Renault Twingo 2005: další neviditelný facelift

Renault Twingo 2005: další neviditelný facelift

 
 

Je to sen každého výrobce. Vy vyrábíte, vyrábíte, vyrábíte. Zákazníci kupují, kupují a kupují. Přesně to předvádí Renault se svým nejmenším modelem Twingo, který měl premiéru před dvanácti lety na pařížském autosalonu a teď dostává další úpravy...

Je to sen každého výrobce. Vy vyrábíte, vyrábíte, vyrábíte. Zákazníci kupují, kupují a kupují. Přesně to předvádí Renault se svým nejmenším modelem Twingo, který měl premiéru před dvanácti lety na pařížském autosalonu a teď dostává další kosmetické úpravy. Originální jednoprostorový automobil se ale prakticky nemění.

Malý Renault překvapil v roce 1992 ojedinělou nabídkou vnitřního prostoru, se kterou horko těžko soupeří i dnešní moderní automobily třídy mini. Jednoprostorové Twingo s posuvnými zadními sedadly navázalo na úspěchy velkoprostorových Renaultů Espace, ale na opačném konci cenové osy. Devizou Twinga byl vždy nápad, který konstruktéři přivedli až do sériové výroby.

Srovnáme-li dvě cesty vedoucí ke stejnému cíli v podání Volkswagenu a Renaultu dostaneme následující obrázek. Nejmenší Volkswagen s hravým názvem Lupo, dostal před lety image extrémně technicky vyspělého a úsporného auta, díky vznětovému tříválci s třílitrovou spotřebou. Tento třílitrový Volkswagen je však nejen extrémně úsporný, ale také na svou třídu celkem drahý (15100 Euro). Ani technologicky náročný německý zákazník nenašel v "třílitrovém" autě mnoho zalíbení a s jeho nástupcem se nepočítá.

Naproti tomu Renault vsadil na maximální jednoduchost, zpočátku také jediný motor a několik základních provedení s minimálním seznamem příplatkových výbav. Tyrkysově zelené ovládací prky v interiéru a absence skutečného přístrojového panelu šokovaly, ale specifická klientela městských vozů (vysoký podíl žen-řidiček) si mini-Renault oblíbila. Ačkoli Renault je zkušený výrobce vznětových motorů, v malém Twingu se diesel nikdy neobjevil a asi to tak i zůstane.

Na současném evropském trhu není mnoho vozů, které by vydržely 12 let bez výraznějších změn. I Twingo prošlo několika modernizacemi, nikdy se však úpravy nedotkly jeho tvarů. Během kariéry dostalo Twingo postupně výbavu, kterou zpočátku nebylo možno vůbec zakoupit (ale konkurence ji měla), změnily se materiály a sedadla v interiéru, vnější vzhled byl povýšen novými světlomety s čirou optikou a koncovými světly s modernějším designem.

Modernizace se dotkly také bezpečnostních prvků, ale stáří malého Renaultu se přece jen podepsalo na výsledku loňského crash testu Euro NCAP. Čelní náraz tehdy těžce zasáhl automobil s malými deformačními zónami (hodnocení 50 %), ale prostor pro posádku zůstal stabilní. Boční náraz dopadl o něco lépe (83%) a částečně zachránil pověst Renaultu. Výsledek: 23 bodů a tedy, dnes již podprůměrné, 3 hvězdy.

Twingo 2005: poslední facelift?
Do dalšího modelového roku vstoupí Twingo s několika změnami, které mají obdobný charakter jako předešlé facelifty. Tři úrovně výbavy Authentique, Expression a Privilege, obvyklé u všech Renaultů budou nahrazeny modely Twingo Campus, Twingo Generation a Twingo Kenzo. Pouze nejluxusnější Twingo Initiale zůstává v nabídce pod stejným jménem. Tak jako u Clia bude nově záď Twinga zdobit logo Renaultu, kterým se bude otevírat vzhůru výklopná záď. Nová jsou zadní světla i boční lišty. K nejmarkantnější změně patří sedm nových odstínů vnějšího laku a nová čalounění interiéru a potahů sedadel.

