Renault Twingo 2005: další neviditelný facelift

Renault Twingo 2005: další neviditelný facelift

 
 

Je to sen každého výrobce. Vy vyrábíte, vyrábíte, vyrábíte. Zákazníci kupují, kupují a kupují. Přesně to předvádí Renault se svým nejmenším modelem Twingo, který měl premiéru před dvanácti lety na pařížském autosalonu a teď dostává další úpravy...

Je to sen každého výrobce. Vy vyrábíte, vyrábíte, vyrábíte. Zákazníci kupují, kupují a kupují. Přesně to předvádí Renault se svým nejmenším modelem Twingo, který měl premiéru před dvanácti lety na pařížském autosalonu a teď dostává další kosmetické úpravy. Originální jednoprostorový automobil se ale prakticky nemění.

Malý Renault překvapil v roce 1992 ojedinělou nabídkou vnitřního prostoru, se kterou horko těžko soupeří i dnešní moderní automobily třídy mini. Jednoprostorové Twingo s posuvnými zadními sedadly navázalo na úspěchy velkoprostorových Renaultů Espace, ale na opačném konci cenové osy. Devizou Twinga byl vždy nápad, který konstruktéři přivedli až do sériové výroby.

Srovnáme-li dvě cesty vedoucí ke stejnému cíli v podání Volkswagenu a Renaultu dostaneme následující obrázek. Nejmenší Volkswagen s hravým názvem Lupo, dostal před lety image extrémně technicky vyspělého a úsporného auta, díky vznětovému tříválci s třílitrovou spotřebou. Tento třílitrový Volkswagen je však nejen extrémně úsporný, ale také na svou třídu celkem drahý (15100 Euro). Ani technologicky náročný německý zákazník nenašel v "třílitrovém" autě mnoho zalíbení a s jeho nástupcem se nepočítá.

Naproti tomu Renault vsadil na maximální jednoduchost, zpočátku také jediný motor a několik základních provedení s minimálním seznamem příplatkových výbav. Tyrkysově zelené ovládací prky v interiéru a absence skutečného přístrojového panelu šokovaly, ale specifická klientela městských vozů (vysoký podíl žen-řidiček) si mini-Renault oblíbila. Ačkoli Renault je zkušený výrobce vznětových motorů, v malém Twingu se diesel nikdy neobjevil a asi to tak i zůstane.

Na současném evropském trhu není mnoho vozů, které by vydržely 12 let bez výraznějších změn. I Twingo prošlo několika modernizacemi, nikdy se však úpravy nedotkly jeho tvarů. Během kariéry dostalo Twingo postupně výbavu, kterou zpočátku nebylo možno vůbec zakoupit (ale konkurence ji měla), změnily se materiály a sedadla v interiéru, vnější vzhled byl povýšen novými světlomety s čirou optikou a koncovými světly s modernějším designem.

Modernizace se dotkly také bezpečnostních prvků, ale stáří malého Renaultu se přece jen podepsalo na výsledku loňského crash testu Euro NCAP. Čelní náraz tehdy těžce zasáhl automobil s malými deformačními zónami (hodnocení 50 %), ale prostor pro posádku zůstal stabilní. Boční náraz dopadl o něco lépe (83%) a částečně zachránil pověst Renaultu. Výsledek: 23 bodů a tedy, dnes již podprůměrné, 3 hvězdy.

Twingo 2005: poslední facelift?
Do dalšího modelového roku vstoupí Twingo s několika změnami, které mají obdobný charakter jako předešlé facelifty. Tři úrovně výbavy Authentique, Expression a Privilege, obvyklé u všech Renaultů budou nahrazeny modely Twingo Campus, Twingo Generation a Twingo Kenzo. Pouze nejluxusnější Twingo Initiale zůstává v nabídce pod stejným jménem. Tak jako u Clia bude nově záď Twinga zdobit logo Renaultu, kterým se bude otevírat vzhůru výklopná záď. Nová jsou zadní světla i boční lišty. K nejmarkantnější změně patří sedm nových odstínů vnějšího laku a nová čalounění interiéru a potahů sedadel.

Původní čtyřválec OHV byl v roce 1995 vyměněn za modernější agregát OHC (40 resp. 43 kW), který je prakticky dodnes součástí nabídky. Jeho šestnáctiventilová verze o výkonu 55 kW je také nevýkonnější variantou Twinga. Alternativou pětistupňové manuální převodovce je inovovaná robotizovaná převodovka Quckshift 5, která je spřažena s šestnáctiventilovou verzí čtyřválce 1149 cm3, který však má jen 43 kW. Důvodem k této volbě byl zřejmě vyšší točivý moment 100 Nm při 3750 ot/min (80 % maxima je k dispozici od 1500 ot/min) a lepší ekonomika provozu. I s automatizovanou převodovkou umí být Twingo nejúspornějším zážehovým Renaultem současné doby, když mimo město spotřebuje 4,1 l/100 km, ve městě 6,4 l/100km a v kombinovaném cyklu pak 4,9 l/100 km (a produkci 118 g CO2 na 100 km jízdy). Renault slibuje mnohem agilnější chování tohoto "mechanického automatu", jste-li přesto zastánci manuální převodovky, pak vězte, že i základní Twingo dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 13,7 s a nejvíce jede 151 km/h.

Od roku 1993 bylo vyrobeno přes 2,4 miliónu Twing a ještě v minulém roce bylo Twingo se 113181 prodanými kusy na vrcholu svého segmentu v Evropě, před Smartem Fortwo a Fordem Ka. Na počátku roku 2004 se konkurence zostřila příchodem nových modelů, ale Renault drží stále velmi dobrou čtvrtou pozici za Fiatem Panda, Citroënem C2, Smartem ForTwo. Zcela nového nástupce, který využije zkrácené platformy nového Clia, lze očekávat nejdříve za dva až tři roky.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Jih Mexika zasáhlo silné zemětřesení, v metropoli se třásly domy Jih Mexika zasáhlo silné zemětřesení, v metropoli se třásly domy

Jižní část Mexika dnes zasáhlo zemětřesení o síle 7,4…

Hyundai už v Nošovicích vyrábí i30 N. Letos jich stihne 1450 Hyundai už v Nošovicích vyrábí i30 N. Letos jich stihne 1450

První exempláře sportovní varianty modelu i30 již vyjely…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Automobiloví i bezpečnostní odborníci v USA v současnosti…

Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD Otevření tří nových úseků dálnic ŘSD "náhodou" stihne do voleb

20. - 21. října se konají parlamentní volby, a tak není…

 



Video: Jak Renault před 20 lety vytvořil Twingo? Video: Jak Renault před 20 lety vytvořil Twingo?

První generace Twinga se začala prodávat před 20 lety.…

Renault Twingo první generace po 20 letech definitivně končí Renault Twingo první generace po 20 letech definitivně končí

První Twingo je historií. Kolumbijský Sofasa Renault…

 



 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Dnes 18:49

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Jana Krausová ukázala svou maminku! V čem jsou si podobné?

Jana Krausová ukázala svou maminku! V čem jsou si podobné?

Už léta vypadá, jako by nějak zastavila čas. Teď herečka Jana Krausová (63) navíc přivedla do společnosti svoji…

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

 

iSport.cz

Liberec-Boleslav 3:1. Rozhodly dvě přesilovky, Maxwell si namazal na gól

Liberec-Boleslav 3:1. Rozhodly dvě přesilovky,…

Vítězná šňůra Bílých Tygrů nad Mladou Boleslaví nadále pokračuje. Již dvanácté vítězství za sebou si připsali…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…