Renault Thalia 1,4 RT

Renault Thalia 1,4 RT

 
 

Renault vyrábí sedan odvozený od modelu Clio již léta v Jižní Americe a Turecku pro potřeby tamních trhů. Podle marketigových odborníků nejspíš už uzrál čas na jeho uvedení i na český trh, kam se dováží právě z Turecka a kde nese jméno Thalia. Na jinak pohledné Clio je v případě thalie poněkud nepřirozeně naroubován "kufr" a výsledný dojem z jinak...

Renault vyrábí sedan odvozený od modelu Clio již léta v Jižní Americe a Turecku pro potřeby tamních trhů. Podle marketigových odborníků nejspíš už uzrál čas na jeho uvedení i na český trh, kam se dováží právě z Turecka a kde nese jméno Thalia. Na jinak pohledné Clio je v případě thalie poněkud nepřirozeně naroubován "kufr" a výsledný dojem z jinak zdařilých kreací francouzských tvůrců je v tomto případě poněkud rozpačitý. To ale není zas tak důležité, protože malý sedan chce nabídnout především dostatek prostoru pro uložení nákladu. Ten činí opravdu výjimečných 510 litrů a je velmi dobře využitelný. Komu by tento objem nestačil, může jej ještě zvětšit sklopením opěradel zadních sedadel. Otvor do prostoru pro cestující je však velmi malý, takže většinou bude asi využíván zavazadelník v základním uspořádání. Jeho největší nevýhodou je však velmi malý vstupní otvor pro zavazadla, který omezuje využití pouze na menší předměty. To je však obecně problém většiny sedanů. Ocenili bychom také čalounění víka zavazadlového prostoru, které thalia postrádá.

V interiéru najdeme staré známé clio. Typická kaplička před řidičem spolu s designem středové konzoly díky svým tvarům nezestárnou, to se však již nedá říci o tvrdých plastech světlé barvy, které působily laciným dojmem, k našemu překvapení však na nerovnostech nerezonovaly. Nelíbilo se nám umístění a tvar tlačítek elektrického stahování předních oken, umístěné na poněkud "dlouhou ruku" na jen symbolické středové konzole. Řazení mohlo být přesnější a neškodily by také kratší dráhy páky pětistupňové převodovky s přímým řazením. Volant nezvyklého tvaru se dobře držel, řízení je přesné. I přesto se však lehká thalia dobře ovládala. Překvapila nás absence červeného pole otáčkoměru, takže omezovač bez varování v 6000 otáčkách za minutu zasáhl. Přední sedadla byla zbytečně měkká a postrádala výraznější boční vedení, sedělo se v nich však pohodlně. Vzaduby neškodilo více místa nejen pro kolena, ale kvůli svažující se střeše především pro hlavu.

V námi testovaném voze pracovala zážehová čtrnáctistovka s výkonem 55 kW při 5500 otáčkách za minutu, která je základním motorem nabídky. Ten s 940 kg těžkým vozem dělal pravé divy. Thalia se probouzela k životu výrazně již od 2000 ot/min, ten pravý požitek z jízdy se pak dostavil i přesto, že má pohonná jednotka dvouventilovou techniku, po překročení 4000 ot/min. Vytáčení bylo doprovázeno sytým zvukem, při nižších otáčkách a klidné jízdě však je motor poměrně tichý. S kvalitami motoru příliš nekorespondoval měkce nastavený podvozek. Ten se v zatáčkách výrazně nakláněl, poměrně dlouho však držel zvolenou stopu, nedotáčivý smyk se dostavil teprve s ostrým stylem jízdy a předznamenalo ho pískání pneumatik. Spolu s účinnými brzdami tak Thalia umožňovala i rychlé cestování, i když klidnou jízdu má přeci jenom raději.

Za cenu 321.900 Kč nabízí Thalia velmi dobrou dynamiku, účinné brzdy, ovladatelnost, dobré jízdní vlastnosti a bezkonkurenční zavazadlový prostor. Thalia však není zrovna krasavice a materiály v interiéru již nezapřou svůj věk. Sedadla jsou sice pohodlná, ale postrádají výraznější boční vedení, vzadu je málo místa pro hlavu a využití obrovského zavazadlového prostoru omezuje malý vstupní otvor. Díky své ceně v kombinaci s výkonným motorem tak bude významným konkurentem Škodě Fabia Sedan, Seatu Cordoba a Volkswagenu Polo Classic.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 321 900 Kč Cena v testované výbavě: 408 900 Kč

Základní výbava:2x airbag, imobilizer, nárazníky v barvě karosérie, tónovaná skla, výškově nastavitelné bezp. pásy, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, otáčkoměr, mlhové světlomety a světlomety s dvojitou optikou, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, el. ovl. předních oken, el. nastavitelná zpětná zrcátka

Výbava testovaného vozu:základ + ABS + boční airbagy (+ 22.000,-), disky kol z lehké slitiny (+ 12.000,-), klimatizace manuální (+ 35.000,-), autorádio 4x15W (+ 9.000,-), metalíza (+ 9.000,-)

G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují

Srbské úřady, navzdory protestu muslimů, zbouraly mešitu…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 114 / 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.7 / 5.7 / 7.1
Emise CO2:168
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / 510
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 940 / 520
Rozměr pneu:175/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4150
b) šířka (mm): 1639
c) výška (mm): 1417
d) rozvor (mm): 2472
e) rozchod vpředu (mm): 1392
f) rozchod vzadu (mm): 1372
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 750
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1350
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,88
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Turecko letos čeká rekordní výrobu a vývoz aut Turecko letos čeká rekordní výrobu a vývoz aut

Výroba automobilů v Turecku a jejich vývoz ze země by…

Renault Thalia zlevnil na 139.900 Kč Renault Thalia zlevnil na 139.900 Kč

Renault připravil na skladové vozy Thalia ještě…

 



 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Včera

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám komáři, žloutenka i průjem

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám…

Češi se letos chystají na dovolenou hlavně do Chorvatska, ale mezi tradiční destinace už patří Itálie, Řecko,…

 

iSport.cz

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé padli, nestačili na Španěly

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé…

Čeští volejbalisté po dvou hladkých výhrách poprvé na domácím kvalifikačním turnaji o postup na mistrovství…

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu dalších 53 milionů

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu…

4,5 milionu eur utržila Sparta prodejem Patrika Schicka do Sampdorie Janov minulé léto. Teď, kdy má…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…