17.7. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Renault Zoe dojede dále, dostal nový elektromotor

 

Nový elektromotor R240 si Renault bude vyrábět sám. Spolu s optimalizovanými bateriemi poskytne modelu Zoe větší dojezd.

Aliance Renault-Nissan sice letos oslavila čtvrt milion prodaných elektromobilů, prodeje těchto aut ale zatím zůstávají za očekáváním. Renault se nyní snaží přilákat více zákazníků k elektrickému hatchbacku Zoe, a to pomocí delšího dojezdu.

Zoe nyní ujede až 240 kilometrů, než se mu podle oficiálních norem vybijí baterie. Dojezd to stále není nijak závratný, je to ale každopádně o 30 kilometrů více než dosud. V reálném světě se ale dojezd Zoe podle Renaultu pohybuje v závislosti na povětrnostních podmínkách jen mezi 103 a 150 kilometry. Výkonové parametry zůstaly zachovány, výkon Zoe činí 65 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 250 N.m.

Delší dojezd je vedle optimalizovaných lithium-iontových baterií s kapacitou 22 kWh způsoben použitím nového elektrického motoru, který Renault poprvé prezentoval na letošním ženevském autosalonu. Na jeho vývoji francouzská značka spolupracovala se svým japonským partnerem Nissan.

Nový agregát s interním označením R240 doplňuje v nabídce Zoe stávající jednotku Q210, kterou Renaultu dodává firma Continental. Výroba nového motoru má být méně nákladná než produkce stávající jednotky, která se dováží ze Španělska. Výhodou jsou i kompaktnější rozměry.

Baterie Zoe s novým motorem se díky upravené nabíječce nabíjejí kratší dobu v případě použití zásuvek s nižším výkonem. Při použití běžné domácí zásuvky trvá dobití akumulátoru devět hodin, o hodinu méně než dosud. Při využití rychlonabíječky se však vyplatí starší jednotka, v takovém případě dobití trvá půl hodiny, zatímco s novým motorem hodinu.

Psali jsme: Renault-Nissan prodal 250.000 elektromobilů. Je to málo, nebo hodně?

O výrobu nového elektromotoru se stará francouzská továrna Cléon. Ta se dosud specializovala hlavně na produkci turbodieselů, vyrábí ale též benzinové motory nebo převodovky.

Do výroby elektromotoru Renault investoval v Cléonu na 300 milionů eur (v přepočtu 8,1 miliardy korun). V Cléonu bude ročně vznikat až 50.000 elektrických motorů. Roční produkce se však v případě potřeby může v budoucnu až zdvojnásobit.

Továrna Cléon byla pro produkci elektrického agregátu vybrána ze dvou důvodů. Jedním jsou zkušení pracovníci závodu, druhým pak dostupná výrobní infrastruktura. Polovina strojů a kontrolních systémů nutných pro produkci nové jednotky byla již na místě, stačilo je případně jen lehce upravit, což snížilo výrobní náklady.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Renault Zoe byl loni nejprodávanějším elektromobilem v Evropě Renault Zoe byl loni nejprodávanějším elektromobilem v Evropě

Aktivita Renaultu v oblasti elektromobilů přináší alespoň…

Elektromobil Renault Zoe od března 2015 s delším dojezdem Elektromobil Renault Zoe od března 2015 s delším dojezdem

Renault ve spolupráci s aliančním partnerem Nissanem…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…