reklama


Renault Thalia 1,4 RT

Renault Thalia 1,4 RT

 
 

Renault vyrábí sedan odvozený od modelu Clio již léta v Jižní Americe a Turecku pro potřeby tamních trhů. Podle marketigových odborníků nejspíš už uzrál čas na jeho uvedení i na český trh, kam se dováží právě z Turecka a kde nese jméno Thalia. Na jinak pohledné Clio je v případě thalie poněkud nepřirozeně naroubován "kufr" a výsledný dojem z jinak...

Renault vyrábí sedan odvozený od modelu Clio již léta v Jižní Americe a Turecku pro potřeby tamních trhů. Podle marketigových odborníků nejspíš už uzrál čas na jeho uvedení i na český trh, kam se dováží právě z Turecka a kde nese jméno Thalia. Na jinak pohledné Clio je v případě thalie poněkud nepřirozeně naroubován "kufr" a výsledný dojem z jinak zdařilých kreací francouzských tvůrců je v tomto případě poněkud rozpačitý. To ale není zas tak důležité, protože malý sedan chce nabídnout především dostatek prostoru pro uložení nákladu. Ten činí opravdu výjimečných 510 litrů a je velmi dobře využitelný. Komu by tento objem nestačil, může jej ještě zvětšit sklopením opěradel zadních sedadel. Otvor do prostoru pro cestující je však velmi malý, takže většinou bude asi využíván zavazadelník v základním uspořádání. Jeho největší nevýhodou je však velmi malý vstupní otvor pro zavazadla, který omezuje využití pouze na menší předměty. To je však obecně problém většiny sedanů. Ocenili bychom také čalounění víka zavazadlového prostoru, které thalia postrádá.

V interiéru najdeme staré známé clio. Typická kaplička před řidičem spolu s designem středové konzoly díky svým tvarům nezestárnou, to se však již nedá říci o tvrdých plastech světlé barvy, které působily laciným dojmem, k našemu překvapení však na nerovnostech nerezonovaly. Nelíbilo se nám umístění a tvar tlačítek elektrického stahování předních oken, umístěné na poněkud "dlouhou ruku" na jen symbolické středové konzole. Řazení mohlo být přesnější a neškodily by také kratší dráhy páky pětistupňové převodovky s přímým řazením. Volant nezvyklého tvaru se dobře držel, řízení je přesné. I přesto se však lehká thalia dobře ovládala. Překvapila nás absence červeného pole otáčkoměru, takže omezovač bez varování v 6000 otáčkách za minutu zasáhl. Přední sedadla byla zbytečně měkká a postrádala výraznější boční vedení, sedělo se v nich však pohodlně. Vzaduby neškodilo více místa nejen pro kolena, ale kvůli svažující se střeše především pro hlavu.

V námi testovaném voze pracovala zážehová čtrnáctistovka s výkonem 55 kW při 5500 otáčkách za minutu, která je základním motorem nabídky. Ten s 940 kg těžkým vozem dělal pravé divy. Thalia se probouzela k životu výrazně již od 2000 ot/min, ten pravý požitek z jízdy se pak dostavil i přesto, že má pohonná jednotka dvouventilovou techniku, po překročení 4000 ot/min. Vytáčení bylo doprovázeno sytým zvukem, při nižších otáčkách a klidné jízdě však je motor poměrně tichý. S kvalitami motoru příliš nekorespondoval měkce nastavený podvozek. Ten se v zatáčkách výrazně nakláněl, poměrně dlouho však držel zvolenou stopu, nedotáčivý smyk se dostavil teprve s ostrým stylem jízdy a předznamenalo ho pískání pneumatik. Spolu s účinnými brzdami tak Thalia umožňovala i rychlé cestování, i když klidnou jízdu má přeci jenom raději.

