říjnu letošního roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Mégane R26.R: odlehčování je v módě







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003) Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003)

Renault šokoval na podzim 2002 extravagantním novým…

Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin

Druhá generace Renaultu Mégane při svém příchodu…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…