Původní čtyřválec OHV byl v roce 1995 vyměněn za modernější agregát OHC (40 resp. 43 kW), který je prakticky dodnes součástí nabídky. Jeho šestnáctiventilová verze o výkonu 55 kW je také nevýkonnější variantou Twinga. Alternativou pětistupňové manuální převodovce je inovovaná robotizovaná převodovka Quckshift 5, která je spřažena s šestnáctiventilovou verzí čtyřválce 1149 cm3, který však má jen 43 kW. Důvodem k této volbě byl zřejmě vyšší točivý moment 100 Nm při 3750 ot/min (80 % maxima je k dispozici od 1500 ot/min) a lepší ekonomika provozu. I s automatizovanou převodovkou umí být Twingo nejúspornějším zážehovým Renaultem současné doby, když mimo město spotřebuje 4,1 l/100 km, ve městě 6,4 l/100km a v kombinovaném cyklu pak 4,9 l/100 km (a produkci 118 g CO2 na 100 km jízdy). Renault slibuje mnohem agilnější chování tohoto "mechanického automatu", jste-li přesto zastánci manuální převodovky, pak vězte, že i základní Twingo dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 13,7 s a nejvíce jede 151 km/h.

Od roku 1993 bylo vyrobeno přes 2,4 miliónu Twing a ještě v minulém roce bylo Twingo se 113181 prodanými kusy na vrcholu svého segmentu v Evropě, před Smartem Fortwo a Fordem Ka. Na počátku roku 2004 se konkurence zostřila příchodem nových modelů, ale Renault drží stále velmi dobrou čtvrtou pozici za Fiatem Panda, Citroënem C2, Smartem ForTwo. Zcela nového nástupce, který využije zkrácené platformy nového Clia, lze očekávat nejdříve za dva až tři roky.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Baterie českou energetiku nespasí, přesto mají vznikat velká úložiště Baterie českou energetiku nespasí, přesto mají vznikat velká úložiště

V tuzemsku by brzy mohlo vyrůst přes sto megawattů…

OLAF neměl právo Čapí hnízdo vyšetřovat, tvrdí jeho vlastník OLAF neměl právo Čapí hnízdo vyšetřovat, tvrdí jeho vlastník

Společnost Imoba, která vlastní farmu Čapí hnízdo,…

Kdo nepracuje, dostává nižší dávky v hmotné nouzi Kdo nepracuje, dostává nižší dávky v hmotné nouzi

Chudým se snížily dávky. Kvůli novému opatření už přišlo…

ONLINE: Babišova vláda důvěru nezískala, pro hlasovali jen poslanci ANO ONLINE: Babišova vláda důvěru nezískala, pro hlasovali jen poslanci ANO

Poslanecká sněmovna v dnešním hlasování nevyslovila…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 



Renault Twingo X06 (1992-2012): Monospace v minibalení Renault Twingo X06 (1992-2012): Monospace v minibalení

Twingo znamenalo prostorovou revoluci mezi evropskými…

Video: Jak Renault před 20 lety vytvořil Twingo? Video: Jak Renault před 20 lety vytvořil Twingo?

První generace Twinga se začala prodávat před 20 lety.…

 



 
Audi Q3 na špionážních snímcích: Zvenčí evoluce, v útrobách revoluce

Nové Audi Q3 na špionážních snímcích: Zvenčí evoluce, v útrobách revoluce

Dnes 16:42

Druhé nejmenší SUV v nabídce ingolstadtské automobilky se letos dočká nové generace, část připravovaných novinek odhaluje úvodní várka špionážních snímků.




Blesk.cz

Dovolená, na kterou nikdy nezapomenete: Zaplavte si mezi krami, než grónské ledovce roztají

Dovolená, na kterou nikdy nezapomenete: Zaplavte si…

Teplota vody i vzduchu je kolem nuly. Většina účastníků zájezdu je oblečena v péřových bundách, jiní už se ale…

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Nezkušený? Nevadí. Se Švédy jede na ZOH 17letý Dahlin, favorit draftu NHL

Nezkušený? Nevadí. Se Švédy jede na ZOH 17letý…

Zatímco v českém výběru pro olympiádu žádný hráč z mistrovství světa hráčů do 20 let v Buffalu není, u Švédů je…

 

Reflex.cz

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…