Za cenu 321.900 Kč nabízí Thalia velmi dobrou dynamiku, účinné brzdy, ovladatelnost, dobré jízdní vlastnosti a bezkonkurenční zavazadlový prostor. Thalia však není zrovna krasavice a materiály v interiéru již nezapřou svůj věk. Sedadla jsou sice pohodlná, ale postrádají výraznější boční vedení, vzadu je málo místa pro hlavu a využití obrovského zavazadlového prostoru omezuje malý vstupní otvor. Díky své ceně v kombinaci s výkonným motorem tak bude významným konkurentem Škodě Fabia Sedan, Seatu Cordoba a Volkswagenu Polo Classic.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 321 900 Kč Cena v testované výbavě: 408 900 Kč

Základní výbava:2x airbag, imobilizer, nárazníky v barvě karosérie, tónovaná skla, výškově nastavitelné bezp. pásy, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, otáčkoměr, mlhové světlomety a světlomety s dvojitou optikou, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, el. ovl. předních oken, el. nastavitelná zpětná zrcátka

Výbava testovaného vozu:základ + ABS + boční airbagy (+ 22.000,-), disky kol z lehké slitiny (+ 12.000,-), klimatizace manuální (+ 35.000,-), autorádio 4x15W (+ 9.000,-), metalíza (+ 9.000,-)

Rostoucí platy ženou lidi přes Vánoce k moři, nejčastěji do Emirátů a Egypta Rostoucí platy ženou lidi přes Vánoce k moři, nejčastěji do Emirátů a Egypta

Stále víc Čechů tráví vánoční svátky v teple u moře,…

ECB prodloužila nákup dluhopisů, eurozónu podrží nejméně do konce roku 2017 ECB prodloužila nákup dluhopisů, eurozónu podrží nejméně do konce roku 2017

Evropská centrální banka prodlouží program nákupů…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 114 / 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.1
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.7 / 5.7 / 7.1
Emise CO2:168
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / 510
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 940 / 520
Rozměr pneu:175/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4150
b) šířka (mm): 1639
c) výška (mm): 1417
d) rozvor (mm): 2472
e) rozchod vpředu (mm): 1392
f) rozchod vzadu (mm): 1372
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 750
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1350
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,88
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí

Skupina B je považována za nejatraktivnější období…

Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

 




Turecko letos čeká rekordní výrobu a vývoz aut Turecko letos čeká rekordní výrobu a vývoz aut

Výroba automobilů v Turecku a jejich vývoz ze země by…

Renault Thalia zlevnil na 139.900 Kč Renault Thalia zlevnil na 139.900 Kč

Renault připravil na skladové vozy Thalia ještě…

 



 
Tohle není photoshop! Mercedes G s tváří S-Klasse skutečně vznikl. U AMG!

Tohle není photoshop! Mercedes G s tváří S-Klasse skutečně vznikl. U AMG!

Dnes 16:50

Luxusní auto schopné jízdy v terénu se silným motorem pod kapotou není výmysl posledních let. Mercedes ho postavil už na konci sedmdesátých let.




Blesk.cz

Hrabáč Draco má nové spolubydlící! Do výběhu se jim nastěhovaly zakrslé antilopy

Hrabáč Draco má nové spolubydlící! Do výběhu se jim…

Zoo Praha se pyšní dalším přírůstkem do své rozmanité zvířecí rodiny. Jeden z výběhů spolu s hrabáčem Dracem…

Smutek před Vánocemi: Blanarovičová se rozešla s přítelem!

Smutek před Vánocemi: Blanarovičová se rozešla s přítelem!

Co se týče lásky, věčně usměvavé herečce Yvettě Blanarovičové (53) se lepí smůla na paty. Těsně před Vánocemi se…

 

iSport.cz

Florbalisté zničili na MS Estonsko, v semifinále čekají Finsko či Dánsko

Florbalisté zničili na MS Estonsko, v semifinále…

Čeští florbalisté vyhráli ve čtvrtfinále MS v Rize nad Estonskem 8:2 a v sobotu od 15:30 SEČ budou bojovat o…

Droppa o Spartě a Slavii: Zájem bych měl, ale ne jako čtvrtý náhradník

Droppa o Spartě a Slavii: Zájem bych měl, ale ne…

V Tomsku pravidelně hrál a vyzkoušel si náročnou ruskou ligu, jenže klub neplatil. Lukáš Droppa tak sbalil kufry…

 

Reflex.cz

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních psů začne tento víkend

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních…

Akce nazvaná „Prodej vánočních psů“, kterou chystají aktivisté z Hnutí 269, se odehraje už tuto sobotu na…

Vražda dívky imigrantem: Německo ztratilo pud sebezáchovy

Vražda dívky imigrantem: Německo ztratilo pud sebezáchovy

Kriminalita imigrantů z loňské migrační vlny utěšeně a dle očekávání stoupá. Poslední exces, znásilnění a vražda…

 
 
reklama